zijn jullie verwend??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mexx93

Re: zijn jullie verwend??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 08:33

Nou ik ben zeker niet verwend Haha!
Ik lease een pony en de lease betalen mijn ouders.
Zelf moet ik alles voor mijn pony kopen.
zadel, staartriem, hoofdstel, dekjes enz.
Wel betalen mijn ouders mijn paardrijbroek, laarzen en cap.
Maar als dat nog goed is en ik wil toch een andere erbij kopen moet ik dat zelf betalen.

Eigelijk vind ik het wel beter dat ik het zelf moet betalen.
Zo leer ik goed om met geld om te gaan en als ik later een eigen paard heb zelf weet wat ik moet kopen enzo.

Taat_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 08:38

redelijk Haha!,
me ouders betalen wel alles,
En ze rijden helamaal naar Overijsel omdat ik persee me vz pony wou zien die gedekt word en die toen al 3 weken weg was Tong uitsteken En tja..Voorderest krijg ik wel me zin ja.

Mexx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 08:42

Trouwens ik vind het aan de andere kant wel horen dat je je paard zelf betaald, ik bedoel, je kiest er zelf voor.
maar aan de andere kant...
Je hebt ook ouders.
Bedoel, ik zat vroeger op dansen en dat betaalde hun ook.
Bedoel, als ik iets leuk vind en ik kan het niet betalen zoals een sport betalen ze dat wel voor mij. Mijn lease pony is erg belangrijk voor mij en mijn leven zal instorten als ik haar kwijt zal raken.
Mijn ouders gunnen dit plezier en willen dat ik een mooie jeugd heb. Ja en als ik dat niet kan betalen waardoor ik dus veel plezier mis zou dat erg jammer zijn. En ouders zijn er toch ook wel om je een beetje te verwennen? ik bedoel, je bent nog maar een kind en hoeft heus niet alles te betalen.

Oceans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 14:33

Ik ben verre van verwend op paardengebied.
Mijn ouders hebben alleen de helft van de aankoopprijs van mijn paard betaald. Alleen omdat mijn zus iets duurs had gekregen.
Voor de rest moet ik altijd voor alles zelf opdraaien.
Mijn ouders vinden wedstrijden alleen maar de 'elite'.
Ze snappen niet dat ik wedstrijden wil rijden.
Een paard houden mag wel... maar rijden niet??????
Nee, mijn ouders steunen me helemaal niet, zowel financieel als moreel. Integendeel ze werken meestal heel erg tegen.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 09:52

Aan de andere kant: de helft van je paard? Dat hoef ik echt niet te vragen hoor! "je kan toch ook op de manege rijden? Scheelt ook een hoop verantwoordelijkheid", dat is wat zij dan zeggen...Als ik een paard wil, zal ik dat helemaal zelf moeten betalen!!

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 10:41

ik heb mijn paard (en hiervoor mijn pony) zelf betaald.
ik betaal daarnaast alles zelf, dus hoefsmid, voer en alles wat je verder nodig hebt.

niet dat ik dat erg vind, want mijn ouders betalen wel mijn school enz. daarnaast krijg ik ook gewoon zak/kleedgeld en mag ik mijn studiefinanciering houden (minimum stufi, maar toch mooi meegenomen)

en ik ben verwend omdat ik een tante heb met veel grond, waar ik gratis mijn paard kan stallen. Vork
Laatst bijgewerkt door loulou op 25-06-06 10:52, in het totaal 1 keer bewerkt

loulou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 10:46

maximiliaan schreef:
@ LieveLotje: Hoezo zou het zo horen? Ik bedoel als je een eigen paard hebben dan snappen je ouders hopelijk toch wel dat dat zelf allemaal niet te financieren is als je de verzekering, DA, haranchement, stalling, vervoer en voer erbij rekent.. dat kan een gemiddelde scholier niet opbrengen. Ja dekjes en poetsspullen en een hoofdstel etc kunnen zelf gekocht worden maar als dat voor de andere kosten ook geld dan loopt dat uit de hand denk ik

het is vooral de stalling die het niet te betalen maakt.
ik ben student. heb geen stallingskosten, maar daarnaast dus wel alle overige kosten. en dat is prima te betalen hoor Ja

mijn paard is trouwens ook niet verzekerd. ik spaar het verzekeringsgeld liever zelf op voor als er een keer iets is.

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 12:03

ik ben best wel verwend denk ik, ik heb geen eigen paard, maar ik hoef mn rijbroek, cap, lesgeld enz. niet zelf te betalen!
wel als ik extra poetspullen ofzoiets wil, dan moet ik het wel zelf betalen maarja, dat wil ik dan zelf he
en ALS ik een eigen paard zou krijgen, zou ik alles wel zelf moeten betalen denk ik :S

#Ymke#

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 12:21

maximiliaan schreef:
@ LieveLotje: Hoezo zou het zo horen? Ik bedoel als je een eigen paard hebben dan snappen je ouders hopelijk toch wel dat dat zelf allemaal niet te financieren is als je de verzekering, DA, haranchement, stalling, vervoer en voer erbij rekent.. dat kan een gemiddelde scholier niet opbrengen. Ja dekjes en poetsspullen en een hoofdstel etc kunnen zelf gekocht worden maar als dat voor de andere kosten ook geld dan loopt dat uit de hand denk ik

Als je het allemaal niet kan financieren, moet je niet aan een paard beginnen. Als jij de keuze maakt van "ik wil een paard , vind ikook dat je daar zelf de verantwoording voor moet nemen, of je nou op de basisschool zit of al oma bent van 10 kleinkinderen.

