Met een pet rijden inplaats van Cap..

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

CaPrIoLe`79

Re: Met een pet rijden inplaats van Cap..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 21:25

Ik denk dat die mensen die met pet rijden, gewoon de hele dag met een pet op lopen Verward
Gewoon voor het mooi, of om de haren uit het gezicht te houden ofzo, niet omdat ze op een paard zitten.
Zelf rijd ik meestal met helemaal niks. Toen ik nog 1 paard op een dag reed had ik altijd een cap op, maar nu zit ik zoveel uren op de paarden dat een cap erg oncomfortabel en zweterig wordt.
Maar de hele discussie lijkt me voor zich spreken: Met een cap op is veel veiliger en met een bodyprotector erbij zit je nog beschermder.
En dat mensen dat niet altijd doen is denk ik alleen omdat ze het niet fijn vinden zitten of ijdelheid...

Earmpykje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 22:14

xDodox schreef:
Een cap is het veiligst wat er is, met paardrijden. Als je met een pet rijd, kun je net zo goed helemaal met niks gaan rondrijden. Het is toch niet veilig

Da's niet helemaal waar, ik heb altijd een cowboyhoed op, ten eerste omdat ik een gloeiende hekel heb aan een cap - een uurtje in de les is me al teveel, maar dat moet - maar in het bos voorkom je dat je haar in de takken blijft hangen. Een hoed is geen pet, en een pet is geen cap, al zegt het woordenboek van wel, maar echt : Beter iets dan niets.
En waarom denk je dat ze in Australië met een hoed op rijden, en waarom willen ze zelfs in Nederland dat je je met factor 20 insmeert 's zomers: juist ja, vanwege de ZON. Dus 4 dagen Dwingeloo bekijk ik van onder de breedgerande hoed. De organisatie wijst er altijd duidelijk op met inschrijven, dat je zonder cap voor eigen risico rijdt, maar dat lijkt me niet meer dan normaal.

Sannii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 22:32

Alleen een cap of speciale hoed geeft veiligheid .
Pet dus niet , veel mensen dragen het niet voor de veiligheid , maar omdat het makkelijk is op bepaalde gebieden .

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 10:57

die pet geeft geen veilligheid, maar het kan helpen tegen zon in de ogen?
tja, moeten ze zelf weten he

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 22:53

Een pet is niet zo warm, ziet er een stuk mooier uit als zo`n cap, en je kan je haar lekker hoog opsteken Lachen

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 23:06

Een modepoppetje effect dus Knipoog Clown

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 23:07

MISTRAL94 schreef:
Een modepoppetje effect dus Knipoog Clown

Precies Haha!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 18:52

voor mij niet hoor, ik heb een doodsimpele zwarte pet met motorola erop. Ooit eens tijdens mijn vorige baan op een beurs gekregen

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 19:17

ik heb ook zoon "reclame" petje Haha!

en zon is idd de reden waarom ik em op heb! niet voor de mooi/veiligheid of wat dan ook... want veilig is zoon petje niet...als je goed valt (of verkeerd net hoe je het ziet) dan zit je pet denk verder in het zand dan een cap maar goed... Bloos

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 00:34

Rianneke schreef:
...als je goed valt (of verkeerd net hoe je het ziet) dan zit je pet denk verder in het zand dan een cap maar goed... Bloos

Zand?

Afbeelding

Haha!

HC

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 18:23

yousra schreef:
Sommige rijden met een pet zonder de bedoeling te hebben voor de veiligheid, maar juist gewoon voor de lol. Knipoog

Ik denk allen Knipoog

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 19:19

cindysponys schreef:
yousra schreef:
Sommige rijden met een pet zonder de bedoeling te hebben voor de veiligheid, maar juist gewoon voor de lol. Knipoog

Ik denk allen Knipoog

...als het goed is rij je páárd voor de lol dus wat is het probleem? Betutteldrang? Probeer dan liever veel kinderen te krijgen, kan je naar hartelust betuttelen en daarover veel leren Tong uitsteken

HC

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 17:35

Doe mij maar een cap. Clown
Voel ik me toch veiliger bij. Haha!

