Hebben jullie ookal zin in de herfst/winter?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kjoetie

Re: Hebben jullie ookal zin in de herfst/winter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 19:19

Ik ben er geestelijk nog niet aan toe om de herfst te accepteren, we hebben nog geen zomer gehad!!! :(

Op zich is het wel knus maar vooral zwaarder werk, meer gezeul en als er weer zo'n lading sneeuw komt ben ik niet blij, dan kan er geen smid, mestwagen of hooiaanvoer achterom komen en is t echt behelpen. Vooral t einde van de winter vind ik vreselijk, dan zijn de paarden de kleine baggerwei met nagenoeg geen gras ook echt zat en willen weer lekker t gras op, ze worden echt sjagrijnig dan.. En ik ook!

Dus nee ik hoop dat we nog een onwaarschijnlijke nazomer krijgen maar ik vrees t ergste... :brr:

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 10:25

Op de nazomer zou ik niet teveel hopen ;)

Ik heb wel al zin om mn paardjes lekkere warme dekens aan te doen :)

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 10:29

We hebben wel zomer gehad, maar heel vroeg in het jaar al... Herfst vind ik nooit zo'n probleem, maar winter brr.. Ik ben dus écht geen mens voor donker, ik voel me altijd zo moe en depri als het zo laat licht wordt, en zo snel donker!
Enige pluspuntje is de knusheid in huis, verwarming aan, kaarsjes aan :+:

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 10:30

het is hier in frankrijk nog iedere dag 32 graden,gortdroog en ik ben het eigelijk helemaal zat.
Ik kan niet wandelen met mijn paard want er zijn veel teveel vliegen,ik zelf word lekgestoken door de oogstmijt die erg jeukt!
Ik verlang dus naar koeler weer en regen!
Hoop alleen dat ik mijn bejaarde paard de winter weer door krijg.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 10:34

Breng je dat weer ff hierheen Geerke? :D

Zentooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 23:11

Ik zie alweer op tegen de herfst/winter! Paarden weer van het land halen en op box en paar uurtjes per dag in de paddock, weer dekens, bevroren buitenbakken...geef mij de zomer/lente maar!

Lauwsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 23:12

Ik zie er ook weer tegen op.. :brr:
Onwijs koud, waterbakken bevroren, bak bevroren, ijs op de weg... noem maar op! Nee, niet echt een leuk vooruitzicht ;)

@Patriciavt: idd, dat is het enige pluspuntje :)

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 16:21

Vind er eerlijk gezegd niks aan |(
Ik vind het nu al vreselijk dat ik s'ochtends in de schemer sta uit te mesten. Laat staan straks weer rijden het het donker, met vrieskou uitmesten, paarden die weer vaker op stal moeten blijven. En dan die regen, kou, bevroren rijbak, verkleumde vingers etc. Nee, voor mij kan het niet vroeg genoeg weer voorjaar worden !!

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 16:22

vanmorgen was het :brr:

Wammus5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 20:25

Ah bah! ik zie er juist ontzettend tegenop.. altijd als ik slaap laat ik mn raam een beetje open, maar vannacht was het echt ijskoud! zat te bibberen onder de dekens.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 20:49

Nou ik heb lopen kwijlen bij een vest met een binnenkant van nep bont :+ He bah, herfst. ;(

Nog 6 maanden.,. dan wordt het weer lente.. *telt af* :Y)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 20:50

Ik houuu van de winter.. <3

Maar ik haat het als het om paarden gaat..
Je kunt dan bijna niks.. Grond is te hard, wegen zijn te glad, tenen/vingers zijn bevroren..

Nee, wat dat betreft hoeft het van mij niet..

Wammus5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 20:50

Dat is zeker waar.. het is echt waardeloos als het om je paarden gaat.

dvfotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 17:21

Herfst en winter zijn erg mooi. Maar herst vind ik het fijnst. En dan vooral zoals vandaag. Lekker 22 graden. Lekker bosritjes;).

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 21:52

Ik vond het vandaag meer zomer dan herfst :P

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 22:07

Jaaaaaaaa, ik kijk zo naar de winter uit!!!! *\o/*
Ik hoop op heel veel sneeuw! Heerlijk met je paard door de sneeuw banjeren!

Iemand die klaagde dat het vanmorgen koud was: ik liep vanmorgen vroeg naar mijn auto en dacht juist "heerlijk, het wordt weer koud!" Diep ingeademd, met de herinnering aan de ijskoude vrieslucht in je longen... ik zie alweer uit naar de winterse buitenritten, lekker koud op stal aankomen, paard verzorgen en dan heerlijk binnen in de gezelligheid koffie drinken...

Hier komen de paarden net zo veel buiten in de winter als dat ze in de zomer buiten staan. Zonder dekens. (mijn fries krijgt nu alweer een baard! :+ ) En houden zich prima warm door de hele dag van de grrote baal hooi te eten die in het land staat. Ze liggen zelfs graag in de sneeuw.

Koude vingers, oren en tenen: voor mij verleden tijd. Ik heb sokken en handschoenen in Scandinavie gekocht, waar ze nog échte winters met -30 graden hebben. Die houden je écht goed warm (tip voor sommige koukleumen hier!) en dan thermolaarzen aan. Het is wel meer werk op stal, met je kruiwagen door de sneeuw ploegen, maar juist dat werk houd je warm. Sinds ik elk jaar in de winter in Finland ben, ben ik niet meer te beroerd een muts te dragen (was te ijdel en mijn haar werd statisch, nu mutsen van het juiste materiaal gevonden). Want ook al hou ik van de winter, ik vind het ook niet leuk als alles wat van je lijf uisteekt er zo ongeveer afvriest.

