stal dubbel verhuren na overlijden paard

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:13

Gini schreef:
Inderdaad, ook in dit topic is TS niet consistent in haar communicatie. Ze deelt in deze post compleet nieuwe informatie.
Ach ja, procederen ga je toch niet doen voor dit bedrag. Als het in Nederland is zoals in België, wordt dat meteen geseponeerd.

Nee hoor. Ik heb hetzelfde gehad met een huurbaas. No cure no pay en ik heb dik gewonnen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:18

Gini schreef:
IMANDRA schreef:
@Gini: Het is nieuwe informatie, maar volgens mij geen andere informatie. TS heeft gewoon uitgebreider haar verhaal gedaan. Zo zie ik het althans.

Het is daadwerkelijk andere informatie.

Eerst zegt ze namelijk dat ze eerst contact gehad heeft met de stalhulp met de mededeling dat ze het crematorium zou verwittigen. Daarna nam ze opnieuw contact op met de stalhulp om het exacte uur door te geven dat het crematorium zou komen. Echter kreeg ze toen te horen van de stalhulp dat het paard toen al uit de stal gehaald was.

Even de bewoordingen van TS zodat je ziet dat het niet mijn hersenkronkels zijn die het zo stellen :D

Citaat:
Heb alleen contact gehad met de stalhulp om te zeggen dat crematorium geregeld zou worden en even later om het tijdstip door te geven dat ze hem kwamen halen. Toen werd mij verteld dat ons paard op de binnenplaats was gelegd. Deze staleigenaar had niks met paarden.

Twee contacten met de stalhulp en tijdens het tweede contact werd aan TS gemeld dat het paard al op de binnenplaats werd gelegd, niet door die stalhulp met wie tot dan toe alles geregeld werd, maar door de staleigenaar.

Nu zegt ze dit:
Citaat:
al om 6 uur 's ochtends heb ik doorgegeven aan de stalhulp (die ons paard gevonden heeft) dat het crematorium geregeld werd. Daartussen heb ik nog wel 10 keer contact gehad met de stalhulp en de tijd doorgegeven dat het crematorium kwam. De eigenaar was toen nog niet eens wakker. De eigenaar heb ik dus niet gesproken. Achteraf (toen ons paard al onderweg was naar het crematorium) kreeg ik een appje dat van hem dat hij ons paard op de binnenplaats had gelegd.

Ineens zijn het wel 11 contacten en werd TS pas helemaal achteraf, toen het paard al op weg was naar het crematorium, ervan op de hoogte gebracht dat het dier niet in de stal lag.

Voor mij is dat toch heel andere informatie en niet gewoon een verdere verduidelijking van wat we al wisten.
Want dus in die 11 appjes die over en weer gestuurd werden is er dus nooit duidelijk gemeld geweest dat het paard NIET verplaatst mocht worden? Je stuurt 11 appjes om alles te regelen, maar daarin vermeld je niet waar het paard dient te liggen? Want dat die buiten lag, hoorde TS pas achteraf, toen het paard dus al onderweg was naar het crematorium.

Ze had gecommuniceerd met de dtalhulp, wellicht heeft de dtalhulp dit niet door gecommuniceerd naar de stalbaas?

Ik zie ook niet wat hier andere info aan is, enkel meer info.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:23

Heb alleen contact gehad met de stalhulp versus de staleigenaar heeft me gestuurd dat het paard buiten lag.
Ik heb twee contacten gehad met de stalhulp versus ik heb 11 contacten gehad met de stalhulp.
Bij het tweede contact toen ik het uur van ophaling doorgaf werd me verteld dat het paard verplaatst was versus helemaal achteraf toen het paard al op weg was naar het crematorium werd me verteld dat het paard verplaatst was.

Nee? Ben ik de enige die het ziet? Ok dan.

