'verwilderde pony' na maand weer uit de stal halen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 21:27

annnepannne schreef:
Pony heeft geen dekens en hij is het niet gewend om buiten te staan dus dat lijkt met niet zo handig met dit weer.

Nah dat doet echt niks, laat die maar gewoon wat uitkuren op de wei.

SpikyBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 21:29

Ruga schreef:
SpikyBlue schreef:
... Mensen die weten hoe ze met 'echte wilde' paarden en touwhalsters om moeten gaan...

Ja maar kom zeg, de TS is 17, dat kan echt wel om een energieke pony te proberen leiden, we hebben het toch niet over een kind.
Gewoon doorstappen ermee, en de wei in. Geen gekkigheid toelaten, maar als hij er toch vandoor gaat.. tja dan loopt hij wat rondjes op het erf, even wachten, touw nemen en verder.
Ik vind dat hier echt overdreven wordt.

En dat kan jij goed beoordelen vanachter je computer?
Voor jou is het misschien een koud kunstje, maar wij weten helemaal niet hoe de situatie daar precies zit.

Enne.. De TS opent niet voor niks een topic. Als ze zo zeker van haar zaak zou zijn en wilde paarden gewend was met touwhalsters te leiden dan zaten wij hier nu niet te reageren.

En tja.. Overdreven.. Een Fjord 6 maanden in een hok stoppen en er niet meer uithalen en dan van het buurmeisje van 17 verwachten dat zij het wel even doet.. Ik vind dat ik dan niet overdrijf als ik dat eh, heel vreemd vind.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 21:30

Citaat:
KM_Ris schreef:

Inderdaad, áls je hem buiten krijgt. hoe wil je hem dan weer binnenkrijgen?

hoop in ieder geval dat je héél voorzichtig bent..

proberen te lokken met voer.

En dan, gaat hij dan weer zijn isolatiecel in? Wéér een maand dat hok in zonder dat hij er 'ooit' uit kan zonder zijn benen te strekken?

Ik zou denk ik eigenlijk zeggen: zoek maar een andere gek.
Ik werk hier niet aan mee, verkoop hem maar zodat hij hopelijk een baasje krijgt dat hem wel verdient.

Ik kan hier zo giftig van worden.
Laatst bijgewerkt door ashley1 op 18-03-13 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 21:30

Ze hebben ooit een enorm geld bedrag gewonnen, ze willen de pony houden voor hun dochter (want ze hebben immers toch geld zat, waarom zouden ze hem dan verkopen), ze denken daarbij ook nog eens dat ze wel goed voor het dier zorgen.
hun dochter zit nu op kamers en in het weekend doet ze ook niks met de pony, weet ook niet of dit nog gaat veranderen als haar opleiding voorbij is.

ashley1

Re: 'verwilderde pony' na maand weer uit de stal halen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 21:31

Zou je dan niet eerder proberen hun duidelijk te maken dat wat ze doen dierenmishandeling is?

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 21:31

ashley1 schreef:
En dan, gaat hij dan weer zijn isolatiecel in? Wéér een maand dat hok in zonder dat hij er 'ooit' uit kan zonder zijn benen te strekken?

Ik zou denk ik eigenlijk zeggen: zoek maar een andere gek.
Ik werk hier niet aan mee, verkoop hem maar zodat hij hopelijk een baasje krijgt dat hem wel verdient.

Ik kan hier zo giftig van worden.

Verkopen doen ze niet, ze hebben er zelfs over nagedacht er nog een pony bij te nemen.
Dat heb ik uit hun hoofd kunnen praten, maar ik kan ze echt niet aanpraten deze pony te verkopen.
Daarnaast, wie wil zo'n pony hebben in deze tijd?

Nwktje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 21:32

Waarom dierenbescherming bellen? Pony krijgt eten misschien wat te veel maar heeft geen honger. Pony wordt netjes bekapt dus hoeven zijn niet te lang. Ja de pony staat heel de dag op stal en al een lange tijd. Maar paarden met een blessure dan? Die boxrust moeten hebben? Moeten we daarvoor dan ook niet de dierenbescherming bellen ? Dan zou de dierenbescherming het aardig druk hebben.

lisetteexx

nou dan zou ik toch echt de dierenbescherming bellen!

een paard kopen betekent niet alleen kopen pfff sorry maar dit vind ik echt slecht

Jolliegirl

Ik snap niet waarom JIJ niet ingrijpt!

Dit valt onder dierenmishandeling... Potverdorie zeg... en dier wat altijd in een stal staat..
Bel hier toch de dierenbescherming voor op. Ongeacht dat het vrienden zijn van je ouders..

Ik vind dierenwelzijn belangrijker... En kan hier echt niet bij dat je geen serieuze actie onderneemt...

Lon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 21:33

Als de pony zo link is als jij schetst: Niet doen, gewoon omdat je eigen veiligheid dit niet waard is. Je schrijft hierboven dat die mensen geld zat hebben, laat ze daar dan maar een prof inhuren. Het is niet jouw probleem, het is hun probleem.

lisetteexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 21:33

word de stal eigenlijk wel gemest?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 21:34

Francis schreef:
Ja hoor, in a perfect world... Heb er genoeg doorheen zien breken (zowel pasta/muisjes als door DA ingespoten) en ongelukken zien gebeuren omdat mensen dachten dat sederen wel een goed idee zou zijn, om te weten dat ik gelijk heb. Sederen is écht niet in alle situaties slim en zéker niet in alle situaties aan te raden en dit is er een van.
Ik heb niet zoveel zin in een welles/nietes verhaal. Bij goede sedatie en goede omgang ben je in het overgrote deel van de gevallen veiliger af dan zonder. Dat wil niet zeggen dat ze er niet een keer doorheen kunnen komen maar dat is vaak nog beter dan constante paniek.

