Een wat? Een bodysuit als paardrij-ouffit?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 14:18

Ik denk dat hoe iemand zichzelf erin voelt het mooi kan laten zijn. Iemand met maatje 36 of 46 die denkt ... damn ik voel me happy hierin. Maar dat vind ik ook bij spijkerbroek met trui. Ene staat t meteen helemaal geweldig bij terwijl andere de zwerver look lijken te hebben (bin there done that :') )

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 14:36

Ik "moest " een tijd lang zo een pakje aan toen ik trick rider was voor een stunt team in Duitsland en zo een pak zit echt fijn. Vooral als je een beetje fit bent. (en dit is niet body positivty of negativity want ik merkte gewoon als ik een paar kilo zwaarder was dat die in mn kont kroop :D dan zit het niet zo fijn als zo strak in de billen zit :D ) Het is ook niet zo dat je 10 x in een uur gaat plassen toch dus een keer aan en uit trekken kan best. Alleen winters is het niet handig als je er vanalles overheen draagt om warm te blijven en je gaat dan naar de wc maar met redelijk weer is die echt fijn om in te rijden. Ik snap dat je er als ruiter raar tegenaan kijkt maar geloof me het is echt comfortabel. Ik had er zelf nooit een gekocht en ook niet aangetrokken als het niet had gemoeten maar toen ik eenmaal mee had gereden was ik verkocht.

Rizette

Re: Een wat? Een bodysuit als paardrij-ouffit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 14:42

Dat het nog geen ingebouwde cap heeft. :D Voor een feest wil ik me nog wel eens de moeite van een jumpsuit op de hals halen maar no way voor het paardrijden.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 15:03

Suzanne F. schreef:
MarlindeRooz schreef:
Ah dus alleen slanke mensen mogen strakke kleding dragen? :D

Want anders ben je een rollade en is het geen gezicht ?

Zal vast een hele UO zijn maar een echt veel te zwaar iemand in een strakke bodysuit vind ik inderdaad geen gezicht. Maar dat vind ik ook voor turnpakjes en en badpakken etc. Ik vind sowieso echt veel te zware mensen niet mooi.

Er is natuurlijk een groot grijs gebied waar een klein rolletje je niet meteen een rollade maakt.
En als je echt veel te zwaar bent moet je eigenlijk helemaal niet meer op een paard stappen vind ik. Maar dat zal ook wel een UO zijn.

Ik vind dat we erg doorslaan in dat bodyshaming en bodypositivity gedoe. Een gezond BMI met een normaal vetpercentage zou normaal moeten zijn, zeker als je op een paard wil zitten.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

En dan ben ik zelf iemand die voor het mooie teveel weegt en alles zou geven om echt weer slank slank te zijn zoals voor de medische problematiek en zou ik dus prima geshamed kunnen worden, maar, echt, volledig mee eens!

Het is gewoon de waarheid.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 15:15

Misschien een waarheid, maar heeft niets met dit pak te maken… :?

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 15:32

Toch wel, het gaat over dit pak toch? Prachtig als je slank slank bent. Bij de rest gewoon nee.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 16:04

Alinea 1 misschien, alinea 2 en 3 volgens mij niet?
2 is te zwaar en paardrijden en 3 is body positivity

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 18:00

Eleeke schreef:
Cer schreef:
Maar het label “te koop lopen met” of “tentoonstellen”, waar komt dat vandaan? Want mij maakt het niet uit wat iemand draagt, en meer mensen denk. Dus voor wie stelt iemand het dan “ten toon” en bij wie ligt dat dan? Bij de mensen die “ten toon stellen” of de mensen die daar wat van menen te moeten vinden (m.a.w. ‘ja met zo’n kort rokje…)

Want als mensen zo’n pak in beginsel niet als “etalage zien” valt er weinig ten toon te stellen..

Ik vind dat zelf wel lastig want zelfs paardrijden an sich wordt door een bepaald slag mensen al gesexualiseerd, laat staan met strakke kleding, dan gaan er nog meer over de flos.. bizar eigenlijk..