Poekkie

Re: stal dubbel verhuren na overlijden paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:31

Ik vind het ook niet consistent Gini. En heb het gevoel dat er vooral van beide richtingen onduidelijk werd gecommuniceerd en nu ook redelijk verdraaid. Jammer dat je de kant van de staleigenaar of stalhulp nooit zal horen.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:35

Nabster schreef:
Gini schreef:
Inderdaad, ook in dit topic is TS niet consistent in haar communicatie. Ze deelt in deze post compleet nieuwe informatie.
Ach ja, procederen ga je toch niet doen voor dit bedrag. Als het in Nederland is zoals in België, wordt dat meteen geseponeerd.

Nee hoor. Ik heb hetzelfde gehad met een huurbaas. No cure no pay en ik heb dik gewonnen.

Incassobureau heeft eigelijk geen rechten, die maken vooral indruk. als je weigert de incasso te betalen kunnen ze eigelijk niets behalve te beginnen procederen. En dat doe je meestal niet voor zulk bedrag :)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:44

Gini schreef:
Heb alleen contact gehad met de stalhulp versus de staleigenaar heeft me gestuurd dat het paard buiten lag.
Ik heb twee contacten gehad met de stalhulp versus ik heb 11 contacten gehad met de stalhulp.
Bij het tweede contact toen ik het uur van ophaling doorgaf werd me verteld dat het paard verplaatst was versus helemaal achteraf toen het paard al op weg was naar het crematorium werd me verteld dat het paard verplaatst was.

Ze zegt waarover ze contact heeft gehad, niet dat ze alleen contact heeft gehad met stalhulp maar alleen over het bespreken van crematorium en het tijdstip. Zo lees ik dat stuk.

En pas later stuurde de stalbaas dat het paard verplaatst was maar dat had ze al van de stalhulp gehoord. Dat zegt ze, even goed begrijpend lezen.

Ik lees echt niets verkeerds in wat ts zegt.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:55

Birdie60 schreef:
Wie weet hoelang ts niet meer bij haar paard is geweest?
En niet eens gaan kijken als paard overleden is?
Sorry, vind dat niet kunnen.
Ook al is het er een op leeftijd, hij/zij heeft je een mooie tijd gegeven.

:7 Wie ben jij om te bepalen hoe ts moet omgaan met het heengaan van haar paard. :=
Ik heb op een pensionstalling gezien dat een ieder er anders op reageert en andere dingen nodig heeft om het te verwerken, dat heeft niets met hun liefde voor het dier te maken.

Ik persoonlijk kan het zien van een dood paard prima scheiden van hoe die was toen hij leefde, maar dat kunnen velen niet en dat is ook niet erg.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:22

Birdie60 schreef:

Wat een kul. Dier heeft er niets meer aan als ie al dood is hoor. Waarom zou je nog moeten gaan kijken dan? Als ik de mogelijkheid gehad had. Was ik ook niet gaan kijken naar mijn overleden paarden. En ik denk niet dat iemand kan zeggen dat ik niet door de hel en terug ga voor mijn dieren.

Verder lijkt het me ook logisch dat TS wat warrig communiceert na het overlijden, :(:)
De eerste week na het overlijden communiceerde ik niet. Kan me voorstellen dat ik een hoop stommiteiten begaan zou zijn als ik dit allemaal had moeten regelen.

Ongeacht de andere kant van het verhaal had de stalhouder hier best wat netter mee kunnen omgaan als TS idd altijd voor hem klaar stond.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:28

Birdie60 schreef:

Als je even goed had gelezen, is TS in ieder geval twee dagen voor het overlijden mét DA die kwam enten nog bij haar paard geweest. DA vond paard er toen prima uitzien.

En iedereen gaan anders om met overlijden van dieren. Dat je je paard niet dood wilt zien (en er ook bv bij inslapen echt niet bij wilt/durft te zijn) is gewoon ook een optie.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:30

[***] schreef:
Uit het verhaal wordt mij niet helemaal duidelijk hoe goed de relatie tussen stalhouder en TS is. Zoals oji ook al aangeeft kan ik mij voorstellen dat de stalhouder zich "bestolen" voelt als hij te horen krijgt dat de nieuwe huurder stalgeld aan TS gaat betalen?

Citaat:
Ts heeft zich niet extra willen verrijken tov waar ze recht op heeft, de stalhouder doet dat wel.

