Paardrijden terwijl het niet mag, wie doet het nog meer?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 09:44

Tjah := ik ben 6dagen na een operatie aan mijn hand weer in het zadel gekropen, ging niet fantastisch maar wij als het eigenwijze soort laten ons niet zomaar wat zeggen lees ik al haha _O-
Heb nu mijn enkelbanden gescheurd(stoeprandje :? ) moest daar eigenlijk een gipsje voor maar daar had ik geen tijd/zin in... Na een week rust weer stevige schoenen aan gedaan en weer naar het werk gegaan, gewoon gaan rijden en mijn dagelijkse dingen gedaan, al ging het wat strompelend. Helaas aan het eind van die week ben ik weer opnieuw door die enkel gegaan met als resultaat ziekenhuis bezoek en dat ik nu echt thuis zit *zucht*
Dus, soms wordt eigenwijzigheid uiteindelijk gewoon gestraft.

Deeks93

Re: Paardrijden terwijl het niet mag, wie doet het nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 09:50

mijn lijst is wel heel lang..

2 x mn arm in het gips gehad en gewoon gereden.
1 x bekkenbreuk, in het begin niet gereden maar toen het bijna klaar was wel.
kuitspieren ingescheurd en opgerekt en paard gereden
enkelbanden het zelfde verhaal
kniebanden het zelfde verhaal
Hersenschudding door auto ongeluk en gewoon op concours gegaan volgende dag.
en ik kan nog wel ff doorgaan

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 10:00

Na 4 weken met een gebroken been.
Had geen gips maar een behoorlijk pittige operatie. Pin in scheenbeen gezet en schroeven in enkel en knie. Kuitbeen en scheenbeen waren doormidden. Na 2 weken werd ik al gek, maar durfde het toen echt nog niet aan.

Na 5,5 week zat ik weer op m'n eigen paard van 1.75. Die 1.5 week ervoor zat ik op een klein fjordje

Lunameyza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 12:13

Ook schuldig, met een hersenschudding was het niet de bedoeling :=

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 12:47

Allemaal eigenwijsjes

JessicaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 18:19

Schuldig!
8 jaar geleden een rodeo manegepaard onder mn kont gehad. Ben er niet afgevallen, maar kwam er wel af met "iets last van de rug". Ondertussen 8 jaar verder, en heb ik tot op de dag van vandaag last van mijn rug en dit zal nooit weer over gaan. Hierdoor al 2 x in de ziektewet gezeten omdat ik een verschoven wervel in mijn rug had, en daardoor niet kon lopen. Verder laat ik mijn nek+rug iedere 8 tot 10 weken kraken door een manueeltherapeut, anders krijg ik uitvalsverschijnselen. Daarnaast ben ik hypermobiel in heftige vorm, dus regelmatig iets uit de kom, of wat op het punt staat uit de kom te klikken.
1 tot 2 maand geleden mijn schouder weer uit de kom gehad, daardoor mocht ik 6 weken niet paardrijden, dit heb ik geloof ik maximaal 1 week volgehouden, in die ene week wel gelongeerd. Daarna weer gaan paardrijden, scheelt dat ik western rij, en dus op 1 hand rij, dat maakte het makkelijk, gewoon met de andere hand rijden!

Slim om op een paard te gaan zitten? Daar zijn de meningen over verdeeld, mijn huisarts wil me uit het paardenwereldje hebben, zelfde geldt voor mijn werkgever/collega's. Maar mijn manueeltherapeut ziet me liever op het paard zitten dan in de auto. Doordat ik op het paard de perfecte houding aan (moet) nemen voor mijn rug. En ik.. Mijn mening is, als ik kan lopen (wat niet altijd gaat door mijn rug) kan ik ook paardrijden, desnoods alleen een stapbuitenritje :D