Mocht de TS behoefte hebben aan advies in deze staat mijn pb box open. Word een beetje moe van de hoeveel onzinnige adviezen in dit topic.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 21:34

SpikyBlue schreef:
En tja.. Overdreven.. Een Fjord 6 maanden in een hok stoppen en er niet meer uithalen en dan van het buurmeisje van 17 verwachten dat zij het wel even doet.. Ik vind dat ik dan niet overdrijf als ik dat eh, heel vreemd vind.

Ze zou er vast niet aan beginnen als ze niet dacht dat dat wel ging lukken, ze vraagt alleen tips.
Vervolgens reageert hier 50 man alsof ze een gefrustreerde levensgevaarlijke hengst uit een donker hok moet gaan bevrijden.
Keep calm and lead 8-)
En denk vooraf even na over 'wat als..'
Meer kan je niet doen, en het komt vast goed.

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 21:35

Er wordt elke dag stro bijgegooid en wat mest uitgeschept als de pony aan het eten is maar het is nu dus nodig om de stal echt helemaal uit te mesten en daarom moet ie eruit.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 21:35

Arme, arme Fjord.

Kijk, dat dochterlief niets met het dier doet is nog tot daar aan toe, maar dat de stalhouder 4kg brok blijft voeren en niet even het besef heeft om hem los te gooien, dat vind ik nou een kwalijke zaak.
Ik zou hier zelf mijn leven niet voor op het spel zetten, is er geen sterke man in de buurt die dit aandurft?

En als je het halster niet om kunt doen, dan is daar een oplossing voor.

Zie:

http://www.youtube.com/watch?v=W0G3wzVyR00

Hele filmpje even afkijken.

En de waarschuwing dat dit puur is om je theoretische kennis bij te spijkeren, ik zou dit NIET zelf gaan proberen.
Don't try this at home!

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 21:38

Cassidy schreef:
Arme, arme Fjord.

Kijk, dat dochterlief niets met het dier doet is nog tot daar aan toe, maar dat de stalhouder 4kg brok blijft voeren en niet even het besef heeft om hem los te gooien, dat vind ik nou een kwalijke zaak.
Ik zou hier zelf mijn leven niet voor op het spel zetten, is er geen sterke man in de buurt die dit aandurf?

En als je het halster niet om kunt doen, dan is daar een oplossing voor.

Zie:

http://www.youtube.com/watch?v=W0G3wzVyR00

Hele filmpje even afkijken.

En de waarschuwing dat dit puur is om je theoretische kennis bij te spijkeren, ik zou dit NIET zelf gaan proberen.
Don't try this at home!

Wat een aparte manier, maar nee dat ga ik inderdaad niet proberen :')

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 21:38

Nwktje schreef:
Waarom dierenbescherming bellen? Pony krijgt eten misschien wat te veel maar heeft geen honger. Pony wordt netjes bekapt dus hoeven zijn niet te lang. Ja de pony staat heel de dag op stal en al een lange tijd. Maar paarden met een blessure dan? Die boxrust moeten hebben? Moeten we daarvoor dan ook niet de dierenbescherming bellen ? Dan zou de dierenbescherming het aardig druk hebben.

Daar ben ik ook wel eens benieuwd naar.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 21:39

Dat is het verschil tussen ONTNEMEN van beweging.. en MEDISCHE redenen.....

Denk na....

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 21:39

Als die mensen zoveel geld hebben, koop een wei!!!!
En verder, erg leuk dat ze iemand anders voor deze klus op laten draaien.
Sommige mensen moeten als ze geld teveel hebben een Ferrari kopen of ik geef ze mijn rekeningnummer wel, maar alsjeblief geen paard.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 21:42

Interessant filmpje, ziet eruit als een handig truucje. :j

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 21:43

Ze hebben veel grond (t zijn akkerbouwers) en daarvan hebben ze 3 percelen met weide.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 21:44

annnepannne schreef:
Nwktje schreef:

Daar ben ik ook wel eens benieuwd naar.

Een paard overvoeren is net zo goed mishandeling als een paard ondervoeden. Zeker als je hem dan nog niet eens de benodigde ruimte geeft om die overtollige energie te uiten. Daarnaast met zoveel krachtvoer en weinig beweging is toch wel vragen om medische problemen dus ik snap niet dat je daar serieus naar moet vragen.

Nwktje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 21:44

Jolliegirl schreef:
Dat is het verschil tussen ONTNEMEN van beweging.. en MEDISCHE redenen.....

Denk na....

Je ontneemt bij een blessure ook vaak de bewegingen omdat de blessure KAN komen door te veel en te snel trainen van een paard. Een paard loopt vaak een blessure door de mensen en niet door zich zelf.

Nwktje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 21:45

Tigra_ schreef:
Een paard overvoeren is net zo goed mishandeling als een paard ondervoeden. Zeker als je hem dan nog niet eens de benodigde ruimte geeft om die overtollige energie te uiten. Daarnaast met zoveel krachtvoer en weinig beweging is toch wel vragen om medische problemen dus ik snap niet dat je daar serieus naar moet vragen.

Paard heeft de keuze toch zelf om het te laten staan? Mijn vp laten ook wel eens hun brokken staan dus dat heeft niks met overvoeren te maken.

lisetteexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 21:47

paarden eten alles op die laten echt niet iets staan