Klopt, dit zou ook niet mijn manier van handelen zijn.

Ik denk dat een persoonlijk gesprek tussen TS en stalhouder veel zou kunnen helpen.

Stel dat de stalhouder zich bestolen voelt voor iets wat hij al betaald heeft gekregen door TS en nu dus nog een keer betaald heeft gekregen door een nieuwe huurder van de box, hoe moet TS zich dan wel niet voelen?
Laatst bijgewerkt door meggiemeg op 30-10-20 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:32

Interessant alle heibel om alles. Enige waar ik over zou vallen zijn die 225 euro kosten en die komen vast niet uit de lucht vallen......er zal wel meer aan de hand zijn. Je kan toch gewoon vragen: waar zijn die 225 euro kosten voor, hoe heb je dat berekend? En die stal doet er verder helemaal niet toe.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:45

Maartje1990 schreef:

Oh, maar ik zeg ook niet dat TS iets verkeerds zegt, alleen dat het onduidelijk is wat ze zegt. Als iemand zegt "ik heb alleen contact met de stalhulp gehad", dan ga ik ervan uit dat er alleen contact met de stalhulp is geweest. Jouw uitleg daarover kan dus kloppen en kan ik niet weerleggen, maar is in principe een interpretatie. Het is niet iets wat TS gezegd heeft.

Zo vraag ik me echt af op welk moment en tegen wie TS gezegd heeft: het paard mag NIET verplaatst worden, het crematorium komt het paard uit de stal halen. In die 11 appjes moet dat aspect toch ergens aan bod zijn geweest? En als de staleigenaar toen nog aan het slapen was, lag het paard toen dus nog niet buiten?

Ach ja, kijk, ik ga het topic niet verder vullen met hoe ik erover denk. Ik vind dit aspect van het verhaal (wat er de dag zelf gebeurd is) gewoon niet zo 1+1=2. Anderen vinden dat het verhaal van TS klopt en consistent is. We zullen het maar op een verschil in visie houden. :)
Laatst bijgewerkt door Gini op 30-10-20 12:47, in het totaal 1 keer bewerkt

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:46

Zonnetje81 schreef:
Interessant alle heibel om alles. Enige waar ik over zou vallen zijn die 225 euro kosten en die komen vast niet uit de lucht vallen......er zal wel meer aan de hand zijn. Je kan toch gewoon vragen: waar zijn die 225 euro kosten voor, hoe heb je dat berekend? En die stal doet er verder helemaal niet toe.

Dat is heel toevallig (bijna?) gelijk aan de borg, die de staleigenaar anders terug had moeten geven. Kortom een manier om geld in zijn zak te houden.

Ts is niet de mogelijkheid gegeven om zelf paard uit stal te halen, om er dan zo'n mooi gepeperde rekening voor neer te leggen is absoluut niet netjes/correct.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:54

Gini schreef:
Maartje1990 schreef:

Oh, maar ik zeg ook niet dat TS iets verkeerds zegt, alleen dat het onduidelijk is wat ze zegt. Als iemand zegt "ik heb alleen contact met de stalhulp gehad", dan ga ik ervan uit dat er alleen contact met de stalhulp is geweest. Jouw uitleg daarover kan dus kloppen en kan ik niet weerleggen, maar is in principe een interpretatie. Het is niet iets wat TS gezegd heeft.

Zo vraag ik me echt af op welk moment en tegen wie TS gezegd heeft: het paard mag NIET verplaatst worden, het crematorium komt het paard uit de stal halen. In die 11 appjes moet dat aspect toch ergens aan bod zijn geweest? En als de staleigenaar toen nog aan het slapen was, lag het paard toen dus nog niet buiten?

