op sluitingsdag manege, is manege verboden toegang......

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dandir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 09:40

messica schreef:
En de poezen wat gaat daar mee gebeuren? Was ik wel benieuwd naar.. ;)

Vriendin van me, een Nederlandse, blijft nog tot ze effectief buitenvliegt....zij neemt de zorg over en meer nog, ze heeft contacten in het asiel en gaat proberen de twee poezen te plaatsen.....
Daar ben ik dus ook al gerust in.....

messica

Re: op sluitingsdag manege, is manege verboden toegang......

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 10:44

Ok dat is wel fijn in ieder geval! Lijkt me inderdaad geen rustig idee om ze alleen achter te laten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 08:21

dandir schreef:
Heb nieuwe stal gevonden, verhuis zaterdagmorgen, zal wel beetje aanpassen worden zonder binnenpiste...
maar ja, alles went zeker ?
Ga alvast dikke winterjas kopen.....

Alleen als het regent is het armoe.....maar het regent zelden heel de dag....in de winter is het heerlijk, dikke kleding hoeft niet, je krijgt het vanzelf warm....gezonde lucht inhappen voor mens en dier, paard zal je dankbaar zijn met buitenpiste..rij liever buiten in de winter dan in de zomer, vliegen, warm ....allemal ongemak met te droge bodem etc.....

dandir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 09:58

We zijn verhuisd.....!
Eén paardje doet het supergoed, al helemaal op haar gemak, maar die andere.....
Hélemaal over zijn toeren, sùperbang, laat zijn eten staan, plakt aan de wand van de stal, stopt niet met brullen als ik met de andere even weg ben.....De weide ploegt ie om in 5 minuten, helemaal in het zweet...
(stond vroeger in een weide naast 3 fokmerries met veulens waar hij erg gehecht aan is .....)
Hoop echt dat het snel betert....ben er zelf beetje down van.....
Verder voelt het heel goed ; die mensen daar zijn heel begaan met de paarden, heel wat anders dan voordien.....(een mens zou vergeten hoe het écht zou moeten zijn...)

Iedereen bedankt voor jullie lieve reacties, nu maar hopen dat die grote angsthaas met zijn kleine hartje snel gedijt....

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 10:02

het is voor een paard ook wennen als hij verhuisd zeker als hij er al lang staat
Geef het een paar weken, en dan zal hij wel wennen

rea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 10:07

Komt wel goed. Eénmaal je paard de nieuwe routine wat kent en aan zijn omgeving gewend is, zal hij wel rustiger worden en ontspannen. :(:) voor jou en je paard !

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 10:17

Dat is even wennen. Mijn ruintje had de weide ook omgeploegt in een mum van tijd toen ie verhuisde (heb 't opnieuw moeten inzaaien)... Maar dat betert, echt.

Ginam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 20:35

Mijn paard is 1 september verhuist na 11 jaar op dezelfde plek. Ze begint nu een beetje te wennen, maar was in het begin ook erg druk: schrapen met hoeven, niet stil blijven staan, veel hinniken, panisch worden als andere paarden even iets buiten haar beeld waren.
Nu gaat het gelukkig al een stuk beter en is ze al veel rustiger. Alleen als ze in haar eentje bij de stallen staat om op te zadelen en alle andere paarden staan buiten, is ze nog wat druk. Dus het komt echt goed! Het kost alleen tijd en geduld ;)

dandir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-12 16:37

Hij eet al niet meer van zaterdagmorgen.....
één ding is wel fijn ; hij gaat de weide op met 4 kleine ponies en is hierdoor al rustig op de weide.....Hij in het midden en de kleintjes eromheen....Lijkt wel sneeuwwitje en de 4(!) dwergen..... :-)))))

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 16:40

dit is onredelijk! ik zou een andere stal zoeken

dandir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-12 16:41

Juulxx schreef:
dit is onredelijk! ik zou een andere stal zoeken

Ben al verhuisd..... :D
check previous ....

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 16:54

Hooo sorry:P

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 16:56

Fijn datje goed en wel verhuist bent en nu ziet hoe het ook kan! (of zou moeten)
Hopelijke trekt je paard snel bij en went hij ook op de nieuwe plek, iig al fijn dta hij in de wei wat rustiger is, zit er toch wel degelijk vooruitgang in !

