Volwassenen met pony

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 20:00

KletsKoekje schreef:
Ik meld me ook in het topic *\o/*
We hebben -naast een paard- een Valk D jaarling merrie en de A pony van mijn dochter van 7. Die is ook beleerd voor de sulky en heb ik regelmatig aan de dubbele lijnen. Het is echt zon leuk ding. Ik hou ook echt van de ponyhumor :P

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Wat een knappies!

En dat doet die van mij ook haha.

Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 20:08

Nou ik heb ook gereden, dochter is ziek en hij moet toch lopen. Hij had nu meteen al bedacht dat ie in de achteruit ging. Dus mijn man heeft een zweepje gehaald. Hij was makkelijk te overtuigen. Hij heeft goed zijn best gedaan.

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-25 10:50

Wauw Saul wat een speciale kleur heeft hij/zij.

Hier is het vooral nog wat zoeken met spullen ook. Mijn E pony is makkelijk overal maat Cob.
Maar de grote C pony is qua halster cob maar dan ook enkel die dat je aan beide zijden kan verstellen want een echte pony halster past ze absoluut niet in.

Ik heb haar pas van december ook. Gelukkig heb ik veel spullen mee over gekregen maar toch altijd leuk nog zo eens iets nieuws ;)

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 11:52

Wat een leukerd narcissa, snap dat ze je aan die van mij doet denken.

En Saul, ook een leuke berggeit :D

Ik zag een Charlie Brown voorbij komen, is dat die van Ginny geweest is?

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 12:01

Saul schreef:
En dat doet die van mij ook haha.

[ Afbeelding ]

Dat koppie _/-\o_ Alsof hij betrapt is bij het plunderen van de snoeppot :)

LaDonna75

Re: Volwassenen met pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 12:09

Hahaha heerlijk die pony’s <3

Gisteren zijn we voor het eerst op buitenrit geweest, dochterlief op haar pony, de verzorgster op de kleine schimmel en ikzelf op Sanaa. Heerlijk zeg! (Ivm privacy alleen een foto van mijn uitzicht ;) )
Afbeelding

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 15:07

Voor het eerst in 3 maanden weer op buitenrit geweest. Meneer was zo enthousiast dat het knopje voor de stap kwijt was :') we hebben dik 5km gereden en bijna het hele stuk lopen dansen.

En na de tijd natuurlijk even testen hoe ver ik hem kan pushen met de handdoek _O-
Afbeelding

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 22:55

Mijn oude menpony en tijdelijke leenpony had vandaag ook een maffe actie. Uit de stal komen door in de kruiwagen te gaan staan. Bij het 4e voetje optillen viel de kruiwagen heel langzaam naar achter en kwam hij er weer uit.
Afbeelding

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 20:48

Jaa de eerste solo buitenrit van het jaar zit erop *\o/*
Dacht heel leuk met equilab mijn buitenritten bij te gaan houden, vergeet ik op start te drukken :+

Heeft iemand anders ook eentje die iets heeft tegen brievenbussen? Hij geeft nergens om, was vandaag wel iets kijkeriger omdat dit de 2e buitenrit sinds de winter is en de eerste keer alleen in een flinke tijd, maar brievenbussen zijn echt zijn grootste vijand :')

Afbeelding

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 21:02

Ik meldt me ook graag. Trotse eigenaar van new forest-mix met welsh. Toen ik haar kocht zocht ik eigenlijk een haflinger, maar viel voor d'r shetlander-hoofd...pony met een mening :+

We zijn fanatieke buitenrijders, en ik was het rijden van trektochten voorzichtig aan het opbouwen. Helaas staat Tara nu in blessuretijd na paar uitglijders. Dus dit jaar staat in het teken van herstel en rustig opbouwen. Daarbinnen vervelen we ons absoluut niet. Grondwerk aan de hand, buiten wandelen en dan kwartier erop, speurwerk, balkjes training... Keuzes genoeg 8-)

Afbeelding

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 21:21

Polarize schreef:
Jaa de eerste solo buitenrit van het jaar zit erop *\o/*
Dacht heel leuk met equilab mijn buitenritten bij te gaan houden, vergeet ik op start te drukken :+

Heeft iemand anders ook eentje die iets heeft tegen brievenbussen? Hij geeft nergens om, was vandaag wel iets kijkeriger omdat dit de 2e buitenrit sinds de winter is en de eerste keer alleen in een flinke tijd, maar brievenbussen zijn echt zijn grootste vijand :')

[ Afbeelding ]

Super, het was er ook echt het weer voor. Met de mijne moet ik het weer opbouwen, en nog maar even niet alleen, hij heeft nogal de lente in de bol nu. Vijandige brievenbussen zijn herkenbaar trouwens, groot landbouwverkeer doet hem niets, maar brievenbussen zijn levensgevaarlijk. En bloempotten.

