bodyprotector lelijk??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mjetterd

Re: bodyprotector lelijk??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 12:39

Het nadeel aan een body protector vind ik dat de ruiter en dan direct heel stijf opzit.
Dat vind ik er niet mooi aan :).

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 12:44

Mjetterd schreef:
Het nadeel aan een body protector vind ik dat de ruiter en dan direct heel stijf opzit.

Niet als je een wat duurdere BP aan hebt hoor. Die bestaan uit blokjes of meerdere lagen en worden soepel van je eigen lichaamswarmte, waardoor ze lang niet zo stijf zijn. ;)

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 12:46

Loetie84 schreef:
Mjetterd schreef:

Niet als je een wat duurdere BP aan hebt hoor. Die bestaan uit blokjes of meerdere lagen en worden soepel van je eigen lichaamswarmte, waardoor ze lang niet zo stijf zijn. ;)

Oh, dat weet ik verder dan niet. Ken ze alleen van de pony ruiters die ik soms op concours zie als ik aan het kijken ben.
Heb er zelf nog nooit 1 aan gehad :)

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 12:49

Heel eerlijk vindt ik het oliedom om er geen te dragen. Nee ze zijn niet mooi maar dat is toch ook niet belangrijk? Je gaat bij een motorcross toch ook je helm niet afzetten omdat je haar dan in de war raakt? 8)7 Je zal verdorie met je rug op een staander klappen en de rest van je leven verlamt zijn als jonge meid.

Wees zuinig op je lichaam en bescherm het! Dan maar wat minder mooi hoor, ik spring mijn M parcourtjes mooi met BP aan.

Overigens kan je ook een mooiere BP uitzoeken. Je moet dan wel wat meer geld neertellen maar dan heb je ook wat. Ik vindt bijvoorbeeld de Horze Mosaic erg mooi ;) De prijs is nog gunstig ook.

http://www.horze.nl/Mosaic-Bodyprotecto ... ridingvest

xElinexStone

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:26

Ik draag er zelf nooit één. Als je het zelf nodig hebt of wil voor je veiligheid moet je het vooral niet af laten hangen of ze cool of mooi zijn! Gewoon niks van andere aantrekken. Dus als je het nodig hebt of wilt gewoon doen & niet denken aan wat andere mensen vinden!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:28

het mooiste is een mooie slanke vrouw zonder cap en lange haren en ronde borsten en... nee sorry tis voor de veiligheid;) Ik kan me er niet aan storen:) Tis paardrijden:)

xElinexStone

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:30

pinuts schreef:
het mooiste is een mooie slanke vrouw zonder cap en lange haren en ronde borsten en... nee sorry tis voor de veiligheid;) Ik kan me er niet aan storen:) Tis paardrijden:)

Met het laatste deel ben ik het eens(:

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:31

Mooi nee, maar als ik echt springwedstrijden ga rijden ga ik er wel een aanschaffen.

Oneofus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 21:41

Ik vind het gewoon niet lekker zitten, het is stijf en je kan volgens mij veel minder mee met de beweging van het paard.

stalxpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 18:45

Ik vind het niet heel lelijk, maar super mooi vind ik het ook niet. Ik draag hem wel vaak als ik naar het bos ga of ga springen. Het stijve valt ook echt wel mee, de eerste 5 minuten zit het voor geen meter, maar ik voel hem na een paar minuten niet eens mee. plus een voordeel is dat je er wel mooi recht op van gaat zitten xd.

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 20:21

als je gaat fietsen doe je toch ook geen helm op?
Ik rijd met paardrijden meestal met cap, maar bp dat zit er echt niet in bij mij.
Zonder bp vind ik paardrijden een stuk fijner.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 20:30

ik heb er een thuis liggen met van die blokjes, maar ik heb hem alleen met het springen aan, niet op een jonge pony of zo want als die dan bokt of zo kun je lang niet zo makkelijk uitzitten dan zonder bp. ik vind ze niet mooi maar ook niet heel erg lelijk, maar veiligheid voor alles !! ik heb wel altijd mijn cap op

Jipperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 18:40

Ja, lelijk zijn ze wel, maar wel veilig :). Als je kijkt naar een wat flexibelere bodyprotector lijk je niet zo'n stijve hark :).

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 18:45

Ik vind het ook niet erg mooi, maar dat maakt me niet zoveel uit. Zelf draag ik er al een paar jaar geen meer (daarvoor wel altijd) omdat ik ze gewoon zó vervelend vind zitten dat ontspanning ver te zoeken valt :') Hard vallen heb ik helaas ook een paar keer gedaan ja, dan mis je zo'n ding wel....

