2e hands zadel gekocht voor €800, blijkt boom gebroken.....

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kirsha

Re: 2e hands zadel gekocht voor €800, blijkt boom gebroken.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 21:33

Bedankt voor je verhaal Polleke, dit werpt weer een ander licht op de zaak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 21:35

Kijk en zo zie je maar dat een verhaal 2 kanten heeft... Ik vindt het schandalig dat TS zo de verkoper probeert zwart te maken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 22:16

Verkoopster, bedankt voor je uitleg, aan elk verhaal twee kanten en ik moet zeggen dat dit wel een ander licht op de zaak werpt.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 04:29

Zoals gewoonlijk dus, m.a.w. Bokkers leren het nooit om te wachten op de andere kant (even generaliserend...).

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 06:52

Vjestagirl schreef:
Polleke123 schreef:
Bijzonder om te lezen hoe snel mensen zich een mening vormen terwijl ze het verhaal maar van 1 kant horen. Meestal is dat niet de hele waarheid...
Er zijn redenen genoeg te bedenken waarom de verkoper een zadel voor iemand anders verkoopt. Dan hoeft er niet meteen iets raars aan de hand te zijn.
Het is dus zeker niet netjes om de verkoper hier te noemen en af te schieten.
Bokt Forum is hier niet voor bedoeld!

Vjestagirl schreef:
Inderdaad! En bijzonder dat iemand die voor het eerst op bokt is meteen in dit topic reageert. Of is dit account speciaal voor dit topic aangemaakt en ben jij de verkoper?

even een eerdere reaktie naar boven gehaald, waarom gaf je niet gelijk reaktie dat je de verkoper bent?

Polleke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 07:35

Omdat ik er de voorkeur aan geef om rechtstreks te communiceren. Maar als het dan zo op een forum geplaatst wordt door TS en haar vriendin, wordt ik daar toch wel heel ziek van! Ik wilde me er helemaal niet in mengen, maar heb uiteindelijk toch besloten om te reageren.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 07:48

Moderatoropmerking:
Hierbij het verzoek om weer vriendelijke op de inhoud te reageren. Het is alleen maar goed als ook de verkoopster haar visie van het gebeuren geeft. We hoeven elkaar niet ter verantwoording te gaan roepen waarom niet eerder verteld is dat ook de verkoopster zich meldt in het topic. Bokt is anoniem en dat is het voor iedereen. Daarom nu het verzoek die kwestie te laten rusten. We zouden het vervelend vinden als we posts zouden moeten gaan verwijderen

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 09:23

bridgetF schreef:
Vjestagirl schreef:
Inderdaad! En bijzonder dat iemand die voor het eerst op bokt is meteen in dit topic reageert. Of is dit account speciaal voor dit topic aangemaakt en ben jij de verkoper?

even een eerdere reaktie naar boven gehaald, waarom gaf je niet gelijk reaktie dat je de verkoper bent?

Verqloot de quote, maar dit heb ik niet gezegd ;)

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 09:27

nee, je hebt gelijk....even terug gezocht, en gezien dat het door Sim is gezegd, ik denk dat het ergens iets niet goed gegaan met het quoten. Komt misschien omdat er niet meer dan twee quotes in mogen staan en verkeerd aangepast ? Foutje (van mijn kant) denk ik, mijn excuses.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 09:29

bridgetF schreef:

Alsof dat er toe doet. Verkoper heeft net zoveel recht als elk ander om zich al dan niet bekent te maken.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 09:30

tuurlijk, het is ook maar een vraag. Ik ben ook wel benieuwd wanneer TS zich weer meld in het topic.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 09:57

Maar dan nog zou ik mij eigen als verkoper ontzettend schuldig voelen..... Maar goed de ene verkoper is de andere niet.....

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 09:59

amies100 schreef:
Maar dan nog zou ik mij eigen als verkoper ontzettend schuldig voelen..... Maar goed de ene verkoper is de andere niet.....

Hoezo als het zadel bij jouw heel weg ging waarom zou je je dan schuldig voelen als je overtuigd bent dat de schade is opgetreden na verkoop?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 10:21

amies100 schreef:

Nou dan hoop ik dat je nooit wat verkoopt als je je schuldig voelt als een ander wat stuk maakt dat jij ze verkocht hebt.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 10:24

En toch zou ik mij eigen schuldig voelen als iemand bij mij terug zou komen, neemt niet weg dat ik afspraken zou maken over de tijd dat een zadel terug gebracht kan worden. (Misschien is dat ook wel gedaan maar dat haal ik er niet uit)

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 10:25

Het is mijns inziens alleen maar goed dat @Polleke zich hier heeft gemeld. Zo komt de andere kant van het verhaal ook eens naar buiten.

Dat is beter dan een eenzijdige voorstelling van zaken.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 10:28

En uiteindelijk zal de waarheid vast in het midden liggen. TS ik hoop dat je je zadel snel gerepareerd terug hebt.

