paard komt zoooooooooooooo moe van de wei ....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Heleennn

Re: paard komt zoooooooooooooo moe van de wei ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 18:03

Exact wat ik dacht... ik ben zo pissed nu.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 18:04

Dames dames dames..

Ik stel voor dat jullie het even rustiger aan doen, het kan heel goed zijn dat TS dit heeft gezegd in een ander topic en ik snap dat jullie je hierover kunnen opwinden, maar zo boos worden is i.m.o. niet nodig, TS heeft wel door dat bokt het niet eens is met haar 'levensstijl', geef liever adviezen over hoe ze het wel kan doen dan alleen maar tekeer gaan..

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 18:06

Nou ben ik even blij dat ik geen paard ben en bij TS in stal sta. Jeetje je zou zo'n eigenaar hebben als paard, maar goed dat ze het besef ervan niet hebben anders was je paard allang pleite geweest.

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 18:06

Murthul schreef:
Dames dames dames..

Ik stel voor dat jullie het even rustiger aan doen, het kan heel goed zijn dat TS dit heeft gezegd in een ander topic en ik snap dat jullie je hierover kunnen opwinden, maar zo boos worden is i.m.o. niet nodig, TS heeft wel door dat bokt het niet eens is met haar 'levensstijl', geef liever adviezen over hoe ze het wel kan doen dan alleen maar tekeer gaan..

En jij denkt dat dat helpt? TS heeft zich alleen maar verdedigd en getracht alles goed te praten. Er zijn genoeg tips gegeven, maar mevrouwtje-ik-ben-te-goed-om-op-een-geel-paard-te-stappen komt alleen maar met andere rotsmoezen terug. Mevrouw wil het niet horen. Mevrouw heeft steevast aangegeven voet bij stuk te houden. Mevrouw krijgt wat mevrouw verdient.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 18:07

Hebben we gedaan :) Als dit haar visie is van een paard goed houden, verkopen is mijn mening dan.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 18:09

Jaaaa... en zoooo kan het wel weer... ~~}> ;)

Beste TS koop een Rambo Sweet Itch deken en je paard kan èn naar buiten, heeft geen last van de vliegen en blijft voor een heel groot deel wit... Alle vliegen (prachtige woordspeling als zeg ik het zelf) in één klap!

Maar a.u.b. ga eens zelf 5 dagen in de week binnen zitten omdat je niet bruin mag worden in de zon. Zo voelt het ook voor je paard hoe goed je ook de omstandigheden nabootst op stal. Een paard is een scharrelaar, heeft frisse lucht nodig en soortgenoten hoe veel je hem ook knuffelt of poetst of wortels komt brengen zal hij die dingen die een paard een paardwaardig bestaan geven gaan missen.

Mijn paard blijft er schoon, vliegvrij en gitzwart onder (en is 24/7 buiten, ook in de winter en dan zonder deken) dus dan zal het met jouw schimmel vast niet veel anders zijn. En je gaat toch niet dood van een paar pisvlekken of poepvlekken op je paard? Er zijn mensen die een moord doen om op een gezond paard te rijden die een paar pisvlekken heeft... Je paard is gezond en vast prachtig om te zien dus geniet er van en laat hem ook fijn genieten van de weide!

Veel succes!

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 18:09

Door veel schreeuwen en herrieschoppen hier in dit topic zal TS hoogstwaarschijnlijk niet van gedachten verandert, dat doet ze al 7 bladzijden lang niet..

