Paardrijden is niet meer wat het was?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nerina_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 12:54

Appelmoes_11 schreef:
Ik voel me aangesproken over rubberen laarzen :')

Electra63 schreef:
Ik vraag me altijd af, waarom bokkers zich druk maken over de portemonnee van een ander? :D

Inderdaad, erg opvallend :Y)

hihi, Appelmoes_11, ik heb ook nog rubberen laarzen hoor. Je bent niet de enige daarin. :)

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 14:19

nerina_97 schreef:
Appelmoes_11 schreef:
Ik voel me aangesproken over rubberen laarzen :')

hihi, Appelmoes_11, ik heb ook nog rubberen laarzen hoor. Je bent niet de enige daarin. :)

jullie hoeven je niet aangesproken te voelen hoor :(:) want rubberen laarzen hebben echt niks te maken met hoe goed je rijdt!
de staleigenaar waar ik sta die reed z oefeningen gewoon in z'n overall en kaplaarzen :+ dus dat mensen die goed rijden leren laarzen aan hebben slaat nergens op.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 16:35

nerina_97 schreef:

Lotgenoten! *\o/*

Ik voel me niet écht heel aangesproken, hoor. :P Bovendien weet ik van mezelf dat ik niet fantastisch kan rijden, en dat heeft inderdaad weinig met mijn laarzen te maken _O- Maarrehm, ligt het aan mij of zijn leren laarzen tegenwoordig standaard? Ik zie eigenlijk vooral nog kinderen met rubberen laarzen rijden, en zelfs die hebben vaak leren.

NeverGiveUp

Re: Paardrijden is niet meer wat het was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 16:41

Ik heb een modder paard, goedkope rijbroek, gewoon een shirtje en een vest.
En een gewoon dekje.
Maar ik kan dan ook niet geweldig rijden, daar komt het misschien door :Y

Maar! Ik heb géén rubberlaarzen :)) Alleen voor het mesten want rubberlaarzen rijden klote :)

nerina_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 14:06

Appelmoes_11 schreef:
nerina_97 schreef:

Lotgenoten! *\o/*

Ik voel me niet écht heel aangesproken, hoor. :P Bovendien weet ik van mezelf dat ik niet fantastisch kan rijden, en dat heeft inderdaad weinig met mijn laarzen te maken _O- Maarrehm, ligt het aan mij of zijn leren laarzen tegenwoordig standaard? Ik zie eigenlijk vooral nog kinderen met rubberen laarzen rijden, en zelfs die hebben vaak leren.

Hahaa,
klopt mensen, ik voel me ook totaal niet aangesproken omdat ik met rubberen laarzen rij. :P Vind 't wel erg leuk dat er nog anderen zijn met rubberenlaarzen.
Appelmoes_11, ik zie tegenwoordig ook alleen kinderen met rubber laarzen rijden. En 't lijkt alsof leren laarzen standaard zijn. Maarja, ik vind 't niet erg om af te wijken, haha. Ik rij tegenwoordig te weinig, maar er is weleens tegen mij gezegt. "Heb je die rubberen dingen nog steeds?!"
Eh JA!, boeiend, ze zitten lekker, weinig onderhoud en zien er redeljik uit. Ideaal voor mij. :)

freyja98

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 14:52

Mijn knollie staat altijd buiten in de wei. Dus altijd vies. Ik dus ook. Vieze rijbroek, groene rubber laarzen, wax coat ( was in de aanbieding) en zo een ouderwets zwart capje met fluweel. Onder mijn zadel ligt een gelpadje en zadeldekjes of wat dan ook heb ik niet. Tweede of derde hands zadel op nieuw gevuld. Geen dure merkspulletjes en zeker geen kleding. O ja heb wel een wedstrijdjasje was 40 euro, maar aan een witte broek begin ik niet (ha ha zou niet lang wit blijven). /3

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 14:55

hier wel wat duurdere shirtjes, maar die zijn allemaal uit de uitverkoop :P verder kijk ik echt wel naar t geld, ben nog steeds neit rijk

Els_175

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 14:58

Ik rij ook in de gewone huismerk paardensportwinkel paardrijbroeken met een vest, jas en bodywarmer van de cranenbroek. Top spul! Geen geweldig kwaliteit maar voldoet aan mijn warme en waterdichte eisen en is goedkoop.

prinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 15:02

Ik heb een Euristar jas gekregen en volgens mij nog 1 merk vest, maar die zit net zo lekker als de oude truien en vesten die ik normaal draag. Ik heb van rijbroeken vaak eigen merk van de ruitersportzaak, heb 1 keer een Mountain horse broek gehad maar die ging net zo lang mee als het eigen merk. Overigens heb ik wel leren laarzen met rits, vooral omdat ik rubber laarzen niet lekker vindt rijden. Ik kijk wel naar de uitverkoop, want het maakt me niet uit dat mn laarzen uit de collectie van 2 jaar terug zijn....

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 15:10

Nou ik heb HH broeken of van Horka, maar altijd in de uitverkoop :')

Artocreas

Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 15:16

Ik ben het wel met je eens, hoor. Ik zit ook nog altijd in m'n oude kleren op 't paard.
Ik snap dat je iets degelijks wil als je lang rijdt, maar wat die meisjes tegenwoordig allemaal dragen vind ik echt een beetje overdreven.

