Waar is Gylana!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 08:32

sexysusie schreef:
Lord freedom heeft de operatie goed door staan. Echter na een half jaar kreeg ie botwoekeringen die op zijn zenuwen drukten. Ik heb hem toen in laten slapen. Het geld voor deze operatie heb ik kunnen lenen en dat is ondertussen naast alle oliebol terug betaald. Dit gebeurd precies in de tijd dat alles om ons heen weg viel. Ik snap alleen niet waarom je dit er bij moet halen. Ik wens niemand wat wij in de afgelopen jaren hebben meegemaakt, maar soms heb ik die neiging wel in gevallen zoals nu.

Ik weet hoe zwaar het kan zijn en daarom. Vraag ik oprecht alleen naar duidelijkheid ook financieel (hoe naar ook) omdat ik hoop dat dit paard gewoon der rust krijgt.

Weet je wat ik nou wel sneu vind

Dat je voor zoiets niet een politie ofzo kan bellen die direct handelt en het dier helpt.

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 08:45

Vervelend allemaal.Ik vroeg me alleen af of die operaties zwaar zijn of niet en of ze uiteindelijk een goed resultaat hebben.Ik ken niemand die zo een operatie heeft laten doen namelijk.

sexysusie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-24 08:48

sexysusie schreef:
Lord freedom heeft de operatie goed door staan. Echter na een half jaar kreeg ie botwoekeringen die op zijn zenuwen drukten. Ik heb hem toen in laten slapen. Het geld voor deze operatie heb ik kunnen lenen en dat is ondertussen naast alle oliebol terug betaald. Dit gebeurd precies in de tijd dat alles om ons heen weg viel. Ik snap alleen niet waarom je dit er bij moet halen. Ik wens niemand wat wij in de afgelopen jaren hebben meegemaakt, maar soms heb ik die neiging wel in gevallen zoals nu.

Ik weet hoe zwaar het kan zijn en daarom. Vraag ik oprecht alleen naar duidelijkheid ook financieel (hoe naar ook) omdat ik hoop dat dit paard gewoon der rust krijgt.

Weet je wat ik nou wel sneu vind

Dat je voor zoiets niet een politie ofzo kan bellen die direct handelt en het dier helpt.[/quote]

Ik heb geleerd van de ellende van Lord Freedom. Dat ga ik nooit weer zo doen. Als er nu zulke ellende komt laat ik direct inslapen.
En zoals eerder al vermeld vanaf volgend jaar is onze ellende voorbij. En ik ben heel eerlijk, grote operaties ga ik nooit meer doen. Dan laat ik ze inslapen.

sexysusie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-24 08:48

office schreef:
Vervelend allemaal.Ik vroeg me alleen af of die operaties zwaar zijn of niet en of ze uiteindelijk een goed resultaat hebben.Ik ken niemand die zo een operatie heeft laten doen namelijk.

Ja heel zwaar,

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 08:50

Dat is ieders eigen keuze, ik snap ook niet waarom zoiets er bij gehaald moet worden.

Kun je e1500,- bieden en direct ophalen TS? Wellicht gaat de handelaar daarmee akkoord. Lijkt mij de moeite van het proberen waard.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 09:00

Elisa2 schreef:
Dat is ieders eigen keuze, ik snap ook niet waarom zoiets er bij gehaald moet worden.

Kun je e1500,- bieden en direct ophalen TS? Wellicht gaat de handelaar daarmee akkoord. Lijkt mij de moeite van het proberen waard.

Precies, ieders eigen keuze. Oude dingen erbij halen vind ik ook niet netjes.

Ik kan me voorstellen als je al een keer in de ellende hebt gezeten, dat je je familie dat niet nog een keer wil "aandoen".
Misschien had TS gehoopt meer geld op te halen via de crowdfunding, helaas dat kun je niet afdwingen, hoe zielig het verhaal ook is.

TS ik wens je veel wijsheid en sterkte toe, ongeacht de keuze die je maakt!

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 09:38

Het was een oprecht geïnteresseerde vraag ! Een pb sturen vind ik wat te opdringerig jammer dat het verkeerd begrepen wordt.
Ik hoop dat het goed komt voor het paard .Mocht ze niet gevonden worden dan zal de nieuwe eigenaar er vanzelf achterkomen dat ze niet geschikt is om te berijden. Heel jammer allemaal voor iedereen.