Ach ja, kijk, ik ga het topic niet verder vullen met hoe ik erover denk. Ik vind dit aspect van het verhaal (wat er de dag zelf gebeurd is) gewoon niet zo 1+1=2. Anderen vinden dat het verhaal van TS klopt en consistent is. We zullen het maar op een verschil in visie houden. :)

Ja maar ze zegt dus niet "Ik heb alleen contact gehad met de stalhulp" ze zegt " Ik heb alleen contact gehad met de stalhulp OVER....." dat is gewoon begrijpend lezen, niets meer niets minder. Geen verschil is visie, maar volgens mij lees je gewoon niet goed.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:58

Citaat:
Nog 1 keer voor de duidelijkheid: al om 6 uur 's ochtends heb ik doorgegeven aan de stalhulp (die ons paard gevonden heeft) dat het crematorium geregeld werd. Daartussen heb ik nog wel 10 keer contact gehad met de stalhulp en de tijd doorgegeven dat het crematorium kwam. De eigenaar was toen nog niet eens wakker. De eigenaar heb ik dus niet gesproken.

Ah ja, ik lees niet goed. Got it!

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:59

Ik lees ook nergens dat TS er problemen mee heeft dat het paard uit stal is gehaald, maar wel dat er een rekening wordt gepresenteerd. Terwijl het een dienst is geweest waar niet om is gevraagd, omdat er is aangegeven dat het crematorium dat zou doen.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 13:07

Is er aangegeven dat het crematorium het paard uit de stal zou halen of alleen dat ze het op zouden halen?
Bij ons is het gebruikelijk dat de stalhouder het paard weghaalt, hier hoeft overigens niet voor betaald te worden, al hoewel ik daar nog wel begrip voor zou hebben, mits een redelijk bedrag. 225 euro is een buitensporig bedrag. Zeg dat het een half uur werk was, dan heeft hij een uurtarief van 450 euro. Ik zou bijna denken, dat er meer achter deze onredelijkheid moet zitten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 13:22

Tessebes schreef:
Is er aangegeven dat het crematorium het paard uit de stal zou halen of alleen dat ze het op zouden halen?
Bij ons is het gebruikelijk dat de stalhouder het paard weghaalt, hier hoeft overigens niet voor betaald te worden, al hoewel ik daar nog wel begrip voor zou hebben, mits een redelijk bedrag. 225 euro is een buitensporig bedrag. Zeg dat het een half uur werk was, dan heeft hij een uurtarief van 450 euro. Ik zou bijna denken, dat er meer achter deze onredelijkheid moet zitten.

Ik weet helaas uit persoonlijke ervaring dat sommige mensen gewoon niet redelijk zijn. :\ En nee, ik heb geen spel gemaakt van die oneerlijkheid, mede omdat het bedrag niet zo hoog was als dat van TS (hoewel, als ik echt over nadenk scheelt het nu ook weer niet zoveel.) en omdat ik simpelweg lichtelijk in shock was van het verloop.
Maar soms is er geen andere verklaring voor dit soort situaties dan dat sommige mensen gewoon zo zijn. Er hoeft geen ruzie aan vooraf gegaan te zijn. TS hoeft niets groots mis gedaan te hebben. :)
In mijn situatie was er geen discussie of ruzie. Het hele weekend samen gezellig op wedstrijd geweest, gelachen, plezier gehad. Maandag krijg ik ineens telefoon en was het klaar. :)

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 13:46

Gini schreef:

Ben het met je eens hoor Gini, verhaal verhaal verandert. Ook, waren er eerst net 3 boxen vrij gekomen en nu stond alles vol.

