Eerste keer alleen met paard op de trailer achter de auto...

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SG1985

Re: Eerste keer alleen met paard op de trailer achter de auto...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 11:12

Misschien een heeeeele stomme vraag?!
Maar morgen wordt het best wel warm... doen jullie op de snelweg wel het zeil dicht?

Of toch open laten ivm warmte? Houdt het echt geluid tegen?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 11:17

Ik vervoer mijn merrie altijd met zeiltje open, of ik nou zelf rij of dat een ander dat doet. De enige keer dat ik het zeiltje graag dicht had willen hebben (eind maart, flinke storm), kon dat helaas niet.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 11:48

SG1985 schreef:
Misschien een heeeeele stomme vraag?!
Maar morgen wordt het best wel warm... doen jullie op de snelweg wel het zeil dicht?

Of toch open laten ivm warmte? Houdt het echt geluid tegen?

Sommige paarden vinden achterop komend verkeer niks. Dan zeiltje dicht maar als het paard er geen problemen mee heeft, bij voorkeur zeiltje open.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 11:53

Zeiltje bij mij is geen zeil maar een soort gaas ;)
Is een systeem wat alleen de nieuwere humbaur trailers hebben. Super fij, houdt regen tegen en zorgt er voor dat niet tocht maar nog wel voldoende ventilatie is.
Gebruik hem niet vaak maar ik vindt wel veil fijner dan gewoon zeil. Snap niet dat ander trailers dit systeem niet hebben.
Maar met zulk warm weer idd open ;) tenzij je paard dit niet verdraagt.

SG1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 11:57

Gaat mij eerder om geluid dan om wind of regen...........
Of ben ik nu mutsig aan het doen?

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 13:31

Voor geluid zal het niet uitmaken. Ik zelf zou een klein randje open laten zodat het door kan waaien (stieken verlengen).

SG1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 13:46

Okay! Dan laat ik hem lekker open... de spanning begint nu toch wel een klein beetje toe te nemen :)

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 13:57

Komt goed, je kunt het als je maar rustig blijft. Eenmaal aan het rijden gaat de spanning vanzelf weg. +:)+
Ik heb de raampjes voor altijd schuin open en het dakluikje ook, zeiltje heb ik dicht of op een kier.

SG1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-15 08:41

Ik vond de heenweg een eitje!
Ze liep netjes de trailer in, en stond relatief rustig. Wel is ze ongeduldig en gaat dus staan schrapen... de springschoenen die ze om had lagen achterin...

De terugweg (na vier dagen) was een stuk minder prettig... het andere paard dat meeging, dat wilde niet laden. Duurde 1,5 uur.... na vier dagen training was ik doodop, en ook moe.

Ik was zo bang dat ze er niet op zou lopen. Dus.... ze twijfelde, en hebben er even over gedaan voor ze stond... Geen leuke ervaring voor beide...
Had ook nog nooit op ander terrein geladen, dan 'thuis'.
Onderweg zag ik dat ze haar staart buiten had gehangen. Zie je op de snelweg en zie je een staart wapperen :D
....

Binnenkort dus maar even rustig trailer laden oefenen....

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 09:20

Fijn dat het zo goed js gegaan op de heenweg! Hoe was het qua autorijden?

Hoe waren je dagen bij Astrid?

Je ziet vaak inderdaad dat paarden op ander terrein toch lastiger laden. Dus als ik je een tip mag geven, oefen dan ook laden op een andere plek dan thuis.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 09:39

SG1985 schreef:
Ik vond de heenweg een eitje!
Ze liep netjes de trailer in, en stond relatief rustig. Wel is ze ongeduldig en gaat dus staan schrapen... de springschoenen die ze om had lagen achterin...

De terugweg (na vier dagen) was een stuk minder prettig... het andere paard dat meeging, dat wilde niet laden. Duurde 1,5 uur.... na vier dagen training was ik doodop, en ook moe.

Ik was zo bang dat ze er niet op zou lopen. Dus.... ze twijfelde, en hebben er even over gedaan voor ze stond... Geen leuke ervaring voor beide...
Had ook nog nooit op ander terrein geladen, dan 'thuis'.
Onderweg zag ik dat ze haar staart buiten had gehangen. Zie je op de snelweg en zie je een staart wapperen :D
....

Binnenkort dus maar even rustig trailer laden oefenen....

Nu ja, jij bent tenminste nog thuis gekomen. Ik heb er weleens eentje moeten laten staan........
Ik denk ook niet dat ik die nog ooit fatsoenlijk geladen krijg. Hij is ook niks gewend wat dat betreft.

SG1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-15 11:06

De dagen bij Astrid waren geweldig, hele andere benaderingswijze van mijn paard (Natural Horsemanship, leiderschap, fresstyle, werken met dubbele lijnen, schriktraining).
Leuke is dat mijn paard mij daar op het terrein volgde als leider, ook door de schriktraining… en dan gaan we laden (en ik ben moe, hysterisch, emo) en dan lukt het niet 
Typisch…. Ga komende weken echt grondwerk verweven in mijn dagelijkse omgang…

Ik vond het rijden zelf niet zo spannend, rustig kijken, draaien, afremmen (Gas los). Ik merkte alleen dat mijn merrie uber ongeduldig is... dus die stampt wat met haar voorbenen... verder belde ik op een ogenblik de dame die met haar paard achter mij reed... want ik dacht echt dat die trailer in elkaar gestampt werd, zegt ze:

Neehoor ze kijkt een beetje om zicht heen, hangt met kontje tegen rechterkant, eet lekker... terwijl ik gestamp hoorde... stond ze dus te schrapen :D en dat allemaal tegelijk.... best knap...

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 15:12

Super dat je het zo naar je zin gehad hebt!! Je leert daar fijne dingen :) .

Ik herken wel wat je zegt. Ik heb bij Astrid de driejarige instructeursopleiding gedaan en dat waren dan ook enorm intensieve weekenden. Ik ging dan altijd maandagochtend naar huis en was dan kapot, moe en wil dan eigenlijk een beetje te snel laden. Waardoor paardlief regelmatig zei 'doeii, zo ga ik niet met je mee'.

Maar inderdaad je grondwerk verweven in je dagelijkse werk en veel oefenen met laden :).

SG1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-15 11:16

Zeker!
Elk paard verdient een baasje die vanuit de natuurlijke drang begrijpt waarom een paard zo reageert waarom hij doet :)

Ik dacht, dit gaat zweverig worden (zegmaar) maar het is helemaal te combineren met de klassieke rijkunst en de dressuur. Voor problemen (balans, gewicht op rechterschouder) heb ik mooie oefeningen meegekregen aan de dubbele lijnen. Helemaal gaaf!

En we gaan snel weer oefenen met volgen, leiderschap. Om trailerladen weer te vergemakkelijken.