Bodyprotector, Wel of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ilovesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 21:00

ik draag mijn body protector bij het buitenrijden op mijn VZ paard alleen voor het buitenrijden (het is een bomproof paard)
op de manege draag ik hem als ik op een pony moet die ik niet ken of vaak bokt
ik ben wel blij dat ik hem heb laatst van een paard afgevallen als ik dat ding niet om had was mijn rug misschien gebroken
had een week later nog last van mijn rug
lang leve mijn bodyprotector

ilovesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 21:10

Citaat:
Hij zit me maar op één moment in de weg, en dat is met afstijgen.
Herkent iemand dat en zo ja, wat doe je er aan?

ja ik herken het heb het zelf een hele tijd gehad
doe gwn je bijde benen uit beugels en zwaai je rechterbeen (als je links afstijgt) over het zadel en spring er als het ware af
(voor als je rechts afstijgt) bijde benen uit de beugels en zwaai je linkerbeen over het zadel en spring er af
als het van je manege niet zo mag dan moet je je zeg maar (zachtjes) wegduwen van het zadel als je afstijgt

stuur me ff een PB`tje als het gelukt is

Paprika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 22:32

Wel. Heb al te veel mensen gezien die (ernstige) letsels hadden na een val. Het risico is toch kleiner met een bodyprotector aan.

lina1998

Re: Bodyprotector, Wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 21:40

ik heb altijd een BP aan op mijn ene paard is het eigelijk niet nodig.
maar mijn andere paard is i.v.m blessures een bokker daar vind ik het toch wel zo veilig en draag ik dus altijd een BP bij (bij mijn andere paard ook overigens)
als ik ga springen heb ik hem dus ook aan

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 23:34

Ik heb er één keer een gedragen, met springen.
Voor mij eat het erg in de weg.
Ook omdat het een te grote was, en om ze elke keer te dragen, ik rij soms ook met westerbzadel, dus heb ik altijd het idee dat ie achter de knop blijft halen.

IloveGuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 08:42

ik heb er geen,
ik kan er niet goed in bewegen :n

Frodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 08:50

Als je er niet goed in kunt bewegen is het misschien een idee om een BR spider te passen.
Door de blokjes die zich vormen naar je lichaam zit ie erg fijn om je heen.
Ik draag em bijna altijd, en na een tijdje merk je al nieteens meer dat je em aanhebt.
http://www.agradi.nl/boer-ruiter/ruiter ... 57199/1384

terpveldjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 01:52

Ik rijdt vaak alleen buiten. Mijn bodyprotector heeft zowel mijzelf als mijn man gered toen het paard op hol sloeg.(inmiddels vervangen door een ander paard)
We waren allebei blij dat we dat onhandige ding omhadden!
Ik werk op de 112- centrale voor de ambulancedienst.
Elke dag krijgen we wel een melding dat er iemand van zijn/haar paard is gestort met de meest uiteenlopende letsels.
Mijn advies: geef een paar duiten uit aan een goed zittende bodyprotector en een goede helm......een paard is en blijft een vluchtdier en bomen gaan niet uit de weg. Ook sublieme ruiters kletteren wel eens van hun paard. 1 keer kan de laatste zijn!

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 04:23

Ik heb er ook 1 zit niet als de wereld omdat die beetje te breed is (even naar de turk voor een extra randje klitteband) Toen mijn paard op het idee kwam dat het leuk zou zijn om alle kanten op te gaan rennen en recht op bakrand of ging vond ik het toch wel een goed idee om er mischien1 aan te schaffen. Helaas voor mij geen blokjes maar een doorsnee voor en achterkant gelukkig wel een super goed ventilerende :)
Vind wel dat ze een keer een modellenmaatje op de markt moeten brengen er zijn ook mensen die 185 lang en splinterdun zijn (en nee ik bedoel niet een anorexia patient) ook die mensen willen graag een goed passende lekker zittende bp! :j

Ikheetik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 12:30

Mijn zusje heeft een operatie aan haar rug gehad en heeft nu ook een bodyprotector. Natuurlijk een andere reden als jij, maar haar bevalt het erg goed. Ze voelt zich veel veiliger. Kan nooit kwaad, toch?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 21:40

Hier ook een bodyprotector. Ik durfde niet meer echt in de bak mijn merrie aan het werk te zetten, ze kan dan gaan staken/bokken/steigeren en ik was er enorm bang van geworden. Maar 1x hard gevallen, en nog een keer minder hard, maar genoeg om de angst te geven. Ik durfde niet meer alleen te rijden, en nu met PB ben ik ietsjes zekerder. Ik heb hem altijd aan met bakwerk. En als we gaan springen. Ding is prima te doen, al is het soms wel irri als het ECHT heet is. Maar ook dat merk ik al snel niet meer.

