Probeer eens oordoppen van lemieux dat werkt voor ons paard fantastisch… de prikkels komen gedempt binnen en het duwt op bepaalde acupunctuur punten waardoor ze wat rustiger zijn…
Hier was ons paard door een debiel op een vrachtwagen de greppel ingesprongen.. en vanaf dat moment had hij spanning voor groot verkeer… met die doppen gaat het vanaf begin af aan stukken gemoedelijker
Juut
Geplaatst: 22-04-25 20:14
Ja, dat is zo kak, als je door de actie van een ander vervolgens met een angstig paard zit...zie dat maar weer op te lossen. Wel fijn dat hij ondanks zijn meerdere pogingen geen gelijk heeft gekregen!
Supertje
Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-25 20:23
Oordoppen kan ik zeker wel eens kijken of dat helpt, misschien dat dat zijn angst een beetje minder maakt. Hij is ze ook gewend dus dat scheelt al. Maar geluid is niet het enige waar hij bang voor is of zelfs de ‘hoofd-reden’, want hij loopt eigenlijk met alleen een beetje kijken gewoon langs als ze bijvoorbeeld bomen aan het snoeien zijn met kettingzagen. Ook zijn ze bij ons op stal de afgelopen weken flink bezig geweest met grote machines om de bodem van de rijbak en paddocks te vernieuwen en daar liep hij ook gewoon langs. Draaiende trekkers en shovels ziet hij elke week wel een paar keer, ook niet echt eng. Het probleem is vooral als er iets langs hem komt en specifiek het moment dat het vóór hem komt van achter vandaan. Dan wil hij omdraaien en gaat praktisch zitten als hij niet kan/wordt tegen gehouden. Die val van de motor is hij van geschrokken, maar niet heel heftig. Het insluiten is waar hij echt van over de zeik is gegaan en heel bang was.
Supertje
Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-25 20:26
Daihyo schreef:
Is er niemand in je kennissenkring met een motor die met je kan oefenen?
Ga ik ook eens even voor rondvragen of iemand daar zin en tijd voor heeft.
Doet het met elke ruiter? Is het niet een angst die de ruiter overbrengt?
Paardje02
Geplaatst: 22-04-25 21:05
Supertje schreef:
Daihyo schreef:
Is er niemand in je kennissenkring met een motor die met je kan oefenen?
Ga ik ook eens even voor rondvragen of iemand daar zin en tijd voor heeft.
In welke regio zit je? Als je in limburg zit wil ik best wel eens een middag met de motor langkomen.
Supertje
Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-25 21:31
belle_boef schreef:
Doet het met elke ruiter? Is het niet een angst die de ruiter overbrengt?
Ja echt met iedere ruiter, hoe makkelijk hij op de plaats te houden is verschilt wel per ruiter. Meeste vertrouwen had hij nog bij de ruiter waarmee het het voorval was.