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 09:53

Je hebt enorm je best gedaan voor dit paard TS, jou valt echt niets te verwijten. Op het moment dat je haar verkocht was niet kreupel, het is gewoon fout gegaan toen ze bij dat adres weg moest. Ik hoop dat er toch nog een klein wonder gebeurt en je haar voor een klein prijsje mag ophalen. Ik zou ook echt niet al je spaargeld er aan uitgeven, je hebt ook een gezin dat zou niet eerlijk zijn. Als het niet zo is, dan krijgt ze hopelijk een ander goed adres. Ik hoop dat je ons op de hoogte houdt, sterkte met alles!

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 10:30

Ik vraag me persoonlijk wel af hoe je een crowdfunding kunt starten als je niet eens weet waar het dier is en of je m uberhaupt gaat krijgen.
Wat doe je met het geld wat al gedoneerd is als je het paard niet kan kopen ?

Eerlijk, als je t niet kan betalen en je gezin in de problemen zou kunnen brengen door allerlei moelijke oplossingen dan is het wellicht ook gewoon niet zo bedoeld.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 11:21

Hoe moeilijk het ook is niet je laten overhalen om je spaarpotje leeg te halen.
Ook hier op Bokt zijn mensen in het verleden hard aangepakt als ze niet minimaal 5000 e hadden
als back up en nu moet je maar luisteren naar anderen…nu geld eruit halen en je paard ophalen, makkelijk gezegd door anderen als er iets gebeurt krijgt ze Bokt over zich heen die dan weer roepen dit had je nooit moeten doen met zo weinig geld.
Hoe pijnlijk ook probeer te kijken of je haar nog voor een lager bedrag kunt krijgen en anders los laten(hard gezegd en moeilijk) en hopen dat ze gauw uit haar lijden verlost wordt.

anjali

Re: Waar is Gylana!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 11:54

Het is allemaal heel erg. Weer een voorbeeld van wat iedereen op Bokt wel weet of zou moeten weten: Als je je paard verkoopt dan ben je hem kwijt. Je hebt er dan niets meer over te bepalen. Het verstandigste is om het na de verkoop helemaal los te laten. Als je dat niet wilt of kunt dan moet je niet verkopen maar verleasen of in bruikleen geven met zeer duidelijk contract. Daar heeft ts nu niets meer aan .Ik hoop voor haar en het paard dat het toch allemaal goed gaat aflopen.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 12:00

sexysusie schreef:

Wat treurig, maar de enige juiste beslissing die je dan nog kan maken.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 12:06

StalNollie schreef:
Bied 1750 en breng haar direct donderdag ochtend naar de slager daar krijg je nog een paar 100 (mits paspoort goed is) dan heb je deel onkosten ook weer terug.

Vind dit nog niet eens een slecht idee, maar inderdaad mits paspoort in orde is.

Voor de rest zorgen dat de waarheid over het paard overal bekend is. Zonder dat het gezien kan worden als laster.

En zou gewoon 1500 euro aanhouden. Snap dat je paard wil helpen, maar zorg dat je boven ze blijf staan.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 12:31

Marcella schreef:
StalNollie schreef:
Bied 1750 en breng haar direct donderdag ochtend naar de slager daar krijg je nog een paar 100 (mits paspoort goed is) dan heb je deel onkosten ook weer terug.

Vind dit nog niet eens een slecht idee, maar inderdaad mits paspoort in orde is.

Voor de rest zorgen dat de waarheid over het paard overal bekend is. Zonder dat het gezien kan worden als laster.

En zou gewoon 1500 euro aanhouden. Snap dat je paard wil helpen, maar zorg dat je boven ze blijf staan.

Als het paard ooit bepaalde medicijnen zoals Bute heeft gehad (wat niet onlogisch zou zijn aangezien ze diverse blessures heeft gehad) dan kun je haar niet eens verkopen voor de slacht. Verder, paarden die op een handelsstal of manege te koop staan worden meestal niet aangeboden onder hun echte naam maar onder een stalnaam. Het paspoort waar alles instaat krijg je pas bij de koop. Pas na de koop zou je dan kunnen gaan informeren bij ex-eigenaren. Het is toch, ofwel zelf kopen, ofwel loslaten. Hoe emotioneel moeilijk ook. De paardenwereld is keihard en de paardenhandel al helemaal!!! Niet voor niets heeft die een slechte naam.

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 13:26

anjali schreef:
Als het paard ooit bepaalde medicijnen zoals Bute heeft gehad (wat niet onlogisch zou zijn aangezien ze diverse blessures heeft gehad) dan kun je haar niet eens verkopen voor de slacht. Verder, paarden die op een handelsstal of manege te koop staan worden meestal niet aangeboden onder hun echte naam maar onder een stalnaam. Het paspoort waar alles instaat krijg je pas bij de koop. Pas na de koop zou je dan kunnen gaan informeren bij ex-eigenaren. Het is toch, ofwel zelf kopen, ofwel loslaten. Hoe emotioneel moeilijk ook. De paardenwereld is keihard en de paardenhandel al helemaal!!! Niet voor niets heeft die een slechte naam.