Eet hij ook geen ruwvoer?
Drinken?
En graast hij wel in de wei? (hij moet toch iets binnen krijgen)

Anne_Sproet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 17:14

ik lees dat je al verhuist bent, maar ik het dit ook soort van gehad bij een pensionstal

ik was toen nog maar een meisje van 13 en kreeg mijn eerste pony (niet echt van mij, maar ik ging er elke dag heen, me ouders betaalde er alles voor en de eigenaar woonde 2 uur rijden ervandaan)
dus op het begin was het heel leuk daar maar op een gegeven moment kwamen er allemaal rare regeltjes zoals na 5 uur moest ik van het terrein af zijn (dus 's avonds komen mocht al helemaal niet!) en andere (oudere) mensen werden voorgetrokken als ik aan het longeren was en zij wilden moest ik uit de bak, ik mocht me paard nergens meer loszetten, ik mocht me paard niet afspuiten want dan werd het terrein nat, .. wat een bullshit.. dan moet je geen pensionstal beginnnen

ik was meestal pas 4 uur uit school dus dat zou betekenen dat ik alleen nog maar in het weekend kon rijden, nou echt niet..

dus ik dat tegen hem gezegd maar hij kwam met dingen zoals ja het is toch gevaarlijk als je om 6 uur in het donker naar huis moet (het was toen winter) dus ik dacht dan van huh maar waarom geldt deze regel dan ook in de zomer??? en gewoon allemaal onredelijke dingen wat nergens op sloeg, maarja als meisje van 13/14 kan je daar moeilijk tegenop..

ik bleef wel beleefd natuurlijk maar met die man viel echt niet te praten.. dus ik ben toen weggegaan en nu sta ik op een hele leuke stal waar natuurlijk ook regels zijn, maar niet van die rare haha

hopenlijk went je paardje snel..

fientje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 17:20

Wat goed dat je toch de stap genomen hebt om te gaan verhuizen! Heel veel plezier op je nieuwe stal, en vooral ook hopen dat je paardje snel bijtrekt. Kan me voorstellen dat dit even heel erg balen voelt als je je paard zo ziet staan, maar het komt vast goed! :)

rea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 17:33

dandir schreef:
Hij eet al niet meer van zaterdagmorgen.....

Ook als je er oud brood, appels of wortelen doorheen mengt ?

jolienrotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 17:36

Ik vraag me stiekem wel af welke stal dit is, want een soort gelijke verhaal speelt zich ook af bij een manege hier in de buurt :o

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 17:39

TS, drinkt hij wel?

Dat ze niet eten heb ik vaker gezien, ook dat ze een paar dagen niet eten. Kan je hem niet wat brokjes uit de hand voeren? Boven dfe voerbak? En dan wat laten vallen?

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 21:19

Ik zou opzoek gaan naar een nieuwe stal, misschien is het wel zo nieuwe eigenaren, nieuwe regels.
Maar niemand die mij de zorg of toegang naar me paarden ontzegt, die vragen er niet om die hebben gewoon dagelijkse zorg nodig.
Vind het overgens dat een stal een dag helemaal gesloten is :j niet mijn keuze.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 23:45

dandir schreef:
Stalgeld is 300 euro; dus 600 betaal ik elke maand....

Wow en dan een lekkende daken en een dag niet bij je paard kunnen komen met het risico dat ze in een zwembad staan!? Tijd voor een nieuwe stal dacht ik. Doe dan bv na 3 uur op zondag ofzo een keer dicht of bijv alleen maandagmiddag zodat je 's ochtends nog wel langs kan komen. Waarom zijn ze dan eigenlijk dicht?

Ik heb soms niet eens door dat er hier mensen zijn geweest!

Fijn dat je nu in ieder geval op een andere stal staat.. ik had het ook gedaan.

dandir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-12 12:01

renee16 schreef:
Fijn datje goed en wel verhuist bent en nu ziet hoe het ook kan! (of zou moeten)
Hopelijke trekt je paard snel bij en went hij ook op de nieuwe plek, iig al fijn dta hij in de wei wat rustiger is, zit er toch wel degelijk vooruitgang in !

Eet hij ook geen ruwvoer?
Drinken?
En graast hij wel in de wei? (hij moet toch iets binnen krijgen)

Hij graast, eet beetje hooi, oud brood en wortelen.....'t gaat elke dag een beetje beter....en met mij dus ook, want ik vertoonde dezelfde kenmerken...... :D (vier kilo kwijt.....!)

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 12:15

wat goed dat je een andere stal hebt!

buiten bak went echt hoor! helemaal als hij een goede bodem heeft kan je prima rijden. ik voel me altijd heerlijk na een middag buiten bezig zijn met mijn paard.
wij hebben zelfs zon goede bodem dat we nog kunnen rijden als het vriest! alleen het moet niet sneeuwen dan maar in principe is hij altijd te rijden!

veel plezier, en met je paardje komt het echt wel goed, alles went! (behalve een vent :') )

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 12:16

heb je wel bak verlichting?

dandir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-12 13:27

Buffelo schreef:
heb je wel bak verlichting?

Ja hoor, lijkt wel dag ! is hele goeie geopad piste en daarnaast (ook verlicht) nog een kleinere piste met gewoon zand...
Het wordt natuurlijk nog afwachten hoe het zal zijn in vriesweer en/of sneeuw, maar dat zien we dan wel weer.....
Ben alleszins heel wat happier nu ! :j

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 13:29

ach, gelukkig worden de winters steeds beter in nederland, en sneeuw heeft ook zo zijn charmes hi hi