Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Fhantasm schreef:Kan er echt niet bij dat sommige bokkers hun rijbroek, waar je dus in zweet, niet dagelijks wassen. Rijbroeken anno 2012 worden uit duurzame materialen vervaardigd dus het excuus dat ze sneller zouden slijten gaat nu niet op!! Ze slijten door gebruik, wrijving. Bovendien wordt er ook geen "echt leder" meer gebruikt maar syntetische "leersoorten".
Gewoon de broek in de wasmachine na het rijden. Mensen die dagelijks rijden zijn dan ook beter af met verschillende broeken.
Hoipiepeloii schreef:Haha wat een gezeur! Ik draag ze ook gerust 3/4 dagen hoor. Krijg toch niks van een rijbroek die een beetje naar paard ruikt? Op stal worden ze toch direct weer vies! En reken maar dat veel wassen slecht is voor een kunstleren zitvlak.
Een rijbroek die naar paard ruikt is niet erg, een rijbroek waar je in hebt gezweet na het rijden van 2 paarden bijvoorbeeld is gewoon vies. Amykimmie schreef:Dat verschilt.
Als ik stallen aan het mesten ben of met mn rijbroek tussen de koeien heb gestaan (lees: strontvlekken op de broek) gaat ie zsm de was in.
Maar gewoon rijden wil ik hem nog wel eens 2/3 keer aantrekken. En rijd dagelijks meerdere paarden.
Waarom altijd een schone, 1tje waar je gwn in hebt gereden ruikt naar paard, als je weer heen gaat ruikt hij binnen 5 minuten weer naar paard dus wrm een schone aandoen...
Dat verschilt.
Als ik stallen aan het mesten ben of met mn rijbroek tussen de koeien heb gestaan (lees: strontvlekken op de broek) gaat ie zsm de was in.
Maar gewoon rijden wil ik hem nog wel eens 2/3 keer aantrekken. En rijd dagelijks meerdere paarden.
Waarom altijd een schone, 1tje waar je gwn in hebt gereden ruikt naar paard, als je weer heen gaat ruikt hij binnen 5 minuten weer naar paard dus wrm een schone aandoen...
...als je het zo bekijkt dan kan je het nóg verder doortrekken. Als je een poepvlekje in je onderbroek hebt, draai je 'm gewoon binnenstebuiten en je kan 'm nog een dagje dragen zeker..?! Fhantasm schreef:Hoipiepeloii schreef:Haha wat een gezeur! Ik draag ze ook gerust 3/4 dagen hoor. Krijg toch niks van een rijbroek die een beetje naar paard ruikt? Op stal worden ze toch direct weer vies! En reken maar dat veel wassen slecht is voor een kunstleren zitvlak.
Nou Chantal, dat zegt dan weer genoeg over jouEen rijbroek die naar paard ruikt is niet erg, een rijbroek waar je in hebt gezweet na het rijden van 2 paarden bijvoorbeeld is gewoon vies.
Ik vind mijn paarden niet vies. En mijn benen zweten niet hoor 
net als al mijn sportkleding.
Tenzij hij nat, vies of erg bezweet is.
Trouwens toevoeging op de waarom een schone broek. Als je te veel zweet of viezigheid in je broek hebt dan is dat niet bevorderlijk voor zowel jou als het paard. Niet als handen wassen voor het eten. Ik was trouwens ook mijn handen als ik het dier ga opzadelen. (voordat ik de hoofdstel pak) Zijn er nog meer ?