Juryleden die alles goed vinden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 12:15

Zie nu pas dat ik eigenlijk Leonoor bedoelde. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 12:16

KG_Images schreef:
Ik zie ze ook wel eens rijden met en ijzer eraf :+ (nog niet bij mij in de ring). Hoe reageren jullie als jury daarop?

Als het paard er niet kreupel op is en er geen last van heeft laat ik gewoon rijden :j

Anoniem

asjemenou schreef:

Hihi, ik snapte het al niet helemaal :D

asjemenou

Re: Juryleden die alles goed vinden

:D Snap ik!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 12:39

Relaxed schreef:
asjemenou schreef:

Hihi, ik snapte het al niet helemaal :D

Ikke wel, maar zit op werk, dus kan niet constant reageren ;)

Dat melden/bedanken hoeft echt niet veel tijd te kosten hoor. Je hoeft er geen bos bloemen, fles wijn en dikke cheque aan toe te voegen :D

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 12:45

Ben ik de enige die het bedanken voor het jureren na de proef zwaar overdreven vind?
Het afgroeten is toch al iets van die aard? Ik zie dat als hetzelfde als bv de hand schudden van de scheids na een voetbalwedstrijd.

Ik maak het hier zelfden mee hoor dat het gebeurt maar had toen echt iets van eh, wat, hoe?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 13:00

:D Als ik klaar ben stap ik ook vaak langs de juryauto en bedank voor de aandacht.
En niet alleen de jury kan van mij een goed woord krijgen; ook het secretariaat/ringmeester/parkeerhulp enz.

Een simpel dankjewel met een glimlach kost geen extra tijd of moeite. Zij staan er immers wel voor mijn plezier en dat mag je best waarderen en laten blijken in je gedrag.

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 13:03

Ìk vind over het controleren van de entingen dat dat gedaan moet worden op het moment dat je je meld dat je aanwezig ben, hierbij kan je gelijk evt. deelname aan de wedstrijd uitsluiten!

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 15:31

Ik heb ook wel eens mijn paard van de trailer gehaald met een afgetrapt ijzer. Was een indoor wedstrijd en hij liep er niet anders door. Ben gewoon gestart en er werd niets van gezegd. Het ziet er niet verzorgd uit, maar dat was ook alles. Het het ook wel eens op een wedstrijd op gras gehad, dat was minder fijn. Wel gewoon met drie ijzers met stiften gereden, geen enkel probleem. Heb nu wel een andere hoefsmid hoor, want ik had dat in die tijd steeds als hij de trailer af kwam.....heel irritant.

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 16:19

jury schreef:
Ben ik de enige die het bedanken voor het jureren na de proef zwaar overdreven vind?
Het afgroeten is toch al iets van die aard? Ik zie dat als hetzelfde als bv de hand schudden van de scheids na een voetbalwedstrijd.

Ik maak het hier zelfden mee hoor dat het gebeurt maar had toen echt iets van eh, wat, hoe?

Nee := Ik vind het ook best wel irritant...
Hier gebeurt het ook best regelmatig en van mij hoeven jullie (ruiters) dat echt niet te doen hoor :+

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-11 16:38

Ik vind het ook zwaar overdreven eerlijk gezegd. Je betaalt startgeld en juryleden krijgen een juryvergoeding. Ik hoef dan echt niet speciaal bedankt te worden door de ruiters. Ik krijg er altijd een naar gevoel van alsof ze nog wat van me willen. Dus nee, wat mij betreft laat iedereen dat vooral achterwege.

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 16:53

Ja herkenbaar fitzroy, weet ook nooit zo goed wat ik moet zeggen dan.. Beetje vreemd is het.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 17:08

Ik heb één keer de jury bedankt. Dat is ook wel een paar jaar geleden. Waarom ik dat toen heb gedaan. Er was een jury niet op komen dagen en zij ging daar toch maar even zitten om ons toch een tweede proef te laten rijden.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 17:48

Nee, dat bedanken hoeft van mij ook niet. Ik heb dan ook altijd het idee dat zo'n ruiter toch graag een mondelinge toelichting van je wil.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 18:13

Gisteravond had m´n zus een jury die ik toch wel geweldig vond! Zus had proef uitgereden en liep langs de baan terug naar het inrij veld. De jury deed raampje open om te vragen of ze nog wat commentaar wilde... natuurlijk! graag! tips voor de volgende proef? Mevrouw gaf heel leuk opbouwend commentaar en gaf ook de kans om te reageren hierop waardoor zij nog meer andere tips kon geven. er was dan ook wel ruimte in het schema want er was iemand uitgevallen.
Andere keer op een binnenwedstrijd gaf zus precies op verkeerde moment op de verkeerde plaats been waardoor paard z'n hoofd een beetje omhoog deed (hij was gewoon totaal niet voor het been) Conclusie van jury: paard was stokkreupel en was wel mishandeling van het paard omdat we er niet mee naar de veearts gingen om hem helemaal van top tot teen lieten nakijken.

