Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

annnepannne schreef:op het erf oefenen is ook wel een goed idee!
ook meteen schriktraining (door de wapperende stukken plastic van de kuil en andere 'enge' dingen)
ga dat maar eens proberen
toen ik hem uit de wei haalde heb ik hem onderweg naar stal ook een aantal keer laten halthouden en de passen die hij teveel zette terug laten lopen. hij snapte het de eerste keer nog niet zo goed maar de 3e keer stond hij al netjes stil
dit ga ik een paar dagen oefenen, en dan zondag de nieuwe uitdaging: hem naar de wei brengen zonder te laten ontsnappen. (mijn ouders brengen hem door de week namelijk naar de wei)
las het en ging ff voor je kijken

annnepannne schreef:maar ik kan wel gaan zoeken voor paarden maar dan willen ze die toch niet aanschaffen.
ik bedoelde meer van: als mama in t echt een leuke haf tegen komt en hij blijkt tekoop te zijn dan zouden ze er misschien over nadenken.
ik denk zelf ook niet dat het een goed idee is want voor twee paarden heb ik gewoon geen tijd. en een paard een beetje weg laten rotten vind ik ook sneu.
smileydees schreef:valt niet mee idd hoor een oplossing vinden als je met zoveel dingen afhankelijk bent van je ouders.
Nu ben ik een paardenliefhebbende moeder dus mijn dochter heeft het wat dat betreft niet zo zwaar...
Maar wat ik eigenlijk wilde zeggen. Kop op meis. Kijk bv eens bij happination. Meisje geeft op locatie (thuis) cursus in bv leiderschap. Ik denk, ookal zou paardlief zich alleen voelen, dit toch een basis opvoeding zou zijn. Kan dat niet, lees je dan goed in. Maak je idd groot, verhef je stem bij verkeerd gedrag. Neem een zweepje mee. Mocht het niet lukken dan is er geen andere optie om hulp erbij te halen, maar ik neem aan dat je ouders wel inzien dat het anders gevaarlijk zou kunnen worden. Mijn dochter is 14 maar ik wil haar toch alleen met onze knolliebollie kunnen laten op een veilige manier.
In ieder geval veel succes!
annnepannne schreef:maar ik kan wel gaan zoeken voor paarden maar dan willen ze die toch niet aanschaffen.
ik bedoelde meer van: als mama in t echt een leuke haf tegen komt en hij blijkt tekoop te zijn dan zouden ze er misschien over nadenken.
ik denk zelf ook niet dat het een goed idee is want voor twee paarden heb ik gewoon geen tijd. en een paard een beetje weg laten rotten vind ik ook sneu.
MerrickLover schreef:annnepannne schreef:maar ik kan wel gaan zoeken voor paarden maar dan willen ze die toch niet aanschaffen.
Je laat het paard niet wegrotten want de paarden hebben elkaar
Lijkt mij dan...?
xMyrth schreef:Er moet echt gezelschap komen... Je paard word zo eenzaam.
Je kunt alvast pionnen of een skippybal in het weiland leggen.
Onze paarden vinden het erg leuk om ermee te spelen

annnepannne schreef:[
Mijn buren hadden ook 2 paarden, eerst waren ze hartstikke lief maar omdat ze er geen aandacht aan gaven zijn het vreselijk gemene paarden geworden (de ene is nu overleden maar de andere is echt gemeen).
Ik wil niet dat dit bij een van mijn paarden ook zou gebeuren.
annnepannne schreef:ohh de buren hebben wilgen staan die net gesnoeid zijn, met een beetje geluk hebben ze er nog een paar liggen !
bedankt voor de tip