En als het ijsregent, rijden we gewoon in de binnenbak. Maar ik ben het liefste zoveel mogelijk buiten, heerlijk die tintelende huid van de kou!

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 22:17

jeah nog een winterliefhebber!! Wordt regelmatig boos aangekeken omdat ik zo'n zin heb in een winter en minstens 1,5 meter sneeuw wil!

Ben helemaal jaloers op jou dat je elke winter in Finland zit! Wil ik ook wel!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 22:24

Gewoon doen dan. Ben er ook gewoon mee begonnen, heb daar een vriendenkring opgebouwd en ben na een aantal jaren nu zover dat ik serieus aan emigreren zit te denken! (alweer, want woon nu in Duitsland. Stap zal dus iets kleiner zijn voor mijn gevoel dan voor iemand die nooit verder komt dan de grenzen van zijn geboortedorp :D )

Toch niets heerlijkers dan dit:

Lekker door de sneeuw banjeren
Afbeelding

IJs in de vacht met -25 graden
Afbeelding

En mijn paard in Finland :D
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door GamblersCup op 25-09-11 22:31, in het totaal 1 keer bewerkt

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 22:26

GamblersCup schreef:
Gewoon doen dan. Ben er ook gewoon mee begonnen, heb daar een vriendenkring opgebouwd en ben na een aantal jaren nu zover dat ik serieus aan emigreren zit te denken! (alweer, want woon nu in Duitsland. Stap zal dus iets kleiner zijn voor mijn gevoel dan voor iemand die nooit verder komt dan de grenzen van zijn geboortedorp :D )

Ben er al jaaaaren mee bezig.
Heb nu eerst besloten mijn rijbewijs te halen. Kleine oude camper opknappen, en dan erheen rijden!
Heb ik mijn eigen onderdak en kunnen de hondjes mee :)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 22:32

Heb er voor de sfeer wat foto's in geplakt :D

Oh oh, ik heb er weer zo'n zin in!!!

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 22:34

Ik zal wel 1 van de enige zijn maar ik heb er echt zin in! In de winter! *\o/*
Weet niet waarom eigenlijk, maar kan zelf veel beter tegen kou! Kan ik beter werken dan in de zomer. Was al lang blij dat we die dit jaar zo'n beetje hebben overgeslagen :D heerlijk, de herfst en winter :)
Al die prachtige gekleurde blaadjes, eikeltjes en kastanjers zoeken. Prachtig. En daarna winter, mar leuke feestdagen, veel gezelligheid, warme chocolademelk op de bank, alleen in pyama en natuurlijk als de chocomelk ee prachtige dot slagroom heeft :)
Verder rijden in een prachtig wit landschap, goed ingepakt en lekker op pad samen. Kan ik zooo van genieten! Ja, je kunt met recht zeggen dat ik echt de winter en herfst welkom heet, net zoals temperaturen rond 0C en lager :) Heerlijk die kou! :D *\o/*

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 22:36

heerlijke foto's!!! ik hou zo van sneeuw :)
volledig emigreren naar finland zit ook wel in mijn hoofd! maar rondreizen ook :)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 22:52

GamblersCup schreef:
Diep ingeademd, met de herinnering aan de ijskoude vrieslucht in je longen... ik zie alweer uit naar de winterse buitenritten, lekker koud op stal aankomen, paard verzorgen en dan heerlijk binnen in de gezelligheid koffie drinken...
Voel gewoon bijna de vrieskou op mijn wangen... :z
Ik hoop nog steeds op een winter die koud genoeg is voor mijn muts. Heb er eens eentje van een tante gekregen, een authentiek Chileense lamawollen muts met flapjes. Had al bijpassende handschoenen. Nu nog de temperatuur. Met die winters hier smelt mijn hoofd als ik dat ding opzet. ;(
Maar goed, nou klopt mijn temperatuurhuishouding toch al niet. Hoe kouder het wordt hoe warmer ik het krijg, tot afschuw van de buurt die me regelmatig in dunne truitjes en zelfs hempjes ziet rondlopen als het hartje winter is :') .
De paardjes, Quarters met ook al lichte baardgroei, komen in de kou hier ook gewoon dekenloos buiten en heb ze nog nooit zien bibberen. Kan ook amper met zo'n heerlijk dikke winterjas.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 22:59

Pluizebolplum: neem je muts eens mee naar Scandinave, grote kans dat het bij het weer past :D
Beetje zonde dat je m hier nooit kan dragen! Maar goed, als je hartje winter in hempies rondloopt, vraag ik me af of bij -30 graden een vestje voor jou al niet gewoon voldoet :D

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 01:28

Misschien zelfs wel een hele trui. Die liggen hier ook maar weg te motten...
Trouwens geen flauw idee wat ik doe bij - 30, weet alleen dat het vorige winter eens - 17 was en dat volledig aan mij voorbij was gegaan. Heb ook rustig het raam open dan (en ja, de kachel uit, uiteraard). Hilarisch, kwam een man de maten van de achterdeur nemen, die werd vernieuwd.
'Zal ik 'm open doen, dat meet makkelijker?'
'Ach nee, mevrouw, laat maar, anders wordt het zo koud in huis'.
'Denkt u dat dat nog veel zou uitmaken als het raam al een uur openstaat?'