Kun je het niet aanzien reageer anders maar niet mee, zo hard to hard "ruzie maken" is niet gewenst op bokt..

beaversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 18:10

Begin tinkervlekken te zien in een wit topic.....best irritant.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 18:11

Peaces, 5 minuten nadat ze gewassen was :D ik ben op mijn knieen gegaan van het lachen. Moet je ook eens proberen TS, worden zowel jij als je paard vrolijk van. ;)

Afbeelding

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 18:12

Advies hoe ze het beter kan doen:
Niet miepen vanwege het feit dat ze een wit paard heeft, dan had ze een andere kleur uit moeten kiezen. En de vergelijking met de sportpaarden van anky vind ik toch wel lichtelijk overtrokken, dat zijn dieren die 100.000+ euro's waard zijn en die daadwerkelijk in de topsport meeloopt, dan kan ik me nog wel voorstellen dat je er te voorzichtig mee bent. Maar die paarden zouden ook de wei op moeten. Het is al jaren bekend dat juist paarden die veel buiten komen, minder risico lopen op blessures dan de paarden die maar enkele uren per dag buiten komen.
Maar wil je nu serieus je eigen 'ik rij er wel elke dag een heel half uur mee en dan ook nog wedstrijden'-paard vergelijken met de paarden van anky!? :') dan heb je het toch wel heel hoog in je bol zeg 8)7 :+.
Zeker als je wel de mogelijkheid hebt om haar dagelijks buiten te zetten en het vertikt omdat ze dan vies zou kunnen worden vind ik ronduit schandalig. Bovendien is het totaal onverantwoord, dat beest vreet zich 2 dagen in de week vol (ook al zeg je van niet, als het niet zo was dan zou ze er niet zo'n last van hebben), het verbaast me dat ze nog geen koliek of hoefbevangenheid heeft gehad.

Er is dus maar 1 oplossing om dit te voorkomen, en dat is de hele week buiten zetten, hele simpele oplossing.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 18:12

beaversrun schreef:
Begin tinkervlekken te zien in een wit topic.....best irritant.

Wat bedoel je daarmee? :+

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 18:19

Je vertikt het om op een geel paard te stappen? Dan kan je best geen Fjord/palomino kopen :))

beaversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 18:26

Oud chineese gezegtswijze.....
Beter een groene knol dan zelf met een bit in je bek rondlopen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 18:28

hyppolyte schreef:
Advies hoe ze het beter kan doen:
Niet miepen vanwege het feit dat ze een wit paard heeft, dan had ze een andere kleur uit moeten kiezen. En de vergelijking met de sportpaarden van anky vind ik toch wel lichtelijk overtrokken, dat zijn dieren die 100.000+ euro's waard zijn en die daadwerkelijk in de topsport meeloopt, dan kan ik me nog wel voorstellen dat je er te voorzichtig mee bent. Maar die paarden zouden ook de wei op moeten. Het is al jaren bekend dat juist paarden die veel buiten komen, minder risico lopen op blessures dan de paarden die maar enkele uren per dag buiten komen.
Maar wil je nu serieus je eigen 'ik rij er wel elke dag een heel half uur mee en dan ook nog wedstrijden'-paard vergelijken met de paarden van anky!? :') dan heb je het toch wel heel hoog in je bol zeg 8)7 :+.
Zeker als je wel de mogelijkheid hebt om haar dagelijks buiten te zetten en het vertikt omdat ze dan vies zou kunnen worden vind ik ronduit schandalig. Bovendien is het totaal onverantwoord, dat beest vreet zich 2 dagen in de week vol (ook al zeg je van niet, als het niet zo was dan zou ze er niet zo'n last van hebben), het verbaast me dat ze nog geen koliek of hoefbevangenheid heeft gehad.

Er is dus maar 1 oplossing om dit te voorkomen, en dat is de hele week buiten zetten, hele simpele oplossing.

Helemaal mee eens. En als het niet goed gaat met het andere paard, dan gewoon een lijntje spannen. Bij elkaar is uiteraard beter, maar dan zie ik nog liever 2 paarden naast elkaar die over de draad contact kunnen hebben dan een paard dat de hele dag op stal staat. Desnoods zet je je paard in een paddock, droog zand poets je er best makkelijk af in vergelijking met grasvlekken. Dan komt het dier toch lekker buiten. Desnoods een dekentje op als je echt niet tegen vlekken kunt. Maar mijn ervaring is dat ze 's zomers nauwelijks vies worden als het droog weer is. Mijn shet ziet er na zijn douche megavies uit, want het eerste dat hij doet is rollen, maar zodra dat droog is poets je het er zo af.

