Twijfel bij aankoop paard

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:59

Lieser schreef:
Ik zou geen moeite hebben met een aanbetaling als ik aangeef dat het paard verkocht is onder voorbehoud van de keuring. Maar ik zou mijn geld wel terug verwachten als de keuring tot een negatief aankoopadvies leidt.

Ja natuurlijk dat is wel de bedoeling. Zoiets doe je dan ook nooit zonder betaalbewijs.
Ik heb dat eerlijk gezegd nooit hoeven doen, maar je hoort het nu wel meer. Vanuit de verkoper kan ik het me best voorstellen; mensen zullen minder geneigd zijn om zomaar van de koop af te zien.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:19

Claudia1707 schreef:
Ik heb het wel echt geprobeerd en ik dacht ook dat ik me mentaal over haar uiterlijk heen had gezet, mede door de reacties hier, omdat verder eigenlijk alles klopte. Maar ik denk dat je wel gelijk hebt hoor, dat het onbewust toch niet helemaal lekker zat.

Want op het moment dat de verkoopster aangaf dat er anderen waren die sneller konden keuren, merkte ik dat ik dat totaal niet erg vond en ook niet teleurgesteld was.

Maar heeft de verkoper dat dan ook niet gevoeld?
Ik zou (als verkoper) ook geen 2 weken willen wachten als er ook iemand anders is waar ik een beter gevoel bij zou hebben. Als je dit paard echt graag had willen hebben, had je een andere dierenarts kunnen zoeken :-).
(Bovendien: als je niet teleurgesteld was, moet je dan ook niet bij jezelf te rade gaan en overwegen om sowieso af te zien van de koop?)

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:27

Als er haast bij is haak ik al af bij dit soort dingen.
En het lot heeft bepaald, blijkbaar komt er een ander paard op je pad .
Bij twijfel niet oversteken :)
Ook al heeft een paard een lelijk hoofd, onderbuik zegt vast wel of het jouw paard is :)

Claudia1707

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 17:33

Kendra schreef:
Claudia1707 schreef:
Ik heb het wel echt geprobeerd en ik dacht ook dat ik me mentaal over haar uiterlijk heen had gezet, mede door de reacties hier, omdat verder eigenlijk alles klopte. Maar ik denk dat je wel gelijk hebt hoor, dat het onbewust toch niet helemaal lekker zat.

Want op het moment dat de verkoopster aangaf dat er anderen waren die sneller konden keuren, merkte ik dat ik dat totaal niet erg vond en ook niet teleurgesteld was.

Maar heeft de verkoper dat dan ook niet gevoeld?
Ik zou (als verkoper) ook geen 2 weken willen wachten als er ook iemand anders is waar ik een beter gevoel bij zou hebben. Als je dit paard echt graag had willen hebben, had je een andere dierenarts kunnen zoeken :-).
(Bovendien: als je niet teleurgesteld was, moet je dan ook niet bij jezelf te rade gaan en overwegen om sowieso af te zien van de koop?)

Ik snap je punt hoor, en vanuit verkoperskant bekeken kan ik me dat ook voorstellen. Alleen gebruik ik bewust een vaste dierenarts die ik ken en vertrouw. Helaas is het in de paardenwereld niet zo dat je iedereen zomaar kunt vertrouwen, dus daarin ben ik gewoon voorzichtig.

Dat ik niet teleurgesteld was toen zij aangaf dat er anderen sneller konden keuren, zegt achteraf inderdaad genoeg. Op dat moment voelde het voor mij blijkbaar al niet meer als “dit móét hem worden”. En dat is ook precies waarom ik nu denk dat het zo heeft moeten lopen.

Claudia1707

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 17:34

Freya6 schreef:
Als er haast bij is haak ik al af bij dit soort dingen.
En het lot heeft bepaald, blijkbaar komt er een ander paard op je pad .
Bij twijfel niet oversteken :)
Ook al heeft een paard een lelijk hoofd, onderbuik zegt vast wel of het jouw paard is :)

Haha precies!

Claudia1707

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 17:35

AnnoNiemand schreef:
Ik heb de pb ontvangen en snap het wel. :D

Ik ben benieuwd welk paard het uiteindelijk wel gaat worden TS! Houd je ons op de hoogte? :D

Ga ik doen! :')

Kendra

Re: Twijfel bij aankoop paard

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:25

Ter aanvulling vanuit de verkoopkant; ik heb wel eens een maand gewacht, omdat ik precies begreep waar de crux lag - en ik paard en nieuwe eigenaar de tijd wilde gunnen.
Maar dat is wat anders dan een hele weifelende koper, waarvan je niet weet hoe het af gaat lopen, maar waarbij jij als verkoper het gevoel hebt dat er eigenlijk geen goede match is...

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:50

nikkel schreef:
Elisa 2, ik heb in het verleden een drie jarige merrie gehad op de CK Noord Holland. Thuis was het een lui paard niet plezierig om er mee te werken, op een keuring echter leek het alsof zij 5 centimeter groter werd en haar voorbeeld draf nog beter. Werd wel keuringskampioen overigens.

Grappig, die hield dus ook wel van die aandacht? Sommige paarden gaan echt 'aan' als ze mee mogen hè?

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 31 min geleden

Ik had er 1 die in de wei een ruige bospony leek,
Maar die in het werk écht minstens 10 centimeter groeide, de lusitano hals kwam er dan nog bovenop,
En die was in het werk gruwelijk scherp (niet oneerlijk, gewoon scherp) en daardoor leek hij nóg groter.

Maar in de wei dachten mensen vaak dat het een fjord kruising was (ook leuk uiteraard! Maar even om het contrast aan te geven)

Ik bleef dat bijzonder vinden.