Het leed dat lange benen heet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

little_birdy

Re: Het leed dat lange benen heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 21:49

uhm ik heb de HH lowrider zwarte die zit super,
en een HH beiiging?
indd 2 jaar terug hadden ze alleen van die lelijke oma schoenen :P
maar nog steeds gaan de echt leuke schoenen vaak og tot 41 :(

fliertje6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 23:17

Hier schoenmaat 41/42, en van HH heb ik die geblokte donkerbruine eisacktal maar ook die zit eigenlijk iets te kort aan de onderkant (ach paar sokken erover en dan zie je het niet :) )
Van epplejeck het huismerk zit beter!

Idd die schoenmaten grrr, de vrouwen nikes gaan vaak maar tot 40,5 in het buitenland en daar haal ik vaak mn kleding vandaan omdat dat vaak goedkoper is.. Tot nu toe zweer ik bij mn Dr Martens en (mannen)adidas sneakers.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 23:37

haha indd adidas heerlijke kleding en schoenen :))

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 09:40

Grappig om te lezen dit. Ik kom hier vanuit het korte benen topic. Geen lotgenoot dus maar de overzijde. :D

Als ik die foto van Bromfiets vergelijk met een foto van mezelf op mijn paard wat ook 1.72 is............ Hilarisch om te zien dat die van haar een pony lijkt en die van mij een enorm kasteel lijkt.

Ik vind lange benen overigens wel mooier om te zien hoor. Als iemand ooit iets over heeft........

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 09:44

Hihi, dat wordt een ruilbeurs tussen het lange benen en het korte benen topic := .

Grote voeten horen er waarschijnlijk ook bij, ik heb maat 40/41.
In het buitenland is inderdaad een drama, de man in de schoenenwinkel schudde wijs zijn hoofd en zei: Och, die Hollandse vrouwen met die grote voeten :n .

Die broeken met steekzakken van het ruitergilde klinken goed Fliam.

Ik heb nu lengtematen van Global (76), maar toch trekt het leren kruis nog, ik heb als ze net gewassen zijn altijd het idee dat ik boven m'n paard hang ipv erop zit, terwijl volgens de verkoopster een maat groter (80) dan weer te ruim zit op de benen waardoor het dubbel kan gaan zitten met doorrijplekken tot gevolg.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 09:57

Ik heb vroeger ooit geprobeerd om op een dressuurzadel te rijden, maar gelukkig bracht mijn zadelmaker Aart van Triest me bij dat ik daar nevernooit in zou kunnen zitten. Veelzijdigheid pas ik gewoon in een 18 inch maar dan wel met verlengde zweetbladen; dressuur wordt dus minimaal 20 inch _O- of met mijn knie over de wrong. :( Meestal rijd ik buitenuit in mijn Syd Hill Stockzadel met lange zweetbladen en helemaal geen wrong en in de bak in een oude Stubben Siegfried veelz. neigend naar dressuur, ook met verlengde zweetbladen.
Momenteel rijd ik de ruin van 1.80 maar mijn eigen Gelderse merrie van 1.67 is veel breder dus daar kom ik minder ver onderuit!
Het grootste probleem is rijbroeken en chaps. Rijbroeken omdat de lengtematen alleen in de kuiten langer worden, en niet in de dijen. Dus de kniestukken zitten op mijn dijen en er zit een stukje tussen de kniestukken en de chaps. Grrrrrrrrrrr.
Chaps is helemaal een ramp, jullie zijn allemaal zo dun hier, maar ik heb kuiten van 44 cm breed en dan ook nog eens lang! Schoenmaat 40-41 dus daar eigenlijk nooit problemen mee. Kniekousen zijn dus ook altijd te kort omdat ze nogal veel opnemen in de breedte. :o

Fliam wat heb je een geweldig paard.....................

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 10:00

Zoek de verschillen. Voor het vergelijk foto van mij op een paard van 1.72. Leg die naast de foto van Bromfiets.

