als instructeur op paard lesklant?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Pinacolada

Re: als instructeur op paard lesklant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 14:57

Mn vorige instructrice heeft wel regelmatig een paar minuutjes op mijn paard gezeten. Gewoon dat ik kon zien wat zij precies bedoelde en ook het effect kon zijn. Vanaf de grond kan het anders voelen dan vanaf het paard. Ik vind het opzich wel een goed iets

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 10:06

Ja, dan kon ze het zelf even aanvoelen.

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 11:05

silvana schreef:
Zo merkte ze ook op dat ik af en toe zo naar voren duik,tot ze er zelf op kroop en er achter kwam dat mijn paard je heel sneeky af en toe naar voren trekt.

Maar of je nu zelf naar voren duikt of dat je naar voren getrokken wordt. Allebei is niet goed dus daar moet aan gewerkt worden. In beide gevallen is je zit nog niet helemaal zoals het wezen moet want als je een goede zit hebt laat je je niet zomaar voorover trekken door een paard.

Vind ook dat een goede instructrice vanaf de grond het verschil moet kunnen zien tussen zelf naar voren vallen of door het paard naar voren getrokken worden. Zou toch niet nodig moeten zijn dat ze er eerst zelf op moet klimmen voordat ze dat verschil merkt.

Marshaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 11:08

ik denk dat een instructeur eigenlijk alles vanaf de grond al ziet.

Toch, stapt heel af en toe mijn instructrice even op mijn paard (sporadisch hoor), ze is net wat sneller met oplossingen. en rijdt hem dan net ergens doorheen. Daarna moet ik hetzelfde doen uiteraard!

Seranolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 20:00

Ik vind het wel heel erg fijn, want zij kan dan ook aanvoelen hoe het is. En zij weet ook wat de minder sterke kanten zijn wanneer die sterk word enz.