Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_xLarax_ schreef:Ja handschoentjes vind ik ook niet echt de oplossing, want in de zomer lijkt het mij dat je geen handschoentjes aan doetIn de winter kan je het wel doen maar ik zou het niet in de zomer doen
Silviabol schreef:handschoentjes vind ik niet echt de oplossing, dat is een oplossing voor jouw blaren. Maar jij hebt via die teugels contact met de mond van je paard/pony, een mond is nog veel gevoeliger dan het vel van jou handen. De blaren die jij op je handen zitten zijn nog maar een schijntje van wat je paard in zn mond voelt. Ga alsjeblieft op les en probeer met een lichte aanleuning te rijden of te drijven wanneer ze op je handen hangt.
Succes.
sylv_n_ schreef:had ik ook last van weet eigelijk ook niet hoe het komt, wel weet ik dat het verschrikkelijk pijn doet en irritant is. Ik rijd nu gewoon met handschoentjes en dat bevalt wel goed heb er geen last meer van
_Micha_ schreef:Ik heb toen ik mijn nieuwe pony kocht haar hoofdstel erbij gekregen maar die heeft rubberen teugels zonder van die stopjes maar allemaal puntjes zal ik maar zeggen
En nu krijg ik van die teugels heel erge blaren op mijn vingers. Het vel ligt er gewoon helemaal af waardoor ik dus niet prettig meer kan doorrijden.
Ze trekt niet extreem ofzo, heeft iemand een idee hoe dit zou kunnen komen en wat ik er aan kan doen. Zonder dat ik metteen nieuwe teugels hoef te kopen.
Butterfly14 schreef:Smystique schreef:Blaren krijg je volgens mij alleen van te strak, gespannen handen, trek en rukwerk.
Nee, daar ben ik het niet mee eens. Juist als je ze te strak vasthoudt, heb je vaak al zoveel spanning in je hand ed dat je teugel niet makkelijk glijdt. Het echte trek- en rukwerk doe je met heel je hand/arm weet ik het wat al niet.
Als je juist te los rijdt krijg je eerder blaren. Dan heb je de teugel niet vast genoeg in je hand, waardoor hij door je hand heen gaat glijden. Die mensen (waaronder ik) zie je regelmatig de teugels weer op maat maken.
Ik zou niet met handschoentjes gaan rijden, inderdaad omdat je je paard dan veel minder aanvoelt. Als het (grootste) probleem niet zozeer is dat je de teugels te los (of toch te vast, als je het met de anderen eens bent), denk ik dat je toch echt voor nieuwe teugels moet gaan kijken.