Waarom GEEN cap???

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ingdong

Re: Waarom GEEN cap???

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 06:53

ik rijd al vanaf mijn 5e en eigenlijk heb ik dat altijd zonder cap gedaan! Allereerst omdat ik bij een vriendin van me op haar pony mocht, en ik was een stuk jonger en kleiner dan haar.. Toen ik daar 2 jaar later de paarden vast ben gaan verzorgen en les kreeg van de zus van die vriendin, droeg ik eigenlijk nog steeds geen cap.. Alle pony's die ik bij ons rijd, rijd ik zonder cap, maar die heb ik dan ook allemaal ingereden.. Maar ja, ik weet natuurlijk wel dat het gevolgen kan hebben.. Maar tis ook grotendeels lui-heid... Moet je weer zo'n ding kopen, weer minder ruimte in je zadelkast, kost weer geld, moet weer goed passen, moet je dat ding elke keer opzetten, veel te warm met dit weer en meer van die bla bla... De ervaringen die ik met caps heb zijn ook niet zo goed! Allemaal van die aftantse afzak-dingen.. Maar ik geef toe: met cap zou veel veiliger zijn! Elk paard kan wel eens ergens van schrikken, je kunt er altijd zomaar van af vallen.. Er kan altijd wat gebeuren, en dan is je hoofd de kwetsbaarste plek... Al is het natuurlijk nooit een garantie..
Ik vind wel dat iedereen het voor zichzelf moet weten! Ik veroordeel geen mensen die (ook) geen cap dragen.. Of die hem wel dragen.. Tis je eigen verantwoordelijkheid..
Hmm.. Misschien heb ik wel wat geleerd zo op deze vroege morgen... Knipoog

irene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 13:02

ik rij zelf ook altijd met cap. al van jongs af aan. dat ze niet goed zitten of te zwaar zijn vind ik persoonlijk onzin. Tegenwoordig zijn er zoveel verschillende soorten en vooral van die lichtgewichte cappen maar kosten wel meer. Paarden blijven dieren en kunnen onverwachts schikken. ook in de bak kun je lelijk met je hoofd tegen de bakrand aanvallen. Maarja ieder zijn eigen mening. Als iemand liever zonder cap rij respecteer ik dat. Hetzelfde als met of zonder bodyprotector. Het lijkt mij helemaal niks terwijl anderen het super vinden en mensen dom vbinden omdat ze zonder rijden... Ik dnek dat het er ook een beetje aan ligt hoe je begonnen bent.. Toen ik klein was moest ik altijd met cap rijden en doe dat nog steeds. Ik heb nooit met bodyprotector gereden en lijkt mij ook niks.

ingdong

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 14:25

maar met cap is wel het verstandigst!!! Maar ja, wij mensjes zijn nou eenmaal vaak een beetje eigenwijs... Knipoog

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 16:27

Dainty_Bess schreef:
Volgens mij denken mensen vaak alleen maar van "ach mijn paard is zo rustig, die doet niets, zet geen stap verkeerd" etc..

maar zijn ze dan echt te dom om te beseffen dat een paard ook kan struikelen of uitglijden ofzo??
En in zo'n situatie is de kans ook nog eens veel groter dat je paard óp je valt en dàn baal je dat je geen cap op had..of dat je met je hoofd juist op dat ene paaltje valt..

Nee hoor, zulke paarden heb ik helaas maar zelden onder mijn kont en elk dier kan schrikken (juist met de meest bomproofe paarden gaat het meestal snel, hard en onverwacht) maar het dagelijkse nadeel van die rotcaps weegt niet op tegen die paar keer dat ik van mijn paard duikel. En dan val ik altijd nog heel lomp op mijn kont en/of mijn rug ook Clown

ingdong

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 17:27

Urielle schreef:
Dainty_Bess schreef:
Volgens mij denken mensen vaak alleen maar van "ach mijn paard is zo rustig, die doet niets, zet geen stap verkeerd" etc..

maar zijn ze dan echt te dom om te beseffen dat een paard ook kan struikelen of uitglijden ofzo??
En in zo'n situatie is de kans ook nog eens veel groter dat je paard óp je valt en dàn baal je dat je geen cap op had..of dat je met je hoofd juist op dat ene paaltje valt..

