Dispensatie, te soepel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

asjemenou

Re: Dispensatie, te soepel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:30

Maar ze mogen wel de selecties starten. :)

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:30

fokfanaat schreef:
Stom, verkeerd stukje geknipt....

Kan gebeuren! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:31

fokfanaat schreef:
Dressuur
Indien een ruiter tenminste 2x met verschillende paarden opgenomen is geweest in de klasse ZZ- Licht is deelname aan kampioenschappen vanaf de klasse M1 toegestaan.
Indien een ruiter tenminste 2x met verschillende paarden opgenomen is geweest in de klasse ZZ- Zwaar is deelname aan kampioenschappen vanaf de klasse M2 toegestaan.
Indien een ruiter tenminste 2x met verschillende paarden opgenomen is geweest in de klasse Lichte Tour is deelname aan kampioenschappen vanaf de klasse Z1 toegestaan.
Indien een ruiter tenminste 2x met verschillende paarden opgenomen is geweest in de klasse Midden of Zware Tour is deelname aan kampioenschappen vanaf de klasse Z2 toegestaan. Deelnemers die in de periode tussen 1 april 2013 tot aan het regiokampioenschap zijn gestart in de klasse ZZ-zwaar of hoger zijn uitgesloten van deelname aan een Regio- en/of KNHS- kampioenschap in de klasse B, L1 en L2. Tevens is een deelnemer/amazone die in de periode tussen 1 april 2013 tot aan het regiokampioenschap deelneemt aan een kampioenschap in de Zware Tour uitgesloten van deelname aan een Regio- en/of KNHS-kampioenschap t/m de klasse ZZ-Licht.

Kampioenschappen niet meer toegestaan dan dus, selecties lijken me dan geen probleem nog?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:32

Dit geldt voor regio en nationaal kampioenschap,
Dus als je niet aan de regio mee mag doen, wat heeft selectie dan voor nut.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:33

Wedstrijdervaring?
Klassering?

Genoeg ruiters hier die hun jonge paarden af en toe een keer mee op concours nemen, worden ze nooit dommer van.
Laatst bijgewerkt door asjemenou op 18-11-13 23:34, in het totaal 1 keer bewerkt

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:34

Hier staat per combinatie aangegeven of ze meetellen voor selectie, je kan dus wel starten, maar niet voor selectie tellen.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:35

O nee, hier doe je automatisch voor de selectie mee als je bij de goede vereniging zit.
Alleen wordt je bij de afvaardiging ertussen uit gevist.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:36

asjemenou schreef:
Wedstrijdervaring?
Klassering?

Inderdaad, zelfde als waarom groot gedeelte van de ruiters selectie meedoet, en de gezelligheid.

Hier staat ook aangegeven wie voor selectie meedoet, in principe iedereen uit de kring, maar weinig die niet meer mogen

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 08:38

Ik start ook gewoon op selectiewedstrijden hoor, lekker dichtbij en gezellig. Ik had de laatste keer geen (sel) achter mijn naam staan.

Ik vind dat ook wel krom van dat je dat al niet meer mag als je 2x ZZL hebt gereden... De eerste keer dat ik dan selectie mag rijden is in het outdoorseizoen en dat durf ik echt niet op zo'n grasveld :') dus dan nog maar even wachten.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 09:05

Ik heb zelf een aantal jaren geleden toen ik 2 maal z had gestart voor een driejarige dispensatie aangevraagd om b te starten. Ik kreeg toen van de knhs dispensatie met de mededeling dat ik niet mocht deelnemen aan kanmpioenschappen en de daarbij behorende selecties. Ook kreeg ik een aantal winstpunten mee (20!!!!) zodat ik niet in de klasse zou blijven hangen.

Ik vond dit wel een goede regeling.

Het gelul over prijskapers vind ik echt onzin. Je rijd toch wedstrijd voor jezelf??? Als er iemand mee rijd die gewoon beter rijd tja dan win je niet zo simpel is het. Belangrijkste eigenschap van een sporter is verlies kunnen accepteren. Je moet zorgen dat de factoren waar je zelf iets aan kan doen voor elkaar zijn. Ik heb zat gewonnen maar van al die bekertjes en kleine beetjes prijzengeld werd ik echt niet blij hoor. Zorg gewoon dat je het maximale haalt uit jezelf en uit je paard en als je dan wint is dat mooi meegenomen. Zo lang je geen anky of edward heet zal de kans altijd aanwezig zijn dat je verliest.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 09:09

bliver schreef:
Ik heb zat gewonnen maar van al die bekertjes en kleine beetjes prijzengeld werd ik echt niet blij hoor.

En die beginnende ruiter die net zijn eerste wedstrijden rijdt is daar nog WEL blij mee, dus lekker minimaal L1 gaan starten lijkt me.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 09:17

Ik heb dat toen eenmaal gedaan met een driejarige die mogen gewoon niet hoger!! En voor de informatie met die driejarige heb ik helemaal niks gewonnen die vond het allemaal veel te spannend!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 11:45

Dan start je toch gewoon HC, jonge paardenwedstrijden of je houdt hem thuis tot hij vier is en je rijdt ondertussen lessen en clinics elders? Daar is toch geen dispensatie voor nodig? Als je dispensatie aanvraagt doe je wel voor het echie mee en het is best l*llig als jij niks om dat bekertje geeft en eigenlijk niet in die klasse hoort en die beginner zou er dolblij mee zijn.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 18:32

De eigenaar wilde toendertijd dat het paard mee liep op zijn eigen concours, daar was geen plaats voor HC starts! Nou goed????

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 20:18

Naar mijn mening niet nee, maar die mag ik dus niet geven blijkbaar?