Blaren op je handen door je teugels ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_xLarax_

Re: Blaren op je handen door je teugels ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 18:57

Ja handschoentjes vind ik ook niet echt de oplossing, want in de zomer lijkt het mij dat je geen handschoentjes aan doet Tong uitsteken In de winter kan je het wel doen maar ik zou het niet in de zomer doen Knipoog

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 21:35

_xLarax_ schreef:
Ja handschoentjes vind ik ook niet echt de oplossing, want in de zomer lijkt het mij dat je geen handschoentjes aan doet Tong uitsteken In de winter kan je het wel doen maar ik zou het niet in de zomer doen Knipoog

's zomers rijd ik ook gewoon met handschoentjes. Ja

devlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 09:55

Gewoon handschoentjes aan doen. Ik rijd in de zomer ook gewoon met handschoentjes.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 11:33

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 28-02-24 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 11:37

Ik rij ook altijd met handschoenen aan. Ik heb hele gevoelige handen, dus dat blaart nogal snel, ook al rij ik met losse teugels!!

Enfin, goeie handschoenen zorgen er heus niet voor dat je het contact met je paard verliest hoor, maar fijn, dat is mijn mening.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 13:25

gewoon met handschoenen rijden, dat helpt wel goed bij mij, al doet het soms nog weleens pijn.
Heb een keer een strandrit gereden en dat paard waar ik op reed was niet te houden, heel me handschoenen waren toen zelfs kapot Boos!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 13:28

Silviabol schreef:
handschoentjes vind ik niet echt de oplossing, dat is een oplossing voor jouw blaren. Maar jij hebt via die teugels contact met de mond van je paard/pony, een mond is nog veel gevoeliger dan het vel van jou handen. De blaren die jij op je handen zitten zijn nog maar een schijntje van wat je paard in zn mond voelt. Ga alsjeblieft op les en probeer met een lichte aanleuning te rijden of te drijven wanneer ze op je handen hangt.
Succes.

Blaren hoeven niet meteen te betekenen dat je te hard bent in je hand hoor. Als ik met lange teugel uitstap of zelfs ernaast en geen contact heb met zijn mond heb ik alsnog na 5 minuten blaren als ik ze bijvoorbeeld even korter maak, maar hij en ik niet trekken. Heb het ook met stappen aan de hand met halstertouw en met longeren (maar ook met fietsen Vork )

Klikoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 20:02

ik zou gewoon handschoentjes aan doen, MAAR ik had ook van die teugels en die teugels zijn anti glib zeg maar (daar door rij je ok blaren op je handen) en je handschoentjes zorgen ook dat je teugels niet glijden daar door rij je je handschoentjes wel kapot door die teugels..........Boos!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 10:51

Ik laat de teugels ook altijd heel sneaky vieren door mn vingers dus ik draag altijd handschoentjes, in de zomer wat dunnere en zonder toppen maar wel zo dat het beschermt tegen plekken.
Want als die blaren knappen of het worden open wondjes, en je gaat vervolgens gewoon je paard verzorgen, mag je hopen dat je een tetanusprik hebt gehad...

Lucieluffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 12:28

sylv_n_ schreef:
had ik ook last van weet eigelijk ook niet hoe het komt, wel weet ik dat het verschrikkelijk pijn doet en irritant is. Ik rijd nu gewoon met handschoentjes en dat bevalt wel goed heb er geen last meer van Haha!

Idd met handschoentjes heb je er geen last meer van:)
Tenzij de handschoentjes helemaal kapot zijn:P

FotoYvonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 14:33

Ik draag eigenlijk altijd handschoenen, ook in de zomer met 25 graden Bloos Vind dat persoonlijk gewoon lekkerder. Heb het idee dat je handen dan niet zo'n pijn doen als een paard eens een sterke dag heeft Knipoog

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 15:32

handschoentjes aan doen dan denk ik.. ik rijd ook een paardje die in galop de teugels uit je handen probeert te trekken soms, maar ik heb handschoentjes aan dus dan voel je er niets van.. Tong uitsteken

nestorox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 22:37

oi ik had er in het begin ook last van en als je je handen in vet voor en na het rijden met handen creme doet het al minder pijn groetjes maricya

_Micha_ schreef:
Ik heb toen ik mijn nieuwe pony kocht haar hoofdstel erbij gekregen maar die heeft rubberen teugels zonder van die stopjes maar allemaal puntjes zal ik maar zeggen
En nu krijg ik van die teugels heel erge blaren op mijn vingers. Het vel ligt er gewoon helemaal af waardoor ik dus niet prettig meer kan doorrijden.
Ze trekt niet extreem ofzo, heeft iemand een idee hoe dit zou kunnen komen en wat ik er aan kan doen. Zonder dat ik metteen nieuwe teugels hoef te kopen.

katel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 10:58

Butterfly14 schreef:
Smystique schreef:
Blaren krijg je volgens mij alleen van te strak, gespannen handen, trek en rukwerk.