Nee hoor, zulke paarden heb ik helaas maar zelden onder mijn kont en elk dier kan schrikken (juist met de meest bomproofe paarden gaat het meestal snel, hard en onverwacht) maar het dagelijkse nadeel van die rotcaps weegt niet op tegen die paar keer dat ik van mijn paard duikel. En dan val ik altijd nog heel lomp op mijn kont en/of mijn rug ook Clown

als ik jou was zou ik een cap op mijn buik zetten!!! Knipoog Tong uitsteken Clown

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 18:06

haha, dat zou een beter idee zijn Haha! Nee, sinds ik 30 weken ben rij ik niet meer, nu ben ik ECHT te dik geworden (maar zodra ik bevallen ben zit ik er gelijk weer op zodra het kan!)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 18:07

IKbenEllen schreef:
Lammigheid.....
Bij mijn oude paard heb ik nooit een cap op, bij mijn jonkie altijd.

Hier ook..... De nieuwe caps zitten daar en tegen STUKKEN beter. DIe andere daar zwete ik ernom in en die zakte altijd voor mn ogen.... zat ook geen sluiting aan dus had geen nut om die op te zetten Clown

Moet wel zeggen dat ik tot mn 18e met cap heb gereden!!!

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 12:16

Mijn cap drukt heel erg op mn voorhoofd. Lachen

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 12:17

Heb je geen goede cap Tong uitsteken

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 12:21

Ik rijd eigenlijk alleen op les met cap....
Met dit weer is ie warm en zweterig en rijd ik liever lekker met mn haren in de wind. Op concours heb ik een hoedje op, dus dat beschermt ook niet eigenlijk. Het is gewoon een soort lui zijn denk ik...geen zin om op te zetten. Tja, onverstandig Tong uitsteken Bij lastige paarden doe ik hem wel op, maar mijn eigen beessie is wel rustig en heeft me er nog nooit afgegooid...(afkloppen Tong uitsteken)
Met buitenritjes doe ik hem vaak wel op, dan zijn de paarden vaak frisser.

Annemariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 12:27

Ik heb altijd een cap op. Het is een kleine moeite, dan maar een zweethoofd! Het heeft mijn hoofd gered, anders was ik nu voor mn rest van mn leven verminkt aan mn gezicht/voorhoofd!

(paard bokte tegen de rand van de cap toen ik van haar af viel)

bakstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 12:30

dit is het zoveelste topic *grapje*

Ik moet met cap rijden van mijn ouders, en op de manege is het verplicht.. Ik ben dan wel 20 maar als ik geen cap op zet kom ik niet meer het paard op..

Happiness

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 12:34

Iris1702 schreef:
Ik heb eigenlijk nooit met cap gereden... Bloos
Ik vind het een vreselijk ding.. zit niet fijn... en is zo warm.

Maar nu ik ik ben een fokafrichtingsstal ben gaan rijden heb ik er toch maar een gekocht... Knipoog Voor mijn eigen veiligheid.

Zelfde reden Ja
Ik vind een cap een vies, zwetend, zwaar ding.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 12:46

orionneke schreef:
Hier ook..... De nieuwe caps zitten daar en tegen STUKKEN beter. DIe andere daar zwete ik ernom in en die zakte altijd voor mn ogen.... zat ook geen sluiting aan dus had geen nut om die op te zetten Clown

Zal ik je vertellen dat ALS ik thuis met cap rij dat ik dan nog altijd mijn oude capje opzet? Haha! Ik heb van de nieuwe caps er nog geen gevonden die lekker op mijn hoofd zit, ik zal een rare vorm van hoofd hebben hahaha!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 12:55

Hahaha misschien wel ja! Ik heb de harry's horse pro.....al getest??

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 10:27

Die van HH had ene vriendin van me, hij was me te klein (:+) maar bij haar leek het ding fijn te zitten.

Ik heb migraine, en wanneer ik me inspan en een cap opzet heb ik 3 dagen hoofdpijn.
Nee, dan liever niet.
Buiten overigens wel, als ik weet dat het geen heftige buitenrit wordt.

