Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Suzanne F. schreef:MarlindeRooz schreef:Ah dus alleen slanke mensen mogen strakke kleding dragen?
Want anders ben je een rollade en is het geen gezicht ?
Zal vast een hele UO zijn maar een echt veel te zwaar iemand in een strakke bodysuit vind ik inderdaad geen gezicht. Maar dat vind ik ook voor turnpakjes en en badpakken etc. Ik vind sowieso echt veel te zware mensen niet mooi.
Er is natuurlijk een groot grijs gebied waar een klein rolletje je niet meteen een rollade maakt.
En als je echt veel te zwaar bent moet je eigenlijk helemaal niet meer op een paard stappen vind ik. Maar dat zal ook wel een UO zijn.
Ik vind dat we erg doorslaan in dat bodyshaming en bodypositivity gedoe. Een gezond BMI met een normaal vetpercentage zou normaal moeten zijn, zeker als je op een paard wil zitten.
Eleeke schreef:Cer schreef:Maar het label “te koop lopen met” of “tentoonstellen”, waar komt dat vandaan? Want mij maakt het niet uit wat iemand draagt, en meer mensen denk. Dus voor wie stelt iemand het dan “ten toon” en bij wie ligt dat dan? Bij de mensen die “ten toon stellen” of de mensen die daar wat van menen te moeten vinden (m.a.w. ‘ja met zo’n kort rokje…)
Want als mensen zo’n pak in beginsel niet als “etalage zien” valt er weinig ten toon te stellen..
Ik vind dat zelf wel lastig want zelfs paardrijden an sich wordt door een bepaald slag mensen al gesexualiseerd, laat staan met strakke kleding, dan gaan er nog meer over de flos.. bizar eigenlijk..
![]()
![]()
![]()
Helemaal Cer, Die heftige meningen vooral over vrouwen.
Hoe vaak zegt iemand nu dat een man iets tentoonstelt of mee te koop loopt....
Elisa2 schreef:Bij mannen wordt het juist helemaal niet geaccepteerd als ze met iets zouden lopen waarin hun waren zo goed te zien zouden zijn zeg maar. Dat keuren mensen af, dan is het een 'vieze man'.
Elisa2 schreef:Tja.. sommige dingen zijn inderdaad nu eenmaal zoals ze zijn. Wat je er ook van vindt.. moeilijk om collectief te veranderen.
Cer schreef:Elisa2 schreef:Tja.. sommige dingen zijn inderdaad nu eenmaal zoals ze zijn. Wat je er ook van vindt.. moeilijk om collectief te veranderen.
Dat is natuurlijk niet helemaal waar..
Als we alleen maar vinden dat dingen zijn zoals ze zijn, komen we nooit ergens
En dat andere niet te veranderen zouden zijn wil niet betekenen dat je dan maar mee moet doen (met in dit geval vrouwen naar beneden halen omdat blijkbaar sommige mannen menen ergens wat van te moeten vinden)
Wat ik zelf een lastig ding vindt want ook ik loop ‘s avonds niet in korte rok zomaar ergens rond dus terwijl ik wel vind dat iedereen moet dragen wat ze leuk vinden, doe ik het zelf niet… waanzin eigenlijk ..
Mensen accepteren en ieder zn ding laten doen is nog ver weg, helaas .. hoewel het al beter is dan 200 jaar geleden (althans, wanneer liepen mannen met pruiken, in maillots en op hakken en was dat “op stand”)
Sure_lee schreef:Ik vind dat iedereen lekker moet dragen wat hij of zij wil. Onafhankelijk van geslacht, lichaamsbouw, leeftijd of whatever.
Vervolgens kan ik dat wel of niet mooi vinden.
Ayasha schreef:Knuffeldier schreef:
Bij de koordsingel, fluwelen caps en de gekleurde frontriemen.
(Stiekem mis ik die tijd soms!)
Oei ik rijd nog steeds met chaps en meestal losse golfjes.alleen op les of als ik echt foto’s wil voor op te hangen doe ik iets strakker aan.
geen fel gekleurde broeken maar wel de meest absurde sokken en thema’s ook.
(Halloween bv
)
Koortsingels heb ik nog gekend maar heb ze nooit kunnen waarderen.fluwelen chaps heb ik wel nog gehad.
![]()
![]()
Gedurende de gewone dagen ben ik een halve zwerver op stal.wel altijd jodpuhrs maar ben ook al in losse sportbroek op ‘t paard gestapt als het zo uit kwam.
het valt me wel op dat 15 jaar geleden niemand daar van op keek en nu krijg je toch wel even geschokte blikken.
Oh boy ik ben echt oud.