Maakt dit mij een slechte eigenaar?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LeenJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-13 19:57

Denzil is vanmorgen eindelijk thuis gekomen, ik heb hem écht gemist en ik was heeeeel blij als hij terug thuis was! En het zal mss zijn spanning zijn geweest, maar ik had precies het gevoel dat hij blij was van mij te zien :=

Nammie

Re: Maakt dit mij een slechte eigenaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 09:24

Dat is een fijn gevoel!

Maar , hoe is het bij Cindy Helms afgelopen?
Is daar wat uitgekomen?

LeenJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-13 16:37

Zij is nog niet geweest, ik ga eerst een les nemen en daar uit verder werken. Werken de lessen, dan laat ik het zo, hohd het gedrag aan dan laat ik ze komen.

LeenJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-14 12:54

Ik weet niet of iemand hier in geïnteresseerd was maar een kleine update:

Nadat Denzil is thuisgekomen was hij heel blij en enthousiast, geen vies gedrag meer. Ik was toen nog ernstig ziek dus kon er niet zo veel zijn. Op Kerstmis moest en zou ik zelf mijn eigen paarden eten geven. Ik vertrok met men kruiwagen naar de wei en ga eerst nog even hallo zeggen tegen de paarden. Maar Denzil had daar geen zin in dus bokte hij richting mijn hoofd en ik voelde de modder van zen voet tegen men gezicht. Ik kan u zeggen, hij heeft het gevoeld. Zoiets kan ik absoluut niet verdragen en dan krijgt hij een fameuze tik! Ik heb me toen zo kwaad gemaakt, ik heb hem eens goed laten lopen Hij stond naar in het zweet, maar sindsdien luistert hij ongelofelijk goed. Hij kan zen oren nog eens helemaal naar achter doen maar hij gaat uit de weg voor mij, draait zich niet meer met zen billen naar, valt niet meer aan ... Heb al 2x een les gepland met mijn nieuwe grondwerkleraar, en 2x heb ik die moeten afzeggen door omstandigheden. Maar ik moet en zal een les nemen! Ook al luistert hij nu zo goed :)

Ik kan dus (na een maand) met veiligheid zeggen dat het ons toch steeds beter en beter lukt.
Ook kan ik zeggen dat hij een pak minder last heeft voernijd én hij gedraagt zich beter in de stal!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 13:01

Fijn dat je nu een keer uit je slof geschoten bent en hem op de paardenmanier hebt behandelt. Hij heeft hier dus veel van geleerd, mooi, want dan kun je weer verder. Ergens zal je toch onderdanigheid uitgestraald hebben aangezien hij je toch weer probeerde te overrulen. Hoop voor je dat het goed blijft gaan maar blijf op je hoede en blijf de leider, succes.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 14:54

Jahoor, ben nog steeds geïnteresseerd. Hoop dat hij zich goed blijft gedragen. Vooral consequent zijn. Vriendelijk blijven als alles goed gaat en boos worden als dat niet zo is. Heel duidelijke grenzen aangeven en van te voren bedenken!

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 18:20

Leuk om weer wat te lezen :)

Misschien was dat trapmomentje en jouw reactie daarop voor allebei wel een eye-opener, hij heeft nu duidelijk gemerkt waar jouw grens ligt.

Ik ben ook benieuwd hoe het met grondwerk zal gaan, van wie ga je les krijgen?

miszblueeyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 19:41

ik ben ook heel benieuwd hoe het met grondwerk zal gaan

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 19:48

is dan de conclusie dat je toch te lief bent geweest??

LeenJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-14 22:32

Ja, ik denk het wel ... Ik weet het dat het niet goed om uit woede te handelen, maar op die moment ging het erover. en hij heeft het geweten!
Ik heb vandaag terug even met hem gewerkt, hij heeft me even uitgeprobeerd maar ik heb hem rap terug op zen plaats kunnen zetten. Deze keer dan wel zonder me kwaad te moeten maken ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 22:34

Super om de update(s) te lezen.
Handelen uit woede moet je nooit doen, maar soms is het eens nodig om je ogen te openen. Vanaf nu gewoon voor jezelf grenzen opstellen en deze rustig maar consequent bewaken en over een tijdje heb je een heel ander paard ;)

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 22:39

Ik denk nog steeds dat je nu eens duidelijk bent geweest, dus geen wirwar van signalen.

1 duidelijk signaal en jouw aandacht alleen op hem gericht.

LeenJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 01:09

Slecht nieuws deze keer;

Ik ben deze avond rond een uur of 7 op stal gekomen en Denzil stond te bibberen in zen stal (heeft wel dik deken aan) met zen hoofd laag, pompen voor te ademen en zwaar hoesten en kuchen. Wortel wou hij niet aannemen en aan zijn hooi was hij niet gekomen, zijn eten was wel op. Direct DA gebeld en zij kon niet zeggen wat het was. het was een wir war van symptomen, er werd gedacht aan longontsteking, slokdarmobstructie, koliek, een zware allergische aanval. Ze heeft hem volledig beluisterd, opgevoeld en heeft dan buscopan en cortisone (voor de longen te openen dat hij deftig kon ademen) gegeven. Bij het opvoelen voelde ze dat er een stukje darm niet volledig goed zat en dat stond wat gespannen voor de rest alles perfect in orde). Daarna heeft ze toch voor de zekerheid een sonde ingestoken en dan heeft ze mij direct naar de kliniek gestuurd. Het was ondertussen al veel verbeterd maar hij ademde nog veel te snel en veel te hard en zijn hart 'klopte gelijk zot'. Ik heb godzijdank een zéér goede vriendin die ons heeft gebracht naar de kliniek. Eens daar hebben ze hem volledig onderzocht maar ze vonden niets. Hij was wel uitgedroogd. Ze hebben een sonde gestoken voor hem te hydrateren, hij blijft vannacht daar ter observatie en morgen gaan ze hem volledig onderzoeken en hopelijk vinden ze wat het was en hoe ik het kan voorkomen. Het kan zelfs zijn dat hij daar een paar dagen moet blijven.
Ik was de hele avond in shock, was continu aan het wenen .. Ik begin het nu pas te beseffen en ik ben gewoon ziek van de stress ;(
Het is niet mijn week (zondag heeft mijn ander paard lichte koliek gehad)

Floemii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 01:46

jeetje wat een heftig en naar bericht na je positieve update zondag!
Heel veel sterkte! houd je ons op de hoogte? ik duim voor hem!

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 09:10

Goh, wat naar voor hou en hem. Hoop dat hij snel opknapt. Een paard wat zich niet goed voelt kan zich overigens ook anders gedragen... wie weet heeft hij al die tijd vroeger ergens last van gehad...

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 17:47

Oei dat klinkt niet fijn!! Ik hoop dat ze ontdekken wat er is en dat ze het kunnen oplossen, zodat hij zich snel weer beter voelt. Zeker omdat jullie net de goeie kant op gingen.
Heel veel sterkte ermee, ik zal ook voor je duimen :)

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 20:36

Die uitdroging kan verstopping en koliek geven, maar het is lastig te zeggen of hij niet drinkt omdat hij ziek is of dat hij ziek is omdat hij niet drinkt.

Of juist wel drinkt maar het niet opneemt, was de stal extreem nat?

Hij staat nu in de kliniek en is daar in goede handen, alles is daar om hem te helpen.

Hopelijk gaat het morgen een stuk beter met hem, sterkte :(:)

Maestroox3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 20:40

Denzil moet zeker tot maandag in de kliniek blijven, heb ik vernomen van TS

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 16:32

Hoe gaat ie hier met je paardje Leen ??

LeenJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-14 17:07

O sorry, had niet gezien dat er nog gereageerd was ..

Met Denzil gaat het super! Hij is een week in de kliniek moeten blijven, ik heb daar een zeer leuke factuur van gekregen. Maar ze hebben niets gevonden, of toch niets naast de problemen die ik al had gezegd (weinig drinken = nieren werken niet super, problemen met de spieren en de allegiën). De aanval kwam hoogstwaarschijnlijk door zijn allergie waardoor hij nu officieel dampig is verklaard.

Dus nu is het lopen beperkt tot 5 - 10 min max per week. Als het moet loopt hij twee keer in de week, maar dat is niet zo vaak. Af en toe maken we ook een kleine stapwandeling aan de hand.
Ik ga ook bewust niet meer elke dag. Enkel om iets te doen. Hij ziet mij op de wei en komt zoals altijd in een sukkelstapje af. Maar altijd vrolijk, altijd de oortjes naar voor. Ik zie ook een hele grote verandering in zijn ogen, die zijn vele levendiger, ook zijn lichaamshouding is anders. Het zal door een samenloop van factoren zijn, het feit dat hij in groep staat zal er misschien veel aan veranderd hebben. Maar ik vrees dat hij volgende maand naar huis zal moeten komen. Op de stal waar hij nu staat staan ze dag en nacht buiten, ze komen enkel 10min binnen om te eten. En het hooi word ook buiten gegeven. en daar zit het probleem, Denzil mag echt geen hooi. En nat maken is blijkbaar niet mogelijk tenzij ik het zelf doe, maar ik kan niet elke dag om 16u daar zijn ... En waarom zou ik per maand zo veel betalen voor iets wat ik thuis voor 1/3 van de prijs kan hebben ... Maar dan staat hij niet meer in kudde + mijn ander paard blijft op stal staan dus moet ik eens heel lief kijken naar de boer of er geen ander paard bij mag (ik denk dat ik mij daar ga mogen voorbereiden op een dikke nee) Dus is het nu wikken en wegen om te kijken wat mogelijk is.

Door het weinige werken heeft nu geen spieren meer, dus is hij verschrikkelijk schraal. Denzil is een prachtig paard, mooi hoofdje blonde manen die wapperen in de wind ... zolang er een deken op ligt en je de rest van zijn lichaam niet ziet :=

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 10:10

Wat jammer, want op die foto's die je in het begin postte, is hij juist mooi vol. Heel jammer dat hij dampig is.

Misschien kun je een andere paardeneigenaar zo ver krijgen dat hij zijn paard ook bij jou stalt. Het feit dat het goedkoper is moet veel mensen in deze dure tijd toch aanspreken. :)

LeenJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-14 22:37

Ja, ik vind het echt jammer. Maar ja, hij gaat een gelukkig leven als grasmaaier tegemoet. Niet dat hij hiervoor veel werkte maar kom :P

Mensen genoeg die al bij mij de wei willen, maar de eigenaar van de wei gaat dat denk ik niet zien zitten. Misschien als ik heel lief kijk en alles uitleg. Bid voor mij dat het lukt!

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 15:14

Wat vervelend, het ging juist wat vooruit naar mijn idee met name met zijn gedrag en dan gebeurt dit. Nu maar hopen dat er een ander paard bij mag, ik duim in ieder geval voor je!

LeenJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-14 22:44

Bedankt.

Dat ik niet meer kan werken met hem, is niks (wel doe ik nu weer af en toe een beetje gymnastiek en hij heeft bijvoorbeeld vandaag een 'klein' sprongetje gemaakt). Ik ben al lang blij dat we nu zo goed overeen komen! :D

Loraine1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 21:39

Ja inderdaad wel heel vervelend.
Ik hoop dat je met de situatie uitleggen aan de boer bereikt wat je wilt. Zonde dat het zo moet maar hopelijk snel een prettigere situatie voor jullie... Succes