Daarom
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
hannaengolda schreef:Gini schreef:Wat zou je doen met de antwoorden?
Wat doe jij met antwoorden die je krijgt op een vraag?![]()
Onthouden ofzo, geen idee, nog niet bij stil gestaan aangezien ik ook niet van plan ben dit vaak te vragen
jes_sira schreef:Ik begrijp je deels wel, maar de enkele keren dat ik aangesproken ben door jonge meid, kreeg die toch echt een waar bemoei je je mee, dreumes dat je d'r bent....
Brutaliteit ten top om een volwassenen bijdehand aan te spreken over iets waar zij geen enkele last van ondervinden.
Je moet ook begrijpen dat 40 plussers veelal hebben leren rijden zonder cap. In de manege lessen toentertijd ook nooit geen cap op gehad. Vroeger werd er alleen met cap gereden in officiële wedstijden. Verder had niemand een cap op. Daarbij, heb ik 20 jaar lang dagelijks op 1 en dezelfde pony gereden.
Maar de kinders hier, mogen absoluut niet zonder cap rijden van mij.
Ik krijg nu van mijn nichtjes ook wel eens een brutale opmerking als , maar waarom jij niet dan?
Nou, ik ben volwassen en bepaal dit lekker zelf. Risico is ook voor mijzelf immers.
Ik leg ook wel uit, dat wij zonder zijn opgegroeid en ik het ondingen vindt.
Misschien niet slim, maar mijn eigen keuze en risico. Neemt niet weg, dat jij jong bent, en gewoon met cap gaat rijden. En anders rij je niet. Ook goed hoor.
Ze vinden het moeilijk te accepteren dat zij dan wel met cap moeten, maar jammer dan. Kinders hoeven niet naar de mond gepraat te worden. Gebeurt mij al veel te veel tegenwoordig.
Ze kunnen ook best eens accepteren dat het gewoon zo is zonder de discussie aan te gaan.
Ik ben erg recht door zee hierin..![]()
.
hannaengolda schreef:Dank jullie wel voor al jullie ervaringen/meningen.
Toch vind ik het raar dat een fiets wordt vergeleken met een paard Een dier blijft altijd onvoorspelbaar, een fiets bestuur je zelf.
En ook zijn er veel die zeggen 'vroeger droeg er bijna niemand een cap'. Vroeger is toch niet nu? Vind niet dat je vroeger met nu mag vergelijken

turtlelito schreef:Ik ben wel benieuwd naar andere gevaarlijke situaties, wanneer zeggen jullie wel iets/niks. Bijvoorbeeld: mensen die in de auto willen stappen terwijl ze te veel gedronken hebben, geen aandacht op verkeer door telefoon, onveilig op iets klimmen (dus valgevaar), op een andere manier gevaarlijk bezig zijn met een paard (bv vastzetten aan een touwhalster/scherpe dingen laten slingeren). Wat is het moment dat jullie je 'verplicht voelen' in te grijpen?
Ik heb ook de behoefte helemaal niet om iemand aan te spreken op gedrag tenzij het naar mij gericht is.
turtlelito schreef:Ik ben wel benieuwd naar andere gevaarlijke situaties, wanneer zeggen jullie wel iets/niks. Bijvoorbeeld: mensen die in de auto willen stappen terwijl ze te veel gedronken hebben, geen aandacht op verkeer door telefoon, onveilig op iets klimmen (dus valgevaar), op een andere manier gevaarlijk bezig zijn met een paard (bv vastzetten aan een touwhalster/scherpe dingen laten slingeren). Wat is het moment dat jullie je 'verplicht voelen' in te grijpen?
Aight schreef:turtlelito schreef:Ik ben wel benieuwd naar andere gevaarlijke situaties, wanneer zeggen jullie wel iets/niks. Bijvoorbeeld: mensen die in de auto willen stappen terwijl ze te veel gedronken hebben, geen aandacht op verkeer door telefoon, onveilig op iets klimmen (dus valgevaar), op een andere manier gevaarlijk bezig zijn met een paard (bv vastzetten aan een touwhalster/scherpe dingen laten slingeren). Wat is het moment dat jullie je 'verplicht voelen' in te grijpen?
Misschien klinkt dit echt heel dom, maar wat is er gevaarlijk aan vastzetten met een touwhalster?
Voor de overige situaties: als je iemand anders er significant mee in gevaar brengt, mag je in mijn ogen er iets van zeggen (dingen als dronken autorijden en op je telefoon zijn ook gewoon verboden bij de wet. Dat staat uberhaupt los van deze discussie). Andere dingen (zoals rijden zonder cap, klimmen) hebben een grotere kans dat je jezelf er iets mee aandoet dan andere personen, en is een afweging die mensen vaak al hebben gemaakt, waarom je ermee bemoeien?
Misschien klinkt dit echt heel dom, maar wat is er gevaarlijk aan vastzetten met een touwhalster?
Voor de overige situaties: als je iemand anders er significant mee in gevaar brengt, mag je in mijn ogen er iets van zeggen (dingen als dronken autorijden en op je telefoon zijn ook gewoon verboden bij de wet. Dat staat uberhaupt los van deze discussie). Andere dingen (zoals rijden zonder cap, klimmen) hebben een grotere kans dat je jezelf er iets mee aandoet dan andere personen, en is een afweging die mensen vaak al hebben gemaakt, waarom je ermee bemoeien?
) Citaat:Een dier blijft altijd onvoorspelbaar, een fiets bestuur je zelf.
Sizzle schreef:In Zwitserland is Transporteren (vast zetten tijdens transport) met een touwhalster verboden.