Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Vjestagirl schreef:__SavannaH__ schreef:ik zal mijn paarden nooit weg doen behalve als het niet meer mogelijk voor mij mocht zijn ze te houden ( en dan alleen als ik ook echt alles heb geprobeert ) als ze dan weggaan zou ik dit met een contract doen dat als ze er niet meer voor willen/kunnen zorgen het paard weer naar mij komt en dus niet doorverkocht wordt
Zo'n contract is niets waard. Zodra het hun paard is mogen ze ermee doen wat ze willen.
Daarbij, stel dat zij 2x zoveel voor het paard willen hebben dan wat jij ervoor wil betalen, wat doe je dan?
Persoonlijk heb ik niets met al die contracten. Vorige eigenaar recht van eerste koop, moet verplicht iedere dag naar buiten, mag niet op stro staan etc etc etc. Zodra de nieuwe eigenaar betaald heeft is het zijn paard, en wil diegene er alles mee doen wat jij niet hebben wil, pech.

Lobke_ schreef:Persoonlijk vind ik het een beetje raar dat mensen geen contract willen tekenen over het terugkooprecht.
Dat je niets wilt tekenen over het voorgoed houden van het paard daar kan ik helemaal inkomen
Maar wat is er zo erg aan dat een vorige eigenaar het paard graag weer terug zou willen als jij het paard om de een of andere reden niet meer zou willen.
Als het nou om een 3 jarig paardje gaan dat je verkoopt zodat iemand anders hem helemaal in het gareel kan gaan rijden en je hem dan terug eist voor hetzelfde bedrag zou ik ook zeggen he wacht is even.
Maar als iemand nu bv mijn paardje wil kopen ze is nu 11 en die persoon zou het over een aantal jaar niet meer kunnen betalen of wat dan ook zou ik het graag willen weten zodat ik haar terug kan kopen om haar het huisje te bieden dat ze verdiend.
Persoonlijk zou ik het echt niet erg vinden om een contract te moeten tekenen kwa verkooprecht.
Snap niet zo goed dat mensen om die reden een paardje zouden laten schieten

Lobke_ schreef:Tigra_ Hoe kun je nu weten of je het niet eens bent/gaat zijn met de huisvesting of de manier van omgang.
Er zit dan als het goed is een ruim aantal jaar tussen en mensen veranderen.
Vind het niet meer dan logisch dat je de vorige eigenaar laat weten dat het paard weer tekoop staat, alleen wel natuurlijk wanneer de vorige eigenaar zijn best doet en je geen hele speurtocht hoeft te houden om die persoon op te sporen.
Als je gewoon het juiste nummer, email of adres hebt lijkt het me niet zo heel veel moeite

Lobke_ schreef:Nee mondeling snap ik dat je daar geen moeite mee zult hebben aangezien je dan gewoon een grote leugen vertelt aangezien je zeer duidelijk niet van plan bent dit na te gaan komen.
Snap gerust dat je als ex eigenaar niets meer te zeggen hebt over het wel een wee van je op dat moment "ex" paard, maar dat iemand het je gewoon niet gunt om je oude paardje terug te nemen als die persoon er vanaf wilt nee dan sta ik echt even raar te kijken.
Vind het echt een heel nare gedachte dat er mensen zijn die er zo over denken.
Lobke_ schreef:Nee mondeling snap ik dat je daar geen moeite mee zult hebben aangezien je dan gewoon een grote leugen vertelt aangezien je zeer duidelijk niet van plan bent dit na te gaan komen.
Snap gerust dat je als ex eigenaar niets meer te zeggen hebt over het wel een wee van je op dat moment "ex" paard, maar dat iemand het je gewoon niet gunt om je oude paardje terug te nemen als die persoon er vanaf wilt nee dan sta ik echt even raar te kijken.
Vind het echt een heel nare gedachte dat er mensen zijn die er zo over denken.

Vivat schreef:jeetje ben een avond op stal loop ik een hele soap over advocatuur en gevangenissen mis
wat trouwens ook veel gebeurd is dat de ex-eigenaar bij verkoop zegt het paard terug te willen indien huidige eigenaar de zorg niet meer kan dragen en als puntje bij paaltje komt dan hoeven ze het dier niet meer terug vanwege geen geld/ geen tijd/ gezinsuitbreiding/ nieuw paard
Tesz_2208 schreef:Klopt Vivat!
Ik had al eerder geschreven in dit topic
dat ik het ook zo vreemd vond dat mensen hun paard verkopen
met als reden, geld, tijdgebrek ed.
staat er onderaan het bericht.
evt te ruil tegen ander paard...![]()
voor mij al een reden om door te klikken
of ben ik de enige die dit tegenkomt?