vonneke schreef:Om dat ene punt (of 2) dat je extra zou krijgen gaat het uiteindelijk niet hangen.
Ik vind het wel goed om te stimuleren in de M/Z als voorbereiding richting de subtop. Daar zul je per slot van rekening wat uit het hoofd moeten rijden.
Tja. Als mensen daar blij mee zijn, waarom niet. Die ene punt zou toch geen verschil moeten maken, dus daar kan ik zelf best mee leven.
Citaat:
Het geven van verliespunten bij afgroeten vind ik ook prima.
Het zijn vaak dezelfde die het doen. Wordt er eerst onnozel gereden met alle grofheid van dien. En dan net voor het laatste onderdeel afgroeten...
Wanneer je het doet ivm onregelmaat oid kun je hier prima mee in overleg met de jury.
Dit zou ik ernstiger vinden. Ik vind wel dat er een mogelijkheid moet zijn om je proef te kunnen afbreken zonder dat dit verliespunten oplevert. Ik heb één keer van het voorjaar gehad dat m'n paard tijdens de proef ineens een steek in z'n reet kreeg. Ik had het nog nooit eerder met hem meegemaakt, daarna ook niet meer, maar het zorgde er wel voor dat we een aantal onderdelen achter elkaar compleet de weg kwijt waren. Ik heb die proef dus ook maar afgegroet, want het ging nergens meer over en het was echt niet meer recht te breien.
Ik denk zelfs dat wanneer je het bekijkt vanuit het oogpunt van paardenwelzijn, dat je dan juist liever hebt dat mensen hun proef afbreken dan dat ze koste wat kost die proef uit moeten rijden "op hoop van zegen" dat ze geen verlies hebben.