Problemen met koper van mijn (ex)paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

roell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 13:55

Irre schreef:
Roel, nog 1 vraagje. Wat gebeurt er met Rinus als jij en TS uit elkaar zouden gaan? Niet van uitgaande natuurlijk, hoop dat jullie samen oud worden.

dan zal jess pech hebben, heel grof gezegd...
rinus gaat nu naar m'n ouders en zal daar ook blijven...

YamaDeva

Re: Problemen met koper van mijn (ex)paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:00

Ik ben blij voor het paard om deze wending in het topic te lezen.
@ Roell: +:)+

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:24

Heb dit topic de laatste dagen ook gevolgd maar moet even zeggen wat een super oplossing je hebt gevonden Roell! +:)+ Was iedereen maar zo betrokken bij het welzijn van een paard. Echt fijn dat hij bij je ouders mag staan. Doen die er nog iets mee of gaat hij met pensioen?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:33

:D
Moet zeggen dat ik de nuchtere reactie's van de vriend van ts erg kan waarderen.
Denk dat het voor ts dan ook tijd wordt (voor zover ze dat nog niet heeft gedaan) eens na te denken over het financiele plaatje en in hoeverre dit eerlijk is tegenover haar vriend, om nog te zwijgen over wat er moet gebeuren mochten ze uit elkaar gaan.
En dat bedoel ik niet als aanval, aangezien de paarden al verkocht worden ga ik er vanuit dat ts zich hier al goed van bewust is.
Tijd om je vriend eens extra te verwennen en in het topic niet alleen te spreken over ruzie met hem ;)

roell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 15:25

anneliesdj schreef:
:D
Moet zeggen dat ik de nuchtere reactie's van de vriend van ts erg kan waarderen.
Denk dat het voor ts dan ook tijd wordt (voor zover ze dat nog niet heeft gedaan) eens na te denken over het financiele plaatje en in hoeverre dit eerlijk is tegenover haar vriend, om nog te zwijgen over wat er moet gebeuren mochten ze uit elkaar gaan.
En dat bedoel ik niet als aanval, aangezien de paarden al verkocht worden ga ik er vanuit dat ts zich hier al goed van bewust is.
Tijd om je vriend eens extra te verwennen en in het topic niet alleen te spreken over ruzie met hem ;)

tjaa, ik zal er persoonlijk maar niet al te veel op zeggen :(
maar paarden? er is dr maar 1ne verkocht...of heb ik iets gemist

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 15:37

Ik vind dat je je vriendin behoorlijk zwart loopt te maken tussen de regels door proef een nare smaak als ik dit lees.. Wat hebben de bokkers aan de informatie wat jij betaald en waar zij het aan betaald?
Dat TS dit paard verkocht had is alleen maar verstandig geweest, dat jij ook voor de paarden betaald doe je zelf en dan moet je niet er over zeuren.

Ik hoop dat TS niet al te gekwetst is want dat zou ik wel zijn..

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 15:38

Balou_k schreef:
Ik vind dat je je vriendin behoorlijk zwart loopt te maken tussen de regels door proef een nare smaak als ik dit lees..

Dit is precies de reden dat ik hier niet meer reageerde en ik snap dat TS zegt niet te kunnen reageren met haar mobiel.
Vriendlief had van mij toch een flink pak op z'n sodemieter kunnen krijgen.

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 15:43

Tja, volgens mij heeft Roel ook voor deze constructie gekozen (hij werken en betalen, zij studeren)?

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 15:46

Quellian schreef:
Balou_k schreef:
Ik vind dat je je vriendin behoorlijk zwart loopt te maken tussen de regels door proef een nare smaak als ik dit lees..

Dit is precies de reden dat ik hier niet meer reageerde en ik snap dat TS zegt niet te kunnen reageren met haar mobiel.

Omdat hij de waarheid vertelt. Wat een onzin

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 15:52

Alles even doorgelezen, ik vind dat nogal raar dat de vriend hier in een keer reageert, begrijp je nuchtere reactie natuurlijk wel, je bent erg verstandig. Maar om nou zo kortbondig je vriendin hier wat aan te lopen pakken... Maar goed.. Who am i.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 15:52

AaronYve schreef:
Omdat hij de waarheid vertelt. Wat een onzin

Omdat hij dingen op een openbaar forum zet die een ander geen hol aan gaan.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 15:56

blijkbaar vinden ze het beide niet erg. Anders had TS er gister al op hebben kunnen temmen of wat dan ook.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 15:59

Mijn vriend die zou toch wel even een schop onder zn kont krijgen als ie zo over mij zou praten haha. Maar goed mannen reageren anders dan vrouwen maar ik vind het wel een beetje bezitterig overkomen. Dat is vaak ook het probleem als je als vrouw niet onafhankelijk bent van je vent..