IlBuono

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 13:28

Hier geen gipsen :D
Wel 2x met een mooie nekkraag door whiplash en gekneusde nek. Braaf 2 weken niet gereden maar dan toch gewoon verder gereden (wel altijd braaf de kraag aan tegen de ergste schokken) en daar niet zo'n problemen mee gekregen. Ook gereden met schouder uit de kom (natuurlijk zat ie er toen al terug in :+ maar eerst gereden en dan naar het ziekenhuis voor foto's). Nu aan het rijden met een spierscheur in mijn bovenbeen (wel aan de buitenkant dus raakt het zadel niet) maar als ik ermee moet fietsen naar school mag ik toch ook wel rijden? <<) En zo'n 5x per jaar sla ik mijn enkel om net voor het rijden en is het een beugelloze les :+

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 22:53

Ik met een gebroken been. Dat gebroken been was ook gekomen tijdens het rijden ik kreeg een trap van een lelijk bokkend paard als kind. Ik had niet eens in de gaten dat het gebroken was in eerste instantie reed gewoon door alsof er niks gebeurd was. Eigenlijk pas toen ik later die dag mijn laars niet af kreeg met geen mogelijkheid niet. Daar hadden ze in de manege kantine maar een schaar in gezet nouja toen was wel duidelijk dat het toch niet helemaal goed was. Die laarzen zaten zo strak dat het alles op zijn plaats hield zeg maar. Maar goed toen was mijn onderbeen gebroken en heb gewoon met gips gereden. Geen last gehad verder. Inmiddels ben ik 32 en heb wel af en toe last van mijn been als ik hem stoot aan de tafel ofzo dat is anders dan als ik mijn andere been stoot. Misschien had het wel beter geweest als ik de dokters raad had opgevolgd. Maarja je bent jong en eigenwijs.

jetski8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 16:20

Ja ik ook! Ik heb een tijd geleden een moedervlek op mijn rug laten wegsnijden en dat was best een plek met hechtingen. Toen mocht ik niets doen waardoor de huid op mijn rug strak zou komen te staan maar ik ben gaan paardrijden.. hechtingen geknapt waardoor de plek weer open is gescheurd.. Nu heb ik een rond litteken met streepjes eromheen ipv een mooi recht streepje. Maar goed dat ik het er wel stoer uit vind zien, en vroeger kon ik er ook hele stoere verhalen over bedenken ;-)

horze_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 13:19

Jep, pas mijn elleboog licht gekneusd, anderhalve week later weer op 't paard gestapt. :o Weet niet hoe ik er ooit weer vanaf ben gekomen :')
Werd alleen maar erger maar na 2 weken was het weer beter, en kon ik weer op het paard stappen :)

ElizaL1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 14:19

Ja haha!, gebroken grote teen, ik dacht dat valt wel mee zo'n teen.. nou dat heb ik geweten :')

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 20:38

ElizaL1993 schreef:
Ja haha!, gebroken grote teen, ik dacht dat valt wel mee zo'n teen.. nou dat heb ik geweten :')

:j :j :D

Bagheera05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 22:19

toen ik mijn pols gebroken had en in het gips zat heb ik ook wat rond gehobbeld
ik kon het gewoon niet laten :D

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-16 18:35

Zijn er de laatste tijd nog 'onverantwoordelijke' bikkers geweest? :)

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 18:44

Ik lees heel wat stoere verhalen over weer gaan rijden met pijn. Soms denk ik dat dat juist de genezing bevordert. Maar is het soms echt wel stoer om te gaan rijden. Stel je loopt op krukken het gaat eindelijk beter en het nog even een paar weken rustig aan doen en dan mag je alles weer. Autorijden enz. En ben je niet meer afhankelijk en hoeven anderen jou ook geen hulp meer te bieden. Nu ga je rijden en er gebeurt wat waardoor je nog langer uit de roulatie bent. Is dat dan eerlijk t.o.v. de mensen die je tot dan toe hebben geholpen. Daar moet je dan nog langer aanspraak op maken. En wat t.o.v. je werk. In wese werk je dan zelf niet mee aan een spoedig herstel.

NatalieLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 20:00

Klopt wel een beetje dinopino maar ik kan ook een zebra oversteken en aangereden worden. Dat zou dus betekenen dat ik me tussen 4 muren zou moeten opsluiten om mijn herstel te bespoedigen. Gebeurt het je voel je je toch poedersuiker daar niet van. Zo was ik net uit het gips na mijn operatie en rende wat enthousiast de keuken in. Nou daar ging ik hoor. 4 weken later opnieuw onder het mes :p je moet wel altijd nadenken wat de actie's je kunnen opleveren. Zowel goedschiks als kwaadschiks

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-16 21:01

Ik moet zeggen dat mijn duim bijna pijnloos is genezen. Maar de pijn die ik nu nog heb, zou ik waarschijnlijk ook hebben als ik niet op een paard was gestapt, omdat mijn pees een aardige opdonder heeft gehad.
Maar voor anderen kan ik natuurlijk niet spreken.
Ik snap wel wat je bedoelt Dinopino, em bij sommigen zal het zeker niet bevorderlijk zijn geweest, maar ik vind het niet aan mij om anderen te veroordelen om hun keuzes.

72Melanie27

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 09:30

Hier nog een!

Last van scoliose, paardrijden en zwemmen is erg af te raden. Maar ik zal er niet aan toegeven en laat me gewoon op tijd behandelen zodat er niets te merken valt.

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 09:33

Een half jaar na een Scoliose Rug operatie(waar in pennen gezet zijn) zat ik al weer te paard. Ik mocht minstens een jaar niet rijden, het liefst eigenlijk nooit meer van de doktoren!

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 09:34

72Melanie27 schreef:
Hier nog een!

Last van scoliose, paardrijden en zwemmen is erg af te raden. Maar ik zal er niet aan toegeven en laat me gewoon op tijd behandelen zodat er niets te merken valt.

Waarom is Zwemmen af te raden? das mij juist ge adviseerd!

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 09:37

Na een week in het ziekenhuis gelegen te hebben met gebroken ribben en een gescheurde milt (trap van paard) had ik keurig mensen geregeld die mijn paard en pony reden. Het lukte haar helaas niet waardoor ik doodleuk het wel even voor ging doen :D

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 09:54

TrIjNiE__ schreef:
goldenarrow schreef:
Geen idee of het mag of niet, maar ik heb zo vaak op het punt gestaan om op een paard te klimmen. Achteraf maar beter dat ik het toch niet gedaan heb, heb mijn kruisband gescheurd en meniscus beschadigd (na een val van een paard := )

Maar zodra ik ook maar weer enigzins pijnloos ben hoop ik zo snel mogelijk weer op een paard te stappen :D

Ik heb hetzelfdegehad en reed toen wel gewoon paard en had nergens last van! En daarbij mocht ik dat ook van mijn oh zo knappe dokter :D
Nu ben ik eraan geopereerd en wacht ik braaf 5 maanden, ik wil niet nog eens die hel van de eerste weken na de operatie meemaken. Ik zit aan 3,5 maanden *\o/*

Eigenaresse van mijn verzorgpaarden heeft ooit dezelfde operatie gehad en zat er na 6 weken al weer op :oo Toen liep ik net weer normaal :')

ik reed zonder kruisband ook gewoon en 6 wkn na de operatie zat ik er ook weer op...moest alleen aan de andere kant opstappen want dat lukte niet met mijn linkerbeen.... mocht van de arts ook half jaar tot een jaar niet rijden..
maar alles ging prima totdat ik 4 mnd daarna met paard en al om was gevallen en mijn middevoetbeentjes had gebroken en ik naar het ziekenhuis moest....de arts op de gipskamer zag mijn medische geschiedenis en ze hadden mij lekker dik in het gips gezet... :P :P

noompje901

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 18:46

2x arm gebroken na een week zat ik weer op het paard omdat ik gek werd,
Hersenschuddingen, op dezelfde dag er nog op geklommen, knieblessure een dag later erop, en nog wel veel meer... En dan heb je de voetballers die al op de grond liggen van de pijn door een vlieg :')