Juut schreef:
Ik meldt me ook graag. Trotse eigenaar van new forest-mix met welsh. Toen ik haar kocht zocht ik eigenlijk een haflinger, maar viel voor d'r shetlander-hoofd...pony met een mening :+
Klinkt als een leuke mix, mening gegarandeerd inderdaad :D . Hoop dat ze voorspoeding herstelt van de blessure, wel goed dat je zoveel andere dingen met haar doet.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 21:33

Mijn haffie heft geen problemen met brievenbussen maar wel met grafstenen en bankjes. We staan in de straat bij een kerkhof en een grafsteenverkoper. Groot materieel is niet eng, en als ze verderop bezig zijn met een gevelreiniging, met een herrieapparaat dan is een simpel hapje brood voldoende om er niet meer heen te kijken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 22:14

Onze Haflinger lijkt nog niet snel ergens van onder de indruk, zo moest hij pas langs de vrachtwagen die mest ophaalt (met zo'n grote grijper) daar deed hij niks op. Als hij wel iets de moeite van het bekijken waard vindt is het vaak na 1 keer kijken goed. Het enige waar hij drukker van kan worden is andere paarden. Dat is nog een werkpuntje.

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 22:19

Mijn pony is wel eens 'verschoten' van een rode brievenbus. Maar dat was op een nieuwe route en dan is alles opeens eng. >;)
Hij is sowieso geen fan van felle kleurtjes en dan vooral geel.
Anders is hij vooral bang van plastic, lintjes en tentzeilen etc. Dat is het enige waar ik soms voor moet afstappen.

Laatst wel gewoon voorbij een kraan gereden die een of andere plaat over een dak aan het tillen was en de schaduw kwam net boven ons. Dat vond hij dan weer helemaal niet erg. Ponylogica. _O-

Ik mag ook weer beginnen opbouwen. Pony had een hoefkneuzing en staat sinds maandag terug op ijzers vanvoor. Gisteren ons eerste ritje gehad en hij was nog wat onwennig. Hij is ook wel wat spiertjes kwijt van een maand amper iets doen. En daarnaast heeft hij zich ondertussen ook nog bezeerd tijdens het spelen met zijn vriendje. |o

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 22:54

Groot verkeer is hier geen enkel probleem. Wapperende vlagen etc ook niet. Een random paraplu die ergens ligt maakt haar ook niet uit.

Maar oh wee als er iemand iets in zijn tuin aan het doen is. Of ergen; iemand stopt met lopen en gaat naar haar kijken. Dat vind ze raar :')
Ze gaat dan even stilstaan en kijken.

Vissers en emoes vind ze overigens wel echt dood eng. Dan moet ik wel afstappen omdat ze volledig in de freeze gaat. Al ging ze de laatste keer zonder afstappen langs de vissers. Maar zo gespannen dat als die visser iets had gedaan ik haar kwijt was geweest denk ik...

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 23:00

Ja! Mensen zijn echt doodeng op een buitenrit :') maar dan ook echt alleen als ze in hun tuin bezig is ofzo, gewoon langs lopen heeft ie geen probleem mee. Gelukkig maar, want onze route ligt direct aan een wandel en fietspad.

Die van mij heeft gelukkig niet echt een freeze of extreme schrik reactie. Vandaag was ie het ergste wat ik tot nu toe heb meegemaakt, en dat is nadat ie 3 maanden winterpauze heeft gehad en net weer terug in het werk komt. En dat "extreme" is dan een sprongetje opzij en weer door alsof er niks gebeurt is. Lang leve haflingers :')

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 23:13

Ohja inderdaad! Mensen die gaan stilstaan en zeker dan nog in de bosjes, die zijn heeeeel verdacht haha.

