Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DuoPenotti schreef:Het gaat niet enkel om de spat, maar de hele omschrijving.
Heet, bokken en rennen zonder enige aanleiding. (vinden zij, of is het pijn?)
Bij de dochter, bij de ouder en bij iemand die de pony door zou rijden.
Moeilijk bij de smid, dominant merrie gedrag. Kan niet alleen staan.
Dan nog de tik in het hoofd.
Ze zeggen al niet voor niets Geen beginners.
Stuk.... ja, zowel mentaal als fysiek.
Op te lossen, misschien. Maar niet door een 12 jarige met ouders die niets van paarden weten.
Maar ze staat op gereserveerd en met alle hoop niet voor ts, want dan krijgen we topics waar we heel verdrietig van gaan worden.
MARAAAA schreef:op de manege rijden stop ik echt niet hoor! daar loopt echt mijn allergrootste droompony rond maar ik zal over 2 jaar daar alweer te groot voor zijn. de pony (sterre) had een speciale band met emma ( niet echte naam) maar emma begon sterre ineens te mishandelen (veel zweepje gebruiken als de lesgever niet keek etc.) gewoon weg niks meer om haar geven ze had zelf een keer voor een tiktok op sterre gaan staan en op de rug dansen en springen daardoor had sterre veel pijn aan haar rug ze mocht een tijdje niet rijden. daarna werd ze onhandelbaar de man van de eigenarrese durfde niet eens meer in de stal te komen. bijna niemand durfde op haar te rijden ongeveer 5 mensen nog wel. waaronder ik. ik had groot deel tijdens de tijd dat emma sterre begon te mishandelen mijn arm gebroken toen ik weer kon rijden moest ik het eerst rustig aan doen maar wou vrij snel op sterre rijden ik kon het gewoon niet aan zien hoe erg zij het vertrouwen in mensen had verloren. het heeft ontzettend lang geduurt voordat ik op haar heb gegallopeerd maar ik wou eerst haar vertrouwen hebben. (in november begonnen met haar bijna elke week rijden en in april kon ik voor het eerst in galop) de eerste paar keren op haar reden sinds de mishandeling door emma was meer rodeo maar ik wou niet opgeven toen bij onze eerste wedstrijd werde we eerste(manege onderlinge wedstrijd) niemand deed op haar mee iedereen was nog bang voor haar. onder tussen is het een van de populairste pony's op de manege en ik ben in de tussen tijd echt van haar gaan houden en volgensmij zij ook van mijze is een dressuur pony en haat springen maar toch kunnen we springlessen doen samen