Wat te doen als de staleigenaar zomaar je pony meeneemt ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 15:30

renate85 schreef:
IK rondbazuinen.... nu moet het niet gekker worden!!.... degene die hier loopt te bazuinen ben jij!
Lees mijn berichten na....loop ik te bazuinen?? Nee precies en pb's sturen doe ik ook niet.

Voor de rest ga ik hier geen woorden aan vuil maken.
Ik hoop alleen dat de pony nu meer aandacht gaat krijgen van de baasjes.
Want zoals de meneer van de pony tegen de stalbaas heeft gezegt, mocht de pony gebruikt worden voor dit soort dingen omdat ze anders toch maar stil stond.
Misschien wist cristel dit niet? zou kunnen.

Maarja maakt verder niet uit, de 1 zal toch dit zeggen en de ander maakt er weer een ander verhaal van.

Pony staat ergens anders....gezeur is over.... topic kan dicht

heb jij geregelt dat hun de pony mee mochten nemen?
was je er bij toen?
of stel jij daar de huur contrackten op.

eerlijk gezegt lijkt het wel of jij een wit voetje wil halen bij de stal eigenaar.
maar als je zo goed bevriend bent met de stal eigenaar waarom laat je die dan niet even weten hoe makelijk je een acount op bokt aan kunt maken?
dan kunnen hun ook zelf het verhaal doen. :j

LadyMadonna

Re: Wat te doen als de staleigenaar zomaar je pony meeneemt ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 15:34

hanny, jij bent ook enkel een bokker toch? Niemand behalve betrokkenen weet hoe de vork in de steel zit, en zelfs dat blijkt al lastig te zijn, dus ik denk dat geen van de bokkers iets weet, maar enkel hun gevoel uit kan spreken.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 15:34

ik denk dat mensen door het volgende stukje tekst uit de openings post kunnen halen
om welke stal het gaat.
Citaat:
shetlander gestalt in Lunteren bij een kindermanege!

met name het vet gedrukte stukje zegt vooor veel een hoop.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 15:36

stef schreef:
hanny, jij bent ook enkel een bokker toch? Niemand behalve betrokkenen weet hoe de vork in de steel zit, en zelfs dat blijkt al lastig te zijn, dus ik denk dat geen van de bokkers iets weet, maar enkel hun gevoel uit kan spreken.

:j klopt zeer zekker.
maar het valt me op dat renate op alle vronten de stal eigenaar beschermd/gelijk geeft,
dus ik vraag me af hoe zei dat allemaal zo goed weet. :j

christel28

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 15:38

de pony stond buiten ja(op de weide)..en kreeg wel degelijk aandacht...wellus nietus he?!

Dus ja....Ik hou hier op.....zinloos!

Nogmaals pony is weg....klaar!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 15:41

Nouja, noem me naief, maar ik kan mezelf gewoon niet voorstellen dat een stalhouder zonder wat dan ook een privepaard inzet.
Ikzelf heb bijv de afspraak dat als het écht niet anders is, de stalhouder mijn pony's in mocht zetten voor les of kinderfeestjes. Die afspraak is 10 jaar geleden gemaakt, kan me zo voorstellen dat je zoiets kan vergeten. Mijn pony's worden ook zelden tot nooit ingezet. Ja, toevallig in maart heeft mijn shetje een half uurtje les mee gedraait omdat we 2 kreupele beginnerspony's hadden. Daarvoor is het jaren niet voorgekomen :n
Ik kan me ook voorstellen dat de stalhouder het niet kwaad bedoelde (geen excuus, maar dan zou ik er als eigenaar wel anders in staan)
Het blijft gewoon een heel lastig verhaal IMO, zeker omdat er meerdere mensen nu zijn, dynamiek die in 1e instantie het topic opent maar niks met de pony zelf te maken heeft, vervolgens de eigenaar, dan renatie.... Het wordt er niet duidelijker op zeg maar....