Naar de slachter brengen kan toch altijd? Alleen als het paspoort uitsluiting geeft voor consumptie zal het kadaver niet verwerkt kunnen worden maar moet het vernietigd worden. Maar slachten kan toch gewoon wel, dat was tenminste onze ervaring.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 13:28

Ja slacht wel, maar dan krijg je geen geld. Neem aan dat het dan geld kost.
Dus niet denken ik betaal nu 1500 en krijg de helft dan wel terug.

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 13:31

DuoPenotti schreef:

Wij kregen alle drie de keren wel geld, rond de 200 euro meen ik. Terwijl deze alle drie uitgesloten waren van de voedselketen. Ik snap het niet meer. :(

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 13:35

Nicky1963 schreef:
DuoPenotti schreef:

Wij kregen alle drie de keren wel geld, rond de 200 euro meen ik. Terwijl deze alle drie uitgesloten waren van de voedselketen. Ik snap het niet meer. :(

Wellicht gaat het vlees dan naar een dierentuin.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 13:36

Dan zal hij nog wel goed zijn geweest voor dierlijke consumptie?
Als ze het paard na schieten naar de rendac moeten brengen kan ik mij niet voorstellen dat het gratis is.
Ze hebben er toch werk en kosten aan

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 13:52

Een paard welke niet geschikt is voor menselijke consumptie mag niet zomaar geslacht worden.
Dat mag alleen bij een slachthuis welke een erkenning heeft om te slachten voor diervervoedering, a.o. dierentuin dus.
Slachten om naar de rendac te brengen mag niet. Een slachthuis is geen afvoerputje.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 13:55

Van zodra je een crowdfunding nodig hebt voor de aankoop van een paard, is het gewoon een slecht idee. Geen "niet zo'n goed idee", het is gewoon een slecht idee. Het komt niet echt matuur over.

Je spaargeld is je spaargeld voor je gezin. Daar aan gaan is een héél groot risico dat eerder op emotie dan op ratio rust. Ik snap die emotie he, want het is niet zoals je het je destijds hebt ingebeeld, maar als je nog eens wat pech hebt en het ongeluk weer niet alleen komt, wat doe je dan? Paard weer verkopen?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 13:59

Renske_W schreef:
Een paard welke niet geschikt is voor menselijke consumptie mag niet zomaar geslacht worden.
Dat mag alleen bij een slachthuis welke een erkenning heeft om te slachten voor diervervoedering, a.o. dierentuin dus.
Slachten om naar de rendac te brengen mag niet. Een slachthuis is geen afvoerputje.

Dat heeft ook niks met afvoerputje te maken met enkel de manier van doden.
Andres zou je verplicht zijn tot inslapen? Dat kan niet.
Maar als een dier zoveel medicijnen heeft gehad kunnen hun ook niet anders dan het op laten halen van de rendac

https://dier-en-natuur.infonu.nl/dieren ... ssing.html

Citaat:
Slachten
Hoewel slachten erg akelig klinkt, is het (mits het goed gebeurt) de meest snelle en pijnvrije manier. Op het moment dat het paard geschoten wordt is het hersendood en zal het niets meer voelen. Afhankelijk van de reistijd die het paard achter de rug heeft, wordt het dier meteen geslacht of mag het een dag bijkomen in een stal. Het paard wordt naar binnen geleid en tussen een vierkant, ijzeren hekwerk gezet. Direct hierop volgt het schot. Dit gebeurt met een schietmasker, dit is een ijzeren pin die met zeer grote snelheid afgeschoten wordt.
Na het schieten kan het paard gebruikt worden voor consumptie, mits het daarvoor goedgekeurd is. Ook kan het dier door de slager aan Rendac aangeboden worden.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 16:45

DuoPenotti schreef:

Slachten dierentuin kan gewoon zonder onkosten

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 18:05

StalNollie schreef:
DuoPenotti schreef:

Slachten dierentuin kan gewoon zonder onkosten

Het hele draadje lezen verhelderd :)

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 18:34

Het paard heeft een verwonding en is kreupel. Daar trapt toch niemand in nu? Ik zou denken dat het met 1500 moet lukken.

Ik vind het op papier best een aardige fokmerrie.