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 18:29

1 zal 1 ding 'toevoegen', bah bah bah, ik zou mee dood schamen TS.. :n

Dringt het echt niet tot je door dat dit vreselijk is voor je paard? :?

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 18:38

Maar wat is de reden dat je vertikt om een een gele pony te gaan zitten :? doe niet zo moeilijk zeg, hij loopt er heus niet anders om.. Ja tuurlijk, je moet hem wel even borstelen.. maar verder? wie word daar anders van dan??

Arm paardje :(:)

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 18:40

Vertik je het om op een geel paard te stappen???

Zoek ajb een andere hobby :')

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 18:43

Waarom laat TS trouwens niets van zich horen?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 18:46

Heleennn schreef:
Waarom laat TS trouwens niets van zich horen?

Waarschijnlijk omdat een aantal opmerkingen niet heel aardig is? Zou ik in haar geval ook niet reageren denk ik. Al zou ik toch wel achter mijn oren krabben waarom mensen het zeggen.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 18:53

cp112 schreef:
TS schreeg dit in een ander topic.
Dus TS nu niet ineens gaan zeggen dat het niet de voornaamste reden is
dandir schreef:
mijn spierwitte arab die zich met haar lange manen in de mest en pipi gaat rollen ; en dan een bijna een halve fles miracle groom erbij om ze terug wit te krijgen ; ik vertik het om op een geel paard te stappen......

WAAAAT?!?!?! Mijn hemel, TS, wat ben jij een vies, vuil, hypocriet secreet! Echt, jij bent geen paard waard! Je moest je ogen uit je domme kop schamen! Dat dit alsjeblieft naar de dierenbescherming wordt gestuurd en dat jij voor de rest van je leventje maar een verbod krijgt op het houden van dieren

Dat is toch wel de meeste bezopen poedersuiker-smoes die ik in mijn LEVEN gehoord heb!! 'Ik vertik het om op een geel paard te stappen'. Ben jij even helemaal van de pot gerukt![/quote]¨

Ik hoop dat dit een ban wordt van bokt...allemachtig..je bent niet direct,je bent vet asociaal...
Er komt hier maar een woord bij me op en dat is viswijf.

TS: buiten dat heb ik hier ook geen goed woord voor over..ik hoop dat je je paard een kans gaat geven op een paardwaardig bestaan..want dit is echt ziek!

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 18:55

ik vind het ook geen goede reden om het paard neit buiten te zette.
moet je die "varkens" van mij soms zien , dan denk ik weer: zo ik heb weer lekker wat te doen.
die van mij gaan s'morgen om 6 uur naar buiten en sávond om 11 uur weer naar binnen.
laat het paardje genieten zou ik zeggen, of verf ze een andere kleur.

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 19:03

Ik zat nog eens de OP te lezen en na 2x lezen dach tik, van maar wil je nou met dit topic zeggen dan? vraag je waarom ie zo moe is, wil je gewoon dat bokt over je heen komt of......

Sill_Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 19:03

Moet je voorstellen de hele tijd in je stal!!
Uwhhgg, krijg de rilling over mijn rug als ik eraan denk!!!
Laatst bijgewerkt door Sill_Monster op 01-06-12 19:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Ibelia14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 19:05

Ben echt beduusd...paard niet naar buiten omdat ze wit is. KOM OP ZEG.

Las een paar pagina's terug iets over een reltopic.
Denken jullie dat dit een serieus topic is?

Mijn eerste reactie was ook woede en "arm paard".
Kan me bijna niet voorstellen nl dat er zulke malloten zijn die hun paard binnen laten omdat het anders vies wordt.

Ik geniet als die van mij als een moddermonster de wei uitkomt; ze is dan zooo gelukkig!
Als het warm is en ze is afgespoeld, dan laat ik haar nog wel eens rollen * genieten*!

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 19:07

Ik heb het topic even doorgelezen, maar ik lees voornamelijk over mensen die heel erg met zichzelf zijn ingenomen, en zich vergelijken met de TS.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 01-06-12 19:10, in het totaal 1 keer bewerkt