Aangifte doen? paard krijgt duw van auto ( met poll)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zou jij aangifte doen?

Ik zou wel aangifte doen.
385 (93%)
Ik zou geen aangifte doen.
26 (6%)

Totaal aantal stemmen: 411

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 10:27

Loetie84 schreef:
robeer schreef:
Poging moord cq poging doodslag qc poging zware mishandeling?

Nou, lijkt me niet... Mishandeling is het toebrengen van verwondingen of pijn of andere schade aan het lichaam. In dit geval is er (gelukkig!!) geen sprake van schade, dus er is niet eens sprake van eenvoudige mishandeling, laat staan zware mishandeling of erger. En poging tot mishandeling is niet strafbaar.

Maar dat die mevrouw niet goed in haar hoofd is, is wel duidelijk! Hopelijk ziet ze dat in na het gesprek met de politie...

Poging zware mishandeling is wel strafbaar.

Loetie84

Re: Aangifte doen? paard krijgt duw van auto ( met poll)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 10:31

True... Maar je kunt je afvragen of er sprake was van poging tot zware mishandeling. Ik denk dat deze mevrouw de ruiters gewoon de stuipen op het lijf heeft willen jagen...

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 10:31

Idd poging zware mishandeling is wel strafbaar. Poging tot eenvoudige mishandeling daarentegen niet. Lijkt mij, gezien de feiten en omstandigheden dat er geen sprake is van eenvoudige maar zware. Er hoeft overigens absoluut geen schade of letsel te zijn om te spreken over een poging tot zware mishandeling hoor. Als ik bv een geweer op iemand richt en afvuur maar mis, is er geen letsel of schade. Er is echter wel degelijk sprake van poging tot............ vul maar in.

Vandaar dat ik me dus afvroeg waarvan aangifte gedaan is.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 11:13

Zo even meegelezen en ik had idd geen moment getwijfelt over aangifte doen. Met mijn paard was het niet zo afgelopen die was echt door het lint gegaan. Maar ja je moet nu ook maar afwachten hoe het paard volgende keer reageert op een auto?

Of je nu wel of niet daar mocht komen hoe vaak heb je niet dat kinderen een bal bij iemand in een tuin gooien en die snel even gaan pakken geeft dat de huiseigenaar de recht om het kindje dan aan te rijden?

Ik heb een rottweiler die getraind is voor de bewaking als er iemand inbreekt en ik heb geen bordje ophangen dat er een hond aanwezig en zij grijpt ben IK schuldig omdat ik de dief niet van te voren gewaarschuwd heb dat er een hond loopt. Dus zelfs dan mag je je terrein niet beschermen. Ze mag wel blaffen maar niet bijten.

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 08:10

Ik had de politie meteen laten komen....

En de neuging gehad het gezicht van dat vrouwtje eens even flink te verbouwen... Maar dat mag helaas niet..

daisy_tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 08:33

zeker aangifte doen. Een ruime maand geleden is een van ons paard ook doel bewust aangereden op de openbare weg, wij waren niet rijdend maar hadden het paard a/d hand. Gelukkig kon ik nog wel optijd wegspringen, maar he tpaard niet waardoor hij volop op de bil werd aangereden.( spiegel van de auto klapte zelfs in!!)
Wij hebben aangifte gedaan, deze meneer is aangesproken door de politie en heeft een officieele waarschuwing gekregen. Binnenkort vind er ook nog een gesprek plaats tussen hem, mij en de politie.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 08:33

Gelijk op het moment zelf de politie bellen. (En als het niet strafbaar was, haar met de auto opwachten (A))
Maar zeker ook aangifte doen. Is die vrouw nou helemaal van de pot gerukt?!?! Verboden weggetje of niet, iemand
expres met je auto aanrijden is zeker strafbaar.

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:49

Ja kan natuurlijk ook geen aangifte doen en ergens een trekker lenen op tegen haar auto aan te rijden.

Dan is het 1-1

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:12

daisy_tanja schreef:
zeker aangifte doen. Een ruime maand geleden is een van ons paard ook doel bewust aangereden op de openbare weg, wij waren niet rijdend maar hadden het paard a/d hand. Gelukkig kon ik nog wel optijd wegspringen, maar he tpaard niet waardoor hij volop op de bil werd aangereden.( spiegel van de auto klapte zelfs in!!)
Wij hebben aangifte gedaan, deze meneer is aangesproken door de politie en heeft een officieele waarschuwing gekregen. Binnenkort vind er ook nog een gesprek plaats tussen hem, mij en de politie.

