Paard gekocht, en nu..?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 22:35

Cavalia schreef:
En daardoor is mijn keuze door hem te verkopen aan iemand ...

Het is toch een merrie?

Cavalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 06:17

KootMiraDrum schreef:
Cavalia schreef:
En daardoor is mijn keuze door hem te verkopen aan iemand ...

Het is toch een merrie?

Excuses *haar. Zeg altijd standaard hem

kiddokids

Re: Paard gekocht, en nu..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 06:17

Neem ff contact met de paardenbemiddelaar

Jinthe1

Re: Paard gekocht, en nu..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 09:00

Succes TS, wat sneu dat het zo gelopen is voor je. Laat je niet gek maken en kies voor veiligheid. Dat staat nog altijd bovenaan. Er is vast iemand die het wel aan durft. Geen schaamte voor nodig om deze keus te maken!
Ik heb zelf een paard wat een opstapprobleem kreeg nadat ik voorover van hem af ben gevallen met zadelmak maken. Geloof mij, zonder prof was ik ermee gestopt!
Hij is netjes zadelmak gemaakt, ook door diezelfde prof, maar zonder haar had ik het opgegeven. Echt waar! En ik ben zeker geen angstige ruiter!
Heb zelfs pinnen in mijn enkel omdat het fout ging met opstijgen. Geen houden meer aan. Nu, een jaar later, betrap ik mij erop dat ik niet meer 'nadenk' met opstijgen en ga ik gewoon zitten (wat nu ook weer kan). Maar jee, wat heeft het tijd gekost.
Snap dus compleet je gevoel, en dat je vertrouwen weg is. Heeft ook niet altijd iets met opvoeding te maken wat dan weer snel geroepen wordt door de beste stuurlui aan wal.
Wens je veel succes en hoop dat je toch nog een leuk en fijn paardje gaat vinden wat bij je past!

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 07:55

Ze wou het laten bij een eerder post.

Paard verkopen is haar besluit.

En als je weet waar het paard vandaan komt is dit helemaal geen raar verhaal.

Koop daar alsjeblieft nooit een paard.

EsterW

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 08:46

Beste TS, zelfkennis is een groot goed.

Ik had dat te weinig bij een ooit eerder gekocht paard. We liepen tegen allerlei problemen aan, eigenlijk al binnen een maand na de koop (en ja, ik ben 3x gaan kijken en rijden voor de koop en paard is klinisch en RO gekeurd...).

Anderhalf jaar gewerkt om onze problemen op te lossen. Lessen, grondwerk, dierenarts, osteopaat, tandarts, zadel aker, de hele riedel. Zonder resultaat. Dus de effort (en het geld!) heb ik er toen zeker wel ingestoken. Het heeft tijd genoeg gehad.

Maar achteraf had ik de beslissing om te verkopen eerder willen en moeten nemen. Had mij veel verdriet, zorgen, frustratie, tijd en geld bespaard. En ik denk dat het het paard ook stress bespaard had.

Jij neemt die beslissing wel eerder / op tijd en dat is een te respecteren besluit.

(Paard waar ik het over heb is overigens bij een ander heel goed terecht gekomen en is nu weer een gelukkig paard - en ik ben met een ander paard weer een gelukkige ruiter!)

Succes met de verkoop!