Linksom of rechtsom kunnen we wel concluderen dat TS en staleigenaar niet goed met elkaar communiceren. Jammer dat dit zo gaat, het kan zoveel makkelijker allemaal, zonder een hoop kwaaie koppen en negatieve energie. Het zou voor mij zo verschrikkelijk logisch zijn om als ik een bejaard paard zou hebben, dat je toch al lang een keer afspraken gemaakt had van "wat als..." Hoe gaat dat hier in zijn werk, wat wordt van mij verwacht, wat faciliteren jullie en wat zijn de kosten. Maar ik krijg meer en meer het idee dat gewone persoonlijke communicatie als moeilijk wordt ervaren. Ik app grapjes, filmpjes, annekdotes, of als ik iets later ben met de staleigenaren die ik heb gehad. Maar als ik een serieuze vraag heb, als ik ergens mee zit, als er iets met de gezondheid van mijn paard is of er iets afgestemd moet worden over voeren etc, dan bellen we of spreken we elkaar gewoon. Is op de stallen waar ik gestaan heb allemaal zo gegaan, nooit anders. Dit soort problemen maak ik dus ook gewoon nooit mee daardoor. Maar het is maar hoe je er zelf ook in zit. Een staleigenaar bijt niet, daar kun je gewoon mee praten. Daarom snap ik ook echt niet dat dit allemaal op Bokt gegooid wordt voordat je gewoon samen aan de keukentafel hebt gezeten. Dan gaat er in mijn ogen hoe dan ook iets mis in de communicatie. Ik denk als TS gewoon was gaan praten met de staleigenaar, en niet alleen ge-appt had, niet alles open en bloot op Bokt had gegooid, en bij het ontvangen van de rekening eerst eens was gaan bellen of langsgegaan, dat een jurist erbij willen halen gewoon niet nodig was geweest.

Maar goed, ieder doet het op zijn manier. In de emotie is alles misschien wat snel op scherp gezet. Hoe dan ook wens ik je veel sterkte met het verwerken van het verlies van je paard. Uiteindelijk is dat veel erger als het verlies van een paar honderd euro.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 15:15

Maar heel eerlijk he: je denkt daar toch niet aan om te zeggen dat de eigenaar het paard niet uit de box mag halen? Waarom zou je daarvan uit gaan? Of beter gezegd: waarom zou je uitgaan dat de staleigenaar daar zo'n gepeperde rekening voor neerlegt?

De staleigenaar had (via de stalhulp?) moeten communiceren dat het paard uit de box zal worden gehaald tegen een prijs van 225 euro, waarop TS had kunnen zeggen 'nee dat hoeft niet'.

De staleigenaar is toch echt fout in de communicatie.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 15:20

Ibbel schreef:
Birdie60 schreef:

Als je even goed had gelezen, is TS in ieder geval twee dagen voor het overlijden mét DA die kwam enten nog bij haar paard geweest. DA vond paard er toen prima uitzien.

En iedereen gaan anders om met overlijden van dieren. Dat je je paard niet dood wilt zien (en er ook bv bij inslapen echt niet bij wilt/durft te zijn) is gewoon ook een optie.

Ja zo had ik het nog niet bekeken.
Sorry.
Maar je hoort het maar van een kant. Je kan wel de schuld aan stalhouder geven maar je weet niet wat er gebeurt is vooraf.
Weet je, een vriend van ons heeft ook een pensionstal. Vaak hoor je het maar van een kant en dan denk je: dit had ik niet gepikt.maar dan verteld hij zijn verhaal en dan denk je: Ja dan had ik het ook zo gedaan.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 15:38

Poekkie schreef:
Nabster schreef:

Incassobureau heeft eigelijk geen rechten, die maken vooral indruk. als je weigert de incasso te betalen kunnen ze eigelijk niets behalve te beginnen procederen. En dat doe je meestal niet voor zulk bedrag :)

Was dan ook geen incassobedrijf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 15:54

[/quote]Stel dat de stalhouder zich bestolen voelt voor iets wat hij al betaald heeft gekregen door TS en nu dus nog een keer betaald heeft gekregen door een nieuwe huurder van de box, hoe moet TS zich dan wel niet voelen?[/quote]
Sorry, het quoten lukt niet helemaal.
@meggiemeg
Ik begrijp wat je bedoelt. Ik ben alleen van mening dat TS dit beter even had kunnen overleggen met de stalhouder.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 02:54

Ik verbaas me echt hoeveel mensen vinden dat je helemaal normaal en weldenkend moet kunnen functioneren na het overlijden van je paard.

Toen mijn eerste paard overleed waren we onderweg naar een spoed koliek operatie, maar hij stortte onderweg in. De stalhouder reed met een stal hulp in de vrachtwagen, zijn vrouw reed met mij in een auto er achteraan.

Mijn paard stortte in, stalhouder heeft de vrachtwagen aan de kant van de weg gezet en ik was er nog net bij toen hij overleed.