_Rachelle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-15 10:29

Ik heb hier zelf nooit iets gezegd over de leeftijd van het zadel, dat heeft mijn vriendin geplaatst en was een foutje.. Het probleem is ook niet de leeftijd van het zadel, maar het feit dat de boom gebroken is.. Verder komt mevrouw M. nu heel correct en vriendelijk over, maar toen ik contact opnam met mevrouw over het zadel ging dat toch wel even anders! Overigens is een ondeugdelijk zal verkopen voor 800 ook niet echt een fijne actie..

Het blijft zaak dat ik een zadel heb gekocht voor 800€ met een geborgen gebrek.. Als de verkoper er zo zeker van was dat het zadel in orde was, dan had ze het naar mijn mening wel teruggenomen.. Dan ben je toch niet bang dat je het niet meer doorverkoopt? Als het zadel toch goed is? Ik vind het voor zo'n bedrag echt niet netjes dat je zo omgaat met een probleem. Gewoon je handen ervan af houden en blijven volhouden dat je nergens iets van weet.... Ja hoor.. Je kunt mij niet vertellen dat niemand dit probleem ooit heeft opgemerkt bij dit zadel.. Het viel mij na 3 passen rijden al op.. En van een paar uur achterin de auto liggen breekt een boom niet..
Laatst bijgewerkt door _Rachelle_ op 02-04-15 10:38, in het totaal 4 keer bewerkt

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 10:29

Polleke123 schreef:
Ik heb er over nagedacht of ik moet reageren op dit forum. Maar omdat er dingen worden geschreven die niet kloppen, heb ik besloten om van de gelegenheid gebruik te maken om een paar feiten toe te voegen. Ik heb alle mailtjes en app-jes bewaard gelukkig.
In de advertentie, mails of apps staat niets over de leeftijd van het zadel. TS vroeg toen ze het zadel kwam ophalen hoe oud het zadel was en mijn antwoord was dat ik dat niet wist. Dus waar komt het jaartal 2010 vandaan?
Toen ik meer dan 24 uur na de verkoop een berichtje kreeg dat ze het vermoeden had dat de boom gebroken was, heb ik direct contact met de eigenaar gehad. Die vertelde me er nooit iets van gemerkt te hebben. Mijn dochter heeft vlak voor de verkoop ook ± 3 weken met het zadel gereden en ook zij heeft nooit iets gemerkt. Dit heb ik meteen aan TS laten weten. Wij zijn er daarom nog steeds van overtuigd dat het zadel goed was toen TS het hier meenam.
En als laatste: TS heeft me nooit naar de naam/ het telnr. van de eigenaar, of om de bon van het zadel gevraagd. Als we de bon hadden kunnen overleggen, hadden we dat zeker gedaan, zodat TS bij Equipe zou kunnen aankloppen.
Ik heb gelukkig nog nooit eerder problemen gehad na verkoop van tweede hands spullen. Toen mijn dochter toevallig deze topic zag ben ik dan ook behoorlijk geschrokken van de reacties en meningen die sommige mensen plaatsen.
En als we het over normen en waarden hebben: iemands naam en woonplaats noemen op een internet forum en diegene in een kwaad daglicht stellen is inderdaad een vorm van smaad! En een hele domme actie.
Gelukkig heb ik ook een heleboel reacties gelezen van mensen die wel na kunnen denken....

Hoi Polleke, fijn dat jij ook jou'n zegje doet.

Zoals ik een paar keer zei zou het heel goed kunnen dat jullie echt niet wisten dat de boom niet gebroken was. Feit blijft dat de zadelmaker ons er nog op attendeerde dat dit echt heel wat voeten in de aarde moet hebben gehad voor deze breuk kon ontstaan. (Misschien wil je een brief zien van de zadelmaker + handtekening van hem oid?)
We hebben zodra we dit vermoeden direct op een hele normale en vriendelijke manier contact met je opgenomen (dit hebben wij dus allebei bewaard dus is ook te bewijzen) We hebben gewoon in samenwerking met jou geprobeerd een oplossing te vinden. Dit wou je echter absoluut niet, er was geen discussie over mogelijk. Ik had het zeer op prijs gesteld als je in ieder geval er even over had willen denken. Je koopt geen zadel voor €800 en rijd er vier uur voor om er vervolgens over te gaan lopen zeuren, het zadel is top, meer dan top hij zit perfect.. Waarom zouden we dan iets verzinnen om hem alsnog terug te brengen?
Tuurlijk is het een risico, maar als in de advertentie staat een zadel in goede conditie dan ga je er toch vanuit dat dit zo is.

Nogmaals, misschien hebben jullie het niet geweten dat de boom gebroken was. Maar ik had dit persoonlijk heel erg gevonden als ik verkopende partij was en had graag willen weten of er ook maar een beetje te bevinden viel wanneer de breuk opgelopen was.
Had bijvoorbeeld voorgesteld om samen naar een zadelmaker te gaan, wij waren wel jou'n kant op gekomen om er bij jullie een naar te laten kijken. Hij had ons er misschien over kunnen vertellen.. Dan weet je toch ook bij wie het fout is gegaan? Dan is het klaar, dan weten beide partijen toch waar ze aan toe zijn en is er geen discussie mogelijk?
Helaas wouden jullie er direct helemaal niks aan doen, €800 is gewoon onwijs veel geld en ik vind het heel jammer dat het zo heeft moeten gaan.