Hier in het noorden worden trouwens de papieren altijd bij het secretariaat nagekeken bij betaling. Ik neem ze ook meestal mee voor de zekerheid naar de jury. Vraag ook altijd netjes of ze de papieren willen zien bij aanmelding.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 19:47

Ik had gister een jury die na de proef nog naar me toe kwam (ken haar van dat ze zelf rijd, ben met haar van de L tm het ZZ op gereden, gingen mooi gelijk op) met 'sorry, ik kon geen winst bij je kwijt'.
Ik had een bordje overhoop gereden (die vast kwam te zitten onder mijn wagen waardoor ik stil gestaan heb, pasje achterwaards gedaan heb, op mijn knieen op m'n kop op m'n wagen gelegen heb) en was daarna gewoon m'n concentratie kwijt. Dus zei al tegen haar 'als je me wel winst gegeven had had ik naar je toe gekomen waarom je zo lief voor mij geweest was'.
Had door dit pech gevalletje een enorm verschil in punten, 1e proef 174 en laatste en m'n 2e proef 196 en 1e.

Toen een van de meiden die mijn pony's reed eens op wedstrijd was wou de pony voor haar een hoek niet door. Stond de jury in het midden 'les' te geven om te helpen (was een A-pony'tje met een meisje van 7 oid). Even een paar minuutjes helpen, daarna HC de proef gereden en kindje was helemaal blij dat haar pony daarna zo braaf was en dat de jury een hele lieve meneer was.

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 22:20

Grappig, ik las een paar pagina's terug iets terug over het aanmelden/voorstellen, dat veel mensen dat de laatste tijd niet meer doen... Die "gemakzucht".
Ik had laatst een wedstrijd en stelde me gewoon voor zoals altijd, naam paard en naam ruiter.
Kreeg ik later mijn protocol terug, "netjes voorgesteld, keurig!"

Maar in mijn beleving staat dit toch gewoon in de regelementen dus is het toch logisch?
Daaruit blijkt maar weer dat het toch vaak voorkomt dat er niet wordt voorgesteld...

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 22:22

Dat is hier in de zomer heel normaal. Voorlezer gaat naar de jury met paspoort en startkaart. En meld degene die rijd aan. Jury controleert entingen en combinatienummer. En geeft dan een teken om te starten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 22:25

Als iemand voor de proef niet bij me komt, dan roep ik diegene alsnog bij me. Ik wil (vooral buiten) wel weten wie ik in de ring heb en buiten kijk ik bij de 1e proef ook altijd de papieren nog na. Maar bij ons komt iedereen zich aanmelden.. De voorlezer komt dan :j

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 22:27

Ja dat is in mijn beleving heel normaal, alleen papieren niet, als ik daar mee aankom zetten werd ik meestal vaak raar aangekeken.. Hoewel het wel zo hoort toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 22:28

Ja ik heb al vaker begrepen dat het in andere reagio's niet gebruikelijk is, maar ik weet niet beter of buiten wordt paspoort en startkaart gecontroleerd.. :j

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 01:00

Hier kijken ze je idd raar aan dan ja! :D
Paspoort ligt al 20 jaar in de auto, en blijft daar ook. Alleen op de regio worden er een paar gecontroleerd, bv alle startnummers 3,13, en 23, en dat was het dan.

Ik geloof dat op de winter hippiade (heeft die ook een naam?) wel iedereen gecontroleerd werd.

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 01:29

Ik ga niet naar de jury toe. Maar de laatste keer (indoor) na het afgroeten deed de jury het raampje van het hokje open en zei tegen mij: probeer de tweede proef te rijden zoals je ook thuis rijdt. Verder zei ze nog dat ze het knap vond dat ik zelf zo rustig bleef. Ik heb haar maar niet verteld dat het voor mij een thuiswedstrijd was en dat ik zelf iets had ingenomen om rustig te blijven :D De tweede proef ben ik inderdaad brutaler wezen rijden en zat er een verschil van 12 punten in.
Later hoorde ik dat deze jury een negatieve naam had en er veel ruiters niet kwamen als zij jureerde. Voor mij kon ze niet meer stuk omdat ze ongezouten haar mening had gegeven en volkomen gelijk had.

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 09:23

Hihi, ik begin bij de discussie wel/niet bedanken wel flashbacks te krijgen naar die TV reclame van een tijdje geleden: 'aardige mensen, hoe gaan we er mee om?'.

Als iemand je bedankt, zeg je toch gewoon 'graag gedaan' terug en dan is de kous daar mee af? Ik vind het echt een beetje suf als je daar meteen van alles achter gaat zoeken.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 16:37

Bedanken die mensen ook het secretariaat, de ringmeester, de parkeerwacht, de barmedewerker enz enz? Dat kan ik me dus niet voorstellen. Een jurylid doet daar ook gewoon haar taak en hoeft daar echt niet extra voor bedankt te worden.