Ondernemen in de paardenwereld – Ervaringen en tips voor ZZP’ers!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NikkiB1991

Re: Ondernemen in de paardenwereld – Ervaringen en tips voor ZZP’ers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 10:52

Voor degenen die zijn geweest, hoe hebben jullie het gehad op Equiday? Hoop dat het een topdag was voor jullie!

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 10:53

Leuk, als deelnemer bij een demo.
Maar nu ik er weer eens was sinds 2 jaar, denk ik dat ik een standje huren daar niet zou trekken qua prikkels.
Wat ik wel jammer vind, want het lijkt me op zich best leuk.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 12:12

Hier een goede dag gehad, het was ontzettend druk in de stand. De hele tijd wel. Mooie omzet gedraaid :)

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 12:41

Zou zo'n stand eigenlijk ook rendabel zijn als je geen verkopen ter plekken kunt doen? Zou wat mij betreft namelijk puur reclame en hopelijk achteraf aankopen zijn via de website.

Geen idee wat de kosten zijn om daar te mogen staan? Heb wel echt een leuk idee voor daar om mensen ter plekken even te laten ervaren wat ik kan bieden, maar ik heb verder geen fysieke producten die ik verkoop, alleen diensten.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 13:19

Muze schreef:
Leuk, als deelnemer bij een demo.
Maar nu ik er weer eens was sinds 2 jaar, denk ik dat ik een standje huren daar niet zou trekken qua prikkels.
Wat ik wel jammer vind, want het lijkt me op zich best leuk.

Ik denk zelfs dat je bijna beter kunt promoten terwijl je rondloopt. Dan kom je veel meer mensen tegen, kun je eventueel bij clinics gaan staan die interessant zijn voor je doelgroep etc. Maar het moet ook weer niet opdringerig worden want dat werkt weer averechts.

Hier zitten we inmiddels wel vol met de stalling. Het gaat zo snel allemaal, daar hadden we geen rekening mee gehouden :Y) zeker de opfok loopt als een tierelier. Vrijdag kwam er ook weer een vrachtwagen vol 2 jarigen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 15:33

Dat mag ook niet. Je mag alleen promoten bij je stand en niet op andere plekken.

Hier een goede dag gehad. Leuke omzet gedraaid. Veel mensen gesproken. Baalde achteraf wel dat ik niet lekker buiten stond :+

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 18:59

Daihyo schreef:
Dat mag ook niet. Je mag alleen promoten bij je stand en niet op andere plekken.

Hier een goede dag gehad. Leuke omzet gedraaid. Veel mensen gesproken. Baalde achteraf wel dat ik niet lekker buiten stond :+

Dat is flauw }>
Ken het hele equiday ook niet zo erg eigelijk

NikkiB1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 19:48

Ik weet niet of het veranderd is, maar Equiday was een paar jaar geleden heel prijsvriendelijk. Vergeleken met veel andere evenementen wel in ieder geval. En veel verschillende opties qua binnen/buiten/hele/halve kramen, dus dan kan je een beetje passen en meten wat je nodig hebt vs wat je uit wil geven. De prijslijst is vast vrijblijvend op te vragen.

Eerlijk gezegd zijn er niet zo veel betaalbare events, vind ik persoonlijk heel jammer want ik vind het wel heel leuk om te doen!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 20:18

Ja eens. Dit is nog prima betaalbaar. De kraamhuur van Animal event of Horse event haal ik er bijvoorbeeld never nooit niet uit.

En ik snap het wel van dat promoten. Als alle 200 (denk ik ?) standhouders dat doen… Dat wordt rotzooi.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 21:04

Zal eens kijken of ik dat op kan vragen! Heb maar een kleine stand nodig natuurlijk gezien ik geen producten heb.

Moet een plek hebben voor een laptop denk ik voor eventuele aanmeldingen en ruimte om een banner en nog iets op de grond te zetten en dan ben ik er al wel. :D

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 22:49

Wat bedoelen jullie precies met ergens anders promoten?
En hoe dan? En wat mag niet?
Ik merk gewoon dat ik zulke enorme drukke lange volle evenementen niet trek, ik raak er bijzonder overprikkeld van.
Als deelnemer ging dat goed, lekker bij mijn paard op de paddock weer ontspannen.. Maargoed, lekker offtopic.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 23:08

Vond Equiday een leuke dag, gezellig, goed geregeld maar er lopen wat nare mensen tussen.

Er is bij mij en andere standhouders gestolen, iets wat ik normaal totaal niet met dit event link. Hoop dat deze dame er gelukkig mee is en zichzelf in spiegel kan aankijken en denkt leuke dag gehad :+

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 07:14

Ik las op Instagram dat er bij een standhouder idd een duur vest was gestolen. Echt zo jammer, idd iets wat ik ook totaal niet met dit evenement associeer. Liet altijd gerust m'n stand even onbeheerd achter.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 07:29

Muze: je krijgt van tevoren bericht dat je je bedrijf niet ergens anders mag promoten dan de aangewezen plekken. Je reserveert een stand en dan kun je sponsorpakketten bijkopen met bijvoorbeeld een spandoek langs de ring. Maar doe je dat niet, mag je alleen bij je eigen stand reclame maken binnen de standruimte. Dus spandoek, banner, flyers. Je mag ook nergens anders flyers neerleggen.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 08:12

Ahhhh ik snap het.