Wanneer je ouders je een paard schenken onder het mom van "wij willen dat jij een paard krijgt" vind ik het een ander verhaal. Maar dan nog zou ik zelf bijdrage aan mijn paard.

Skitter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 17:24

#Ymke# schreef:
maximiliaan schreef:

Als je het allemaal (zelf) niet kan financieren, moet je niet aan een paard beginnen. Als jij de keuze maakt van "ik wil een paard , vind ikook dat je daar zelf de verantwoording voor moet nemen, of je nou op de basisschool zit of al oma bent van 10 kleinkinderen.

Hier ben ik helemaal, maar ook helemaal mee eens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 19:14

Valt best mee. Ik heb één keer per week les (de gratis les die inbegrepen is bij de stalling Clown ), betaal entingen en hoefsmid en we hebben echt niet het nieuwste van het nieuwste. Ik deel mijn paardje met mijn moeder en mijn zusje en we kopen heus wel eens wat nieuws voor hem, maar dat hoeven niet dé merkdingen te zijn ofzo. Gewoon datgene wat we nodig hebben, niet meer, niet minder.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 10:52

wat paarden betreft ben ik absoluut niet verwend. Toen ik negen was, ben ik bij een manege gaan lessen en dat betaalden mijn ouders. Toen kon ik een pony gaan leasen, en dat hebben mijn ouders betaald tot ik achttien werd. Alle andere dingen moest ik zelf betalen. nu wil ik mijn leasepony gaan kopen, en dat moet ik ook allemaal zelf betalen.

Qua studie ben ik wel verwend. mijn ouders betalen mijn collegegeld en mijn boeken.

Amanda__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 11:08

ik weet niet of je kunt zeggen dat ik verwend ben. Ik vind zelf van wel.
Mijn ouders hebben mijn paard betaald. en betalen ook elke maand de stalling + het voer en eventueel de dierenarts. Zelf moet ik de rest doen. Dus spulletjes, hoefsmid, wormenspuit, enz. Mijn ouders hebben mijn zadel gekocht. maar ik heb me eigen kieffer hoofdstel gekocht ( het was eigelijk meer perongeluk dat ik een kieffer kocht. Ik vond het gewoon een prachtig hoofdstel en ik had de prijs er voor over, het ging mij dus niet om het merk)

Dus op dat punt is het eerlijk verdeeld vind ik. Ookal betalen me ouders meer. Ze hebben wel de regel gesteld dat nu ik op stalling sta ik elke dag moet rijden, als het weer mee zit( vind ik geen erge regel Pling ) Mijn paard heeft wel 1 dag in de week vrij ( dat hebben me ouders goed gekeurd). De regel die ik heb al vanaf dat ik een eigen paard heb, is dat ik elke dag er naar toe moet gaan minimaal 1 keer. Alleen als er echt uitzonderingen zijn bijvoorbeeld dat ik het niet haal met school of dat ik op vakantie ben. Al komt dit echt maar 2 of 3 keer in het jaar voor. Ik kan het ook helemaal niet een dag niet naar me paard gaan dan klopt het gewoon niet voor me gevoel.

Verder ben ik toch wel verwend. Ik ben enigs kind. Ik heb een hond en een kat die me ouders betalen ( me hamster doe ik zelf). Ik krijg kleedgeld per maand. Maar heel vaak ga ik ook met me moeder winkele en krijg ik zo wat van haar. Ik krijg vaak iets extra's voor uit te gaan, of eens n frietje te ete bij de frituur. Maar ook gewoon spulletjes voor de auto of me kamer. En me studie word vollledig betaald. Als ik op vakantie ga krijg ik altijd vakantie geld mee, en dat is altijd minimaal 100 euro.
Verder doe ik thuis klusjes en daar krijg ik 5 euro per uur voor.

Je kunt dus wel zeggen dat ik verwend ben. Meer in het 'gewone leven' als met de paarden.. Haha!. Maar ik doe dan ook vaak liefs voor me ouders , en ik laat altijd de hond uit ( 3 keer per dag ( alleen als ik op school zit smiddags doet me moeder het) en verschoon de kattenbak 2 keer per week.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik verwend ben, maar niet verwaand dat zijn 2 hele andere dingen.