Pony was gisteren ook ontzettend braaf. Maar hij was denk ik meer bezig met hoe hij weer net moest lopen met die gekke hoefijzers. Ik ga wel regelmatig alleen buitenrijden. Hij durft wel eens hinniken dan, dus had dat nu wel verwacht omdat het even geleden was. Maar geen probleem gehad. Hij is wel verschoten van een meneer op de oprit. Maar mijn pony gaat niet rennen. Hij springt opzij of met 4 poten in de lucht. :')
Dus voor een NRPS mag ik ook niet klagen!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 23:16

Maar sommige mensen duiken ook ver weg, helemaal als ze een hond bij zich hebben. Dan denken ze dat ze je helpen, maar als je paard wandelaars ziet en dan ineens niet meer (en dan pas weer als je er langs stapt) dat is wachten op een schrik reactie.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 23:22

Ja dat dus... Gaan ze ineens van het pad af stilstaan. Dan zeg ik ook gewoon: loop maar verder hoor, ze is ook honden gewend!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 23:22

Emoes vond die van mij ook niet echt wat, gelukkig is de kinderboerderij die emoes had, gesloten en afgebroken, dus geen emoes meer.
Maar mijn stal eigenaar heeft overdag een koppeltje kamelen langs de oprit lopen en die zijn echt zo enorm eng volgens mijn haflinger, niet normaal.

Ik rijd dus als de kamelen buiten staan via de zij-uitgang het erf af en dan niet het weggetje rechtstreeks naar het bos, want die loopt langs de kamelenwei, maar met een omweg van een halve kilometer (en als ik pech heb en ze staan nog buiten als ik terug kom, nog een halve kilometer) naar het bos.

Hartslag van ponylief gaat ook van 85 naar 160 als ik er toch langs ga, dus hij vindt ze ook wel echt echt eng.

Mensen vindt hij niet eng, maar hij ziet ze wel vaak veel eerder dan ik, bijvoorbeeld hardlopers of mountainbikers op nog 100en meters afstand in het bos heeft hij al gespot. Zijn wildradar staat nu eenmaal enorm strak afgesteld op, hij ziet herten en zwijnen ook altijd eerder dan ik, maar doordat hij ze ziet, zie ik ze vaak ook weer <3

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-25 07:04

Gigixponys schreef:
Mijn pony is wel eens 'verschoten' van een rode brievenbus. Maar dat was op een nieuwe route en dan is alles opeens eng. >;)
Hij is sowieso geen fan van felle kleurtjes en dan vooral geel.
Anders is hij vooral bang van plastic, lintjes en tentzeilen etc. Dat is het enige waar ik soms voor moet afstappen.

Laatst wel gewoon voorbij een kraan gereden die een of andere plaat over een dak aan het tillen was en de schaduw kwam net boven ons. Dat vond hij dan weer helemaal niet erg. Ponylogica. _O-

Ik mag ook weer beginnen opbouwen. Pony had een hoefkneuzing en staat sinds maandag terug op ijzers vanvoor. Gisteren ons eerste ritje gehad en hij was nog wat onwennig. Hij is ook wel wat spiertjes kwijt van een maand amper iets doen. En daarnaast heeft hij zich ondertussen ook nog bezeerd tijdens het spelen met zijn vriendje. |o

Heeft mijn merrie onlangs ook gehad hoefkneuzing, maar gewoon beslag alleen volstond helaas niet. Nu pas terug kunnen rijden sinds augustus.

Onze vorige haf was als de dood voor schapen haha, ook vreselijk enge dieren hé. :)

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 07:39

Heb weleens in de sloot gelegen, omdat de pony van mijn zus als de dood was voor koeien :Y)

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 07:48

Die van mij was ook bang voor koeien, totdat we vorig jaar een nieuwe route ontdekten en langs een weide met (ik denk) pinken moesten.
Toen waren ze toch wel leuk :')
Afbeelding

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 08:17

Oh, koeien _O- }:0

De Schotse hooglanders hier op de Veluwezoom in het bos zijn volgens die van mij "hartstikke leuk!"
Hij wil ze altijd gedag knuffelen en kijkt elke keer weer zo beteuterd dat ze voor hem weglopen als hij toenadering zoekt :')

Afbeelding

Maar zwart-witte koeien in een weiland? LE-VENS-GE-VAAR-LIJK!!!
|o
Daar gaat hij het liefst voor op de loop!
}:0
Laatst bijgewerkt door Marije_jiplover op 27-02-25 08:23, in het totaal 2 keer bewerkt

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 08:21

Ganzen en zwanen vallen hier ook in de categorie 'roofdieren'. Gelukkig lijkt merrie-lief ganzen inmiddels het voordeel van de twijfel te geven, er zitten er hier namelijk heel veel in de weilanden rond de buitenbak.