annnepannne schreef:Pony heeft geen dekens en hij is het niet gewend om buiten te staan dus dat lijkt met niet zo handig met dit weer.
Nah dat doet echt niks, laat die maar gewoon wat uitkuren op de wei.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ruga schreef:SpikyBlue schreef:... Mensen die weten hoe ze met 'echte wilde' paarden en touwhalsters om moeten gaan...
Ja maar kom zeg, de TS is 17, dat kan echt wel om een energieke pony te proberen leiden, we hebben het toch niet over een kind.
Gewoon doorstappen ermee, en de wei in. Geen gekkigheid toelaten, maar als hij er toch vandoor gaat.. tja dan loopt hij wat rondjes op het erf, even wachten, touw nemen en verder.
Ik vind dat hier echt overdreven wordt.
Citaat:KM_Ris schreef:
Inderdaad, áls je hem buiten krijgt. hoe wil je hem dan weer binnenkrijgen?
hoop in ieder geval dat je héél voorzichtig bent..
proberen te lokken met voer.
ashley1 schreef:En dan, gaat hij dan weer zijn isolatiecel in? Wéér een maand dat hok in zonder dat hij er 'ooit' uit kan zonder zijn benen te strekken?
Ik zou denk ik eigenlijk zeggen: zoek maar een andere gek.
Ik werk hier niet aan mee, verkoop hem maar zodat hij hopelijk een baasje krijgt dat hem wel verdient.
Ik kan hier zo giftig van worden.
Francis schreef:Ik heb niet zoveel zin in een welles/nietes verhaal. Bij goede sedatie en goede omgang ben je in het overgrote deel van de gevallen veiliger af dan zonder. Dat wil niet zeggen dat ze er niet een keer doorheen kunnen komen maar dat is vaak nog beter dan constante paniek.Ja hoor, in a perfect world... Heb er genoeg doorheen zien breken (zowel pasta/muisjes als door DA ingespoten) en ongelukken zien gebeuren omdat mensen dachten dat sederen wel een goed idee zou zijn, om te weten dat ik gelijk heb. Sederen is écht niet in alle situaties slim en zéker niet in alle situaties aan te raden en dit is er een van.
SpikyBlue schreef:En tja.. Overdreven.. Een Fjord 6 maanden in een hok stoppen en er niet meer uithalen en dan van het buurmeisje van 17 verwachten dat zij het wel even doet.. Ik vind dat ik dan niet overdrijf als ik dat eh, heel vreemd vind.

Cassidy schreef:Arme, arme Fjord.
Kijk, dat dochterlief niets met het dier doet is nog tot daar aan toe, maar dat de stalhouder 4kg brok blijft voeren en niet even het besef heeft om hem los te gooien, dat vind ik nou een kwalijke zaak.
Ik zou hier zelf mijn leven niet voor op het spel zetten, is er geen sterke man in de buurt die dit aandurf?
En als je het halster niet om kunt doen, dan is daar een oplossing voor.
Zie:
http://www.youtube.com/watch?v=W0G3wzVyR00
Hele filmpje even afkijken.
En de waarschuwing dat dit puur is om je theoretische kennis bij te spijkeren, ik zou dit NIET zelf gaan proberen.
Don't try this at home!
Nwktje schreef:Waarom dierenbescherming bellen? Pony krijgt eten misschien wat te veel maar heeft geen honger. Pony wordt netjes bekapt dus hoeven zijn niet te lang. Ja de pony staat heel de dag op stal en al een lange tijd. Maar paarden met een blessure dan? Die boxrust moeten hebben? Moeten we daarvoor dan ook niet de dierenbescherming bellen ? Dan zou de dierenbescherming het aardig druk hebben.
annnepannne schreef:Nwktje schreef:Waarom dierenbescherming bellen? Pony krijgt eten misschien wat te veel maar heeft geen honger. Pony wordt netjes bekapt dus hoeven zijn niet te lang. Ja de pony staat heel de dag op stal en al een lange tijd. Maar paarden met een blessure dan? Die boxrust moeten hebben? Moeten we daarvoor dan ook niet de dierenbescherming bellen ? Dan zou de dierenbescherming het aardig druk hebben.
Daar ben ik ook wel eens benieuwd naar.
Jolliegirl schreef:Dat is het verschil tussen ONTNEMEN van beweging.. en MEDISCHE redenen.....
Denk na....
Tigra_ schreef:Een paard overvoeren is net zo goed mishandeling als een paard ondervoeden. Zeker als je hem dan nog niet eens de benodigde ruimte geeft om die overtollige energie te uiten. Daarnaast met zoveel krachtvoer en weinig beweging is toch wel vragen om medische problemen dus ik snap niet dat je daar serieus naar moet vragen.