Smoesjes als 'ik vertrouw mijn paard' vind ik overigens bullshït.
Ik vertrouw mijn paard namelijk ook, maar ieder paard kan schrikken oid.
Nee, ik hou het op mijn migraine, en dat mijn cap niet lekker zit.
Krijg er zo'n zwaar hoofd van. Nagelbijten / Gniffelen

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 17:04

Ik rijd wel altijd met cap. Lachen

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 17:22

BasjeGuwrl schreef:
Die van HH had ene vriendin van me, hij was me te klein (:+) maar bij haar leek het ding fijn te zitten.

Ik heb migraine, en wanneer ik me inspan en een cap opzet heb ik 3 dagen hoofdpijn.
Nee, dan liever niet.
Buiten overigens wel, als ik weet dat het geen heftige buitenrit wordt.

Smoesjes als 'ik vertrouw mijn paard' vind ik overigens bullshït.
Ik vertrouw mijn paard namelijk ook, maar ieder paard kan schrikken oid.
Nee, ik hou het op mijn migraine, en dat mijn cap niet lekker zit.
Krijg er zo'n zwaar hoofd van. Nagelbijten / Gniffelen

Smoesjes als ik vertrouw mijn paard zijn volgens jou bullshit, nou migraine ook want net of dat je bij dat smoesje minder risico loopt!! Er zit vaak meer achter het smoesje ik vertrouw mijn paard anders deed men niet moeilijk over die cap........

En inderdaad vertrouw ik mijn paard, niet dat hij niks doet, maar dat de kans dat hij wat doet klein is en dat hij niet als een dolle stier aan rodeo partijtjes doet. Mijn jonkie ken ik nog niet dus daar draag ik netjes een cap op, ook omdat we tegenworodig de nieuwe hebben, met mijn oude had het gewoon geen nut........die lag eerder op de grond dan ik Tong uitsteken

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 21:45

ik draag never nooit niet een cap, vind het K** dingen.. Koe
Maar daar is iedereen geheel vrij in...De mensen die wel een cap dragen respecteer ik ook Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 22:09

Op manegepony's/paarden altijd, maar dat is ook gewoon verplicht.
Buiten de manege eigenlijk ook altijd, alleen in deze hitte wil ik hem wel eens "vergeten" Nagelbijten / Gniffelen

Cupcake

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 23:13

Cupcake schreef:
Ik heb m'n cap op sinds ik begonnen ben met rijden.
Op onze manege zijn we nu natuurlijk ook verplicht om een cap te dragen, maar ik moet zeggen dat het met dit weer idd wel heel erg warm is. Zeker als je blind bent en je cap in de volle zon legt. (wat ik dus heb gedaan, geen aanrader Tong uitsteken )

Ik bedoel Blond Clown Bloos
Zeker als je blond bent en je cap in de volle zon legt. (wat ik dus heb gedaan, geen aanrader Tong uitsteken )

tiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 09:54

ik draag altijd een cap...
maar er zijn mens die hun paard zo goed kennen en weten dat er niks gebeurd, dan zou ik ook geen cap opzette al je 100% vertrouwe heb in je paard..
aan jou de keus..

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 11:12

ik rijd altijd met cap, behalve als ik met een halster rijd in het weiland(ga er dan vaak even snel opzitten en dan heb ik nooit zinn om mijn cap te halen

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 13:31

Smoezen als 'mijn cap zit niet lekker' vind ik zulke bullshit!
Dat heb je helemaal zelf in de hand, koop dan een die lekker zit. Of koop dan helemaal geen, als je hem toch niet op zet, maar ja, sommige mensen kunnen het geld wel missen blijkbaar Lips are sealed

Tja en over de migraine, ik weet dat ze soms heel erg kunnen zijn (mijn vriend heeft ze ook soms) maar toch vind ik dat ook geen goed reden. Je moet natuurlijk zelf weten, maar dan heb ik liever een migraine dan een hersenschudding of erger!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 13:46

ik rij altijd met cap en vind mensen die dat niet doen persoonlijk nogal onverantwoordelijk Bloos! Hoe lief/braaf etc je paard ook is, er kan altijd wat onverwachts gebeuren..T blijven vluchtdieren!!