Zou jij nog een paard aanschaffen na overlijden huidige?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 23:07

@cyrain alvast veel sterkte

Een nieuw paard,zucht ooit gehoord van een paar kakelende kippen die het na vier jaar nog niet eens zijn.
Zal vertellen ik ben toe aan een nieuw paard,okee de vorige is vier jaar geleden overleden,wordt in maart 4jaar maar goed.
Regelmatig zie ik leuke paarden waarvan ik denk oh die wil ik weleens gaan proefrijden,en dan begint het gejengel.
Dat paard is te duur,laatst een paard van hicksted je weet wel dat overleden paard,dat overleden is in de ring.
Prijs 1500 euro schimmel tien jaar oud,leek veel op mijn oude paard ,en ik had er zin in,melding gedaan ja dit en dat paard.
Zeggen ze ja bel henry grrrrr :( begint al goed,die aap zei ik sta dag en nacht voor je klaar,niet dus -:(- .
Stomme vent ook,en daar ging een droom nu heb ik me ervan verzekerd dat ik mijn arabier wel even laat dekken.
Dan heb ik eindelijk een jong paard,en volgend jaar koop ik ook een fjorden veulen klinkt stom zijn we wel over eens. 8)7
En die winter van 2012 dan koop ik een jonge schimmel merrie,een veulen of zo.
Als ik geen bereden paard mag uitzoeken dan hoeft een ander dat ook niet voor mij te doen.
En 2011 was een rotjaar voor me maar 2012 sla ik mijn eigen wegen in. :(:)
En ik het aanschaf geld trouwens ook weer niet,zucht nou dan maar in 2012 de beuk erin.

Memuska

Re: Zou jij nog een paard aanschaffen na overlijden huidige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 10:00

Ik heb momenteel drie paarden, nou ja: ik heb er twee en mijn vriend één. Mijn Arabje is er 29, wedstrijdpaard is er 12 en die van mijn vriend (Brabander) is er 14.
Als mijn Arabje zou sterven (hopelijk duurt dat nog hééééééééél lang) dan denk ik wel dat er een andere in de plaats zou komen. Als Willow (wedstrijdpaard) het tegen die tijd nog goed doet in de sport, zou ik opteren voor een veulen of een jong paard dat ik zelf kan opleiden. Moest Willow sterven, dan komt er een paard in de plaats waar ik meteen (of toch al snel) mee op wedstrijd kan. Als de Brabander zou overlijden mag Tom van mij geen ander paard meer :+ Hij is zelfstandige en heeft er geen tijd voor, paard was eigenlijk gekocht voor in de koets maar dat gebeurt mss twee keer per jaar. De rest van de tijd zorg ik voor haar en maak ik weleens een buitenritje of tochtje met de koets, maar dat is toch niet helemaal mijn ding. Dus dan komt er ofwel een shetje (zodat als ik met één paard op wedstrijd ben, de andere niet alleen staat), ofwel alsnog eentje bij voor mij :+ Nah ;-)

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 10:09

Ik twijfel. Ik heb nu een ouwetje die wat met zijn gezondheid loopt te rommelen, dus die vraag is bij mij wel erg actueel. Ik rij al een hele poos niet meer en ik mis het eigenlijk niet. Ik zou niet weten waar ik de tijd en energie vandaan zou moeten halen om lange ritten te gaan maken zoals mijn stalgenoten doen. Daarnaast vind ik het erg leuk om bij mijn paard te zijn, maar af en toe dan valt het me wel zwaar. Een paard kost nu eenmaal veel tijd en geld. Ik heb een fulltimebaan en wij zwemmen niet echt in het geld dus dat is soms best pittig. Bovendien, ik denk niet dat een ander paard ooit zo vertrouwd zou voelen als mijn huidige (eerste) paard. Ik heb zo'n band met dat dier, zou ik dat ooit nog met een ander paard kunnen hebben?

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 10:15

Ik heb momenteel 2 paarden, eentje van 23 jaar en eentje van 5 jaar, ik werk 32u per week, zie mijn paarden doodgraag maar ik ben er niet zeker van als ik er opnieuw eentje ga nemen als er één komt te sterven. Binnen 3 weken moet ik bevallen van ons tweede kindje, ik snak hard om terug beginnen te rijden, maar weet dat ik goed moet gaan inplannen.

Het is wel zo dat ik één paard liever niet alleen in de weide laat staan, dus vraag ik mijn zusje haar paard erbij of van een vriendin, we zullen wel zien, ik hoop dat ik nog lang van mijn twee mannetjes mag genieten.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 10:35

Ik zie mezef niet meer paardloos ;) net als nooit meer hondloos. Ik denk dat het niet mogelijk gaat zijn Diaz ooit te 'vervangen'. Maar een paardje blijft er dan zeker!

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 10:38

Ik zou gerust een paar maanden wachten.
Ik ken mezelf, en zou uit schuldgevoel het nieuwe paard alleen maar afwijzen.

Maar na een tijdje zou er wel een nieuwe komen, denk ik.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 10:38

Diaz schreef:
Ik zie mezef niet meer paardloos ;) net als nooit meer hondloos. Ik denk dat het niet mogelijk gaat zijn Diaz ooit te 'vervangen'. Maar een paardje blijft er dan zeker!

Inderdaad, ik zie mezelf ook niet gauw zonder paard/hond.
Eventjes misschien, maar niet al te lang..

