Jennyj01 schreef:Ikke gevaarlijke uitspraak! Daar jaag je een hoop mensen mee tegen je in het harnas. Al hoewel ik het wel met je eens ben. Niet alles is te voorkomen en mensen kunnen ook pech hebben. Maar ik zie ook mensen door de jaren heen met verschillende paarden dezelfde blessures tegen komen. Of op bepaalde stallen veel koliek verschijnselen en peesblessures. En als je dan het hooi, stro en bodem bekijkt dan snap ik het wel. Alleen is het ook vaak door schade en schande wijs worden. En een dikke portemonnaie hebben om op een betere plek te staan.
Ik word er niet warm of koud van, al jaag ik heel Bokt op de kast. De mensen die mij kennen, weten mijn uitspraken op waarde te schatten en de rest vind ik volstrekt niet relevant.
Wat jij beschrijft is de kern van de zaak.
Je kunt niet alles voorkomen, natuurlijk niet, maar de meeste mensen die jaar na jaar de verzekeraar grote sommen geld afhandig maken (zo ziet de verzekeraar dat) doen in hun management iets grondig verkeerd, namelijk op de verkeerde stal blijven staan of blijven lessen bij instructeurs die alleen maar paarden de vernieling in helpen, om maar eens twee willekeurige voorbeelden bij naam te noemen.
Zal ik nog een knuppel in het hoenderhok gooien: ga er maar eens rekening mee houden dat verzekeraars in gaan spelen op dat gebrek aan management van nogal wat stalhouders! Al dan niet met relevante wetgeving in de hand! De premie kan niet zoveel meer omhoog zonder ongeloofwaardig te worden, dus zullen ze met andere middelen paal en perk moeten gaan stellen aan de uitgaven.
Paarden eruit blijven gooien levert op termijn ook niks op, namelijk........