Dat vind ik er niet mooi aan

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mjetterd schreef:Het nadeel aan een body protector vind ik dat de ruiter en dan direct heel stijf opzit.
Dat vind ik er niet mooi aan.
Loetie84 schreef:Mjetterd schreef:Het nadeel aan een body protector vind ik dat de ruiter en dan direct heel stijf opzit.
Dat vind ik er niet mooi aan.
Niet als je een wat duurdere BP aan hebt hoor. Die bestaan uit blokjes of meerdere lagen en worden soepel van je eigen lichaamswarmte, waardoor ze lang niet zo stijf zijn.
Appelmoes_11 schreef:Ik vind het ook niet erg mooi, maar dat maakt me niet zoveel uit. Zelf draag ik er al een paar jaar geen meer (daarvoor wel altijd) omdat ik ze gewoon zó vervelend vind zitten dat ontspanning ver te zoeken valtHard vallen heb ik helaas ook een paar keer gedaan ja, dan mis je zo'n ding wel....
Bandida schreef:Appelmoes_11 schreef:Ik vind het ook niet erg mooi, maar dat maakt me niet zoveel uit. Zelf draag ik er al een paar jaar geen meer (daarvoor wel altijd) omdat ik ze gewoon zó vervelend vind zitten dat ontspanning ver te zoeken valtHard vallen heb ik helaas ook een paar keer gedaan ja, dan mis je zo'n ding wel....
Ik begrijp niet waarom ruiters zich altijd in die ouderwetse dwangbuizen willen hijsen..
Er is een veelvoud aan mogelijkheden uit andere sporten http://helmetsandarmor.com/bmx-helmets- ... -protector
Onvergelijkbaar in design en coolheid![]()
En maak je geen zorgen over het niet specifiek voor paardensport zijn van deze dingen. Een val van een paard (zelfs op een obstakel) is van dezelfde grote orde als waar deze dingen tegen bestand zijn. Ze zijn uit/door D30 materiaal gemaakt, en dat is EN 1621-2 gecertificeerd, net zoals motorsport-besherming en de betere (en nieuwste) ruitersport-rugbescherming (zoals bijvoorbeeld:
http://www.stuebben.com/start.php?lg=gb ... 7&ukat=975)
Loetie84 schreef:Maarja, daar mag je dus niet mee crossen
Citaat:En die motorrij-dingen, nou die vind ik dus nog veel lelijker
Bandida schreef:Loetie84 schreef:Maarja, daar mag je dus niet mee crossen
Tja, dan is de tip eentje voor de niet-crossers![]()
Maar waarom niet eigenlijk? EN 1621-2 gekeurd is toch gewoon EN 1621-2 gekeurd..
Loetie84 schreef:Omdat de bodyprotectors moeten voldoen aan de eisen van BETA 2000 (en dan level 3 om er mee te mogen crossen) en dat is blijkbaar niet hetzelfde?