Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Sees schreef:Ayasha, hier wordt het slechte weer argument vaak aangegrepen om bij ieder wissewasje het 'wedstrijd'paard op stal te zetten/houden want tegen regen zouden ze niet tegen kunnen. De mijne houden ook niet van regen en bij dagen aanhoudende regen, gun ik die van mij ook gewoon een rustige periode op stal.
Die worden nat tot op de huid en krijgen dan koud.
. Ik zit gelukkig in een gunstige regio.
.
? Dat is meer staluren dan weideuren? Sees schreef:Lotteee maar dan is 8u per dag weidegang op de 24u in een etmaal nog steeds redelijk beperkt toch? Dat is meer staluren dan weideuren?
Daarbij gaan de staleigenaren niet om 5 uur opstaan omdat mijn paard dan eerder buiten kan zodat ze langer buiten kan staan. Maar ik kan snappen als jij voor 24 uur buiten staan bent dat je dit vrij weinig vind 
Sees schreef:Lotteee maar dan is 8u per dag weidegang op de 24u in een etmaal nog steeds redelijk beperkt toch? Dat is meer staluren dan weideuren?
Sees schreef:_Zsazsa_ schreef:Bij spring en eventingstallen en endurance zijn er net zoveel stallen die hun paarden weinig tot niet buitenzetten. Er zijn genoeg dressuurstallen waar ze wel een paar uur per dag buiten komen. Buiten anderhalf uur training en molen. Die paarden maken vaak meer KM als een recreatief gereden paard. Weinig buiten wil niet perse zeggen dat ze verder geen beweging krijgen. Meer dan genoeg zelfs.
Weinig buiten is imo per definitie niet goed. Mijns inziens horen beweging en buitengang los te staan van elkaar. Als je kijkt hoeveel km een paard in de wei loopt en je telt daar bijvoorbeeld 15 - 30km bij op voor een buitenrit dan denk ik niet dat een paard dat veel op stal staat daar aan komt
.
_Zsazsa_ schreef:Bij spring en eventingstallen en endurance zijn er net zoveel stallen die hun paarden weinig tot niet buitenzetten. Er zijn genoeg dressuurstallen waar ze wel een paar uur per dag buiten komen. Buiten anderhalf uur training en molen. Die paarden maken vaak meer KM als een recreatief gereden paard. Weinig buiten wil niet perse zeggen dat ze verder geen beweging krijgen. Meer dan genoeg zelfs.
_Zsazsa_ schreef:Ik denk dat een buitenrit niet vergelijkbaar is met uur anderhalf uur spring/dressuurtraining. Paard word veel zwaarder belast.
. Een paard dat veel buiten staat en 1.5u dressuurtraining krijgt, maakt meer km dan een paard wat 'slechts' een aantal uur buiten staat en daarnaast 1.5u dressuurtraining krijgt
.
. Ik ben eigenlijk voor een situatie waarin het paard zelf kan kiezen. Met Eczeem is 's nachts buiten staan inderdaad vaak fijner voor een paard.
) stallen te weinig goede buitengang.
.