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 15:52

Of de pony wel of niet te weinig aandacht kreeg, heeft hier toch absoluut niets mee te maken? De staleigenaar heeft gewoon van de pony af te blijven, behalve als hij/zij daarvoor toestemming van de eigenaar heeft.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 16:36

renate85 schreef:
Ik hoop alleen dat de pony nu meer aandacht gaat krijgen van de baasjes.
Want zoals de meneer van de pony tegen de stalbaas heeft gezegt, mocht de pony gebruikt worden voor dit soort dingen omdat ze anders toch maar stil stond.Misschien wist cristel dit niet? zou kunnen.

het blijft een vreemd verhaal en ik zou er ook pissig om worden, maar wat ik hier uit haal is dat meneer vd pony (de vader van het meisje en man van Christel neem ik aan) kennelijk een keer wat gezegd heeft wat Christel inderdaad wel eens niet zou hebben geweten.... is daar het misverstand niet ontstaan?

christel28

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 16:58

nou eigenlijk voor de laatste keer; nee mijn man heeft ze absoluut niet gezegd dat het mocht....hij heeft juist al 2x eerder wat ervan gezegd. Nu we ze betrapte daar, was voor ons DE druppel.

Al zouden wij een jaar niet komen, en wij betalen gewoon, dan moeten ze er gewoon vanaf blijven.

De pony stond er niet járen zodat wij de afspraak misschien vergeten waren, nee een jaar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 17:38

Stef, het valt mij op dat jij nooit iets geloofd wat een ander je verteld. Er bestaan van die brilpoetsdoekjes hoor, dan is de wereld weer helder.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 17:54

heeft niks met geloven te maken russel, ik zeg namelijk nergens dat ik TS niet geloof. Ik schets alleen mogelijkheden

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 18:46

stef schreef:
Nouja, noem me naief, maar ik kan mezelf gewoon niet voorstellen dat een stalhouder zonder wat dan ook een privepaard inzet.

Dan ben je inderdaad naïef denk ik, want ik denk dat er best vreemde stalhouders bij zijn hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 19:00

Het zou de eerste en de laatste niet zijn nee.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 19:42

stef schreef:
heeft niks met geloven te maken russel, ik zeg namelijk nergens dat ik TS niet geloof. Ik schets alleen mogelijkheden

Heeft alleen niet zoveel zin.... Dan krijg je meer 'ja, maar wat als dit....' of 'wat als dat....'
Feit is dat wij er niet bij zijn geweest en dat iemand hier zijn/haar verhaal doet en je dat maar aan moet nemen.
Ik vind het ook vrij irritant als ik wat vertel en iemand anders allerlei mogelijkheden in gaat zitten vullen. Dan kan ik alleen maar denken 'joh, luister of lees in dit geval nou eens gewoon naar wat ik vertel'. ;)

Verder kan ik me wel iets voorstellen bij een paard wat dagenlang alleen in een stalletje staat op een pensionstalling, waarbij een stallingseigenaar dat beestje er uit haalt en bv buiten zet. Zo'n geval hebben wij ooit eens gehad. Toen heeft de stallingseigenaar het beestje niet buiten gezet, maar WIJ. Het was te triest voor woorden om een pony dagenlang op stal te zien staan, zonder dat de eigenaresse eens langs kwam. Die kwam nl. maar 2x in de week. Kan de hele wereld roepen dat IK van dat beestje af moet blijven, ik doe het de volgende gewoon weer. ;)
Dan zet ik dat beestje lekker op het land bij de anderen. Toedeloe.

Overigens vond ze het totaal niet erg, want het boeide haar gewoon niet. En dat hadden we al zo ingeschat. :+

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 19:47

Maar goed, bij een paardje zoals bij deze eigenaresse die gewoon lekker verzorgd buiten stond, nee, daar zou ik nooit aan komen. Laat staan 'm inzetten bij een les.

christel28

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 21:05

precies...buiten zetten!!!! Niet geld ermee verdienen op braderies, lesjes en als zijnde wandelpony waarbij de pony "verhuurt" wordt aan derden...voor een uur! Onze pony is dag en nacht op weide zomers en in winter s'avonds binnen.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 21:07

Doet helemaal niet terzake hoe de eigenaar met haar paard omgaat. De stalhouder moet er gewoon vanaf blijven.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 22:34

Aangezien dit al is aangedikt (15 euro aangedikt om precies te zijn) vraag ik me af op hoeveel waarheid dit topic berust.
dynamiek schreef:
de stallingskosten zijn zelf met 25 euro verhoogd!

