hippo zorg gooit paard zonder pardon eruit

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 21:29

RowanaX schreef:
Ik ben opzoek naar een verzekering voor mijn paard, alleen geen idee welke ik het beste kan nemen iemand tips?

Geen, gewoon maandelijks zelf geld op de spaarrekening zetten. Krijg je ook nooit gedonder mee en als je het niet gebruikt, heb je je geld alsnog.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 21:35

vuurneon schreef:
RowanaX schreef:
Ik ben opzoek naar een verzekering voor mijn paard, alleen geen idee welke ik het beste kan nemen iemand tips?

Geen, gewoon maandelijks zelf geld op de spaarrekening zetten. Krijg je ook nooit gedonder mee en als je het niet gebruikt, heb je je geld alsnog.

dat zeg jij nu he , maar ik betaal 400 per jaar +150 eigen bijdrage = 650 per jaar
ben vorige mnd naar de kliniek geweest ,was bijna 700 euro
en dat is dan 1x
dan heb ik het er al uit, en tel daar dan de rekeningen van mijn DA nog bij op voor alle keren dat hij geweest is en 2x de echo van de pees
ik zit alweer ruim boven 1000 euro

RowanaX

Re: hippo zorg gooit paard zonder pardon eruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 21:41

En waar ben jij verzekerd cheyenne?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 22:19

mirgino schreef:
vuurneon schreef:

dat zeg jij nu he , maar ik betaal 400 per jaar +150 eigen bijdrage = 650 per jaar
ben vorige mnd naar de kliniek geweest ,was bijna 700 euro
en dat is dan 1x
dan heb ik het er al uit, en tel daar dan de rekeningen van mijn DA nog bij op voor alle keren dat hij geweest is en 2x de echo van de pees
ik zit alweer ruim boven 1000 euro

Gemiddeld heeft een eigenaar natuurlijk niet zoveel jaarlijkse kosten (kun je ook goed zien in topic voor 'wat kost een paard nu echt'). Had van mij nooit uitgekund en zoals je nu ook als ziet is uit de verzekering gegooid worden ook geen uitzondering :=
Dan ben je al je geld kwijt en heb je nog niets opgebouwd. Als je maandelijks 50 euro weg kan zetten, bouw je zelf wat op en bepaal je wat je uitgeeft ipv dat voorwaarden dat bepalen (en die wisselen ook nog wel eens). Het overgrote deel betaalt meer premie dan ze kosten hebben. Is een risico, maar ik neem liever het risico dan afhankelijk te zijn van de wil van de verzekering.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 22:45

In mijn geval declareer ik meer dan ik betaal.
De kosten van het afgelopen jaar staat gelijk aan de premie van 2 jaar ongeveer.....iets meer denk ik zelfs.
Dan had mijn potje toch echt mega in de rode cijfers gezeten.
Mijn vorige paard was onverzekerd en precies ook zo een paard.
Ik heb tot een jaar na haar dood af kunnen betalen -O- '
Daardoor ben ik gaan verzekeren en dat bleek (helaas) een goed idee.
Ieder jaar mijn premie er uit en het afgelopen jaar zelfs meer dan 2 x mijn premie...........sja........

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 22:48

Ik ben verzekerd bij Equipe. Fijne verzekeringsmaatschappij

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 22:49

quartel schreef:
De kosten van het afgelopen jaar staat gelijk aan de premie van 2 jaar ongeveer.....iets meer denk ik zelfs.
Ieder jaar mijn premie er uit en het afgelopen jaar zelfs meer dan 2 x mijn premie...........sja........

Zou ik toch eens na gaan denken wat er allemaal mis gaat en vooral: wat je daaraan zou kunnen doen.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 22:51

ikke schreef:
quartel schreef:

Zou ik toch eens na gaan denken wat er allemaal mis gaat en vooral: wat je daaraan zou kunnen doen.

