Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
DatBenIkNou schreef:A3a1 schreef:TS heeft gevraagd om slotje en dat snap ik best, weer zo'n typisch bokttopic, waar de wijsneuzen strijden om voorrang.
Te plaatst zelf een topic voor meningen? Dus dan kan je die verwachten.
bigone schreef:Voor de rekening juridische hulp inschakelen en mijn mening, wanneer je in augustus de rotzooi zag die ze te eten kregen waarom niet toen ingegrepen. Hier hebben jullie echt zelf dikke steken laten vallen .
Edhunter schreef:Mariska88 schreef:Dit is dus een gevaar als je je dieren uitbesteed.. Je kunt mensen niet altijd op hun mooie woorden en ogen geloven..
Zelf hoe dan ook altijd de regie in handen houden..door bijvoorbeeld altijd te komen kijken.. geregeld.. Kun je optijd in grijpen als dat nodig is. Of in gesprek gaan en dit blijven controleren..
Maar het blijft natuurlijk niet goed dat je als opfok bedrijf, niet je klanten op de hoogte brengt van ziekte en behandelingen, en de beesten horen gewoon voldoende beweging en voeding te krijgen..
als ik elke dag zou moeten kijken .....
Dan mag een dag wel 72 uur hebben ! Als een opfokbedrijf niet de wil of ze hebben onkunde over verzorgen van een paard dan mogen ze in mijn ogen geen opfok bedrijf zijn .
Siesjuh schreef:TS heeft zelf gebeld naar de opfok omdat ze haar paard niet kon vinden...ze hebben dus helemaal geen contact opgenomen, ts is er per toeval achter gekomen...
En of het paard nou wel of niet ziek was...misschien had ts wel willen besluiten het in te laten slapen nadat de dierenarts er de 2e keer was geweest. Of had ze een andere dierenarts erbij willen hebben. De rekening zal betaald moeten worden, maar 6x een veearts laten komen zonder de eigenaar te verwittigen is toch op zijn minst verdacht...
CharmingS schreef:Omdat een jong dier een beetje ziek is ga je het meteen in laten slapen?!? koekoek.
Als er antibiotica moet worden gespoten moet dit altijd door een DA gebeuren aangezien niet iedereen kan spuiten.. Dus hoe je het ook bekijkt de DA had altijd moeten komen om te spuiten.
Daarnaast is het ook goed dat de DA 6 keer is geweest voor het geval het besmettelijk kan zijn en ze vervolgens 100e zieke paarden hebben lopen.