Ik ken de stalhouders en zie ze hier echt niet voor aan, sorry.
Maar was het niet zo dat de pony al weg zou gaan? Dat de stal al was opgezegd voor dit issue uberhaupt ter sprake kwam?

Ik vind het een vreemd verhaal, sorry.

christel28

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 23:31

Nee haha, de stal was zeker niet opgezegd want de volle pond hadden we al voor JUNI betaald ja! 15 euro? oja? wij betaalden 100 en nu 125! uhm....ja is 25 euro meer ja ...uhuh

christel28

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 23:33

neeehee, dat staat letterlijk op mijn briefje die ik mee kreeg!!!!

christel28

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 23:37

Dit "issue"is vanaf vorige week zaterdag.....en vrijdags daarvoor hebben we betaald!

Ze hebben geld verdient doordat wij 3 weken voor de nieuwe maand weg zijn gegaan, maar daar liggenw ij niet wakker van....

van eerlijkheid wel!.....

christel28

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 23:42

Nou en zoals ik al eerder zei;

dit is een zinloze discusie, alles is al verteld....iedereen heeft zijn verhaal gedaan. Ik ben er KLAAR mee...ik moest op sommige dingen reageren nog maar oke....

Voor degene die stal kennen,....iedereen zijn menig...I dont care.....heb ik respect voor en ik wens jullie dan ook nog vele jaren veel plezier op stal!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 00:18

Citaat:
als motief gaven ze aan de shetlanders konden niet uit elkaar

Ook Christel gaf in een bericht al aan dat de stalhouder zei dat de andere shetlander niet zonder de pony van Christel kon....

Voor mij geeft dit aan dat de stalhouder weldegelijk wist dat er geen afspraak gemaakt was om de pony van het erf af mee te nemen en te gebruiken... Gelukkig staat de pony nu ergens anders, alleen voor zijn/haar maatje is het jammer, die moet nu leren leven zonder de pony waar hij/zij niet zonder kon ;) .

Ik ken de stal niet, Christel en Dynamiek niet, maar als ik er ooit achter zou komen dat mijn paard gebruikt werd op wat voor manier dan ook, zou ik ook goed woest zijn!

Christel, het gaat er eigenlijk niet eens echt om dat hij geld heeft verdiend met jullie pony, maar wel dat hij de pony te pas en te onpas heeft gebruikt terwijl jullie er niets van wisten.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 08:50

Natuurlijk mag je niet zomaar die pony mee nemen maar ik heb het idee dat er meer achter dit verhaal zit.

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 08:55

stef schreef:
Ikzelf heb bijv de afspraak dat als het écht niet anders is, de stalhouder mijn pony's in mocht zetten voor les of kinderfeestjes. Die afspraak is 10 jaar geleden gemaakt, kan me zo voorstellen dat je zoiets kan vergeten. Mijn pony's worden ook zelden tot nooit ingezet. Ja, toevallig in maart heeft mijn shetje een half uurtje les mee gedraait omdat we 2 kreupele beginnerspony's hadden. Daarvoor is het jaren niet voorgekomen :n
Ik kan me ook voorstellen dat de stalhouder het niet kwaad bedoelde (geen excuus, maar dan zou ik er als eigenaar wel anders in staan)
Het blijft gewoon een heel lastig verhaal IMO, zeker omdat er meerdere mensen nu zijn, dynamiek die in 1e instantie het topic opent maar niks met de pony zelf te maken heeft, vervolgens de eigenaar, dan renatie.... Het wordt er niet duidelijker op zeg maar....

Jij bent alleen geinterseerd in je eigen meid.Je hebt hele goede stalhouders en ook slechte.Ik heb ze allebei meegemaakt.Het gebeurt tenzij ik natuurlijk lag te dromen toen ze mijn pony dood de trailer introkken :( .Je moet je oogkleppen eens afzetten en dan bedenken hoe zou ik me voelen als ik bij de wei kom pony weg nergens te vinden en dan bij toeval hem weer ergens zien opduiken.Ik denk dat jij dan ineens een heel zielig meisje bent :+