Hoe bedoel je?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 22:53

Net alsof quartel er iets aan kan doen dat ze een paard heeft dat (waarschijnlijk) een zorgenkindje is :roll:

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 22:54

Ik zit ook bij hypo nu een jaar met m'n nieuwste paard, en ik moest al na 2 maanden beginnen met claimen, paard had een gebroken hoefbeen op wei opgelopen, doordat ander paard op haar hoef was gaan staan, ik voelde me behoorlijk banketstaaf toen ik ze belde met m'n verhaal, maar ze waren uiterst begripvol , ik heb in het afgelopen jaar de premie voor komend jaar er dus ook al uit, maar geen problemen met uitkeren van de rekeningen

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 22:58

dat wil ik ook net zeggen, denk je dat wij daarom vragen???

ik heb ook liever nooit een DA op de stoep of al die ritten naar de kliniek
maar als je paard iets krijgt dan moet je wel, en nee ik schop hem niet kreupel :P

hetzelfde als met mijn Appie, die had ook een abbo op de DA ,helaas bleek dus dat ze een stofwisseling ziekte had die nooit herkend was,heb 5 jr gedokterd met 2 verschillende DA
en pas toen het telaat was en in Lienden stond kwamen we erachter wat ze had........

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 23:01

Dat was precies mijn antwoord ook geweest :')

Mijn eerste paard schopte ik voor de fun de ene peesblessure na de andere en weekte haar benen in de sloot tot ze helemaal open lag van de mok. Laat ik de rest maar niet noemen om niet te ver off topic te gaan

En mijn huidige paard heb ik bewust kolieken gegeven waar hij haast niet meer uit kwam.....gewoon voor de lol :+

Laten we het er maar op houden dat ik niet zo heel veel mazzel heb met paarden.
En dat ik er altijd een DA bij wil hebben en niet zelf aan wil klooien of af ga zitten wachten.
Ik denk dat we dan aardig in de juiste richting komen.

Het enige wat ik probeerde te vertellen is dat het zelf sparen voor de een wat beter zal werken als voor de ander.
En toeval wil dat ik "die ander" ben helaas.
Laatst bijgewerkt door quartel op 19-04-15 23:04, in het totaal 1 keer bewerkt

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 23:03

kunnen we elkaar een handje geven :+

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 23:06

Dat is al banketstaaf zat zonder dat een verzekering ook nog eens de regels veranderd -O-
Hand in hand dan maar in de hoop dat het tij nog een keerd :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 07:56

quartel schreef:
Dat is al banketstaaf zat zonder dat een verzekering ook nog eens de regels veranderd -O-
Hand in hand dan maar in de hoop dat het tij nog een keerd :)

Ehm, verzekeraars zijn er om winst te maken, niet om brokkenpiloten op de rit te houden.
dat klinkt heel cru maar is wel de waarheid. Ook al kun je er individueel weinig aan doen; doordat zoveel mensen meer kosten maken dan ze premie betalen, worden de voorwaarden steeds verder aangescherpt en gaan de premies omhoog. Punt van die hoge premie is dat de grens van geloofwaardigheid heel dicht genaderd is en de verzekeraars dus naar andere middelen gaan grijpen.

Wat je zelf kunt doen? Nou, kijk eens heel kritisch naar de behoeftes van je paard en naar de wijze waarop je ze invult.........

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 08:46

ikke....kijk eens heel kritisch naar hoe jij dingen omschrijft ;)
In principe zeg je nu dat wij slechte paarden eigenaren zijn.
En dat is een hele knappe conclusie over mensen en dieren die je in heel je leven nog geen seconde gezien of meegemaakt hebt.

Er zijn ook mensen die het ziekenfonds compleet uitkleden waardoor de gezonde mensen meer moeten betalen.
Dan moeten die ook maar zorgen dat ze geen enge ziektes krijgen??
Beetje onzin wat je nu verkondigd vind je zelf ook niet?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 09:01

quartel schreef:
ikke....kijk eens heel kritisch naar hoe jij dingen omschrijft ;)
In principe zeg je nu dat wij slechte paarden eigenaren zijn.
En dat is een hele knappe conclusie over mensen en dieren die je in heel je leven nog geen seconde gezien of meegemaakt hebt.

