Paard verkopen tips?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 10:50

Muronia schreef:
Recent bewegend materiaal is natuurlijk simpel op aanvraag te maken.

Nee, dat moet je niet op aanvraag maken. Dat moet je klaar hebben staan. Ik ga al niet kijken bij een 2-jarige als er geen filmpje bij is. Laat staan bij een 20-jarige.
Als je het geen fijn idee vindt om de (youtube) link in je advertentie te zetten, dan moet je in elk geval een opmerking erbij hebben staan dat dit aan te vragen is. En dat heeft ook te maken met vertrouwen wekken bij de potentiële koper. Als ik vanmiddag app verwacht ik in de avond een filmpje. En niet pas na een week omdat er nog van alles geregeld moet worden met een bijrijder o.i.d.

Muronia schreef:
Ik snap dat je als koper of buitenstaander van het negatieve uit gaat, maar ik ken hem natuurlijk door en door dus ik zal er iets anders tegenaan kijken.

Je wil hem verkopen, dus je moet denken als de koper. En dus het wantrouwen zoveel mogelijk proberen weg te nemen. Ik ga mee met wat iemand hierboven zei: je doelgroep is de oudere ruiter/recreant. Iemand van ca. 60 jaar die nog lekker een paar jaar ongecompliceerd in het bos wil rijden en eventueel wat bakwerk doen. En dat zullen vaak ook mensen zijn die al jaren in de paarden zitten en door de wol geverfd zijn.

Als ik zoiets zou zoeken dan zou een 20-jarige waarvan ik weet dat die nog 2x in de week 30 minuten bakwerk en 2x 60 minuten een ontspannen buitenrit doet en die fit toont in een filmpje mij vertrouwen geven.
Een 20-jarige die voornamelijk weideversiering is "maar hij is nog hardstikke fit hoor" is voor mij een rode vlag.

En dat allemaal gezegd hebbende: heb je geregeld dat hij voorgereden kan worden als er iemand komt kijken? Onder het motto "je weet niet bij wat voor gek je bent aangeland" stap ik nooit zomaar op een vreemd paard. Ik laat ze altijd eerst voorrijden. Als dat niet kan :evaw: .

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 11:02

Ik zie eerlijk gezegd niet echt wat je hebt aangepast?

Citaat:
Hij werkt onder het zadel met veel plezier en heeft dressuurmatig best iets in zijn mars. hij is L1 geklasseerd maar thuis verder getraind (kent o.a. alle zijgangen, schakelt makkelijk).

Op je foto's zie ik een paard wat over zijn buitenschouder wegvalt. Daarnaast ook 'best iets in zijn mars'. Lees ik als niet iets in zijn mars hebben/kent weinig/L1 geklasseerd.

Tevens zeg je:
Citaat:
Braaf te rijden,

maar je zegt ook:
Citaat:
Op vreemd terrein vindt hij het nog wel wat spannend,

?

Citaat:
Buitenrijden heb ik zelf niet met hem gedaan maar ik verwacht dat hij dit in het bijzijn van een ander paard goed op zou pakken.

Tevens zeg je dus ook dat hij niet alleen naar buiten kan maar eigenlijk ook niet samen.
Waarom regel je niet iemand die hem buiten doorrijdt? Want dit verkoopt echt niet (anders was hij wel verkocht)

Ik zou je aanraden toch echt meer te kijken naar alle tips (en ook wat ik je via PB stuurde) en een richting in te slaan qua verkoop.
Als dressuurpaard? Zet dan geen foto's erin waarin hij over zijn buitenschouder wegvalt en met betere foto's.
Als recreatiepaard? Dan investeren in een week lang lekker elke dag met hem naar buiten gaan.
Weidepaard? Prijs naar beneden en foto's erin zetten dat hij lekker tussen alle andere paarden staat

Want dit is het allemaal net niet.....

Persoonlijk triggert mij de eerste foto absoluut niet. Ik zie een vies paard in de regen. Met de eerste foto moeten mensen in ene getriggerd worden om te klikken! Dus als foto dat je lekker aan een los teugeltje naar buiten bent met hem of die hele mooie foto met zijn nek erop (als derde volgens mij)

_djoeke_

Re: Paard verkopen tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 11:08

Ik vind hem leuk, als wat oudere, recreatieve dressuurmatige ruiter. Hij oogt betrouwbaar en sympathiek. Maar hoewel ik overweeg om zelf weer een paard te kopen, vind ik hem wat te oud. Wat ik om me heen zie, zijn veel paarden tot een jaar of 24 redelijk fit, daarna zijn ze meestal wel echt oud met de bijkomende gebreken van dien (gebitsproblemen, artrose). Ik durf het dus gezien zijn leeftijd niet aan om hem te kopen, lease zou ik wel overwegen.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-24 11:26

Ik denk dat het zo aardig in de richting komt. Iedereen heeft andere ideeën en dat is ook prima hoor. Ik heb eruit gepikt wat ik denk te kunnen gebruiken, daarvoor was dit topic ook bedoeld.

LvdO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 11:51

ik hoop dat je een fijne match voor hem vindt <3

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 20:29

Ik vrees dat je nog heel lang met dit paard zal blijven zitten... Ik zie hier namelijk alleen maar afketsen van tips en tegenspreken van ideeën die men oppert...

