Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Een paard is een gewoontedier... Dit zou een mooie gewoonte zijn hè? En voor mijn part zit ie dan in mijn broekzak hoor.
dit klinkt mij als mijn shetlander.
, net zoals gisteren.idefix4 schreef:Ow, hihi, hier niet, maar ja, bij mijn paard komt het maar zelden voor dat ie bedenkt om niet te komen. Nu wil ie graag naar binnen. Hij is dan ook gewend, dat ie als ie binnenkomt een lekker bakkie brokjes krijgt. Dan kom je als paard met chronisch honger wel!

watnee schreef:Eerst de paard een tijdje met positieve dingen benaderen, zodat hij minder schuw is als je naar hem toe gaat. Want als hij bijvoorbeeld niet zoveel zin heeft om bereden te worden, en het word hem telkens gedwongen dan gaat hij in zijn hersens telkens een verkeerde ervaring combineren met jouw aankomst.
Eerst een aantal dagen hem alleen borstelen, lekkernijen geven, tegen praten etc.

Maartje1990 schreef:Niet om 't een of 't ander, maar die mensen die hier nu allemaal zitten te klagen over hoe moeilijk het is dat ze hun paard niet kunnen vangen etc. hebben jullie ondertussen al een tip of meerdere uit dit topic proberen uit te voeren? Want sorry, van sommige heb ik 't idee dat jullie alleen maar lopen te klagen. En dan dat is alles. De gegeven tips wordt nog niet eens naar gekeken.
Lees de tips en trek die luie kont van je achter je computer vandaan en ga ze proberen!!! en dat gaat je tijd kosten, verwacht niet binnen 2 min. resultaat door een tip. Geef het niet meteen op, maar probeer 't eens en wie weet werkt het en zo niet? ga door naar de volgende tip!
Mossel schreef:Als die van mij weg loopt ga ik er achteraan, wil je lopen? Dan zal je lopen ook, uiteindelijk geeft ze dan op en komt ze naar me toe en beloon ik haar ook. Heb je dat al geprobeerd?
). In de zomer krijg je haar echt never nooit niet te pakken. Als ze in de binnenpaddock staan of op stal geen probleem, maar in de wei krijg je haar niet.Maartje1990 schreef:Niet om 't een of 't ander, maar die mensen die hier nu allemaal zitten te klagen over hoe moeilijk het is dat ze hun paard niet kunnen vangen etc. hebben jullie ondertussen al een tip of meerdere uit dit topic proberen uit te voeren? Want sorry, van sommige heb ik 't idee dat jullie alleen maar lopen te klagen. En dan dat is alles. De gegeven tips wordt nog niet eens naar gekeken.
Lees de tips en trek die luie kont van je achter je computer vandaan en ga ze proberen!!! en dat gaat je tijd kosten, verwacht niet binnen 2 min. resultaat door een tip. Geef het niet meteen op, maar probeer 't eens en wie weet werkt het en zo niet? ga door naar de volgende tip!