Margot87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 21:53

Ik start binnenkort weer met rijden, en ga ZEKER voor de BP.
Er staat in dit topic vaak: wat ALS je je rug breekt, ik HEB mijn rug dus gebroken. Gewoon in een manege-les, in de binnenbak. Paard schrok, maakte een gekke sprong en ik lag ernaast. Vreselijk zeer, in het ziekenhuis gelegen (mocht gedurende een aantal dagen niet eens opstaan voor de wc) en met gips van heup tot borstbeen gelopen. Hadden ze toendertijd, toen ik erafviel maar BP's gehad, dan had ik niet nu nog zo vaak rugpijn. Plus dat daar nog bijkomt dat ik geluk gehad heb, en niet verlamd ben geraakt o.i.d.
Yep, BP voor mij! :j

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 12:58

Bp tijdens lessen heb Ik altijd aan.
Op een wedstrijdje heb Ik hem niet aan.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 13:19

Appelmoes_11 schreef:
Ik vind het ook niet erg mooi, maar dat maakt me niet zoveel uit. Zelf draag ik er al een paar jaar geen meer (daarvoor wel altijd) omdat ik ze gewoon zó vervelend vind zitten dat ontspanning ver te zoeken valt :') Hard vallen heb ik helaas ook een paar keer gedaan ja, dan mis je zo'n ding wel....

Ik begrijp niet waarom ruiters zich altijd in die ouderwetse dwangbuizen willen hijsen..

Er is een veelvoud aan mogelijkheden uit andere sporten http://helmetsandarmor.com/bmx-helmets- ... -protector
Onvergelijkbaar in design en coolheid 8-)
En maak je geen zorgen over het niet specifiek voor paardensport zijn van deze dingen. Een val van een paard (zelfs op een obstakel) is van dezelfde grote orde als waar deze dingen tegen bestand zijn. Ze zijn uit/door D30 materiaal gemaakt, en dat is EN 1621-2 gecertificeerd, net zoals motorsport-besherming en de betere (en nieuwste) ruitersport-rugbescherming (zoals bijvoorbeeld:
http://www.stuebben.com/start.php?lg=gb ... 7&ukat=975)

xDebora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 14:03

Tjaah, het gaat toch om de veiligheid?
Ik zelf heb er geen, ik vind ze niet echt heel mooi, maar het gaat toch om de veiligheid. Mooi of niet. :)

_taane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 14:05

Ik heb me er nooit mee bezig gehouden of dat cool is of niet cool.
Mijn mening is zet je eigen veiligheid gewoon voorop, en voor wie moet je knap zijn op je paard?
Lijkt me stug dat je paard het interesant vind of je er cool of niet cool uitziet dacht ik zo.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 14:19

Zelf werk ik in een ruitersportzaak en wij verkopen hele fijne, moderne BP's! Zijn licht van gewicht, sluiten mooi aan op 't lichaam en gaan naar het lichaam staan. Niks geen ouderwetse dwangbuizen. Als je een passende (en van deze tijd) BP aan hebt, zal je daar in het rijden echt geen hinder van ondervinden.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 14:47

Bandida schreef:
Appelmoes_11 schreef:

Ik begrijp niet waarom ruiters zich altijd in die ouderwetse dwangbuizen willen hijsen..

Er is een veelvoud aan mogelijkheden uit andere sporten http://helmetsandarmor.com/bmx-helmets- ... -protector
Onvergelijkbaar in design en coolheid 8-)
En maak je geen zorgen over het niet specifiek voor paardensport zijn van deze dingen. Een val van een paard (zelfs op een obstakel) is van dezelfde grote orde als waar deze dingen tegen bestand zijn. Ze zijn uit/door D30 materiaal gemaakt, en dat is EN 1621-2 gecertificeerd, net zoals motorsport-besherming en de betere (en nieuwste) ruitersport-rugbescherming (zoals bijvoorbeeld:
http://www.stuebben.com/start.php?lg=gb ... 7&ukat=975)

Maarja, daar mag je dus niet mee crossen :P
En de 'betere' BP's zitten prima. Merk je niks van met het rijden. Zoals al vaker is gezegd, de hele goedkope BP's en slecht passende, daar heb je last van met rijden en/of vallen... En die motorrij-dingen, nou die vind ik dus nog veel lelijker :=

Blondine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 14:55

Ikzelf vind het niet lekker rijden met bodyprotector maar als j je dan veiliger voelt met jet het gewoon doen, ik vind het er overigens wel stoer uitzien

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 15:05

Loetie84 schreef:

Tja, dan is de tip eentje voor de niet-crossers ;)

Maar waarom niet eigenlijk? EN 1621-2 gekeurd is toch gewoon EN 1621-2 gekeurd..

Citaat:
En die motorrij-dingen, nou die vind ik dus nog veel lelijker :=

Er is een heel gamma beschikbaar wat je niet eens ziet zitten onder je kleding ;)

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 15:13

Bandida schreef:
Loetie84 schreef:

Tja, dan is de tip eentje voor de niet-crossers ;)

Maar waarom niet eigenlijk? EN 1621-2 gekeurd is toch gewoon EN 1621-2 gekeurd..

Omdat de bodyprotectors moeten voldoen aan de eisen van BETA 2000 (en dan level 3 om er mee te mogen crossen) en dat is blijkbaar niet hetzelfde?

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 15:23

Loetie84 schreef:
Omdat de bodyprotectors moeten voldoen aan de eisen van BETA 2000 (en dan level 3 om er mee te mogen crossen) en dat is blijkbaar niet hetzelfde?

Of wel?
Ik weet het eigenlijk niet na het lezen van dit artikel, maar het lijkt dat BETA alleen Nederlands is, en die andere code Europees.
http://www.voorkomblessures.nl/csi/webs ... 8F00303991