Eenmaal terug op stal heeft zijn vrouw gezorgd dat ik binnen uit het zicht was toen de stal baas mijn paard uit de vrachtwagen naar de weg moest slepen.
Ze hebben gezorgd dat ik opgehaald werd en zij hebben alles met de Rendac geregeld.

Ik ben echt stuk gegaan thuis, de huisarts heeft mij letterlijk platgespoten omdat ik compleet flipte na dagen niet geslapen te hebben (hij had al 3 dagen koliek toen hij overleed) en alle emotie die ineens los kwam.

Ik heb bijna 2 dagen non stop geslapen en ben een week bij huis geweest. Na 2 weken ging ik weer naar stal en werd meteen opgevangen op de parkeerplaats, want vanwege onderstroming op de opfokweides hadden ze tijdelijk een paard in de stal van de mijne gezet en ze wilde niet dat ik alleen zou zijn als ik een ander paard in “mijn” stal zou zien staan.

Ik heb nooit een rekening gekregen, niet voor het transport, niet voor het extra werk dat ze gehad hebben, zelfs niet voor de rendac, dat werd gewoon verrekend met de laatste anderhalve week van die maand stalgeld. Toen ik opzoek ging naar een ander paard zijn de stal baas en zijn vrouw mee gegaan en hebben geholpen een geschikt paard te vinden. Ze hebben met mij van hot naar her gereden tot we hem gevonden hadden.

Ik hielp daar ook regelmatig mee op stal, voornamelijk met keuringen en keuringsklaar maken van de paarden. Maar alle begrip voor het feit dat ik daar even geen zin in had toen mijn paard net was overleden.

Nou zeg ik niet dat wat ik meegemaakt standaard is of moet zijn, maar het was in ieder geval heel menselijk.
Ik ben hun nog steeds dankbaar dat ze er zo voor mij waren op het moeilijkste moment van mijn leven.

Hoe groot is het contrast dan met de stal baas van TS, ik vind het echt schofterig gedrag.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 03:30

Ik moet eerlijk zeggen dat ik echt op hele rotte stallen heb gestaan, rottige staleigenaren heb meegemaakt en ook op vreselijke stallen kwam om les te geven. Maar dit nog nooit gehoord eigenlijk.

Ik weet meerdere stallen die het aangeven wanneer een paard ingeslapen wordt en dan de stal of bak voor een uurtje dicht gooien.

Hoe rot de stal ook was, bij een plotseling overlijden of een spoed geval altijd hulp en medewerking gezien.
Ken meerdere stallen die een trekker en alles hebben die naar particulieren/kleinere stallen gaan om ene dood te verplaatsen zonder daar ook maar iets voor te rekenen.

Wij lieten een paard buiten inslapen en kregen alle ruimte en privacy. Wij zijn naar huis gegaan en de staleigenaar heeft hem langs de weg gelegd. Kosteloos.

Stel dat de stal beschadigd is geraakt tijdens het overlijden of met het verwijderen, snap ik dat hij iets wil met de borg, maar moet hij met een goede rekening komen. Vooraf hier iets over melden zou wel zo netjes zijn. Persoonlijk zou ik dan een aantal weken wachten na overlijden.

De stal vullen is niet netjes, maar grote kans dat de nieuwe klant erg omhoog zat en zo snel mogelijk wilde komen.
Ik heb wel meegemaakt dat mensen hun paard in de zomer op een grote wei zette of dat ze het paard meenamen op vakantie en er ook even een ander paard in de stal stond. Daar werd wel gehandelt en les gegeven, dus wat wisseling van paarden en elk hoekje werd dan benut.

Maar er zijn ook stallen die een box weken/maanden vrijhouden als iemand aangeeft wel weer een nieuw paard te willen.

Ergens is iets mis gegaan of de staleigenaar is echt heel lomp.

TS geeft aan dat het crematorium zou komen en die rekenen wel ook voor dit soort dingen, dus ik snap niet zo goed, waarom er geen geld is voor evt verplaatsen, terwijl het crematorium vaak stukken duurder is.