:j :j :j
Helemaal Cer, Die heftige meningen vooral over vrouwen.
Hoe vaak zegt iemand nu dat een man iets tentoonstelt of mee te koop loopt....

Bij mannen wordt het juist helemaal niet geaccepteerd als ze met iets zouden lopen waarin hun waren zo goed te zien zouden zijn zeg maar. Dat keuren mensen af, dan is het een 'vieze man'.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 18:05

Elisa2 schreef:
Bij mannen wordt het juist helemaal niet geaccepteerd als ze met iets zouden lopen waarin hun waren zo goed te zien zouden zijn zeg maar. Dat keuren mensen af, dan is het een 'vieze man'.

En dat zegt dan, in combi met het onderwerp in de openingspost, iets over de oneindige bekrompenheid van denken waarin we als maatschappij elkaar "opvoeden" of "hoe het hoort" zo je wil......

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 18:08

Tja.. sommige dingen zijn inderdaad nu eenmaal zoals ze zijn. Wat je er ook van vindt.. moeilijk om collectief te veranderen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 18:41

Elisa2 schreef:
Tja.. sommige dingen zijn inderdaad nu eenmaal zoals ze zijn. Wat je er ook van vindt.. moeilijk om collectief te veranderen.

Dat is natuurlijk niet helemaal waar..

Als we alleen maar vinden dat dingen zijn zoals ze zijn, komen we nooit ergens :)

En dat andere niet te veranderen zouden zijn wil niet betekenen dat je dan maar mee moet doen (met in dit geval vrouwen naar beneden halen omdat blijkbaar sommige mannen menen ergens wat van te moeten vinden)

Wat ik zelf een lastig ding vindt want ook ik loop ‘s avonds niet in korte rok zomaar ergens rond dus terwijl ik wel vind dat iedereen moet dragen wat ze leuk vinden, doe ik het zelf niet… waanzin eigenlijk ..

Mensen accepteren en ieder zn ding laten doen is nog ver weg, helaas .. hoewel het al beter is dan 200 jaar geleden (althans, wanneer liepen mannen met pruiken, in maillots en op hakken en was dat “op stand”) :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 19:05

Cer schreef:
Elisa2 schreef:

Dat is natuurlijk niet helemaal waar..

Als we alleen maar vinden dat dingen zijn zoals ze zijn, komen we nooit ergens :)

En dat andere niet te veranderen zouden zijn wil niet betekenen dat je dan maar mee moet doen (met in dit geval vrouwen naar beneden halen omdat blijkbaar sommige mannen menen ergens wat van te moeten vinden)

Wat ik zelf een lastig ding vindt want ook ik loop ‘s avonds niet in korte rok zomaar ergens rond dus terwijl ik wel vind dat iedereen moet dragen wat ze leuk vinden, doe ik het zelf niet… waanzin eigenlijk ..

Mensen accepteren en ieder zn ding laten doen is nog ver weg, helaas .. hoewel het al beter is dan 200 jaar geleden (althans, wanneer liepen mannen met pruiken, in maillots en op hakken en was dat “op stand”) :)

Precies.

Ik heb veel meer moeite met de non-verbale communicatie van sommige vrouwen dan wat ze aan hebben.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 19:20

Ik haal geen vrouwen naar beneden hoor, nergens niet.

Ben zelf zeer tolerant, maar dat wil niet zeggen dat ik het zelf ook zou willen doen. Ben wel realistisch genoeg om te beseffen dat sommige dingen gewoon zijn zoals ze zijn.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 04:34

Ach we vinden allemaal wel eens iets van een ander. Maar niet alles hoeft telkens uitgesproken te worden.
Is het iets waar iemand meteen iets aan kan doen, zeg het (normaal) tegen diegene. Iets tussen de tanden, doorgelekt,ruikt,gulp open enz. Maar hierin zeggen mensen vaak juist weer niks en laten liever iemand voor l*l lopen.

