Misselijkmakende adviezen van +/- 13 jarige

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

horzlover

Re: Misselijkmakende adviezen van +/- 13 jarige

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 17:32

jemig ga geen ruzie maken ts wou antwoord- reactie geen oorlog

femmy91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 17:35

[/quote]

nou ja ik ben 12 lees ok heartland en de penny maar ik denk dat het deel van deze opmerking ligt aan het feit dat die meisjes domweg maar wat typen en ook niet weten wat het in houd. niet alles wat bijv in heartland staat werkt ook echt enz. ik wist niet eens dat een join/up echt bestond :+ maar ik ken iemand die ook stommen opmerkingen maakt en ik wil niet heel naar overkomen maar ik denk dat het ook temaken heeft met je inteligentie als je vmbo-t doet denken veel mensen dat ze heel goed zijn en een heel groot ego hebben en zich daarom super volen. Ik doe gymnasium en ik denk ook meer na over wat ik type en ik vind dat Zsazsa wel iets meer mocht nadenken dat 13 jarigen de wijsheid en de pracht hebben maar er zijn ook met faal angst en een negatief zelfbeeld en deze denken helemaal nietzo maar goed dat is mijn mening en die van jouw is die van jouw[/quote]

Ik vind dat jij ook wel wat meer mag nadenken wat je typt, dus omdat jij gymnasium doet weet jij het beter dan iemand van jou leeftijd die een lager niveau doet ? :? Het gaat om je ervaring en de kennis die je er van hebt verzameld/kent, niet om je niveau.

Rachelle_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 17:43

Ik ben het met femmy91 eens, want hoezo maakt niveau nou ineens uit? vmbo niveau wil niet zeggen dat je dom bent, misschien ben je wel veel beter in andere dingen. Net alsof die mensen niet na kunnen denken :?

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 17:45

Ik denk dat het juist eerder andersom is..... de mensen die minder goed kunnen leren zijn vaak beter in de practische dingen.....

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 20:11

horzlover schreef:
jemig ga geen ruzie maken ts wou antwoord- reactie geen oorlog

Ik maak geen ruzie :')
maar laat maar zitten, schijnbaar mag je alleen reageren als t in iemand anders zn straatje past en ow wee als het iemand niet aanstaat :(:)

MarkusHaifa1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 20:58

Jee, iedereen doet alsof een paard dood gaat van een JU... Het is mss een 'grote klap' voor het paard, maar hij raakt er heus wel weer bovenop met een beetje tijd hoor...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 20:59

ik denk dat je over de JoinUp niet te licht moet denken. niet ieder paard zal er wel zo gemakkelijk bovenop komen

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 21:06

Nee maar iemand die niet weet hoeveel schade het aanricht heeft er denk ik ook nooit les in gehad, en het is niet zo makkelijk als het lijkt. Denk dat de meeste mensen die er verder vrij weinig van afweten ook geen goede join up kunnen doen en dus vrij weinig schade aan richten.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 21:08

nee daar heb je inderdaad een punt. toch ben ik er wel van overtuigd dat je met onwetendheid een hoop (psychologische)schade kan aanrichten

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 10:04

Blabla1980 schreef:
Blabla1980 schreef:
wat verzin ik er dan bij?
En voor de duidelijkheid, ik val je niet aan...ik geef mijn mening ;)

Maargoed als jij denkt dat je tegen een muur banketstaaf..prima. jammer dat mensen zo snel boos worden op een discussieforum :)

Dat ik me volgens jouw druk maak om alles en dat dat vermoeiend is??
Als je maar een beetje beter gelezen had, weet je dat dat niet zo is. Want dat is al tig keer gezegt waarom ik me over zoiets als een JU druk maak......
Want in mijn ogen is het niet anders dan mishandeling om een paard onterrechte psychische klappen te geven

Dat je niet inhoudelijk reageerd, maar wel over mijn hoofdletters....
Dat je blijkbaar niet wil begrijpend dat ik dit alles al meermaals heb gezegt en dat het zeer vermoeiend is om alles tig keer te herhalen...

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 10:14

MarkusHaifa1 schreef:
Jee, iedereen doet alsof een paard dood gaat van een JU... Het is mss een 'grote klap' voor het paard, maar hij raakt er heus wel weer bovenop met een beetje tijd hoor...

Natuurlijk :+

Je erkend dat het "een grote klap" is voor een paard, maar ach het paard gaat er niet dood van.
En ach, hij raakt er wel weer boven op met de tijd :+
Wat ik geregeld tegenkom is dat betreffende meisjes hun (verzorg) pony wekelijks een JU geven...
En Psychische schade zal never te nimmer meer verdwijnen.
Met de juiste begeleiding zullen vaak de scherpe kanten verdwijnen van trauma's, maar het blijft altijd aanwezig.
Zie het met mijn pony. Nu ze oud wordt, komen oude trauma's weer een beetje bovendrijven soms.....

Joh, wat maakt het uit. Het is maar een paard. Zo komt deze post op mij over.

Sorry, maar dat vindt ik echt misselijkmakend.

_lieff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 10:18

Ik vind het een beetje onzin.
13+/- jarigen hoeven toch niet perse pennymeisjes te zijn die hun hele boekenkasten vol hebben staan met heartland en soortgelijke boeken??
Ze hoeven toch niet perse helemaal gek te zijn van de JO, en dat elke dag te doen??
Ze hoeven hun paard toch niet perse in de krul te rijden, of met sporen en zweep te rijden??

Vanwaar die negatieve vooroordelen over jongere meisjes? Natuurlijk weten heel veel kinderen niet waar ze het over hebben, maar zij moeten ook leren, jullie zijn toch ook jong geweest? Je kan mij niet wijs maken dat jullie op je 13e al in de hogere dressuur reden op de allervriendelijkste manier, dat jullie toen al net zo veel verstand van paarden hadden als nu.

Ik snap het probleem niet hoor :n .
Ik heb zelf ook geen reet verstand van de JO techniek, maar weet wel dat het schadelijk is als je het niet goed uitvoert.
Maar denk je nou echt dat die meisjes, zo'n pony zo veel "pijn" kunnen doen?? Misschien is het niet goed, maar die "JO's" die ze uitvoeren, zijn zo slecht uitgevoerd dat die pony eigenlijk geen idee heeft wat hij aan het doen is.

(vb: Je laat die pony rondjes galopperen, tot hij moe wordt, en dan keer je je rug om, en hoop je dat die pony naar je toe loopt. Ik denk echt niet dat het bij die 2-jarige meisjes meer inhoud dan dat. ;) , al zie ik ook liever kinderen een pony poetsen, dan dat ze een JO met zo'n pony doen.)