Muronia schreef:Recent bewegend materiaal is natuurlijk simpel op aanvraag te maken.
Nee, dat moet je niet op aanvraag maken. Dat moet je klaar hebben staan. Ik ga al niet kijken bij een 2-jarige als er geen filmpje bij is. Laat staan bij een 20-jarige.
Als je het geen fijn idee vindt om de (youtube) link in je advertentie te zetten, dan moet je in elk geval een opmerking erbij hebben staan dat dit aan te vragen is. En dat heeft ook te maken met vertrouwen wekken bij de potentiële koper. Als ik vanmiddag app verwacht ik in de avond een filmpje. En niet pas na een week omdat er nog van alles geregeld moet worden met een bijrijder o.i.d.
Muronia schreef:Ik snap dat je als koper of buitenstaander van het negatieve uit gaat, maar ik ken hem natuurlijk door en door dus ik zal er iets anders tegenaan kijken.
Je wil hem verkopen, dus je moet denken als de koper. En dus het wantrouwen zoveel mogelijk proberen weg te nemen. Ik ga mee met wat iemand hierboven zei: je doelgroep is de oudere ruiter/recreant. Iemand van ca. 60 jaar die nog lekker een paar jaar ongecompliceerd in het bos wil rijden en eventueel wat bakwerk doen. En dat zullen vaak ook mensen zijn die al jaren in de paarden zitten en door de wol geverfd zijn.
Als ik zoiets zou zoeken dan zou een 20-jarige waarvan ik weet dat die nog 2x in de week 30 minuten bakwerk en 2x 60 minuten een ontspannen buitenrit doet en die fit toont in een filmpje mij vertrouwen geven.
Een 20-jarige die voornamelijk weideversiering is "maar hij is nog hardstikke fit hoor" is voor mij een rode vlag.
En dat allemaal gezegd hebbende: heb je geregeld dat hij voorgereden kan worden als er iemand komt kijken? Onder het motto "je weet niet bij wat voor gek je bent aangeland" stap ik nooit zomaar op een vreemd paard. Ik laat ze altijd eerst voorrijden. Als dat niet kan