Koukleumen te paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 12:16

Getup schreef:
Een vriendin zweert bij haar rij overall. Mijn dochter heeft er ook 1 , maar die zegt dat ze er minder goed mee blijft zitten als haar pony haar special moves maakt.

Vraag me af of dat een generatie dingetje is? Tegenwoordig heb je alleen maar rijbroeken met van die siliconen snotjes en ik vind dat zelf echt 3x niets.
Zelf rij ik ook de hele winter in mijn rijoverall en daar mag echt alles onderaan wat ik kan verzinnen, doe er gerust thermo ondergoed en dan een fleece pyjama broek onder en dan mn overall er over aan haha. Heb afgelopen maandag heel wat bokken van te frisse paardjes uitgezeten. Maar als je gewend bent meer vastgeplakt te zitten zal een overall wellicht minder safe voelen.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 18:31

Lynn_Nikita schreef:
Ik heb net voordat jullie over de lompigheid begonnen van de mountain horse de jophers/ schoenen daarvan besteld omdat ik een laars online niet aandurfde en er geen winkels in de buurt zijn met diverse merken om te passen. Schoenen zijn iets makkelijker qua maat dan een laars dus ik hoop dat die wel bevallen, beetje bang geworden door jullie ervringen

Van een vriendin heb ik neoprene sokken ( soort kerstmansok van neoprene lijkt het wel) gekregen maar dn moet ik wel echt een mat grotere laars aan. Ik zag dat die veel bij het vissen gebruikt worden dus ik ben benieuwd
Heb ze even aangehd en worden een tikkeltje zweterig en zijn dan moeilijk uit te trekken

Ik vind de Mountain Horse winterschoenen, Snowy River en Arctica heb ik (gehad) totaal niet lomp.
Het is echt persoonsgebonden, dus ik hoop dat ze jou ook bevallen.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 18:43

Kasmir schreef:
Getup schreef:
Een vriendin zweert bij haar rij overall. Mijn dochter heeft er ook 1 , maar die zegt dat ze er minder goed mee blijft zitten als haar pony haar special moves maakt.

Vraag me af of dat een generatie dingetje is? Tegenwoordig heb je alleen maar rijbroeken met van die siliconen snotjes en ik vind dat zelf echt 3x niets.
Zelf rij ik ook de hele winter in mijn rijoverall en daar mag echt alles onderaan wat ik kan verzinnen, doe er gerust thermo ondergoed en dan een fleece pyjama broek onder en dan mn overall er over aan haha. Heb afgelopen maandag heel wat bokken van te frisse paardjes uitgezeten. Maar als je gewend bent meer vastgeplakt te zitten zal een overall wellicht minder safe voelen.

Vrij kort door de bocht. Ik rij nooit met silicone altijd met liefste van die gladde sportleggings. Maar een overall zit ik njet fijn mee en lag ik bij een 180 graden ninja move er bijna af.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 19:14

Getup schreef:

Welke rijoverall heeft jouw dochter? Die Reykjavik en Stjarna van Topreiter hebben wel iets van lichte vorm van siliconen/snotjes en denk net iets meer grip dan mijn rijoverall van HGG. Kasmir heeft mijn Topreiter Reykjavik nu. Volgens mij is er wel een rijoverall met echte siliconen, maar weet even niet meer wel merk/model dat was. :=

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 19:15

SansaS schreef:
Vrij kort door de bocht. Ik rij nooit met silicone altijd met liefste van die gladde sportleggings. Maar een overall zit ik njet fijn mee en lag ik bij een 180 graden ninja move er bijna af.

Welke rijoverall heb jij?

SansaS

Re: Koukleumen te paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 19:39

Een horze

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 20:17

Ik heb vorige week een thermo rijlegging van Equitheme (de dolomyt) gevonden bij ruitersport Ruinen (was toevallig op cursus daar in de buurt, dus even lekker kunnen sneupen). Was ook meteen de enige met alleen kniegrip (wilde liever helemaal zonder, maar helaas). Ik wil er dus nu nog een bij, want heb al ervaren dat deze broek echt lekker comfortabel warm is en ook nog eens enigszins waterdicht. En zit ook nog prettig. Maar ik kan de broek met alleen kniegrip alleen bij Agradi vinden jammer genoeg.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 20:40

Bedoel er niets kwalijks mee, sorry als dat zo overkomt. In mijn ogen neemt het niets af van het rijden maar het is een kwestie van gewenning. Heb net even naar die van horze gekeken maar die zou ik laten hangen. Zit wel wat grip op zo te zien maar de stof lijkt wel een soort slaapzak?

Top reiter, HGG, Hööks, Karlsund, Mountain horse etc zijn allemaal betere opties.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 21:45

Oeps , nee het gaat niet om het vastplakken of niet. Ze vind een overall gewoon te dik en zegt dat ze daardoor niet zo fijn op haar pony zit.

Op haar vorige pony , haar welsh A'tje, was het geen probleem, omdat hij braaf was. Deze is vaak nogal snel en springt nog wel eens flink opzij.