Verder vind ik niet dat het hoort dat ouders alles moete betalen als hun zoon of dochter een paard heeft ofzo. Ik vind dat kinderen ook dingen zelf moeten betalen en kunnen kopen zodat ze de waarde van geld leren kennen en ook weten hoe ze er mee om moeten gaan. Gelukkig wist ik dit al vanaf kleins af aan.
Ook vind ik het verzekeren van een paard geen onzin maar ook geen must. Het ligt aan de waarde van het paard en het doeleind ervan. Ook de keuze die jezelf maakt vind ik. Die van mij heeft geen papieren en word alleen voor reactie gebruikt. Het zal nooit een sportpaard kopen. Verder als de M/L zal ik niet komen, en dan ben ik realistisch en is verzekeren voor mij iets wat niet nodig is. ZOals al gezegd is dan spaar ik dat geld liever voor als wat ergs is of een grote uitgave nodig is.

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 12:16

Ik denk dat ik best wel verwend ben.. Bloos

Ik rijd drie keer per week op mijn lease haflinger,
dit is een bedrag per maand wat mijn ouders
betalen, maar als ik op de manege zou hebben
gereden zouden ze dat voor me betalen. Ik moet
wel dingen als dekjes, peesbeschermers, halsters,
rijkleding, cap, zelf betalen. Dan heb ik nog het
geluk dat mijn oma mijn privélessen betaald Bloos
Anders was ik nogal arm.. Clown

Wat een zelfkennis komt er in dit topic naar boven Koe

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 23:32

Ik krijg niks Lachen

Maar heb er geen moeite mee, ik krijg gewoon standaard bedrag van me ouders per maand aangezien ik studeer en nog thuis woon. Wat ik daar mee doe moet ik zelf weten Lachen

citroentj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 07:45

Ik vind mij wel verwend.
Ik krijg elke week zakgeld waarmee ik dan mijn lessen betaal, en als ik nieuwe rijkleding nodig heb krijg ik het wel. Mijn grootouders leggen ook altijd wel iets bij...
Maar natuurlijk alleen als het echt nodig is, anders moet ik het zelf betalen.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 08:17

Ik ben wel verwend. En ik bedank m'n moeder er ook voor, dat ik, ondanks dat ze een alleenstaande moeder is, gewoon een eigen paard mag houden. Haha!
Stallingsgeld, DA, hoefsmid, wormenspuiten etc, tuig, en zelfs mijn rijkleding betaald ze. Lovers Maar voor bv. dekjes, en dingen die eigenlijk niet nodig zijn betaal ik zelf. Lachen
We hebben het thuis niet breed, maar ik heb wél een eigen paard. En daarom vind ik dat ik vreselijk verwend ben. Vork

Moniquegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 21:10

Ik ben niet echt verwend en gedraag me ook al helemaal niet als een verwend kind Bloos
Ik werk niet voor mn geld want ik ben nog maar elf jaar.

Moniquegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 21:10

Kwa liefde wel erg verwend Tong uitsteken

Moniquegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 21:12

Maar kwa liefde zijn jullie denk ik allemaal wel erg verwend Tong uitsteken of niet?

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 21:14

Ik vind mezelf ook wel verwend. Ik heb alle drie mijn paardjes gekregen van mijn ouders. Ook wij zijn speciaal verhuisd zodat de paarden nu aan huis kunnen staan. Verder heb ik alles voor de paarden gekregen (zadels, hoofdstellen, 2 paards trailer enz). Alleen echt de onzindingen moet ik zelf betalen zoals bijvoorbeeld NOG een shabrak ofzo. Verder betalen mijn ouders alles.

Ze betalen verder ook mijn scooter, studie, kleren, rijbewijs enz.

Dus ik ben wel verwend jah...

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 11:58

ik verwen mezelf:P

ik heb het paard van mijn vader gekregen met alles wat er bij hoort.

ik werk nu al een aantal jaren in een ruitersportzaak en koop erg veel en ja eigenlijk alleen maar het duurste en het mooiste, ik kan het goed betalen al moet ik er wel veel uren voor maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 12:02

ik ben echt het voorbeeld van verwend kreng kwa gedrag, maar moet toch heel veel zelf betalen zoals orstels, halsters en touwen en zadels en dekjes, dekens dan weer net niet, maar zijn ze voor me pony, dan weer wel.. en ik krijg maar 1 keer per jaar of per 2 jaar een nieuwe rijbroek, dus valt mee toch?
alleen mag ik wel heeeeeel veeel, en door anderen wordt ik ook verwent, en luister ik dus ook slecht.. ik krijg mijn zin toch wel meestal! Tong uitsteken
ik ben verwent, en ik ben er trots op zeg ik altijd maar! Knipoog

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 12:02

Ik ben ontzettend verwend met een stel kanjers van ouders!!!!!
Mijn ouders hebben mijn paard voorgeschoten (ik betaal terug in termijnen die ik zelf aankan)......ze hadden mij met niks gelukkiger kunnen maken!!
De rest betaal ik allemaal zelf, maar dat vind ik niet meer dan redelijk (in de trand van: met geld om leren gaan Knipoog )!