Is het iets waar iemand niet 123 wat aan kan doen dan hou je ongevraagde mening bij jezelf

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 07:43

Ik vind dat iedereen lekker moet dragen wat hij of zij wil. Onafhankelijk van geslacht, lichaamsbouw, leeftijd of whatever.
Vervolgens kan ik dat wel of niet mooi vinden.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 08:12

Sure_lee schreef:
Ik vind dat iedereen lekker moet dragen wat hij of zij wil. Onafhankelijk van geslacht, lichaamsbouw, leeftijd of whatever.
Vervolgens kan ik dat wel of niet mooi vinden.

Zo sta ik er ook in. “Leven en laten leven”, maar daarom hoef ik het toch zelf niet steeds mooi te vinden toch? “Les goûts et les couleurs ne se discutent pas.”

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 08:17

Over smaak valt niet te twisten? Waarom in het Frans?
Maar deel je mening.

Nee ik vind dit ook niet mooi.
Maar zal mij inderdaad niet uitmaken wie het aantrekt.

Maar dat is met veel mode zo.
De overdreven glitter vind ik ook mooi tot de 16 jaar of zo.

Maar genoeg oudere die dat ook dragen
En van mij mogen ze hoor.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 08:21

glitters <3

Ik vind zelf de ruiteroutfits op de dressuurwedstrijden erg saai (wel weer handig voor het overall beeld waarschijnlijk) , helemaal leuk dat ze buiten de wedstrijden om al meer glitters en kleurtjes durven gebruiken.. Mijn westernwedstrijdoutfit was o.a. turquoise en strass :D

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 08:36

Ayasha schreef:
Knuffeldier schreef:

Bij de koordsingel, fluwelen caps en de gekleurde frontriemen.

(Stiekem mis ik die tijd soms!)

Oei ik rijd nog steeds met chaps en meestal losse golfjes. :+ alleen op les of als ik echt foto’s wil voor op te hangen doe ik iets strakker aan. :)) geen fel gekleurde broeken maar wel de meest absurde sokken en thema’s ook. :j (Halloween bv :j )

Koortsingels heb ik nog gekend maar heb ze nooit kunnen waarderen. :o fluwelen chaps heb ik wel nog gehad. :j :))

Gedurende de gewone dagen ben ik een halve zwerver op stal. _O- wel altijd jodpuhrs maar ben ook al in losse sportbroek op ‘t paard gestapt als het zo uit kwam. :)) het valt me wel op dat 15 jaar geleden niemand daar van op keek en nu krijg je toch wel even geschokte blikken. :=

Oh boy ik ben echt oud. :=

Als jij je al oud wat moet ik dan zeggen. Ik ben er 52. :+ ik kom nog uit de tijd van de ribfluwelen rijbroeken. :D

Ponytante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 14:13

Elisa2 schreef:
Ergonomisch oke, maar het kan doorslaan.

Ik denk ook aerodynamisch oké :j

Verder mag iedereen aantrekken wat die wil.

En ik mag doen wat ik wil.

Ergo: Ik zou hem niet aantrekken :+

#hekelaanoverallen&onesies

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 16:30

petraaken schreef:
Als jij je al oud wat moet ik dan zeggen. Ik ben er 52. :+ ik kom nog uit de tijd van de ribfluwelen rijbroeken. :D

Ik weet nog dat de ribfluwelen rijbroeken kwamen…..

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 16:39

Hé hé, ik heb ze met mijn 27 jaar ook nog gedragen, en vervloek diegene die de keuze heeft gemaakt ze niet meer te produceren :+

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 16:41

Die heb ik dan weer nooit gedragen en ben toch ook jullie leeftijd.

wel stof met een kleine ribbel, maar geen fluwelen.

ken ze wel overigens

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 16:59

Zaten heerlijk die ribfluwelen rijbroeken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 17:12

Suzanne F. schreef:
Zaten heerlijk die ribfluwelen rijbroeken.

Omg, ja, de fijnste broeken ooit.