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 16:00

AaronYve schreef:
blijkbaar vinden ze het beide niet erg. Anders had TS er gister al op hebben kunnen temmen of wat dan ook.

Ik denk niet dat ze zin heeft in ruzie thuis..... het is mij duidelijk: wie betaalt bepaalt. Echter, wanneer je ervoor kiest om de paarden van je partner te bekostigen vind ik dat je zoiets anders moet zien. Ik heb ook een tijd gehad dat Theo mijn pony betaalde, ik bleef thuis met kind. Dat hebben we zelf besloten en Theo was daar happy mee. Jullie denken toch niet dat hij zomaar Cassey zou verkopen ofzo, alleen omdat hij alles betaalt? Kom nou toch, dat is een kwestie van mentaliteit.
Nu lees ik ook dat TS kan fluiten naar haar paard als de relatie over gaat..... leuk voor TS om te lezen. lekker chantage-middel ook....

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 16:14

we kunnen we wel een discussie over maken :D Maar zeer offtopic en ik denk dat hij gewoon zijn zegje wilde doen want hier werd er gelijk gezegd dat hij om het geld boos was en dat is dus helemaal niet zo.
En men mag op internet zetten wat ze willen, als ts het er niet mee eens is had ze geen topic moeten openen. Dat heeft ze wel gedaan dus heeft haar wederhelft ook zijn zegje gedaan.
Daar hoef geen bokker hem een schop voor onder z'n reet te geven. En wat hij zegt is de waarheid. Paard is niet meer van TS maar van de schoonouders. Dan heeft ze idd wat roell ook zegt pech want het is haar paard niet meer.
Als je er niet voor kan betalen dan moet je een andere oplossing zoeken. Dat wilde ze maar dat is mislukt en nu is dit de oplossing en ik denk dat ze daar best blij mee mag zijn.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 16:22

Moderatoropmerking:
Er wordt nu inderdaad wel heel erg off topic te gaan. Hierbij dan ook het verzoek om vanaf hier weer on topic te gaan en eventuele relatieproblemen buiten dit topic te houden. Bedankt alvast.

Nathalieeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 16:29

Ik zou inderdaad ook de aanbetaling niet terug betalen.

Ik vind het trouwens een super leuk paardje ! :D
Ik zoek al heen lang een paardje, maar ik vind er niet veel in Limburg.
& Mijn ouders wouden liever een vraagprijs onder de 2000 euro, en aangezien hij eerst voor 500 euro is verkocht denk ik ook niet dat hij over de 2000 euro is..

Ik woon zelf in Maastricht en ik kom ook soms eens in Sittard omdat er een vriendin van mij woont :D

xx

roell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 16:51

het is totaal niet bedoeld om iemand zwart te maken maar voor effe opheldering te geven hoe het ongeveer zit, omdat ik het gevoel had dat ik op het geld werd aangekeken, wat totaal Niet zo is.
verder lijkt me dit zoals het nu gaat een hele goede oplossing.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 17:04

AustriaTrick schreef:
Alles even doorgelezen, ik vind dat nogal raar dat de vriend hier in een keer reageert, begrijp je nuchtere reactie natuurlijk wel, je bent erg verstandig. Maar om nou zo kortbondig je vriendin hier wat aan te lopen pakken... Maar goed.. Who am i.

Uiteraard is zijn nuchtere kijk goed, maar ik vind hem heel bezitterig overkomen en heel denigrerend..

roell schreef:
het is totaal niet bedoeld om iemand zwart te maken maar voor effe opheldering te geven hoe het ongeveer zit, omdat ik het gevoel had dat ik op het geld werd aangekeken, wat totaal Niet zo is.

Opheldering was genoeg geweest als je had verteld dat het dier bij jouw ouders zou komen te staan, als je had verteld niet boos te zijn over het feit dat ze het paard gaat terug halen maar omdat het dier steeds verhuisd de hele geld situatie maakt bij mij niks helderder?
Als de relatie uit is mag de TS bepalen wat er met het paard gebeurd als het jouw beslissing is het paard bij jouw ouders neer te zetten is dat prima maar dan moet het niet zo zijn dat TS het paard niet terug krijgt omdat jij of jouw ouders alles hebben bekostigd TS wou het paard namelijk verkopen als hij weer goed zou lopen..