Nee, daar ben ik het niet mee eens. Juist als je ze te strak vasthoudt, heb je vaak al zoveel spanning in je hand ed dat je teugel niet makkelijk glijdt. Het echte trek- en rukwerk doe je met heel je hand/arm weet ik het wat al niet.
Als je juist te los rijdt krijg je eerder blaren. Dan heb je de teugel niet vast genoeg in je hand, waardoor hij door je hand heen gaat glijden. Die mensen (waaronder ik) zie je regelmatig de teugels weer op maat maken.

Ik zou niet met handschoentjes gaan rijden, inderdaad omdat je je paard dan veel minder aanvoelt. Als het (grootste) probleem niet zozeer is dat je de teugels te los (of toch te vast, als je het met de anderen eens bent), denk ik dat je toch echt voor nieuwe teugels moet gaan kijken. Lachen

Ik denk dat je gelijk hebt. Ik rijd met hele zachte hand en heb regelmatig blaren, zelfs met handschoentjes. Maar het klopt idd dat ik regelmatig de teugels weer wat korter moet maken, omdat ik ze te lang heb laten worden. Nou dacht degene van wie ik les heb dat het ook mss nog kan komen, omdat mijn handen gaan zweten tijdens het rijden, dus nu ga ik het deze week maar eens zonder handschoenen proberen. Mijn vingers liggen nu alleen nog open, dus ik ben bang dat ik alweer te vroeg ga rijden.

SuzanneJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 16:54

als ik rij zonder handschoenen krijg ik ook altijd blaren, en ik houd gewoon normaal beet.
kan je niet hele dunne handschoenen kopen, zodat er toch iets om je heen zit en je geen blaren krijgt, maar je nog wel alles goed aanvoelt.
ook misschien handig zijn die hanschoenen met open vingers!

Ticcie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 21:45

Handschoenen zou al veel helpen..
En desnoods bestaan er een soort van "zweetbandjes" voor rond je vingers.
Ik heb er zo voor mijn pink, ringvinger en duim en gebruik ze alleen op jumping..
Veel succes nog.

Annee_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 17:10

Nou ik heb er ook last van maar handschoentjes dragen is dan denk ik de beste oplossing als je geen nieuwe teugels wil kopen.. Knipoog

svenja19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 17:20

blaren krijg je echt alleen maar als je iets continu langs je vel gaat of hele erge druk!!

dus trek een paar handschoentjes aan en probeer wat te ontspannen in je handen:)

succes dermee

lovelymoon0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 20:13

Ik rij altijd zonder handschoentjes behalve als het super koud is maar ik krijg nooit blaren of zo..

Jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 13:12

Handschoentjes kunnen wonderen verrichten met dat soort dingen.

_SiimOne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 13:34

Gewoon met handschoentjes rijden had ik ook maar nu niet meer door dat ik handschoentjes aan doe Tong uitsteken

xMargot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 23:38

heb ik ook gehad, en vanaf die tijd rijd ik altijd met handschoenen op dat paard, en heb er nooit meer last van gehad

_Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 23:43

Heb er ook altijd last van gehad bij. (De pony waar ik op rijd is een manege pony).. Deed echt zeer:S Hij trok ook altijd heel veel.
Sinds toen liet ik de teugels wat langer en nu loopt hij steeds heel mooi aan de teugel (bij mij als enigste heb ik gehoord..) ik heb geen last meer van blaren enzo en hij trekt niet meer zo erg.

__Matt__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 23:47

Volgens mij heeft bijna iedereen er wel last van gehad.. Tong uitsteken

De oplossing.. : Handschoentjes.. Haha!

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 14:03

Is met handschoentjes rijden misschien een idee? Lachen