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 15:23

ach is het niet dezelfde generatie die met iphones en weet ik wat rondloopt? de generatie die alles heeft inclusief torenhoge schulden.

Maar me er niet druk om. Ik koop het niet, simpelweg omdat ik het niet waard vind om bepaalde bedragen voor bepaalde merken te betalen. Ook al zou ik miljonair zijn, dan nog (hoop ik) zal ik geld naar mijn inzien beter besteden.

Wat ik wel jammer vind is door dit puberale consumentengedrag bepaalde dingen van de markt verdwijnen die nu moeilijk/beperkt verkrijgbaar zijn. Ik hunker nog naar de heerlijke ribrijbroeken in leuke kleurtjes van 20 jaar geleden :P (fatsoenlijke zadelvormige sjabrakken ipv halve matrassen)

Martina1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 17:58

Ik betaal liever wat meer voor een goed zadel, hoofdstel of cap dan Anky/Kingsland vestje van €150.

Lotje199

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 18:28

Hier trek ik gewoon oude shirts aan die ik niet meer gebruik als normale kleding hoor :p
Heb wel een Blue Island (of hoe je dat ook schrijft xd) vest, 40 euro, water en wind dicht en zit heel erg lekker!
Naar merk kijk ik nooit naar eigenlijk.
Rijbroek moet er gewoon een met leren zitvlak en lekker zitten zijn.
Toevallig heb ik wel 1 Scapa dekje (gekregen) een peesbeschermers van Scapa, lang voor gespaard om 1 setje te hebben :p.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 00:39

Liaatje363 schreef:
Ik betaal liever wat meer voor een goed zadel, hoofdstel of cap dan Anky/Kingsland vestje van €150.

Kan ook beide hoor :+

Als je het hebt dan he :P

Ik heb vandaag ook goedkoop gereden, horze broek (denim), kwpn jas en rubberen laarzen. Alleen m'n onderbroek en trui waren ''duur'' voor hun doen :')

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 00:52

Afbeelding

Dit is mijn goedkoopste set

- sweater €2,50 (zeeman)
- Rijbroek € 1,00 (epplejack actie opening voor de 1e 150 klanten)

Laatst ook nog een gave cap gekocht van de decathlon voor € 19,95 8-)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 01:08

Maar je laarzen en tuig maken de set niet bepaald meer goedkoop :')

Knap paard trouwens <3

quattuor

Woonplaats: In een vreemd dorp dat spijtig genoeg Reet heet (België) :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 01:15

Nou ik heb een oude trui waarin onder mijn ene oksel een groot gat is :)
Dat noem ik pas eens een trui met ventilatie :')

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 01:17

Geryon schreef:
Maar je laarzen en tuig maken de set niet bepaald meer goedkoop :')

Knap paard trouwens <3

Laarzen waren 340 euro (crocolakkers op maat gemaakt)

Hoofdstel 80 euro

Zadel was wel 2700 maar daar bespaar ik niet op :Y)

Benno08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 01:36

kwa kleding koop ik echt NOOIT iets in de ruiterszaak(op een rijbroek en schoenen na), behalve dat ik het vaak belachelijk overprijsd vind, vind ik die ruitermode vooral echt afschuwelijk :') al die logos en polo dingen echt bah nee daar krijg je me zelf niet in, ik vind die kleding allemaal zo smaakloos :o

bentejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 01:43

quattuor schreef:
Nou ik heb een oude trui waarin onder mijn ene oksel een groot gat is :)
Dat noem ik pas eens een trui met ventilatie :')

_/-\o_ _/-\o_

Bimiap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 01:50

Euhm... ik rij anno 2013 nog in een trui van prenatal uit 1997... hihihi moet er zelf wel om lachen.... Die trui had ik dus aan toen ik zwanger was (en gewoon nog paard reed) van mijn oudste dochter, die inmiddels ook fanatiek paardrijd...
Ik koop zoveel mogelijk in de opruiming en met kortingen, merk of merkloos.... boeiend.... zolang het maar goed en lekker zit en vooral praktisch is.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 02:05

Hier wel merk rijbroeken en schoeisel.
Broeken van Kentucky, meerdere schoenen ( stal, winter, rij) en leren chaps allen van ariat.

Zit lekker, loopt lekker en gaat lang mee.
Beter in 1 x goed dan meerdere keren halfhalf.

Ik koop graag kwalitatief goed spul, ook normale kleding en spijkerbroeken, maar niet voor het merk.
Zo ben ik ontzettend blij met mijn trenscoat van Jack Wolfskin.
Kost wat, maar wel sjiek en vlot én volledig waterproof en winddicht.
Dat vind ik belangrijk.

Ik koop dan ook niet veel.
En ik koop graag in de uitverkoop bij de betere winkels.
Spullen gaan járen mee.

DonjaxAlla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 02:15

het zal mij een worst wezen! ik blij lekker rondhobbelen in mijn fantastische goedkope decathlon winterjas! :D zo overdreven. kijk van die dekjes enzo snap ik, dat is leuk.. maar speciale kleren voor paardrijden ? nee, naast paardrijsokken en paardrijbroek doe ik daar niet aan. :9

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 02:17

Geef mij maar de goedkoopste en duurzame merken.
Ik heb veel van kiever en harry horse maar die merken zijn toeval.
Daarnaast speciale kleding voor bij de paarden hoeft voor mij niet.

Ik heb het sowieso nooit gehad met merkkleding.