Sorry modjes als dit offtopic is? Weet niet of dat zo is maar wou gewoon even reageren.

roell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 17:31

Balou_k schreef:
AustriaTrick schreef:

Uiteraard is zijn nuchtere kijk goed, maar ik vind hem heel bezitterig overkomen en heel denigrerend..

roell schreef:

Opheldering was genoeg geweest als je had verteld dat het dier bij jouw ouders zou komen te staan, als je had verteld niet boos te zijn over het feit dat ze het paard gaat terug halen maar omdat het dier steeds verhuisd de hele geld situatie maakt bij mij niks helderder?
Als de relatie uit is mag de TS bepalen wat er met het paard gebeurd als het jouw beslissing is het paard bij jouw ouders neer te zetten is dat prima maar dan moet het niet zo zijn dat TS het paard niet terug krijgt omdat jij of jouw ouders alles hebben bekostigd TS wou het paard namelijk verkopen als hij weer goed zou lopen..

Sorry modjes als dit offtopic is? Weet niet of dat zo is maar wou gewoon even reageren.

dan koop ik t paard van dr, heel simpel.
is inderdaad misschien fout geweest maar het voelde voor mij n beetje alsof ik grote boosdoener was

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 17:56

Balou_k schreef:
AustriaTrick schreef:

roell schreef:

Met je eens, ook erg dominerend, lekker dan, hoe die doet en kwa paard ook.. jeetje zeg.. Maar goed, ik ga het topic hier uit, kan het niet aanzien

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 18:17

Quellian schreef:
Balou_k schreef:

Hier moet ik me bij aansluiten. Wie wat betaald doet er voor ons niet toe. Wat ik wel 'zorgelijk' vind voor Ts, is dat zij kennelijk pech heeft wanneer de relatie ooit op de klippen zou lopen. Ik vind dat Ts haar best doet om het goede te doen voor dit paard en deze opmerking niet verdient.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 18:23

het gaat hier duidelijk om 2 jonge volwassenen die beide nog het nodige kunnen leren

TS geen idee hoe je bedacht had om naast studie zoveel paarden te houden zonder een bijbaantje
het is fijn dat je vriend bijspringt in de kosten maar ik persoonlijk vind dat je best ook iets zou kunnen werken om bij te dragen in de kosten
je bent nog erg jong en dan nu al samenwonen, studeren en zoveel kosten voor je hobby, dat kan niemand

Roel, je bent zelf gaan samenwonen met TS(topicstarter), wist dat ze nog studeerde en waarschijnlijk vanaf het begin al geen extra inspanningen deed om geld binnen te brengen
het was slimmer geweest om het hele kostenplaatje van te voren te bekijken inplaats van dat jij nu voor bijna alles opdraait en flink wat werk verzet

uiteindelijk is het paard nu de dupe, al ben ik blij dat er nu een oplossing is en hoop ik dat dit echt gaat werken
zoals ik het begrijp wordt het paard nu van Roel, plaatst hij het bij zijn ouders en kan TS er voor zorgen
TS krijgt haar expaard nu eigenlijk als verzorgpaard , in ieder geval zolang de relatie bestaat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 18:44

Wat een gezever zeg.....

Vriendlief is duidelijk niet thuis in wollig boktgeleuter..

Paard krijgt een super plaats voor eeuwig en ja dat houdt in dat hij daar blijft staan ook als ts de kuierlatten neemt.....dat alles in belang van het paard, wou dat meer exen zo dachten, dan peerd verkopen of aan de keukendeur kneupen omdat het uit is.......en minstbedeelde met een paard aan een touwtje bij mamma en papa aanklopt....

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 19:15

spatter schreef:
het gaat hier duidelijk om 2 jonge volwassenen die beide nog het nodige kunnen leren

TS geen idee hoe je bedacht had om naast studie zoveel paarden te houden zonder een bijbaantje
het is fijn dat je vriend bijspringt in de kosten maar ik persoonlijk vind dat je best ook iets zou kunnen werken om bij te dragen in de kosten
je bent nog erg jong en dan nu al samenwonen, studeren en zoveel kosten voor je hobby, dat kan niemand

Roel, je bent zelf gaan samenwonen met TS(topicstarter), wist dat ze nog studeerde en waarschijnlijk vanaf het begin al geen extra inspanningen deed om geld binnen te brengen
het was slimmer geweest om het hele kostenplaatje van te voren te bekijken inplaats van dat jij nu voor bijna alles opdraait en flink wat werk verzet

uiteindelijk is het paard nu de dupe, al ben ik blij dat er nu een oplossing is en hoop ik dat dit echt gaat werken
zoals ik het begrijp wordt het paard nu van Roel, plaatst hij het bij zijn ouders en kan TS er voor zorgen
TS krijgt haar expaard nu eigenlijk als verzorgpaard , in ieder geval zolang de relatie bestaat

Er is een heel oud spreekwoord.
Ik zal de nette versie opschrijven.

Een vrouwenhaar trekt sterker dan 10 paarden