Er zijn ook mensen die het ziekenfonds compleet uitkleden waardoor de gezonde mensen meer moeten betalen.
Dan moeten die ook maar zorgen dat ze geen enge ziektes krijgen??
Beetje onzin wat je nu verkondigd vind je zelf ook niet?

niet op reageren doe ik ook niet, beetje erg kortzichtig!
gelukkig weet ik hoe ik met mijn dier omga en wat een ander daarover zegt boeit me echt niet :n

ikke, is gewoon een reactie aan het uitlokken en daar moeten wij boven staan, ik voel me niet aangesproken! :D

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 09:05

ikke schreef:
Wat je zelf kunt doen? Nou, kijk eens heel kritisch naar de behoeftes van je paard en naar de wijze waarop je ze invult.........

Mee eens.

Eigenaren die paard na paard na paard hebben die zoveel mankeren dat ze per jaar meer declareren dan de verzekering kost,zouden eens objectief moeten kijken naar hun aankoopwijze en de wijze van het houden van paarden.

Ik zou met zulke dieren allang failliet zijn geweest met de hoeveelheid paarden en pony's die ik heb staan. :=

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 09:12

Ik snap werkelijk waar niet hoe mensen dergelijke uitspraken kunnen doen. Je weet niet altijd (anders kopen mensen het betreffende paard niet lijkt me) of een paard iets mankeert ja of nee. Tegen de tijd dat je daarachter komt breng je het paard niet terug en laat hem zeker niet direct inslapen omdat dat goedkoper is. Als je eenmaal gehecht bent aan je paard doe je al het mogelijke om hem erbovenop te helpen.

Bovendien heeft het NIETS met de manier van aankoopwijze te maken of je later veel moet declareren. Soms kom je daar later pas achter. En dan moet je objectief gaan kijken? Kom op zeg... Ik denk eerder dat bepaalde mensen zelf objectief moeten kijken naar hun denkwijze.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 09:38

Ikke gevaarlijke uitspraak! Daar jaag je een hoop mensen mee tegen je in het harnas. Al hoewel ik het wel met je eens ben. Niet alles is te voorkomen en mensen kunnen ook pech hebben. Maar ik zie ook mensen door de jaren heen met verschillende paarden dezelfde blessures tegen komen. Of op bepaalde stallen veel koliek verschijnselen en peesblessures. En als je dan het hooi, stro en bodem bekijkt dan snap ik het wel. Alleen is het ook vaak door schade en schande wijs worden. En een dikke portemonnaie hebben om op een betere plek te staan.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 11:13

Jennyj01 schreef:
Ikke gevaarlijke uitspraak! Daar jaag je een hoop mensen mee tegen je in het harnas. Al hoewel ik het wel met je eens ben. Niet alles is te voorkomen en mensen kunnen ook pech hebben. Maar ik zie ook mensen door de jaren heen met verschillende paarden dezelfde blessures tegen komen. Of op bepaalde stallen veel koliek verschijnselen en peesblessures. En als je dan het hooi, stro en bodem bekijkt dan snap ik het wel. Alleen is het ook vaak door schade en schande wijs worden. En een dikke portemonnaie hebben om op een betere plek te staan.

Ik word er niet warm of koud van, al jaag ik heel Bokt op de kast. De mensen die mij kennen, weten mijn uitspraken op waarde te schatten en de rest vind ik volstrekt niet relevant.

Wat jij beschrijft is de kern van de zaak.
Je kunt niet alles voorkomen, natuurlijk niet, maar de meeste mensen die jaar na jaar de verzekeraar grote sommen geld afhandig maken (zo ziet de verzekeraar dat) doen in hun management iets grondig verkeerd, namelijk op de verkeerde stal blijven staan of blijven lessen bij instructeurs die alleen maar paarden de vernieling in helpen, om maar eens twee willekeurige voorbeelden bij naam te noemen.

Zal ik nog een knuppel in het hoenderhok gooien: ga er maar eens rekening mee houden dat verzekeraars in gaan spelen op dat gebrek aan management van nogal wat stalhouders! Al dan niet met relevante wetgeving in de hand! De premie kan niet zoveel meer omhoog zonder ongeloofwaardig te worden, dus zullen ze met andere middelen paal en perk moeten gaan stellen aan de uitgaven.
Paarden eruit blijven gooien levert op termijn ook niks op, namelijk........