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 21:41

Ik gebruik hem met springen voor de rest eigenlijk niet meer, ik vergeet hem steeds. Maar ben het er wel mee eens dat het veiliger is. Dus zou het gewoon doen

Nienkepepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 23:04

Hee,
Aan de ene kant is een bodyprotector erg handig i.v.m. een goede bescherming.
Aan de andere kant kan je er minder goed in bewegen (zeggen ze)
Dus ik draag er zelf geen.
Maar als je op een onbetrouwbaar paard rijdt, zou ik het zeker weten aanraden

femkepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 14:30

Ik heb er geen.. Ik heb toch het gevoel dat ik me er niet goed ik kan bewegen.. :)

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 15:31

Ik heb er een. tien minuten zit ie irri en naar een tijdje verneem ik hem niet eens meer. Ik krijg een nieuwe. Heb nu geloof ik een van easy rider.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 15:37

Ik heb er eentje ivm een reden.
In het begin kon ik het ding wel uit het raam smijten :( maar ik moest hem toch dragen van mijn ouders.
Dus heb ik hem toch gedragen.
Ik kan zeggen, je voelt je wel zeker op je paard of pony met een bodyprotector, en als je zo'n gladde neemt staat het niet verkeerd (er zijn ook goede met blokjes).
Als je er geen hebt zou ik het wel aanraden.
In het begin zit het echt niet heel lekker, maar hij gaat zich wel steeds meer naar je lichaam vormen, en dan zit ie best lekker.
Als je een nieuwe hebt, bij de kachel leggen helpt!

SpeedyLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 15:45

ik heb altijd met een bodyprotector gereden, en ik vindt het niet heel naar hoor !
Ik vind dat die bodyprotector me een heel veilig gevoel geeft, en ik vind het ook gewoon verstandig om met zo'n ding te gaan rijden.. (met springen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 15:47

een bodyprotector is heel verstandig, toch draag ik er geen, nog niet hard genoeg gevallen denk :+

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:28

ik maak de hele dag paarden zadelmak en ik kan de bp niet meer missen. geeft een stuk veiliger gevoel

NinoForEver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 12:24

ik draag eigenlijk nooit een body protector ook niet toen ik nog op een kleine shet reed die met er minstens 5x per ritje af gooide.
Het ergste wat ik heb gekregen door zo'n val is de schrik!
Het lijkt mij alleen maar heel vervelend zitten, en dan ga je je misschien toch wat sneller irriteren aan alles.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 12:30

@NinoForEver, nee valt echt mee! In het begin vond ik het zeker irritant maar als hij zich naar je lichaam vormt kun je gewoon net als normaal rijden.

NinoForEver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 14:33

Ik ga binnenkort beginnen met rijden op een manege en volgens mij moet ik daar ook een bodyprotector aan dus ik ga er eerst maar eens eentje kopen en dan iedereens advies opvolgen
(Misschien heb ik ook niet echt een bodyprotector nodig gehad op die shet want die was maar 90 cm ofzo)

PaolaRae

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 15:51

Ik draag de mijne alleen met springen.
In het begin is het super irri maar in de winter houd mijn bodyprotector me lkkr warm !!
Dus voor je eigen veiligheid zou ik em wel aandoen bij springen, buiten ritten of jonge/wilde ponys

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 15:55

Ik kon er eigenlijk gelijk al mee overweg, heb een hele fijne. In de zomer vind ik het wat warm, maar verder geen last ervan!

ailsazoe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 19:34

ik heb geen bodyprotector, ik vind het niet prettig zitten.