Mijn paard....mag niemand aankomen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 19:29

Ik heb ook zo'n geval alleen ik deel mijn paard en zij zet er gewoon kinderen op en die mogen er in de les mee rijden dus jaa

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 14:12

marleen_usar schreef:
Nee ik er mogen meerdere mensen aan mijn paard komen,ik had vroeger een vriendin en die had een pony. En als ze ging rijden reed ik mee op de fiets, maar nooit vragen wil je ook even rijden. Ik wist toen al dat ik zo nooit zou worden, ik laat niet iedereen er op. maar als ik iemand verlekkerd zie kijken vraag ik altijd wil je ook even zitten.Dan zijn ze zooooooooooooo blij, en dat maakt mij dan ook weer blij.

Dat herken ik wel!
Waar ik me vooral aan erger en waar mijn "afblijven" gevoel vandaan komt is van brutale mensen en kinderen die dat als vanzelf sprekend ervaren of die het brutaal vragen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 16:06

Mee eens, heel brutaal iets vragen dan sta ik het niet toe.Maar het woord afblijven vind ik wat vreemd, wat kan iemand nou aanrichten als je er zelf bij bent?

Loezz

Re: Mijn paard....mag niemand aankomen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 22:46

Ik kan gerust kinderen mijn paardje laten borstelen, met de stage had ik zelfs niet veel tijd en heb ik het zelf gevraagd. Vind het gek dat sommige hun paard zelfs niet laten borstelen, als je je paard kent en het braaf is waarom niet?

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 23:14

hmm een select groepje mensen mag ermee lopen en poetsen
Maar buiten ik en mijn zusje komt er dus echt niemand op!

Ik heb ook moeite met de vezorging uit handen geven. Ik ben namelijk nooit tevreden met hoe een ander het doet :Y). Mesten, opstrooien en brok klaarzetten doe ik zelf. Evenals stro, hooi en brok inkopen. Buiten en binnen zetten doe ik om en om met een vriendin.
het enige wat er voor me gedaan wordt is het door mij klaargezette hooi en brok voeren :)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 15:26

Allereerst moet er gevraagd worden of ze mijn paard mogen aaien, ik ben er dan bij en als de condities goed zijn, dan mag het ja. Daar bedoel ik mee: als ze aan het halster vast staat mag je haar aan haar hoofd aaien. Je mag haar niet aaien als ik haar aan de hand laat grazen omdat ik dat te gevaarlijk vind, en kleine kinderen mogen ook niet aaien tenzij ouders het goed begeleiden want als je haar in haar buik prikt (en dat is precies waar kleine kinderen net bijkunnen) heb je zo een trap te pakken.
Ik vind het een hele verantwoordelijkheid. Als ik toestemming geef en mijn paard haalt om wat voor reden dan ook tóch uit, dan heb IK een probleem.
Vroeger liet ik ook alle kindertjes mijn honden aaien, ach waarom niet, totdat mijn hond een keer gromde en ik het kind bij mijn hond weg moest trekken omdat kind en mama niet begrepen dat grommen een waarschuwing is. Als deze waarschuwing wordt genegeerd en mijn hond zou bijten ben ik asociaal en weet ik veel wat nog meer. Tegenwoordig zeg ik: roep het hondje maar, als ie naar je toekomt mag je hem aaien. Loopt ie weg (meestal) dan heeft ie er dus geen zin in, helaas voor jou (koop zelf maar een paard of een hond of een knuffelbeest :) )
Mensen die 'het paard van sinterklaas' willen aaien (ik heb een schimmel) hebben bij voorbaat geen kans #)