:')

Afbeelding

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 10:00

Die maten zijn altijd lastig he Linky, de verhoudingen kloppen gewoon niet.

Ik heb het ook met gewone laarzen, door mijn maat 40/41 wordt de kuit op de één of andere manier ook automatisch breder en dan flappert het zo, net of je kaplaarzen aanhebt. En mooie lange laarzen zijn ook lastig, ze zitten nooit echt mooi hoog.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 10:14

Nee dat is waar, de verhoudingen kloppen echt niet. Laarzen heb ik 1 x op maat laten maken bij Huet (toen nog in Zeist) maar dat was een ramp. Te kort, een ballonkuit en van boven weer smaller. Hoe hij verwachtte dat ik daar in kwam? :? En geen rits o.i.d., hij heeft de boven kant toen nog wel opgerekt, zelfs tot de voering scheurde, :( maar goed hebben ze nooit gezeten. Weggegooid geld dus. Weet iemand toevallig een merk/winkel met lange chaps die ook nog eens in breedtematen te krijgen zijn? Niet van die leren dressuurchaps maar de "gewone" zeg maar voor buitenrijden.

_Siri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 10:17

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 10:22

Volgens mij kun je bij Lipica ook chaps op maat laten maken Linky. Misschien zijn die wel te veel dressuur, maar misschien hebben ze ook wel een recreatiever model.
Geen idee wat ze kosten, maar ik heb net m'n 3e paar laarzen laten aanmeten en daar ben ik tevreden over. Gewone rubber laarzen was ik snel op uitgekeken, want als we zonder beugels moesten rijden verloor ik ze spontaan. Ik heb nu wel voor het eerst laarzen met een rits besteld zodat ik niet meer de hele stal hoef door te hinkelen om erin te komen := .

Bella123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 11:04

@robeer: mooi paard!

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 11:28

Ik koop mijn rijbroeken in duitsland met lengtemaat 188, die passen mij goed en zijn maar 30 euro :P

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 14:03

Linky ik haal ze in Duitsland.. Daar hebben ze in de standaard heel veel meer maten langer en breder dan in Nederland... Zelfde voor de broeken, die zijn een stuk langer, en goedkoper :)
Overigens klinkt het aan het zadel blijven hangen met het randje van laarzen/chaps me echt enorm bekend in de oren! Echt zo super vervelend!

Ik rijd overigens op een haf van 1.53 ongeveer. En daar kom ik niet veel onderuit omdat meneer echt super breed is.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 14:42

Heb je een link voor me Muppetmayo? Het klinkt als muziek in mij oren.............................. :)ddd

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 14:58

Meestal ga ik naar deze winkel:http://www.equiva-online.com/
Tenminste, vroeger heette die anders, is nu deze geworden. Maar bij deze heb ik ook al hele mooie leren laarzen gepast :D (alleen wegens dikke knie na knie operatie durfde ik ze nog niet te kopen)

Prijzen zijn tenminste ook nog normaal.. Erg fijn :)

Anders kun je het ook nog proberen bij Kraemer www.kraemer-pferdesport.de/

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 15:05

Hier nog een "lotgenoot" al valt t met mijn 1.75m nog wel mee maar toch al wel regelmatig last van te korte broeken, laarzen en zadels :j en herken het laars blijft haken aan zweetblad principe ook :')

Wat vroeger trouwens wel altijd handig was, was dat mt 176 en 182 kwa lengte enzo veel beter zaten dan mt 34/36 en die kindermaten waren nog goedkoper ook :Y) en daar pastte ik tot geloof mijn 18e prima in *D

Heb wel een heerlijk zadel met lange zweetbladen gevonden :z en dat in een middenklasseprijs 8-) de Kentaur artemis 18,5 inch :) (je hebt hem ook nog in andere modellen met ook vrij lange zweetbladen)

Hier op mijn pony :+ let niet op t geheel, want had het zadel alleen ff snel opgegooid om dekje te showen :o
Afbeelding