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 11:50

Dan mankeert er imo toch iets aan jouw denkwijze. Het is allemaal echt niet zo zwart-wit als jij het schetst hoor. Sommige paarden lopen gewoon iets op zonder reden (dwz externe factoren). Zoals jij t schetst is dat dus eigen schuld en moeten deze eigenaren nog meer gestraft worden dan dat ze al zijn met hun zieke paard. Dat vind ik een misselijke gedachte.

En dan kan je mijn commentaar misschien niet op waarde schatten, jouw opmerkingen zijn imo niet realistisch te noemen. Alleen het stukje hoe de verzekeraar het ziet kan ik nog volgen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 13:31

friendly schreef:
Dan mankeert er imo toch iets aan jouw denkwijze. Het is allemaal echt niet zo zwart-wit als jij het schetst hoor. Sommige paarden lopen gewoon iets op zonder reden (dwz externe factoren). Zoals jij t schetst is dat dus eigen schuld en moeten deze eigenaren nog meer gestraft worden dan dat ze al zijn met hun zieke paard. Dat vind ik een misselijke gedachte.

En dan kan je mijn commentaar misschien niet op waarde schatten, jouw opmerkingen zijn imo niet realistisch te noemen. Alleen het stukje hoe de verzekeraar het ziet kan ik nog volgen.

Natuurlijk kan een paard iets oplopen, dat kan iedereen gebeuren. Maar als je jaren op rij (en zelfs meerdere paarden!) forse medische kosten hebt, dan doe je echt iets verkeerd in relatie tot de behoefte van het paard.

Even een simpel dingie: ik heb een paard gekocht dat ik al enkele jaren als goed en spijkerhard kende. Paard bleef staan waar ie stond, niks aan de hand. Op een zeker moment heb ik dat paard verhuisd (twee paarden op twee plekken is niet handig) en na een poos begon de "ellende". In de zomer vaag kreupel, niet helemaal duidelijk, wellicht aan vier voeten? In de winter niks tot nauwelijks iets aan de hand. Zeg het maar.....

Nou, de oplossing was heel simpel: hij blijkt gevoelig op een magnesiumtekort! daar had ie nooit last van omdat de vorige stalhouder twee keer per jaar extra magnesium in z'n grond bracht omdat dat een punt was in de bodem (grondonderzoek) Huidige stalhouder doet dat niet omdat daar geen reden toe is maar het blijkt dat het magnesiumgehalte in de grond voor dit paard te laag is (de rest heeft nergens last van!!). Sinds ik dus standaard wat magnesium bijvoer, heb ik nergens meer last van, gaat ie als de brandweer.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 13:40

ikke

fijn dat dat bij jouw is..... bij mijn paard heeft dat ruim 1 jr geduurd
ik liep in de kliniek vanwege extreem schudden tijdens eten en rijden en meerdere DA wisten niet wat er loos was
kliniek 1 zei sorry mevrouw maar inslapen in een optie
jaar erop kliniek 2 daar 11 dgn gestaan en na vele onderzoeken kwam er een diagnose
schrik reacties bleven, door alles op te zoeken en te lezen heb ik zelf magn tekort aangekaart bij DA en dat bleek ook zo te zijn
ondertussen wel veel kosten gehad omdat paard zich echt niet goed voelde

tja soms heb je pech............wat doe je eraan? je paard maar verkopen?

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 13:50

Ik kan Ikke goed volgen. Heb genoeg mensen gezien met kwakkelpaarden die er echt niets aan konden doen en twee keer zoveel mensen die om de zoveel jaar een paard kompleet de vernieling in hebben gebracht. Ik ben geen geweldige amazone, maar heb nog nooit een paard de vernieling in gereden. Mag ik er even bij noteren dat beide "soorten" mensen niet veel rekening hielden met de natuurlijke behoeftes van hun paard. Dat vergroot wel de kans op " aandoeningen waar je niets aan kunt doen".
En verzekeraars...die willen winst maken en anders niet. Er zijn aardige en minder aardige, sommige besluiten kan je succesvol aanvechten. Als je een paard verzekert, moet je er een rechtsbijstandsverzekering bij nemen.