Gestolen??? Joh!! Ergens verwacht ik dat daar niet, maar asociaal volk heb je helaas overal

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 09:38

Ik twijfel soms heel erg of ik nog door moet gaan omdat mijn onderneming voor erbij is en ik heel slecht ben zakelijk en als ik dan een keer uit mijn comfortzone kom, dan gaat het mis...

Dus de kans bestaat dat ik gewoon denk "laat maar"... En mijn spullen gewoon ga wegdoen en me op iets anders ga richten..

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 12:47

Muze schreef:
Ik merk gewoon dat ik zulke enorme drukke lange volle evenementen niet trek, ik raak er bijzonder overprikkeld van.
Als deelnemer ging dat goed, lekker bij mijn paard op de paddock weer ontspannen.. Maargoed, lekker offtopic.

Dat heb ik ook. Vorig jaar heb ik met mijn pony meegedaan op Equiday, in de ring staan vind ik wel wat ongemakkelijk maar niet erg, dan had ik toch gewoon ruimte om me heen en steun aan mijn pony. Maar ik heb 1 soort van rondje bij de kraampjes gelopen en dat was heel snel ophalen wat ik nodig had en snel weer terug nar de paddockjes want ik werd helemaal gek van de drukte. Buiten was een stuk ruimer en rustiger dus dat beviel me veel beter, als ik ooit op equiday zal staan met een kraampje dan zou ik zeker buiten kiezen, maar dat is ook best een risico met het weer.

Als alles wat ruimer opgezet zou zijn dan zou ik het ook wel beter trekken. Ik heb een tijdje samen gewerkt met iemand waarbij we handgemaakte hondenspul verkochten en op vrij grote markten en beurzen stonden maar dat was altijd veel ruimer opgezet.

Heel jammer dat er gestolen is, dat geeft toch weer een beetje nare nasmaak aan een dag die gezellig en leuk hoort te zijn.

@ Liannetje86 , wat gaat er mis dan? Soms is het even zoeken naar je doelgroep en die vind je ook niet altijd waar je dacht.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 13:00

Ik heb ook het idee dat het veel voller en drukker wordt. Buiten is inderdaad ruimer. Maar wel met risico op regen. En dat is in mijn geval met zaaimengsels dan weer niet handig. En dat weet je in december niet bij de pre-reservering.
Ik twijfel wel over volgend jaar toch buiten. Vooral omdat ik dan voor een hele stand kan gaan en dat betaalbaarder is. Een hele stand binnen is wel een gok of ik dat er dan uit krijg. Aan de andere kant, geen risico met het weer. Dilemma dilemma…

NikkiB1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 15:40

Ik heb deze destijds aangeschaft, staat binnen 2 tellen en met de wandjes kan je alles beschermen tegen de regen. Denk ik dan toch, ik heb de wandjes tot op heden nog niet nodig gehad.
Het is niet de allergrootste investering en dan ben je wel altijd van die zorgen af. Of je nog veel aanloop hebt bij minder weer is een tweede, maar dan staan je spullen in ieder geval veilig...

https://www.buitenkado.nl/pro-easy-up-p ... x3mtr.html

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 16:00

Oh dat is interessant! Er is namelijk ook een optie om kale standruimte te huren en dat zou je dan met deze kunnen doen. Tafel er in en klaar. En bij mooi weer gewoon wandjes open.

NikkiB1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 16:55

Precies! Ik heb 2 van die lange klaptafels van Jysk, met zwarte tafelrokken (geen gedoe met wapperen of schuiven).

Equiday 2022, paste allemaal in de Toyota Auris station.
Afbeelding

Vorig jaar wel met 2 auto's naar Bunschoten, mijn assortiment was flink gegroeid. Als ik van alles 2 kleintjes en een grote mee wil, en iets om het op/in neer te zetten, past het al niet meer.

Afbeelding

3/4 mei ga ik voor het eerst met de bus naar een evenement in Ammerzoden, ben benieuwd hoeveel ik daar in gepropt krijg, de weegschaal gaat ook mee... Ik hou wel van een beetje tetris voor gevorderden gelukkig. O:)

Ooit wil ik nog wel eens investeren in nette kasten/rekken, maar dan moet ik wel vaker naar events kunnen. Nu heb ik de passende auto wel, maar is het de tijd er nog niet echt voor.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 17:03

Ik heb een bestelauto, dus dat past gelukkig wel :D
Heb je die tafelrokken ook bij Jysk vandaan?
Kistjes werken ook fijn. Ik gebruik ze ook inderdaad. Wel geverfd.

Dit was mijn halve stand dit jaar. Te vol :+
Afbeelding

NikkiB1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 17:29

Volgens mij had ik die bij VidaXL besteld, als ik het mij goed herinner.
Zo zwart zijn ze ook leuk! En die zuil voor je boekjes vind ik ook tof.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 17:45

Zo'n tentje is handig! Weet iemand hoeveel zo'n kale plek waar je een overkapping neer kan zetten buiten ongeveer kost? Of heeft gekost voorgaande jaren? Heb de prijzen nog niet opgevraagd bij Equiday.

Als ik het zo hoor over de drukte binnen kies ik al te graag voor buiten, zelfs al zou het regenen.

En is er bij elke kraam eigenlijk stroomvoorziening?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 18:23

Nee dat moet je apart bijbestellen.
Kale standruimte buiten zat dit jaar volgens mij nog onder de 100 euro.