zit aardig wat waarde verschil in
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
(shet)
Ojajoh schreef:ik wou idd zeggen, het hangt wel af of je een kwpn neemt met papieren of een koudbloedkruising
Daphne__ schreef:Ojajoh schreef:ik wou idd zeggen, het hangt wel af of je een kwpn neemt met papieren of een koudbloedkruising
Maar het gaat toch om het onderhouden? Een operatie kost voor een KWPN met papier en voor een kruising evenveel, dus ik zie het verschil niet.
Tuurlijk het is niet rëeel om voor 800 euro een paard met papier en gezond etc te verwachten, maar als ik de beginpost en de titel van het topic lees dan denk ik dat het daar niet over gaat?
Vala schreef:Maar wat vindt men dan dat je als buffer zou moeten hebben voor evt onvoorziene kosten? Dan zou je zeker 5000 euro achter de hand moeten hebben want dat ben je zo kwijt met een koliekoperatie met evt complicaties.
Ojajoh schreef:Door omstandigheden kijk ik al 2 dagen in het kopje EA paarden en ponys gezocht
Daar zie ik met grote regelmaat staan: gezocht in lagere prijsklasse, niet veel te besteden , ect.
Dat soort advertentie sla ik standaard over omdat ik vind/denk dat als je geen geld hebt voor aanschaf, je dan ook geen geld hebt voor goed onderhoud
en daarmee bedoel ik dus geen stalling of mooie dekjes...
Maar juist hoge kostenposten zoals een dierenarts als er wel wat fout gaat (en dat risico zit er altijd in)
stef schreef:À. Dat de aanschaf prijs niks zegt over het wel of niet kunnen betalen van onderhoud enziekte,
En B. Er werd gezegt dat je onder de 2000 euro niet mag verwachten dat je een gezond dier koopt. En dat is dus relatief