Als je ook zo op die wijze reageert op geïnteresseerden, dan kom je nergens...

Mijn mening over het überhaupt te koop aanbieden, zal ik voor me houden...

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 21:01

Natuurlijk heeft iedereen gewoon het recht om zijn\haar paard te verkopen. Om welke reden dan ook. En dat is maar goed want hoe zou iemand die een paard wil hebben er anders aan moeten komen? Deze zit in een moeilijke categorie en daarom vraagt ts tips. Voor elk paard is wel iemand te vinden. Ook voor 20plussers. Ik wil niet eens een jong paard want die hebben meestal toch werk en uitdaging nodig en dat kan ik ze niet geven omdat ikzelf ook op leeftijd ben. Het gaat om de juiste match. Deze zou voor mij nog te jong en fit zijn! Ik heb zelf een 28-jarige, 6 jaar geleden gekocht en nog steeds heel blij mee. Maar ja, ik ben 70 en wil het rustig aan doen.

Lalladidoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 21:01

@little_gift Weinig constructieve reactie dit

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 21:04

Wat een oeverloos gemiep in dit topic. Het is gewoon een ontzettend leuk paard om te zien. Wat ouder en in verhouding weinig ervaring ja, dat klopt. Maar er zijn echt wel liefhebbers die zoiets zoeken en er tijd in willen steken. Mensen die niet zo nodig alle dagen volop willen rijden maar gewoon een beetje recreatief dressuurmatig aan de slag willen en wie weet zit een buitenritje er prima in. Ik heb dit liever dan een paard wat op zijn 3e is ingereden en met 6 jaar al hoog in de sport loopt.Ik schrik er echt van dat er mensen zijn die vinden dat dit paard beter ingeslapen kan worden. In andere berichten is de wereld te klein als men een paard met bv atrose in wil laten slapen want die kan nog makkelijk als grasmaaier dienen. Dit paard is 20 maar nog goed gezond. En dan wordt ook nog gezegd dat ze het paard gratis weg miet geven. Dan is het ineens niet meer erg dat hij wat ouder is en weinig ervaring heeft? Het is serieus jammer dat ik lichamelijk niet in staat ben om nog te rijden en zelf al een grote grasmaaier heb rond lopen anders was ik absoluut gaan kijken bij dit paard. En ik weet zeker dat er echt wel meer mensen zijn die er zo over denken. Het zal misschien wat langer duren voor hij verkocht is maar op ieder potje past een dekseltje.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-24 21:13

Zo snel kan het gaan. Hij is verkocht aan een heel enthousiast gezin en zal vrijdag gaan verhuizen. Ik ga dit nu eerst zelf even verwerken.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 21:15

Gefeliciteerd muronia en tegelijk ook sterkte, zal niet meevallen om afscheid te nemen van hem.

Emmaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 21:17

Wat dubbel, maar vooral ook fijn dat het gelukt is. Via bokt of via de advertentie gelukt uiteindelijk, als ik vragen mag? Ben wel benieuwd.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-24 21:20

Via fb. En nee, dat is zeker niet makkelijk en heel dubbel. Ik hoop goed voor hem.

AnnoNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 21:20

Wat fijn! En ook dubbel.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 21:23

Gefeliciteerd! Via Bokt of toch andere kanalen? Je topic was in elk geval heel goed gelezen,al 8 pagina's !

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 21:23

Dat is goed nieuws!
Zal best moeilijk zijn als het zo ver is, maar dat is niet zo gek natuurlijk.
Belangrijkste is dat hij een fijne nieuwe plek krijgt.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 21:24

O ik zie het al, via Facebook.

jazzejam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 21:27

Gefeliciteerd met de verkoop. Snel gegaan.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 21:47

Wat dubbel Muronia. Ook misschien wel fijn dat het toch zo snel ging. Nu gebeurt het dan toch ook maar wat voor jouw situatie natuurlijk toch ook wel weer prettig is.

Je zal hem vast erg gaan missen dus ik wens je sterkte naast ook de felicitaties van de verkoop.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 21:57

Gefeliciteerd en sterkte.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 22:06

Sluit me aan bij gefeliciteerd en sterkte.

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 22:21

Hé super dat je een leuk gezin voor Flo hebt gevonden! Had eerder al gereageerd dat er best wel iemand te vinden is voor een ouder paard met wat uitdaging, maar had niet verwacht dat het zo snel zou gaan. Sterkte met de verkoop een plaatsje te geven.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 22:27

Hopelijk gaat hij een mooi leven tegemoet!

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 22:57

Eerst en vooral, fijn dat je een goed thuis gevonden hebt.

Zelf ben ik bewust op zoek gegaan naar een paard op leeftijd, de onze wordt 18, de nieuwe is 21, als ik veel geluk heb, zijn er er over 10 jaar nog (beide rassen die erg oud kunnen worden) is het niet, eindigt ons paardenverhaal eerder.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 23:42

Ben blij voor je dat je hem verkocht hebt. Ik heb altijd van jullie genoten en het is gewoon een geweldig paard!

Met deze paarden heb je helaas niet veel mensen die geïnteresseerd zijn, maar je hebt maar net die ene nodig