In de winter lekkere warme. En zomers soms.
Gr
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Amina22 schreef:dressuur is niet gemakkelijk, je leert altijd. misschien zal ik binnen 20 jaar ook volledig op mijn zit kunnen rijden... dat zou ik leuk vinden.
nu kan ik dat niet. nu rijd ik op benen en teugel.
sorry daarvoor
misschien tot binnen 20 jaar
RusselNuwell schreef:Ik heb mijn teugels altijd te strak vast, maar dat is zonder handschoentjes niet te houden. Ik probeer het wel op te lossen, maar is tot op heden niet gelukt, dus dan maar handschoentjes blijven dragen.
liljebo schreef:Met betrekking tot blaren... tja... ik had ze vroeger ook. Tegenwoordig weet ik dat het bij mij iig niet aan mijn overgevoelig huidje lag, maar aan verkeerd gebruik van de teugels.
Er zijn ongetwijfeld personen met een overgevoelige huid en die begrijp ik ook wel. Maar ik vind het moeilijk te geloven dan het merendeel van de bokkers een overgevoelige huid heeft? Volgens mij zijn dat toch uitzonderingen?
themuisje schreef:Met fijne handschoenen van goede kwaliteit heb je zeker weten niet minder gevoel hoor.
MelissaV dan ben jij vast niet officieel gestart. Daar is het met dressuur verplicht handschoentjes te dragen.
Ik pleit niet voor handschoenen en heb respect voor mensen die zonder willen rijden. Zou fijn zijn als er ook wat meer respect opgebracht kon worden voor mensen die wel handschoenen verkozen hebben. Dit kan verschillende redenen hebben en is dus niet altijd omdat er met een te zwaar contact gereden word.
! JoviBan schreef:liljebo schreef:Met betrekking tot blaren... tja... ik had ze vroeger ook. Tegenwoordig weet ik dat het bij mij iig niet aan mijn overgevoelig huidje lag, maar aan verkeerd gebruik van de teugels.
Er zijn ongetwijfeld personen met een overgevoelige huid en die begrijp ik ook wel. Maar ik vind het moeilijk te geloven dan het merendeel van de bokkers een overgevoelige huid heeft? Volgens mij zijn dat toch uitzonderingen?
Nadat al mijn berichten miv pagina 7 verwijderd zijn, toch maar weer een reactie.
Ik sluit me helemaal bij je aan liljebo. De stemming in de poll laten zien dat 203 mensen hier aangegeven hebben dat ze altijd handschoenen aan hebben. Omdat ze zere handen krijgen of zelfs blaren op hun handen krijgen.![]()
Dit geeft aan dat er onjuiste (en vaak ruwe/harde) teugelvoering gehanteerd wordt en dat die betreffende paarden enorme pijn in hun mond ervaren. Maar... de ruiter heeft lekkere grip en geen zere handen. Blijkbaar is dat belangrijker dan wat het paard voelt in z'n mond.![]()
Kijk, dat je je hier nooit van bewust bent geweest, dat kan heel goed. Niet iedereen staat hier bij stil.
Maar wanneer hierop gewezen wordt (oa door mij), en je zegt dàn nog kortgezegd "Wat een flauwekul!", dan blijf je dus bewust doorgaan met je paard pijn doen. En dàt vind ik zéér kwalijk.
Wanneer je ècht eerlijk wilt zijn tegenover je paard, dan laat je die handschoenen uit en - als extra eyeopener en leerschool - ga je met touwtjes als teugels rijden. Heb ik ook gedaan. Ik wilde eerder het gevolg van mijn teugelvoering voelen dan mijn paard. Ik wilde gestraft worden als ik iets fout deed, ik wilde nièt dat mijn paard daarvoor gestraft zou worden. En dan reed (rijd) ik ook nog 'es zonder bit. Dus hoe fair wil je het hebben.
Nu mogen mensen weer op me schieten hoor, maakt me niet uit. Maar ik hoop dat er toch een paar mensen tot inzicht komen en denken "verrek daar zit wat in" en het voortaan anders doen, dus iig met blote handen rijden.