beruchte juryleden

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Re: beruchte juryleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 19:40

Er is 1 jury waar ik echt niet bij start (zal waarschijnlijk ook niet meer gebeuren, ze jureert volgens mij alleen onderlinge:P). Ze heeft (en dat heb ik uit haar eigen mond gehoord) een hekel aan haflingers en geeft alle haffies in een wedstrijd altijd lage punten...nja dan hoeft het van mij al niet meer Haha!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 22:27

Wat een onzin... Des te meer reden om goed je best te doen!

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 10:24

Een jury heeft mij een keer echt grof (echt waar ronduit grof) de grond in geboord. Tranen met tuiten, ik moest eerst maar eens afvallen als ik weer wedstrijden wilde starten. Ik heb altijd gezegd bij hem niet meer te rijden, maarrrr.....ik ben wel gek ook. Als hij weer jureert ga ik stinkend mijn best doen met een big smile en als ie me dan geen punten wil geven jammer dan! Ik heb dan tenminste mijzelf weer overwonnen door voor zo iemand te rijden. Ik heb van deze ervaring enorm veel geleerd, onder andere dat dressuur rijden nu eenmaal een jurysport is en daar moet je tegen kunnen.

Liisan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 14:57

Helemaal gelijk,

Larissa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 15:30

eerst was een jury waar ik met mijn oude pony niks maar dan ook niks goed bij kon doen!
deze man komt vaak bij ons op de manege en is officieel jurylid.
ik kreeg naderhand een nieuwe pony waarmee ik ook wedstrijden ging rijden en had ook een paar x dus deze zelfde man en altijd maar weer commentaar op mijn rijden
totdat mijn moeder op het leuke idee kwam les bij hem te nemen!
dit deden we en sindsdien zag ik in dat deze toch eigelijk altijd gelijk had in zijn commentaar alleen wat harder en strenger is als de meeste andere... Bloos

rowan17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 21:32

Ik heb vandaag toevallig tegen een ''berucht'' jurylid hier in de omgeving gereden. Ik weet hoe ze jureerd, heb wel eens bij haar geschreven, en bij haar gereden, het viel mij alles mee. Het 'viel me alleen wat tegen' hoe ze zelf reed Nagelbijten / Gniffelen (oke het was natuurlijk een moment opname) qua vriendelijkheid Whoosh! , waar ze zelf altijd zo streng over oordeeld. Ik werd trouwens nog 2e achter haar ook, we verschilden maar 2 puntjes Haha!

apical

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 09:59

Een goed (of berucht) jurylid hoeft en kan niet persé een goede prestatie te leveren in de ring. Een gemaakte beoordeling achter een tafel is gebaseerd op wat er getoond wordt, hetgeen moet voldoen aan de gestelde eisen is een heel ander verhaal.
Ook dit jurylid (tevens ruiter/amazone) komt de nukken en grillen van een dier tegen en het rijkunstig gevoel is niet te vergelijken met het vermogen iets te beoordelen.
Ik ben een heel groot voorstander van een rijdend jurylid, maar ik zie het één los van het ander.
Wees blij dat een jurylid ook aan de lijve ondervind hoe moeilijk het is om op het paard te zitten en niet alleen interessant achter de tafel zit te doen.
Veroordeel deze mensen niet op een slecht gereden proef, maar waardeer het juist.
Je weet in ieder geval zeker dat een dergelijk (rijdend) jurylid weet wat je door maakt in de ring.
Maar het blijft natuurlijk leuk om een instructeur, jurylid of een zeer ervaren combinatie eruit te rijden, daar ben ik het mee eens. Goed voor het zelfvertrouwen.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 13:06

Urielle schreef:
Nee, sowieso onthou ik bijna nooit bij welk jurylid ik heb gereden of er moet echt wel iets gebeurd zijn.
Met een bepaald jurylid kon ik niet overweg, de keer dat ik daar bovenaan stond met een monsterscore wist ik dan ook dat ik echt heel erg goed gereden had. Daar doe ik het voor Haha!

Mee eens Knipoog

astritos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 10:40

Hoi,
Als ik een jurylid tegen kom waarvan ik weet dat die nogal krap met zijn punten is bij mij, zal ik me dr niks vanaan trekken en gewoon lekker mijn wedstrijd rijden. ALs je een goede proef neerzet kunnen ze niet om je heen moet je maar denken!!!!
Groetjes Astrid.

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 09:24

Ook hier heb ik zo mijn juryleden waarvan ik van te voren al weet dat ik in ieder geval die dag geen wp hoef te verwachten, ook al rijd ik nog zo goed. Maar ik start wel gewoon, daar moet je maar tegen kunnen vind ik...
Maar er is 1 iemand, als ik zie dat die in het hokje zit, dan draai ik me subiet om en ga naar huis. Dat is een jurylid die het ooit gepresteerd heeft om me te zeggen dat ik eerst eens een ander paard moest gaan kopen als ik dressuur wil rijden omdat springpaarden niet in een dressuurring thuis horen Boos! . Nou kan ik er wel tegen als ik zelf beledigd word, maar van mijn paard moeten ze afblijven! Bovendien krijg ik dan van hem een verliespunt, en ik vind het startgeld al duur genoeg, daar zit ik dus niet op te wachten...

Larissa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 17:34

Ik heb trouwens wel meer beruchte juryleden, maar meestal als ik zie op concour dat ik diegene dan heb probeer ik de punten waarvoor ik de vorige keer bij diegene onvoldoende scoorden op mijn best te doen en hem/haar de ogen uit het hoofd te laten kijken Haha!
geweldig gewoon!