Misschien moet ik niet bij mezelf na gaan maar dat is een voorbeeld hoe ik het zelf persoonlijk op zou lossen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 10:37

_Rachelle_ schreef:
Het blijft zaak dat ik een zadel heb gekocht voor 800€ met een geborgen gebrek.. Als de verkoper er zo zeker van was dat het zadel in orde was, dan had ze het naar mijn mening wel teruggenomen.. Dan ben je toch niet bang dat je het niet meer doorverkoopt? Als het zadel toch goed is?

Ze wist zeker dat het zadel goed was toen ze het aan jou verkocht. Zij kan niet zien wat jij ermee gedaan hebt, dus inmiddels kan het zadel wel niet meer goed zijn.

_Rachelle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-15 10:39

Citaat:
Ze wist zeker dat het zadel goed was toen ze het aan jou verkocht. Zij kan niet zien wat jij ermee gedaan hebt, dus inmiddels kan het zadel wel niet meer goed zijn.

Dat zegt ze.. En in theorie kan dat ook ook inderdaad zo zijn.. Maar lijkt me stug dat een zadel van een paar uurtjes in de auto liggen de boom opeens gebroken is...

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 10:41

Vjestagirl schreef:
_Rachelle_ schreef:
Het blijft zaak dat ik een zadel heb gekocht voor 800€ met een geborgen gebrek.. Als de verkoper er zo zeker van was dat het zadel in orde was, dan had ze het naar mijn mening wel teruggenomen.. Dan ben je toch niet bang dat je het niet meer doorverkoopt? Als het zadel toch goed is?

Maar als dat zo zeker was, waarom wou ze er niet even mee langs een zadelmaker oid. Zoals ik al zei hadden we haar kant wel op willen komen om het daar te laten 'onderzoeken'.
Dan had ze het toch kunnen bewijzen en was het toch klaar geweest? ALS het dan bij ons was gebeurt (wat ik me niet voor kan stellen) dan was de discussie gewoon gesloten en was het klaar.
Of denk ik nu te makkelijk?

MarianneW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 10:41

_Rachelle_ schreef:
Ik heb hier zelf nooit iets gezegd over de leeftijd van het zadel, dat heeft mijn vriendin geplaatst en was een foutje.. Het probleem is ook niet de leeftijd van het zadel, maar het feit dat de boom gebroken is.. Verder komt mevrouw M. nu heel correct en vriendelijk over, maar toen ik contact opnam met mevrouw over het zadel ging dat toch wel even anders! Overigens is een ondeugdelijk zal verkopen voor 800 ook niet echt een fijne actie..

Het blijft zaak dat ik een zadel heb gekocht voor 800€ met een geborgen gebrek.. Als de verkoper er zo zeker van was dat het zadel in orde was, dan had ze het naar mijn mening wel teruggenomen.. Dan ben je toch niet bang dat je het niet meer doorverkoopt? Als het zadel toch goed is? Ik vind het voor zo'n bedrag echt niet netjes dat je zo omgaat met een probleem. Gewoon je handen ervan af houden en blijven volhouden dat je nergens iets van weet.... Ja hoor.. Je kunt mij niet vertellen dat niemand dit probleem ooit heeft opgemerkt bij dit zadel.. Het viel mij na 3 passen rijden al op.. En van een paar uur achterin de auto liggen breekt een boom niet..

Als jij kunt bewijzen dat dit al zo was voordat je zelf het zadelde goedkeurde en kocht, dan is dat zo.
Maar zoals ik het nu begrijp kun je dat niet.

Ik sta volledig achter de verkoper, ik zou me ook niet schuldig voelen wanneer ik ervan overtuigd was een goed zadel verkocht te hebben :n

MarianneW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 10:42

anoukkk. schreef:
Maar als dat zo zeker was, waarom wou ze er niet even mee langs een zadelmaker oid. Zoals ik al zei hadden we haar kant wel op willen komen om het daar te laten 'onderzoeken'.
Dan had ze het toch kunnen bewijzen en was het toch klaar geweest? ALS het dan bij ons was gebeurt (wat ik me niet voor kan stellen) dan was de discussie gewoon gesloten en was het klaar.

Je denkt inderdaad te makkelijk :j Je kunt toch niet bewijzen wie het gedaan heeft?

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 10:43

MarianneW schreef:
anoukkk. schreef:

Je denkt inderdaad te makkelijk :j Je kunt toch niet bewijzen wie het gedaan heeft?

Tuurlijk niet bewijzen wie het gedaan heeft, maar je kan misschien aan beschadigingen van het leer door een kapot geknapt iets wel zien of het iets wat er al langere tijd is of een 'verse' breuk ;)