Hoe vaak wassen jullie je rijbroeken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fhantasm

Re: Hoe vaak wassen jullie je rijbroeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 15:17

Kan er echt niet bij dat sommige bokkers hun rijbroek, waar je dus in zweet, niet dagelijks wassen. Rijbroeken anno 2012 worden uit duurzame materialen vervaardigd dus het excuus dat ze sneller zouden slijten gaat nu niet op!! Ze slijten door gebruik, wrijving. Bovendien wordt er ook geen "echt leder" meer gebruikt maar syntetische "leersoorten".
Gewoon de broek in de wasmachine na het rijden. Mensen die dagelijks rijden zijn dan ook beter af met verschillende broeken.

tralala21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 15:57

Ik rij bijna dagelijks en draag mijn rijbroek 2x, daarna wordt ie gewassen.

Martijnhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 17:02

ik draag hem meestal twee keer, maar soms gaat hij na een keer al de was :D

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 19:36

Fhantasm schreef:
Kan er echt niet bij dat sommige bokkers hun rijbroek, waar je dus in zweet, niet dagelijks wassen. Rijbroeken anno 2012 worden uit duurzame materialen vervaardigd dus het excuus dat ze sneller zouden slijten gaat nu niet op!! Ze slijten door gebruik, wrijving. Bovendien wordt er ook geen "echt leder" meer gebruikt maar syntetische "leersoorten".
Gewoon de broek in de wasmachine na het rijden. Mensen die dagelijks rijden zijn dan ook beter af met verschillende broeken.

Haha wat een gezeur! Ik draag ze ook gerust 3/4 dagen hoor. Krijg toch niks van een rijbroek die een beetje naar paard ruikt? Op stal worden ze toch direct weer vies! En reken maar dat veel wassen slecht is voor een kunstleren zitvlak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 19:39

Dat verschilt.
Als ik stallen aan het mesten ben of met mn rijbroek tussen de koeien heb gestaan (lees: strontvlekken op de broek) gaat ie zsm de was in.
Maar gewoon rijden wil ik hem nog wel eens 2/3 keer aantrekken. En rijd dagelijks meerdere paarden.
Waarom altijd een schone, 1tje waar je gwn in hebt gereden ruikt naar paard, als je weer heen gaat ruikt hij binnen 5 minuten weer naar paard dus wrm een schone aandoen...

Didoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 20:10

Met dit weer gelijk in de was maar normaal na de 2 keer.

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 20:12

Meestal 2x, tenzij ie echt ranzig is

Fhantasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 10:25

Hoipiepeloii schreef:
Haha wat een gezeur! Ik draag ze ook gerust 3/4 dagen hoor. Krijg toch niks van een rijbroek die een beetje naar paard ruikt? Op stal worden ze toch direct weer vies! En reken maar dat veel wassen slecht is voor een kunstleren zitvlak.

Nou Chantal, dat zegt dan weer genoeg over jou :) Een rijbroek die naar paard ruikt is niet erg, een rijbroek waar je in hebt gezweet na het rijden van 2 paarden bijvoorbeeld is gewoon vies.

Amykimmie schreef:
Dat verschilt.
Als ik stallen aan het mesten ben of met mn rijbroek tussen de koeien heb gestaan (lees: strontvlekken op de broek) gaat ie zsm de was in.
Maar gewoon rijden wil ik hem nog wel eens 2/3 keer aantrekken. En rijd dagelijks meerdere paarden.
Waarom altijd een schone, 1tje waar je gwn in hebt gereden ruikt naar paard, als je weer heen gaat ruikt hij binnen 5 minuten weer naar paard dus wrm een schone aandoen...
Dat verschilt.

Waarom een schone aandoen?1 -O- ...als je het zo bekijkt dan kan je het nóg verder doortrekken. Als je een poepvlekje in je onderbroek hebt, draai je 'm gewoon binnenstebuiten en je kan 'm nog een dagje dragen zeker..?!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 10:38

Dat weet ik niet eens precies :+
Als hij vies is of echt stinkt gaat hij sowieso meteen de was in, maar anders hang ik hem netjes uit en doe ik hem na een paar dagen nog een keer aan.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:55

Fhantasm schreef:
Hoipiepeloii schreef:

Nou Chantal, dat zegt dan weer genoeg over jou :) Een rijbroek die naar paard ruikt is niet erg, een rijbroek waar je in hebt gezweet na het rijden van 2 paarden bijvoorbeeld is gewoon vies.

