Ervaringen hoefschoenen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Horsie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-25 09:42

dingogirl schreef:
ik heb voor 1 shet scootboots. die passen voor haar perfect. en de andere heeft nu de equine fusion active.

Ok. Bevallen ze goed?

Voor mijn grote rijpony heb ik scootboots. Loopt ze fijn mee.

Één menpony heeft na een lange training de kootholte kapot met de equi fusion active. Daar moet ik wat anders voor verzinnen.
Iemand tips??
Ik zat zelf aan de scootboot te denken. Maar als zij zo'n gevoelige huid heeft, weet ik niet of de riempjes aan de achterzijde gaan irriteren.

mavantos

Re: Ervaringen hoefschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-25 10:33

Mijn paard hebben we toch op een ijzertje gezet. Met die droogte en harde ondergrond van de wei sleet het toch te hard.

Mocht iemand vrijwel nieuwe Equine Fusion Trekking Shoe hoefschoenen in maat 14 willen proberen dan heb ik die over _O-

Rubs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-25 11:45

Ibbel schreef:
hoofwear.com heeft een maatcalculator op z'n website zodat je een idee kunt krijgen welke merken zouden kunnen passen.
equischoen.com levert ook verschillende merken hoefschoenen. Bij hun kun je ook schoenen huren om uit te proberen.

Niet ieder merk schoen past bij ieder paard.

Je kunt dus om ervaringen van anderen vragen, maar als dat merk niet past om de voeten van jouw paard, heb je er niets aan.

Dit dus! ik had hoefschoenen gekocht na een pasconsult, via een speciale passer, maar m'n paard struikelde constant op die dingen, geen succes dus.
Toen ben ik me goed gaan inlezen en heb uiteindelijk gekozen voor de scootboots, omdat ik vaak door blubber en water loop.
Eerst had ik 'pas schelpen' gehuurd voor de juiste maat.
Ik ben er heel blij mee. Ik heb ze alleen voor.
Mijn paard van 20 jr heeft wat platvoeten en gevoelige zolen, en nu dendert hij blij overal overheen.
Ik heb ook eerst overlegd met mijn hoefsmid en hij vindt dit voor mijn paard ook de beste oplossing.

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-25 19:56

Ik heb recent scootboots gekocht na een passervice. Ze loopt er zo op weg sinds dag 1. Ben er zelf super tevreden over en blijven goed zitten tijdens de rit

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-25 21:33

Gisteren de scootboots wat gestresstest in galop, blevins lekker zitten. Ik had ze niet goed dichtgeschroefd en ze bleven nog zitten :D (schroef van de hoefbal was niet goed dicht en kwam los met het galoperen)

Zeer tevreden van mijn therarides