Ik snap echt niet dat mensen zó'n laag iq hebben om zoiets te doen. Daar is zelfs niets van paarden afweten toch geen excuus voor? Elk normaal denkend mens zou moeten weten dat zo'n paard twee achterbenen heeft die die wel eens durft uitslaan als hij panikeert. En wat dan als plots de auto geraakt wordt door twee sterke hoefijzers? Dan is het plots janken boehoe mijn auto is beschadigd }:0

wiske23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:32

ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt, de boswachter zat achter mij aan met hun jeep, zeker 2 kilometer in volle galop ervandoor gegaan omdat hij doelbewust mij wilde aanrijden, en extra gas geven zodat ik mijn paard niet hield, was een vreselijke race, totdat ik in het nederlands grensgebied was stopte het gevaarte, ik was in duits gebied blijkbaar wat ik achteraf pas hebt gehoord. ik heb geen aangifte gedaan, want ik was blijkbaar fout.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 12:20

wiske23 schreef:
ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt, de boswachter zat achter mij aan met hun jeep, zeker 2 kilometer in volle galop ervandoor gegaan omdat hij doelbewust mij wilde aanrijden, en extra gas geven zodat ik mijn paard niet hield, was een vreselijke race, totdat ik in het nederlands grensgebied was stopte het gevaarte, ik was in duits gebied blijkbaar wat ik achteraf pas hebt gehoord. ik heb geen aangifte gedaan, want ik was blijkbaar fout.

Fout in welke zin dat een man je met de auto mag aanrijden????????????

superrobke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 20:23

Ik zou ook aangifte doen, ook al mocht je daar niet komen, weet niet of dit duidelijk aangegeven staat.

Maar ik vind die reactie van de vrouw ook niet door de beugel kunnen. een kind wat bij mijn de oprit oprij,
die rij ik toch ook niet tegen zijn fiets aan.

gr Robke 8-)

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 20:28

wiske23 schreef:

en wat als je eraf valt..

welke idioot gaat er nou een paard in galop er vandoor jagen..

boswachters mogen dat helemaal niet..

karlos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 22:38

ik zou zeker aangifte doen, je kan niet zomaar een paard aanrijden, ookal rijd je op een verboden pad of niet!

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 22:52

De aangifte is allang gedaan, zie een paar pagina's terug :+
De politie zou nog contact met ons opnemen, nadat ze met de vrouw contact hebben gehad.
Ik hoop dat dat snel is, ik ben heel benieuwd hoe dat afgelopen is.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 21:32

mika11 schreef:
De aangifte is allang gedaan, zie een paar pagina's terug :+
De politie zou nog contact met ons opnemen, nadat ze met de vrouw contact hebben gehad.
Ik hoop dat dat snel is, ik ben heel benieuwd hoe dat afgelopen is.

Het kan goed zijn dat het ondertussen al is gebeurd maar dat het erbij in is geschoten om te bellen :) dus ik denk dat je, als je graag wil weten hoe het is gegaan, het beste eventjes een belletje kan doen.

Heb je ondertussen nog last gehad van die vrouw?

brit1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 21:52

Da's wel een zeer buitensporige actie van dat mens...
Ik denk dan meteen aan mishandeling! Tjonge, niet ieder paard blijft daar zo rustig onder.
Stel dat het paard achteruit had getrapt van schrik, dan had ze wel anders gepiept!!
Hebben jullie het kenteken genoteerd??

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:33

Ik ben benieuwd of ze er nog op terug komen. Mijn ervaring is dat je met dit soort dingen er zelf achteraan moet gaan.

Goed dat je aangifte hebt gedaan. :)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 21:03

Dribbel,
We hebben nog steeds niks gehoord van de politie, hoe het afgelopen is.
Misschien inderdaad een goed idee om er zelf achteraan te bellen.

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 21:06

Oke, jullie mogen daar niet komen. Maar dan rij je even een paard aan?? Waar je speciaal voor in de auto gaat stappen??
Aangifte dus!!! Dit is echt te ziek voor woorden... 8)7

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 21:15

amsterdam_30 schreef:
Oke, jullie mogen daar niet komen. Maar dan rij je even een paard aan?? Waar je speciaal voor in de auto gaat stappen??
Aangifte dus!!! Dit is echt te ziek voor woorden... 8)7

leef je onder een steen?

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 15:17

Ik lees even mee want ben heel erg benieuwd hoe de politie hiermee omgaat.
Toch te gek voor woorden dat mensen dit doen :n

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 21:53

Heb ook even alles gelezen, ben erg benieuwd hoe dit afloopt. Sommige idioten zijn ook echt niet goed wijs.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 22:01

Aangifte doen maar met de eigenaar van het pand omdat de eigenaar jullie toestemming hebt gegeven om er rustig te mogen stappen.
De eigenaar heb alleen jullie toestemming gegeven en wanneer de toestemming is gegeven door de eigenaar van het pand dan mogen jullie er gebruiken van maken.

Ik weet niet of de vrouw slecht verleden heb gehad met de paarden wie weet wat er in haar hoofd rond ging.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 22:03

de vrouw is de eigenaar van het pand :+ dacht ik