Of over jou, dat je dat vies vindt :+ Ik vind mijn paarden niet vies. En mijn benen zweten niet hoor :')
Vind het eigenlijk wel hilarisch dit. En wat maakt dat je het nodig vindt om mn naam te noemen? Ik ken je niet eens.

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 17:53

Ik was ze na 2x, en als ze vies zijn na 1x. Rijbroeken slijten echt wel sneller als je ze na 1x steeds wast, de kleur wordt dan gewoon sneller minder, en de stof ook. En die 2 uurtjes waarin ik mijn paardrijbroek aanheb, ik vindt na 2x makkelijk kunnen.

blair

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 13:50

Ik was m'n broek na 1 keer, aangezien ik ook maar 1x per week rijd...
Maar ik denk dat als ik meerdere keren per week zou rijden, dat ik m'n broek dan ook makkelijk 2x achter elkaar aan zou doen.

anneeep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 14:06

Euhh heb ze meestal 3x aan ofzo tenzij ze echt vies zijn, lichte rijbroeken heb ik bijna niet omdat die voor het oog 3x zo snel vies zijn

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 14:09

Elke keer na gebruik :) net als al mijn sportkleding.

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 14:11

ik was mijn rijbroek ongeveer 1x in de week.. rij er mischien 1 x in de week ook mee , mijn eigen paard staat met pensioen heb me broek wel elke dag aan met mesten , wandelen enz.. als er vlekken op komen gooi ik me broek eerder in de was..

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 14:12

Na gebruik, gelijk de was in. :)

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 14:12

Ligt eraan hoe vies ze zijn :)
Met werk gaan ze wel na 1x dragen de was in! Maar dan ben ik wel van 7 tot 5 met paarden bezig.
Als ik alleen ga rijden dan 2 a 3x achter elkaar.
Bij mij gaan ze gewoon de droger in!

xMartJuH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 17:44

Vaak na 1x rijden, rij ook maar 1x per week. Als ik hem ben vergeten in de was te doen (luiheid) wil ik hem nog wel een keer een 2e keer aan doen. Ook als ik weet dat ik die week 2x rijd (inhaalles bijv) dan laat ik hem nog even liggen voor de volgende keer.

pietiedecy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 11:50

na 2/3 dagen, maar ligt er idd aan hoe vies die is! en als ik hele dagen aan 't werk ben op stal ook wel na 1 dag, vooral met het warme weer..

185414195435

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 12:00

Fhantasm schreef:
Waarom een schone aandoen?1 -O- ...als je het zo bekijkt dan kan je het nóg verder doortrekken. Als je een poepvlekje in je onderbroek hebt, draai je 'm gewoon binnenstebuiten en je kan 'm nog een dagje dragen zeker..?!

Getver :D
:= :') :')

185414195435

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 12:01

En ja dus, na elke keer dragen gaat ie in de was, leren kont of niet.

MrMarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 22:20

Noou, meestal is het bij mij zo: Maandag en Woensdag dan train ik voor mijzelf in de bak. En dan is het meestal niet zo heel spannend omdat ik dan stap en draaf. En zo basis-dingetjes doe. Op Donderdag dressuur-les. En daarna meteen de was in. En dan Vrijdag trainen en twee dagen later op Zondag een buitenrit en dan alweer in de was. :) Tenzij hij nat, vies of erg bezweet is. :P Trouwens toevoeging op de waarom een schone broek. Als je te veel zweet of viezigheid in je broek hebt dan is dat niet bevorderlijk voor zowel jou als het paard. Niet als handen wassen voor het eten. Ik was trouwens ook mijn handen als ik het dier ga opzadelen. (voordat ik de hoofdstel pak) Zijn er nog meer ? :P

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 22:21

Ik was mijn handen helemaal niet bij de paarden, ik heb geen stromend water daar dus smeer alles aan de rijbroek af :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 22:25

ik doe ze ook wel soms vaker dan 4 keer aan hoor! als ze écht heel vies zijn gaan ze wel in de was, of ik hang ze even op... maar inderdaad, binnen no time zijn ze weer zo vies als daarvoor, en op stal ruikt toch niemand dat omdat het daar natuurlijk al helemaal naar paard ruikt... ik maak me der niet zo druk over haha

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 22:29

Ik doe de laatste tijd eigenlijk zo'n 5 broeken per week aan (elke dag 1 en dus soms eentje 2 dagen), en die doet mijn moeder dan aan het einde van de week met zijn allen in 1 was :+

Vroeger deed ik gerust mijn lievelingsbroek 4 dagen achter elkaar aan hoor :P