Jessx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 15:59

Mijn haflinger is bijna een jaar geleden overleden. Nu zijn wij verhuisd naar een huis waar we paarden bij kunnen houden dus dan kriebelt het toch weer. Ik begin rustig aan met een shetje en een logeerveulen maar ik denk dat er toch gauw weer een rijpaard bij komt hoor.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 12:41

Ja ik zou dan sowieso weer een paard nemen. Er is geen paard die varro kan vervangen maar ieder paard heeft zijn goede en slechte kanten! Wel ga ik dan waarschijnlijk voor een wat jonger paard :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 13:47

Ja, ik zie me voorlopig nog niet stoppen met paardrijden. :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 17:33

Stel dat Rena morgen omvalt dan zal er toch een paardje bij moeten komen om haar weidemaatje gezelschap te houden....dus als we daar geen tijdelijk maatje voor kunnen regelen zal er toch een nieuwe gekocht moeten worden.

Ik zou wel weer een nieuw paardje willen maar niet direct.

Zou ook echt een heel superfijn paardje willen zoeken en dat kost best wat tijd voordat je dat vindt , ik heb nu zat verknipte beesten gehad en wil nu wel eens een "goeie" :P

Melissa_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 18:46

ik heb dan wel een vp maar hij voelt zoiezo als me eigen. En al wordt hij wel van mij, dan komt er na hem indd weer een nieuwe maar ik denk dat het dan een van 2 wordt en zelf met mensen die er verstand van hebben zadelmak maken. na de ervaringen die ik al gehad heb met hem ( doorijden verkeersmak maken beginnen met springen, oefeningen leren enz. ) en nu nog steeds wil ik het na hem echt een keer helemaal zelf met goede begeleiding doen. Omdat ik het ervaar als een geweldige ervaring en het de band bij ons enorm heeft versterkt.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 18:49

Misschien als ik er toevallig een tegen kom. Maar bewust zoeken niet.

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 14:42

Nee, als mijn pony nu zou overlijden dan komt er niet in korte tijd een nieuwe.
De pony rijd ik zelf niet meer, maar wel andere paarden voor iemand anders, hier heb ik voldoende aan.

poetster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 20:15

tegen de tijd dat mijn paarden overleden zijn ( ervan uitgaand dat ze rond de 25 worden) ben ik zelf op de leeftijd dat ik het waarschijnlijk rustiger aan ga doen.
Ik koop hierna waarschijnlijk dus geen paard meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 20:20

Mijn oudste is 21, als hij niet meer kan rijden dan neem ik er zeker nog wel weer 1 bij. Ik weet nog niet wat maar ik heb altijd al een springpaard willen hebben. Mischien dat ik tegen die tijd daar een beetje te oud voor wordt, dan wordt het hoogstwaarschijnlijk toch wel weer een koudbloed, een noriker, percheron of een boulonnais of mischien toch nog een tweede shire. (Of toch weer een fjord of een ijsje)

iloveuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 23:03

Ik denk dat ik eerst wel heel even zou wachten. Maar daarna zou ik denk ik wel weer een nieuwe nemen.

ellennn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 23:31

Als mijn huidige paard overlijdt...
Pfoeeeee! Dat is wel heeeeel lastig.
Mijn eerste ingeving is nee.
Omdat ik nu zo'n toppaard heb, waar ik superblij mee ben. En ik me eigenlijk geen vervanging kan voorstellen.
Ook is paardrijden niet mijn #1 sport..
Dan zou ik liever nog een hond erbij willen denk ik..

Begrijp me niet verkeerd: ik zou mijn huidige paard voor geen goud inruilen voor een hond :P.

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 00:33

Mijn paardje is woensdag ingeslapen ;(
ik neem nu eerst rustig de tijd en daarna krijg ik weer een nieuwe pony, het was me eerste pony die ik nu maar 6 maanden heb gehad;(
maarja even een rustig tijdje daarna weer rustig op zoek gaan naar een nieuwe lieve pony /3

Past_Simple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 20:59

Ik zou het eerst moeten verwerken maar op den duur zou er zeker een nieuwe komen ja.
.

xannemiekjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 20:24

1 jaar geleden was mijn eerste paard ingeslapen, het duurde wel weer een tijdje voordat we weer opzoek naar een andere wouden, vele mooie paarden gezien maar geen goede. mijn vader is nu in australië als hij weer terug is ga we weer opzoek naar een ander paard. een jong beesie, ik ben nu 15 dus als ik bijv. een 5 jarig paard neemt en 30 word. moet ik later als ik groot ben ook financieel goed zitten.. maar ik denk wel dat ik altijd wel bij mijn vader terecht kan voor een paard ;)

snoopydogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 20:27

zou geen shetjes doen lekker twee welsjes a is veel leuk jo voor de wagen heeft mijn vriendin nu ook is wel erg leuk

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 20:30

Ik zou dan op ten duur wel weer een nieuw paard willen aanschaffen... Maar zeker niet gelijk, misschien dan na een half jaartje.. Je moet het eerst even verwerken, En je maatje is toch niet vervangbaar?

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 01:03

Mocht ik mijn paardje nu verliezen, dan komt er voorlopig geen ander. Kans is klein, ze is net 4, maar je weet maar nooit, er kan altijd wat gebeuren :)
De reden dat ik nu geen nieuw paard zou kopen, is omdat ik nu amper tijd heb voor de huidige. Het kost me veel energie om langs te gaan en met haar bezig te zijn, en voor een nieuw paard dat ik niet ken, zou ik dat niet over hebben. Na een tijd zou het sowieso weer gaan kriebelen, en dan komt er wel weer een nieuwe knol :)

Isabella90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 14:48

Ik heb ook meedere paarden verloren maar ben altijd weer opzoek gegaan naar een nieuwe. Ook als mis je ze heel erg t is goed om een heel ander paard te kopen.