Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Leger_paard schreef:Van begin af aan altijd met cap gereden ( fluwelen bovenkant met strikje aan de achterkant)

Het is zoals Amable ook al zegt een risico maar ik vertrouw mijn pony volkomen en hij mij ook. Nou zijn het natuurlijk vluchtdieren en kan er altijd wat gebeuren, maar hij is maar 1.35m hoog dus stel ik val dan is het iig niet zo hoog
Meestal ziet mijn haar er mega-plat en vies uit, en als ik dan niet meteen kan douchen... Maar ik weet echt wel dat hij vele veiliger is en dat is ook de reden dat ik hem nog altijd op zet. Vooral omdat ik de laatste tijd heel erg veel gevallen ben en één keer ook met paard en al de grond ben ingedoken. Dus, ookal vind ik het niet fijn dat mijn haar altijd bezweet is bij het minste beetje zon, draag ik hem altijd! Dat haar-ding van mij zal wel te maken hebben met het feit dat ik de leeftijd bereikt heb dat ik het nut van een stijltang enzo begin te snappen en dat ik meer en meer om mijn uiterlijk geef (ik ben GEEN mode-popje onder een dikke laag make-up :p) Tevens word het misschien tijd voor een nieuwe cap omdat ik deze al drie jaar heb, en hij niet goed meer werkt (na intensief trainen is hij soms echt nat van het zweet
)
Toralone schreef:Ik zie het zo vaak, meiden zonder cap. Vind het verschrikkelijk. En dan nog een ijsje eten en met een vriendin praten die naast hun fietst.
Ik rij eigenlijk altijd met cap. Een enkele keer zonder en dat heeft me opgeleverd een hersenschudding en een half uur van de dag kwijt. Ik weet alleen nog dat mijn paard begon te bokken en ik dacht 'hier komt de grond'. Het volgende moment kwam mijn toenmalige vriend aan op de scooter en een meisje met mijn paard.
Sindsdien rij ik altijd met cap. De enkele keer dat dit niet gebeurt is op 1 hand te tellen en dan is het meestal omdat ik enthousiast erop klim en dat vergeten ben. Maar ik stap 99/100x af om hem op te zetten.
En bovendien, de caps zijn tegenwoordig echt wel gaaf en mooi! (en functioneel!!!!!!!!!!!!!!!!!!)
Amable schreef:Ik draag eigenlijk nooit een cap, ik geloof nog steeds dat de meest veilige manier van paardrijden op een braaf paard is. En toevallig heb ik 2 doodbrave paarden die mij absoluut niet van hun rug af willen hebben. Tuurlijk kunnen zij ook vallen, maar het risico daarop is natuurlijk niet zo heel erg groot, dus dat risico neem ik. Ik heb overigens een brommer met een blauwe kenteken plaat, die rijdt wel iets harder dan toegestaan, maar niet overdreven. Maar daar zet ik dus wel altijd een helm bij op. Als ik met dat ding onderuit ga weet ik zeker dat mijn kop als eerste de straat zal raken. Daarnaast heb ik veel meer kans op een ongeluk met dat ding, een stuur fout, glad wegdek, een fietser die ineens afslaat terwijl ik inhaal, een auto die me over het hoofd ziet enz. Juist in het verkeer ben je vreselijk afhankelijk van andere mensen. Het is dat ik zelden op een fiets zit, maar ik zou op een fiets eerder een helm op zetten dan te paard. Ik vertrouw mijn paarden absoluut meer dan alle medeweggebruikers om mij heen...