Ze heeft een 1 van Krämer, van het merk Steeds , geloof ik.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 22:19

Hihi was nieuwschierig naar de overall maar dit is de enige van steeds die ik kon vinden, íets zegt me dat dat hem niet is haha :P.
https://www.kramer.nl/NIEUW/Ruiter/Kind ... ll-Jona-II

Ben ook wel anders naar kleding gaan kijken sinds ik in het noorden woon. Gaat meer om kan het me warm houden en de rest maakt dan een stuk minder uit. Ik kan nu tot zeg -25 goed uit de voeten, met die temperaturen zijn het alleen mijn handen die wel echt koud worden bij gebrek aan electrische handschoenen.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 22:42

Maar het is ook een verschil wat je doet. Een buitenrit maken of in de bak trainen. Ik vind het klote zitten in elk geval als ik probeer mijn Z2 oefeningen te rijden . In bos is een heel ander verhaal.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 22:49

Dat mag natuurlijk :). Ik vind mijn overall heel fijn, en ook lang genoeg want veel winter rijbroeken voor de echte kou, waar ook thermo ondergoed onder kan zijn te kort. Denk echter niet dat ik ze in NL snel zou aantrekken, liever een jas die over mijn bovenbenen valt en de rest blijft wel warm. Heb tijdens het rijden meer last van dikke handschoenen dan van dikke kleding.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 23:00

ConnemaraP

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 23:50

henshem schreef:
Even een vraagje in dit topic. Ik ben aan het kijken naar de Zaczess winterleggings. Van MayaDelorez draag ik de compression leggings maat S en normaal draag ik S of M. Welke maat adviseren jullie? Ik twijfel.

Ik vind ze groot vallen, bij twijfel dus de kleinste maat pakken. De broekriem wel echt heerlijk warm

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 07:30

Kasmir schreef:
Dat mag natuurlijk :). Ik vind mijn overall heel fijn, en ook lang genoeg want veel winter rijbroeken voor de echte kou, waar ook thermo ondergoed onder kan zijn te kort. Denk echter niet dat ik ze in NL snel zou aantrekken, liever een jas die over mijn bovenbenen valt en de rest blijft wel warm. Heb tijdens het rijden meer last van dikke handschoenen dan van dikke kleding.

Jij bent inmiddels echte serieuze kou gewend. :') Was een hele openbaring dat -20 bij jullie toch op een of andere manier anders aanvoelt dan -5 hier. := Toch kan het af en toe in Nederland ook wel eens goed koud zijn voor ons gevoel. Ben blij dat ik dan af en toe mijn rijoverall uit de kast kan plukken. Deze winter eigenlijk nog maar 1x aangehad.

Over handschoenen gesproken. Dat is altijd lastig of veel gevoel in teugels met koude vingers of warmere vingers maar met minder gevoel in teugels. Was ook blij met mijn "wantschoenen". De jassen van Uhip zijn ook fijn voor koude handen. Die hebben van die mouwen die je over je handen heen kunt trekken.

https://karlslundriding.com/catalog/clo ... ding-mitts

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 09:55

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 10:21

ConnemaraP schreef:
henshem schreef:
Even een vraagje in dit topic. Ik ben aan het kijken naar de Zaczess winterleggings. Van MayaDelorez draag ik de compression leggings maat S en normaal draag ik S of M. Welke maat adviseren jullie? Ik twijfel.

Ik vind ze groot vallen, bij twijfel dus de kleinste maat pakken. De broekriem wel echt heerlijk warm

Dankjewel!

lletam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 10:39

Zaczess inderdaad voor de kleine maat kiezen als je twijfelt (dat is mijn ervaring). Ik overweeg ook die teddy uitvoering maar nadeel lijkt me daarvan weer dat je daar niks aan hebt met regen...

Ik heb er vast overheen gelezen maar tips voor rijbroeken of leggings die ook tegen een buitje kunnen?

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 11:20

Dankjewel. Ik heb nu de S besteld. Incl. de onderlegging. Bij regen doe ik een regenbroek er over of mijn lange regenjas van Loesdau.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 11:26

lletam schreef:
Zaczess inderdaad voor de kleine maat kiezen als je twijfelt (dat is mijn ervaring). Ik overweeg ook die teddy uitvoering maar nadeel lijkt me daarvan weer dat je daar niks aan hebt met regen...

Ik heb er vast overheen gelezen maar tips voor rijbroeken of leggings die ook tegen een buitje kunnen?

Ik heb de Lemieux Drytex rijbroek, tot nu toe houd die mij droog, maar ik heb nog niet in een hoosbui gereden.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 11:35

Hoe valt de dry Tex qua maat? Ik zie dat deze er ook met kniegrip is, dus dat is wel interessant

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 12:37

In vergelijking met andere merken ruim, als je vaker Lemieux draagt kun je de zelfde maat aanhouden.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 15:19

Heb nog nooit een broek van LeMieux gehad, alleen bovenkleding. Zal eens kijken of ik er twee kan bestellen en dan even passen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 15:47

Nou vandaag is wel af zien. Ik kreeg een paar ijs tenen zeg!!

Ik heb winter handschoenen van Roeckl aan en moet zeggen mijn vingers nog wel o.k waren.

Heb ook al jaren een thermo over broek. Die zit mega warm maar pijnlijk koude tenen blijft altijd een dingetje bij mij

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 16:09

Tegen koude tenen gebruik ik met dit weer teenwarmers. O.a. te koop bij Decathlon of Kramer.