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 17:36

Dat is meestal toch tegen de zon?
En ja ik weet niet.. Ze moeten het zelf weten Tong uitsteken Maar ik rij gewoon met cap

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 17:38

PaardenLeven schreef:
Ik denk dat het helemaal niet veilig is, maar het is altijd beter dan zonder alles te rijden. Toch?

Haha volgens mij maakt dat niets uit! Kun je net zo goed zonder rijden Lachen
Maar met een petje staat het wel hipper!

Nicky__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 17:40

van een cap krijg ik hoofdpijn, en ik heb er op het moment niet 1 die goed functioneert Tong uitsteken
Soms rijd ik met pet, soms niet, ik zou niet weten waarvoor Clown

riete

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 20:37

topsylover schreef:
Een pet is niet zo warm, ziet er een stuk mooier uit als zo`n cap, en je kan je haar lekker hoog opsteken Lachen

je gaat toch niet paardrijden om er mooi uit te zien? je doet toch ook niet je beste broek aan omdat het mooi is, maar een rijbroek omdat het praktischer is?
Ik vind als je een pet draagt om er mooi uit te zien dat dat geen goede reden is.
Persoonlijk rij ik altijd met een cap, 99% van de gevallen is het eigenlijk niet nodig, maar stel dat je dan 1 keer valt waar je hoofd schade kan hebben, dan is het wel heel nuttig

Marlo_es

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 21:55

Een cap heeft toch een klepje voor de zon enzo?Maar als je op je hoofd valt krijg je toch een flinke klap net zo als zonder cap?Dus ik rij met cap

apina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 17:31

ik rij ook vaak met pet maar nu ik mijn nieuw paardje aan inrijden ben heb ik wel een capje op zo een simpel oud ding maar paarden van klanten die k wel eens rij ook vaak met pet ofso

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 20:05

Volgens mij hebben we nu al 8 pagina's met mededelingen dat het met cap veiliger is en de opmerking dat het met pet niet zo is etc. etc. Iedereen moet het gewoon zelf weten vind ik er zitten veel voordelen aan voor bepaalde mensen om met cap te rijden, maar ook zijn er nadelen. Mijn oude cap gleed toen ik een keer viel tot in mijn nek, ik had hierdoor mijn nek kunnen breken, lekker veilig dus!!! Het heeft ook nog altijd te maken met de manier waarop je terecht komt, vergeet dat aub niet!!!

sheba

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 20:02

@IJp: idd ben het met je eens, iedereen moet het zelf weten.

ursulaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 20:17

ik vind ook dat iedereen het zelf maar moet weten, maar het is verstandig als je een cap op doet, als je dan valt heb je minder kans op een hersenschudding enz.

Hissa_co

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 20:29

Volgens mij is het tegen de zon, maar ik heb eigenlijk geen idé Haha!

_mrie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 22:00

Als ik een pet opheb tijdens het rijden is dat omdat mijn haar al belachelijk zit, en het na het rijden vaak nog verwaaider is Knipoog Maar meestal rijd ik gewoon zonder, of met cap Schijnheilig

eszy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 22:29

Ik rijd altijd zonder cap eigenlijk Bloos Maar dan wel alleen op mijn eigen paard.
Zodra ik op een ander paard stap zet ik wel een cap op.

Alleen als ik met opzadelen al merk dat mijn paard wat druk is (met wind etc.), dan zet ik wel een cap op. Dat is bij mijn paard een duidelijk teken dat hij héél fris is met rijden Knipoog Maar dat komt misschien 2x in het jaar voor ofzo.

Met pet rijd ik ook nooit. Zou wel makkelijk zijn want mijn haar waait ook altijd in mijn gezicht. Maar een pet staat mij voor geen meter dus ik zet dan maar gewoon niets op.

Ik ga bijna nooit naar buiten met mijn paard, maar als ik ga dan zet ik meestal wel een cap op. Maar met of zonder cap... buiten rijden op mijn paard is sowieso levensgevaarlijk Knipoog