O ja probleem is nu dus wel dat dekjes regelmatig te kort zijn :Y) zowel in lengte als breedte := maar de HH pad passen vaak wel goed 8-)
Laatst bijgewerkt door grid op 12-07-11 15:26, in het totaal 5 keer bewerkt

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 15:11

Ik kan mee praten. :+
Als ik iets kon veranderen dan was het wel dat ik 10 cm kleiner zou zijn. Ben 14 jaar en ik vind de pony's veel leuker als de paarden.
Ik rij nu ook op een D en een E pony waar ik dan toch wel weer vrij kort zit.
En ja.. problemen met rijbroeken, schoenen en normale broeken he. Schoen maat 42. :o En dan vind ik het ook nog wel eens leuk om op hakken te lopen maar ja dat doe je dan ook weer niet op feestjes :7 En zo nog wel 80 dingen wat ik vreselijk vind aan deze lengte.

Ik ben trouwens 1.80 lang.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 15:17

Hoe doen jullie dat met je zadel ?
Ik heb er werkelijk nooit bij stil gestaan totdat ik van de week centered riding les had en de lesgeefster zei dat mijn zadel niet past voor mij. Het past niet omdat mijn bovenbenen te lang zijn. Ik moest eigenlijk een gaatje korter zitten, maar dat kon niet omdat mijn knieen dan voor het zadel uitkomen....
Dus eigenlijk moet ik dan een 19 inch zadel....

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 16:05

Maris een 19 inch wordt te lang voor de meeste paarden, je kunt beter een zadel nemen met iets naar voren gerichte zweetbladen. Bij de meeste merken kun je wel een type bestellen met zweetbladen tussen dressuur en veelzijdigheid in en dan als het kan met verlengde zweetbladen. Dan heb je net wat meer ruimte voor die lange dijen! Eigenlijk heeft iedereen met lange bovenbenen (> 60/62 cm. als je op een stoel zit, van achterkant billen tot voorkant knie.) dit probleem omdat je bekken nu eenmaal beperkt is in zijn beweging.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 16:16

Ja klopt, 19 inch zou idd te lang zijn voor mijn paard. naar voren geplaatste zweetbladen heb ik echter nu al.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 16:59

Ik heb 17,5 inch zadels, maar wel met ietsjes langere zweetbladen. Alsnog pas ik er eigenlijk niet lekker in, zeker niet nu mijn kont 4 maten gegroeid is := Maar hoe ik op een paard zit is sowieso beschamend, omdat ik mijn benen nergens kwijt kan leg ik ze naar achteren waardoor ikzelf naar voren val....

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 17:01

Heel herkenbaar, bromfiets!

Maris, 19 inch is idd echt lang. ben jij bij Alona geweest voor CR?

Bedankt allemaal voor de leuke complimenten op de foto die ik eerder geplaatst heb! Ik heb een wow zadel met verlengde zweetbladen, 18". Zit er op zich wel lekker op :)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 17:12

Ik heb een ankyzadel, die heeft ook iets langere zweetbladen maar eigenlijk nog niet lang genoeg. Ik vind het jammer dat ik geen wow-centjes heb, hoor daar goede verhalen over :j

Hebben jullie ook dat je minder rijdt doordat je het gevoel hebt dat je je paard in de weg zit? Daar heb ik nogal last van... Het is eigenlijk een combi van lang zijn, faalangst en mijn medicijnen. Ik kan gewoon niet gerust op een paard stappen, heb nu al een week of 10/12 niet gereden. Maar mijn houding speelt daar wel voor een groot deel in mee.

_Siri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 17:34

Ik heb een passier met langere zweetbladen. Ideaal zadel en kan er prima m'n benen in kwijt. :j

Dat heb ik niet bromfiets, lijkt me wel vervelend als je dat idee wel hebt..
Ik voel me ook niet groot op m'n paard (ondanks dat zij niet zo groot is).
Ik vind soms mijn paard juist erg groot lijken :')..